[POSLEDNJA VEST] Ujedinjeni Arapski Emirati potpisali ugovor za nabavku 80 aviona Rafal za verovatno ne manje od 15 milijardi dolara

3. dec 2021

14. po redu Novogodišnji kup u Muzeju vazduhoplovstva 11. i 12. decembra

29. nov 2021

Generalni Direktor Dassault Aviation za RTL o Rafalima koje je nabavila Hrvatska: u pitanju su avioni kakve ima i RV Francuske, moći će da se koriste bar 30 godina

26. nov 2021

[POSLEDNJA VEST] Hrvatska potpisala ugovor za nabavku višenamenskih borbenih aviona Rafal

25. nov 2021

Vlada Hrvatske objavila cenu Rafala: Eskadrila i prateća oprema koštaće 1,155 milijardi evra

25. nov 2021

[PARTNER 2021] VOJIN od nedavno sa najmodernijom opremom: Kako je domaćim snagama razvijen Sistem automatizacije centra Vazdušnog osmatranja, javljanja i navođenja – SA cVOJIN

24. nov 2021

[POSLEDNJA VEST] Eksplozija u proizvodnom postrojenju kompanije EDePro

23. nov 2021

[REPORTAŽA] Jedan dan sa nosiocima Ordena zasluga za narod: „Da prvi prenesemo vesti, kakve god da su“

23. nov 2021

[DUBAI AIRSHOW 2021] Intervju: Nenad Miloradović o aktivnostima Ministarstva odbrane na sajmu u Dubaiju

22. nov 2021

Rusija protivsatelitskim raketnim sistemom “Nudolj“ uspešno pogodila cilj u svemiru

19. nov 2021

Slovenija potpisala ugovor vredan 72 miliona evra za nabavku aviona C-27J Spartan

18. nov 2021

[DUBAI AIRSHOW 2021] Srbija sada može kupiti i modernije: Poleteo modernizovani protivpožarni helikopter Ka-32A11M

18. nov 2021

[DUBAI AIRSHOW 2021] Kompanija Green Power Turbine Systems prvi put izlaže u Dubaiju: Premijerno predstavili prvi srpski ramjet motor

17. nov 2021

[DUBAI AIRSHOW 2021] Direktor Ruskih Helikoptera potvrdio da Srbija pregovara o kupovini protivpožarnih helikopotera Ka-32

16. nov 2021

Još jedna rekonstrukcija epizode iz 1999. godine: PVO jedinice Vojske Jugoslavije protiv američkog aviona EA-6B Prowler

15. nov 2021

[DUBAI AIRSHOW 2021] Povratak putničke avijacije nakon Kovida kroz trocifrenu narudžbinu, srpske plave uniforme po sajmu u značajnijem broju i Ruski Vitezovi

15. nov 2021

[DUBAI AIRSHOW 2021] Vazduhoplovni spektakl u pustinji počinje danas: Srpske premijere, Rusi i nafta ponovo iznad 80

14. nov 2021

[REPORTAŽA] Šta je taj Dubai Expo 2020 i ima li ga smisla obići?

13. nov 2021

Da li je najavljen razvoj novog ruskog sistema PVO S-550?

13. nov 2021

Vojni budžet Srbije za 2022. godinu: 1,123 milijarde evra

11. nov 2021
Slovenija potpisala ugovor vredan 72 miliona evra za nabavku aviona C-27J Spartan
Ukupna vrednost ugovora iznosi 72 miliona evra, sam avion košta 48 miliona, dodatni moduli 11 miliona evra / Foto: Leonardo

Slovenija potpisala ugovor vredan 72 miliona evra za nabavku aviona C-27J Spartan

Ministarstvo odbrane Slovenije saopštilo je juče da je istog dana u radnoj poseti Italiji boravio slovenački ministar odbrane mag. Matej Tonin i da je tom prilikom sa svojim italijanskim kolegom Lorencom Guerinijem potpisan sporazum o saradnji Ministarstava odbrane Italije i Slovenije u oblasti vazduhoplovstva čiji je temelj transportni avion C-27J Spartan.

Ministri Tonin i Guerini zaključili su implementacioni sporazum između dva ministarstva o nabavci taktičkog transportnog aviona C-27J Spartan. Potpisivanje sporazuma omogućiće Ministarstvu odbrane Slovenije nabavku ovog aviona od Ministarstva odbrane Italije, kao i dugoročnu saradnju sa sveobuhvatnim pristupom obezbeđivanju kapaciteta vojnog vazdušnog transporta.

Kako je navedeno, vrednost potpisanog ugovora je približno 72 miliona evra sa PDV-om, pri čemu je osnovna cena aviona 48 miliona evra, cena dodatnih modula je 11 miliona evra (teretni modul, modul za prevoz putnika, modul za prevoz zaraženih osoba, modul za prevoz lakše i teže povređenih osoba sa sistemom za praćenje vitalnih funkcija, modul za gašenje požara). U ukupnu cenu uključena je i logistička podrška, rezervni delovi, obuka posade, korišćenje simulatora, tehnička dokumentacija i konačna serfitikacija.

Ministar Tonin izjavio je da avion C-27J Spartan neće služiti samo za potrebe Oružanih snaga Slovenije, već i čitave Republike Slovenije, njenih građana, za različite namene, od medicinskih do prirodnih katastrofa. Napomenuo je da se ovom nabavkom obezbeđuje suverenitet i nezavisnost Slovenije, ali da će letelicu moći da dele sa drugim državama. Tonin je istakao i da se ovim otvara put za druge investicije po sistemu vlada-vlada, što takođe, kako je rekao, obezbeđuje veću transparentnost nabavke.

Potpisivanje ugovora o nabavci dolazi samo 10 meseci nakon što je Ministarstvo Slovenije objavilo da je za novi transportni avion slovenačke vojske izabran italijanski C-27J Spartan. Radna grupa koja je imala zadatak da donese odluku o nabavci zaključila je da bi kupovina jednog aviona samo delimično zadovoljila potrebe kapaciteta u okviru NATO i da bi za potpuno ispunjavanje zadatih ciljeva bila potrebna dva Spartana.

Pratite Tango Six i na društvenim mrežama. Na InstagramuJutjubuTviteru i Fejsbuku.

Komentari

L

Kako je lepo kad je sve transparentno

Odgovori
W

Sa Patrijama nisu bili baš nešto transparentni . Drugo,šta će im uopšte transportni avioni ,da daju velike pare kad im je bolje da plate nekome prevoz onoga što žele.Naš An-26 bar leti između naša 3 vojna aerodroma / vidim ga i lično / a gde bi oni to stalno toliko putovali da im se ta kupovina isplatila.Nekome je jeftinije da plaća taksi za prevoz nego da kupi i održava sve troškove oko automobila .Slovenija je jako mala zemlja za velike avione,i do sada su mogli bez njega .

А

@Walter

Зато што се неколико пута дешавало и Словенцима и Хрватима да не могу да унајме ни приватни ни савезнички транспортни авион када је требало.

Walter- a kojom je to matematikom nama isplativije poslati avion iz Niša za Bg? Jeste Slovenija mala ali nismo ni mi veličine Rumunije npr.

J

@Walter Pa neće ga sigurno koristit za letove unutar Slovenije. Početkom Covid krize trebalo je prevesti ogromne količine medicinskog materijala, a komercijalnih letova nije bilo. Privatni čarteri su bili bukirani, a oni koji nisu, papreno su ih plaćali. Cijena po kilogramu se mijenjala iz dana u dan. Danas dogovoriš prijevoz, utovar za 10 dana i u tih 10 dana ti dignu cijenu prijevoza nekoliko puta. Jer ako ti nećeš, ima tko će. Takva je situacija bila. Bit će korišten u različite svrhe, vojne i civline.

M

ni ovaj nakup nije bas transparentan jer se trenutnoj vladi Janše žuri da sto prije zakljuci ovu transakciju.. Ministar je trazijo da se iz pogodbe sa italijanima izbaci protivkorupcijska klavzula..wtf!! Tako da I kupovina ovog avijona smrdi do neba.. Korupcija je I kod slovenaca dobro ukorijenjena.. Patrije je kupovala vlada tadasnjeg premijera Janše.. ljudi su bili osuđeni za taj posao u Austriji..Finskoj I Sloveniji.. Janša se je izvukao I još njegova dva pomocnika..

M

Za nas je šteta što se ne razmišlja o IL76, tačno nam fali dva ozbiljna transportna aviona. Posla za njih koliko hoćeš ,sigurno nebi camili po hangarima.

B

Ipak mislim da je nas izbor bolji, i nesto jeftiniji.

Odgovori
N

@Bob
Nije, Casa C295 je imao mnogo više nezgoda i padova od C27J Spartan. Proverite brojeve.

S

@Bob @Nikola
Nije ni bolji ni losiji izbor, samo drugaciji, to je sve. Imate vrhunski tekst na T6 koji uporedjuje ta dva aviona i sve njihove glavne prednosti i mane.

S

@Nikola, sam broj padova i nezgoda vise zavisi od ukupnog broja aviona i ukupnog broja sati letova koje su obavili, a ponesto i od zemalja (obucenosti posada) koje ga koriste.
Ako su podjednako brojni i imaju podjednak nalet, onda poredjenje broja nezgoda ima smisla.

N

Ti strucnjace bolje proveri koliko je napravljeno primeraka C-295, a koliko Spartana.

B

Malo je jeftiniji C295, ali ne mnogo. Osnovna verzija sa obukom i opremom, bez dodatnih modula kosta oko 50-55 miliona. Ukoliko uzmemo i dodatnu opremu poput Slovenije, ne verujem da ce cena biti manja od 120-130 miliona za dva komada.

Ž

B

Ако погледате уговоре који су потписивани псоледњих година, цена С295 се кретала од 30 до 45 милиона долара. Код Спартана 50-55.

Тако да С295 може бити знатно јефтинији од С-27Ј.

B

Moguce, ali mi se cini da je cena od 30-35 miliona bila aktuelna pre 7-8 godina, a znamo da je Indija nedavno ugovorila nabavku velikog broja C295, od kojih ce se vecina sklapati u Indiji po ceni od oko 45 miliona po komadu. Kako mi kupujemo samo dva komada, koji se nece sklapati kod nas, a u medjuvremenu je sve poskupelo i to znacajno, ne bih se iznenadio da cena bude tu negde… U svakom slucaju, videcemo.

А

@Branko

Вероватно је један од фактора цене од 45 милиона чињеница да се авиони склапају у Индији. Индију је скупље коштало домаће склапање и Су-30МКИ.

Ž

Branko

Зна се да је све што се склапа у Индији скупље него код произвођача.

B

To vec nisam znao, pretpostavljao sam da je kada je u pitanju velika serija, zbog znacajno jeftinije radne snage i to visestruko, takav ugovor povoljniji, nego kupovina od samog proizvodjaca.

S

@Branko
Razmislite sta je skuplje. Ustaljena logistika sa svojim utanacenim lancem snabdevanja unutar EU, ili da gradite sve te kapacitete opet, saljete delove svakako kod sistem integratora na konacnu kontrolu i onda to sve pakujete na brodove i nosite preko pola sveta da bi se tamo sklopili. Pritom placate duple plate, ovima sto vam sklapaju(HAL ili ko vec) i ovima sto vam svakako proizvode to(Airbus) + prevoznici.

F

Najbitnije po meni je sto koristi Super Herkulesove motore, cak i da kupac nema C-130.

d

Imamo dobar primer, Cesi su u Decembru 2019 narucili dva C295W za iznos od 92 miliona evra sa PDV-om (dakle 76 miliona evra cisto), posto su oni vec korisnici ovog aviona narucili su deo rezervnih delova i opreme za opsluzivanje i konzervativno gledano recimo da je to iznos 3 miliona evra po avionu sto znaci da je cena „golog“ aviona 35 miliona evra. Dakle kao sto vdimo cena „golog“ aviona je nekih 30% niza kod C295.

U nasem slucaju cena aviona ce biti 100 +- 10 miliona evra u zavisnosti od opreme koju uzmemo i pitanja da li racunamo PDV u cenu.

M

10 meseci od donesene odluke da se kupi Spartan do potpisivanja ugovora mi ne zvuci uopste brzo.

Odgovori
Z

38+36 JLTV, 80 Boxera i sad Spartan. Slovenija je lider regiona.

Odgovori
S

@Zulum
Daleko od toga da Slovenija nije vrlo ozbiljna zemlja, ali oruzane snage su im veoma slabo finansirane cak i ako sagledamo ekonomiju drzave kao celinu i procenat odvajanja za vojsku, tako da „lider“ u nekim poljima da, ali u odbrani ni blizu.
Ovo sad sto su kupili je samo blago krpljenje velike rupe i veoma losih iskustava.

K

A Mađarska sa Leopard 2a7 i lynx ifv?

B

Kako je Slovenija ozbiljna zemlja? Od onakve ekonomije i fenomenalnih turistickih kapaciteta, stigli su do jedne od najzaduzenijih zemalja Evrope, dok im je realan zivotni standard losiji nego sto je bio pre 30 godina…

B

Zulum
Slovenija 38+36+80=154. 1 Spartan
Srbija 30 Lazara+30 Milosa+ 30BRDM2MS+ 30T72MS+10+ KIV+200+M84=300+. 2 C295

B

Ili Rumunija sa Patriot i HIMARS, Piranama III i V i sa 3000 Spike lansera, uz najavljenih jos oko 300 BVP-a koje ce proizvoditi u svojim pogonima, uz vec postojecih 17 F16 koji ce se sa narednom modernizacijom pribliziti v verziji, uz ogromnu flotu modernih transposrtnih aviona, a najavljeni su i novi helikopteri, pored 50ak Puma. Dok je vec potpisan i ugovor za proizvodnju Hermesa 450 sa Izraelom, kao i za sopstveni satelit. Rumunija, pa onda Madjarska su definitivni lideri regiona.

T

Zulum Ekonomski lider mozda, vojni nikako ..

D

Kakv lider? Ne kupuju oni neku ozbiljnu borbenu opremu.

1 C-27 je za nista. Ako je neispravan ili na remontu, onda Slovenija nema nista!

Pravi „lider“ je Madzarska – novo narucena oprema:

Tenkovi 44 x Leopard 2A7 + 12 x Leopard 2A4
Borbena vozila: 218 x Lynx
Samohodni topovi: 24 x PzHe 2000
Protiv avionske rakete: NASAMS
Protiv tenkovsko oruzje: Carl Gustav
Jurisna puska: CZ Bren 2

Helkopteri: 20 x H-145M, 16 x H225M
Transportni avioni: 2 x A319, 2 x Falcon 700, 2 x KC-390
Trenazni avioni: 6 x Zlin 242, 2 x Zlin 143

Radari: EL/M-2084

B

Dead1
Srbija
Tenkovi: 200+x M84 (M84AS) + 30 T72 MS
Borbena vozila: 300+ xM80 (Novi Lazar, Lazanski)
Samohodni topovi: 18 x Nora (Aleksandar)
Protivavionske rakete: FK3, Pancir
Protivtenkovsko oruzje: Kornet (Spajk)
Helikopteri: 5 x HM145 (+ nove narudzbine) 5 x MI17V5 (+nove
narudzbine), 4 x MI35M (+nove naruzbine), Gazela x 20+
Transportni avioni: 1 x AN 26 (2 C295)
Trenanzni avioni: 14 x Lasta, 8+ x Super Galeb
Po meni, jesu dobri, ali ne bolji od nas.

S

Ja bih i dalje radije ziveo u Sloveniji nego Madjarskoj i Srbiji, pravo da vam kazem…

Г

@Бобан
Пола од овога је или застарело или још није ни дошло. Каће не знамо.
Значи оно што се рачуна је
Тенкови: 30 Т 72 МС
Бовови: 20+ Лазара, 20+ Милоша и 30 БРДМова
Хаубице: 12 Нора (3. батерија колико знамо још није испоручена)
ПВО ракете: Панцир, Мистрал??
ПТ пројектили: Атаке
Авијација: стање познато
Да се не ширимо ми више него што смо дугачки. Кад дође онда ћемо да славимо.

L

@ Sasha, pa sta cekas, ko ti brani? Bdp Slo je mnogo nizi od Hrv koji je opet nizi od Srp.

M

Logično da je kvaliteta zivota u sloveniji bar 2 puta višs nego u Mađarskoj.. bijo prije 2 g u Budimpesti.. bez komentara.. mogu samo reci da je je Orban obicni populista politicar I zbog njega će Mađare još boliti glava

B

Grga
Pa ni njima ovo nije sve stiglo. Ovo jenjihov plan za do 2025 godine. A do tada ce Srbija imati sve sto sam napisao, caki i mnogo vise od toga.

S

@Lol

Pogledaj BDP per capita, veći je duplo od Hrvatske i 3-4x od Srbije. Mislim da je sa kvalitet života to bitniji podatak. Tužno je kad se uči matematika na konferencijama za štampu…

Z

„Bdp Slo je mnogo nizi od Hrv koji je opet nizi od Srp.“

Austrija – $446,315 mlrd
Hrvatska – $63 mlrd
Slovenija – $60,9 mlrd
Srbija – $52 mlrd

Duplo veći od RH ($15,807), 4x od RS ($7,497), ali duplo manji ($28,939) od Austrije ($50,277) nominalno per capita.

D

Ajde Zulume ne iznosi netacne podatke, evo ti sa sajta MMF-a za 2021. godinu.

Hrvatska: 63.399
Slovenija: 60.890
Srbija: 60.669

Г

@Бобан
Само што ће њима Леопарди и Линксови сигурно да дођу а шта ће бити с овим нашим буџевинама од тенка и бвп-а питање је.

Z

Drinče,

dokk 2021. ne dođe kraju bar nauči razliku između ostvarenog BDP i predviđanja. Treba to podijeliti na 7 meleona duša. Naročito uz tako niskz stopu rasta BDP i inflaciju.

D

To su podaci MMF-a za oktobar ove godine. Ti si za Sloveniju i Hrvatsku izneo te podatke, a za Srbiju si izneo podatke iz 2020. godine.
Treba uzeti u obzir spoljni dug i nova zaduzenja, a tu je Hr rekorder na prostoru ex YU pa i sire.

E

Ne kontam.
Ako MMF kaze da ce Srbija imari ukupan BDP u 2021. za 3 milijarde manji od HR….

Onda, ili lazu oni ili AV

M

Ne vredi, ne kontaju ljudi.
Jedini nacin da budemo lider regiona je da kupimo 13 polovnih Rafala, ili 9 novih F-16Blok70.

Mogli bi i sve da zeznemo i da kupimo 12-14 Su-75 za milijardu dolara sa svom opremom, obukom i naoruzanjem.
Da budemo prvi kupci! Sto da ne.

Odgovori
T

Jedini nacin da budemo „lideri“ bilo cega je da nam ekonomija bude bar dva puta veca nego sada .. Do tada smo k na b.

m

@TT tako je. Ekonomija i natalitet su broj 1 prioritet za svaku zemlju. Kad imas to dvoje sve ostalo lako se nabavlja.

M

>> Jedini nacin da budemo „lideri“ bilo cega je da nam ekonomija bude bar dva puta veca nego sada ..

Jedini nacin su demokratske institucije, sve ostalo je sviranje k*cu…

A

Već vidim 2 Spartana u RV Srbije. 2 C295 I 2 C27J. Cik-Cak i eto nas u NATO. Pozdrav.

Odgovori
D

@Aleksandar od tog „evo nas u NATO „ nema nitiće biti išta.
Suviše su sveza sećanja na ‚ 99tu.
pitaj bilo koga u Srbiji za mišljenje !

L

U Nato možeš kada god hoćeš , ne trebaju avioni. Crna Gora je članica Nato pakta i bez avijacije. Dovoljno je da najaviš kupovinu jednog dana u budućnosti.

T

U onaj isti NATO iz `99 ?
Nije li onda bolje imat 4 ista aviona ?
Pre bi ste vi morali kupiti C-130 i M-2 Bradley (oko 240 komada).
Usput priznat KiM. Sa srecom ce vam ostati Beogradski Pasaluk.

Pre ce „Kosovari“ uci u NATO.

B

Tomas
Pogresno zakljucujes. Nato Srbiju poziva, I rado bi je video u svojim redovima. Jednostavno Srbija nece.

N

Srbiji je prirodno okruženje na zapadu. Srbija je u svim ratovima bila saveznik zapada i da recimo 1878. nije bilo Nemačke i Austrije imali bismo Bugarsku do Niša, a da 1918 nije bilo Francuske danas bismo o Srbiji govorili isto kao i o Vizantijskom carstvu.
Tako da je sasvim prirodno da se Srbija u jednom trenutku vrati u zapadne okvire jer zna se ko je ruski igrač na Balkanu i ko će opet da bude jednog dana ako se neke stvari promene.

M

@ Nikola

>> Srbiji je prirodno okruženje na zapadu.

Izgleda da su gradjani to sto vi tvrdite odmah shvatili i emigrirali na zapad, docim back home, u otadzbini, povampirene devedesete revidiraju istoriju i peglaju svoje gubitnicke biografije…

Kao neko ko je pola zivota proveo u inostranstvu mogu da posvedocim da smo mi po mentalitetu i svemu ostalom apsolutno deo zapada!

S

@Nikola @Miladojka Youneed
Pa i Rusija, a i Kina su bile saveznik „zapadu“ u svim tim ratovima, a borili su se protiv istih tih sa „zapada“ Nemacke i Italije, kao i Japana, tako da nije vam to relevantno uopste.

Mi smo stari evropljani, ali politika ko politika, tu je uvek nesto debilno. U odlicnim smo odnosima sa mnogim drzavama EU, sa nekima onako, pa i zemlje unutar EU imaju ozbiljna razilazenja i nisu se dogovorili izmedju sebe oko bitnijih stvari, a kamoli sta oni zapravo hoce od nas?

Brojke su vrlo jasne: 90% DSI je iz EU, najveci investitor do sada nam je Francuska, i 90% izvoza ide u EU….

Te price „devedesete“, „mentalitet“…gde to ima veze sa realnoscu. KSA nema ni 1% veze sa zapadnim vrednostima, pa im tolerisu nacizam bukvalno… sta su ti pare i uticaj.

D

@Thomas Srbija niti ima zelje a ni volje da Bude deo NATOa . A to sa bredly i C 130 Hercules slobodno mogu „Susjedi“ severno od nas, oni i jesu deo tog udruzenja, neka tamo i budu oni i po karakteru pripadaju Tom 4tom rajhu.
srbija proizvodi svoje transporter Samohodna artiljerijska orudja pesadijsko naoruzanje i mnogo toga više.
Tako da priznavanje tzv. „kosova“ neće biti. A celovitost Srbije nije upitna .

Odgovori
z

Spoštovani,
dobro vem, da je tango six, vredna in upoštevajoča spletna stran.
Kar se tiče J27 spartan, ste pozabili, na ceno, da je toJ 27J ng. Nov in še nima certifikata. Zato bodo to storili v Sloveniji.
Ja je drag, mogoče preveč, bo pa drugi pol ceneje.
Plus tega, slovenska vojska, če bo prišlo do pogodbe,
bo kupila 50 boxterjev v varianti IFv. Glede, jltv vozil…nakup bo za 100,
16za posebne enote, ostalo za redno vojsko. Opremljeni bodo tudi z raketami „spike“.
V EU se pripravljajo posebne enote za obrambo. To že veste. Vse Opremlja UF-pro.

Upam,da me je kdo razumel.

Odgovori
B

Zdenko,
Nisu.

Osim toga, Slovenija ima zakupljenih 300 sati na C17 u Papi.

Sta ce im vise?

z

spoštovani, Beduin,

lahko maš zakupljenih 300 ur. Ampak, ko pride do krize, kdo jih bo koristil C17? Kdo je močnejši v NATU? Slovenija je med zadnjimi. Naši vojaki ostali brez prevoza za zamenjavo v Avganistanu. Pred tremi leti. Čakat so morali, da se vsi „bolj pomembni“ odpravijo domov za praznike“.
Takrat ti posveti „crvena lampa“.

Še enkrat, JLTV-100 kom, opremljeni tudi z raketo spike.
Boxer IFV, z raketo spike, konisgebg…50 kom
Spartan j 27 ng, zdaj samo en z vsemi mogočimi moduli, drugi kot navadno transportno letalo.

Uf-pro…vemo kdo je, uniforma za posebne enote.
Pipistrel…vem, da posamezne dele, krila izdelujejo v Srbiji.
Zakaj ni interesa v srbiji, da izdelujejo kompletno letalo?
PIpistrel za sw 121 bo izdeloval tudi na Madžarskem. Pogodba vredna 100 mil EUR.
Tehnični napredek, inovacije so tisto, kar nas žene naprej.
Vse ostalo je zgodovina.

B

Zato kontnuirano radis na tome.

Spartan sam po sebi…..fin avion

Ali cemu?
Dolet do Afganistana nema.
A niti ima nosivost za nesto ozbiljnije.

Za neke adhoc akcije i angazmane dobro dodje.
Ali, kakve su to akcije?
Bacanje padobranaca?
Ne isplati se.

Ne znam, meni se cini kao nepotrebni troska za Sloveniju.

Jer , ako si vec htio do Adganstana doci i ponjeti nesto, onaj Brazilac je pravo rijesenje.

P

Zdenko,vse kar si naštel,najmanj potrebuje SV na teritoriji Slovenije.Popolnoma je jasno da je večina planiranih nakupov namenjena uporabi na ravni EU.Zagotovo se spomniš,kaliko časa je trajala razprava v DZ in nasprotovanje stotinam milijonov za SV. Prepričan sem da bo Spartan vsekakor prinašal denar,kar je zagotovo mišljeno od samega začetka procesa nabave.Če bo več časa čepel v hangarju,to bo precej večji problem kot je včasih bil tisti Falcon.Seveda smo te razumeli,rojak.

Beduin: potpuno se slažem.Afganistan nije više aktuelan,što se doleta tiče.Za izbacivanje vojnih padobranaca koriste se PC-6,sasvim dovoljno u odnosu na veličinu vojske.Jasno je da je zamišljeno da se avion uklopi
u donošenje zarade,kako bi se vremenom isplatila njegova nabavka.
A što se tiče onih 300 sati kod Pape u Mađarskoj,videli smo kako to funkcioniše.Slovenija tamo ima i jednog majora,člana podsade na C-17.Naravno,to nije od uticaja,ali mogu da zamislim kako mu je bilo kad nije mogao da pomogne Sloveniji kad je bilo najteže,a morao je da leti za velike.Još jednom se pokazalo kako se ponašaju veliki i moćni kad ostanu bez senfa ili toalet papira na koti 45. Lep pozdrav iz Srbije za oba/obojicu.

M

>> Dolet do Afganistana nema.

Sto mozda i nije tako lose posto cini se da dolet do Afganistana nikome vise ne treba, osim ako nekoj zemlji ne fali par stotina hiljada stanovnika, pa ih hoce nabaviti na Hindukusu ravnom…

B

POW i ostali, jednom za sva vremena, zrakoplovi u vojnom registru ne mogu obavljati komercijalne letove.
Dakle, za njih ne mogu isporucivati racune.

Zrakoplovi iz vojnog registra mogu otici negdje u pomoc, ali za to nece biti placeni.
jedino sto mogu dobiti, kad nekome hitaju u pomoc, jeste gorivo i smjestaj/hrana za posade.
I to je to.

D

Pošto je tema opet okrenuta na tmu članstva u NATO paktu i protiv njega da podelim svje mišljenje o tome.

NIJEDNO članstvo vas ne štiti od stradanja u slučaju velikog sukoba, čak naprotiv. To može da funkcioniše u slučaju, recimo, smirivanja tenzija između Grčke i Turske ili neke manje zemlje van NATO i NATO članice.

U slučaju nekog većeg sukoba scenario će biti isti kao i u II sv. ratu kada su Amerikanci napredovali kroz zapad Nemačke. Skupili su gradonačelnike nemačkih gradova i pokazali na jednom manjem gradu šta ih čeka ako se ne predaju, i predali se svi do jednog.
U ovom slučaju će neka nesrećna manja ili srednje velika članica biti izbrisana sa lica zemlje a onda će ostalim članicama biti poslata slika i poruka sa pitanjem da li žele da nastave ili da se prešaltaju na neutralnost?

Šta mislite kakvi će odgovori biti? Usotalom, oni koji budu kolebljivi uvek mogu dobiti dodatnu demonstraciju na svojoj teritoriji. Setite se samo II sv. rata i kako su mnogi promenili strane.

Odgovori
z

spoštovani Doca,
Evo ovako, nisam si mislio, da ču „približno“ pisati u vašem materinskem jeziku. Potrudičesu, da napišem.

NATO? Jeste organizacija. Jeste ima moč. Jeste „kapitalistička“.
Ampak…ali imajo moć.
Sad je razlika, ili Nato, ili Putin.
Više bi voljevo, da me NATO iznenadi i ostavi, nego Rusija, da mi kuca na vrata.
Ali mislim, da imamo zajedničkog neprijatelja…Turska.
Za dve godine Kosovo biće deo Albanije.
Bosna…samo nekih 30 km do Slovenije.

Što se tiče vojne opreme…možeš imati svakujaku opremu, dobiš jih za sve novce, ali ako nemaš stručno usposobljeno osoblje, najebo si ga.
Zato kažem, arem jedna stvar ili dve….samo da imaš ljudi koji su kompetentni za te svari.

Se opravičujem za slovnične napake.

P.S
Moj pradedek, prije rata, 1941, služio u Valjevu, kao pandur. Umrl na dolžnosti.

Odgovori
P

Zdenko,pred dvema letoma,na eni konferenci za medije,novinarji so Putinu očitali da Rusija ima namen širitve na zahod.Putin je odgovoril približno takole: „pred nekaj časa sem potoval iz Moskve v Vladivostok.Potovanje z letalom je trajalo slabih devet ur.A res mislite da imamo razloga za kakršnokoli širitev“? Mislim da je tvoja dilema umetna in popolnoma odveč in nepotrebna.Kar se tega tiče,lahko prestaviš na easy.Vse drugo kar si nametano naštel,ne sodi na ta Portal.Lep pozdrav,rojak moj.

Odgovori
B

POW, nisam bas siguran u te tvrdnje.

Osobno volim drustvena uredjenja koja ne ovise o pojedincu.
Rusko drustvo nije takvo drustvo.

Politicari su kao i pelene, treba ih cesto mjenjati.
Ipak, moc je najjaci afrodizijak i ne postoji pojedinac koji je imun na to.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Send this to a friend