Bugarska ima poteškoće u prijemu prvog borbenog aviona F-16: „Hardverski problem“ nije otklonjen ni nakon mesec dana

7. maj 2025

Kompanija PR-DC i američki „Raven Autonomous Technologies“ na „SOF Week“ sajmu potpisali ugovor o uspostavaljnju zajedničke kompanije za proizvodnju IKA-Bombardera

7. maj 2025

Vazduhoplovna vežba „Pégase 25“: Iznad Hrvatske izvršena prva dopuna gorivom u vazduhu Rafala HRZ-a

5. maj 2025

Albanija dodelila posao kompaniji „Elbit Systems“ za osnivanje nove Vazduhoplovne akademije i obuku vojnih i civilnih pilota

1. maj 2025

[NAJAVA] AIRVG 2025: Zagrebački aero-miting ove godine sa bogatijim programom i inostranim gostima, demo-Rafal francuskog RV jedan od gostiju

29. apr 2025

Indija postaje prvi inostrani korisnik palubne verzije Rafala

28. apr 2025

[ANALIZA] Vreme je da se zamene Utve-75: Šta bi Srbiji na tržištu školskih aviona moglo biti zanimljivo?

28. apr 2025

[POSLEDNJA VEST] Hrvatskoj isporučen poslednji Rafal, kompletirana eskadrila sa 12 aviona

25. apr 2025

Srpski MiG-ovi 29SM+ prvi put prikazani sa ruskim protivradarskim raketama H-31P

22. apr 2025

Makedonsko ratno vazduhoplovstvo dobilo novog komandanta, Skoplje se priprema za ponovne pregovore o sporazumu vrednom 249,9 miliona evra za helikoptere AW169M i AW149

21. apr 2025

Novi komandant RV i PVO Vojske Srbije je general-major Brane Krnjajić

18. apr 2025

Ministarstvo finansija uplatilo drugu ratu za kupovinu Rafala

17. apr 2025

[NAJAVA] Zagrebački aero-miting AIRVG održaće se 10. maja

15. apr 2025

Turska šalje Bosni i Hercegovini donacije naoružanja i vojne opreme, na spisku helikopteri i besposadne letelice

15. apr 2025

[REPORTAŽA] Tango Six na vazduhoplovnoj vežbi „Iniohos 2025“: Vojno-vazduhoplovna egzotika sa Bliskog istoka i Azije, među posmatračima i Srbija

14. apr 2025

ASDA 2025: Makete hrvatskih Rafala ponovo naoružane samo MICA-ma i Hamerima, Turska nudi veće besposadne letelice

10. apr 2025

„Ohio Air National Guard“ delegacija posetila RV i PVO, saradnja u oblastima bezbednosti letenja i održavanju letelica

8. apr 2025

Filipinima ponovo odobrena kupovina borbenih aviona F-16, Kolumbija izabrala švedski Gripen

4. apr 2025

[POSLEDNJA VEST] Republici Srpskoj isporučen treći helikopter Ansat

3. apr 2025

Prve fotografije: Bugarskoj isporučen prvi borbeni avion F-16

3. apr 2025
USAF i srpsko RV i PVO na zajedničkom kursu posvećenom osnovama bezbednosti vojnog letenja u Beogradu
Učesnici kursa o bezbednosti letenja u Komandi RV i PVO na kojem je učestvovalo 15 pripadnika srpskog vojnog vazduhoplovstva / Foto: USAFE

USAF i srpsko RV i PVO na zajedničkom kursu posvećenom osnovama bezbednosti vojnog letenja u Beogradu

Krajem septembra u poseti Ratnom vazduhoplovstvu i protivvazduhoplovnoj odbrani boravila je vazduhoplovna delegacija Nacionalne garde Ohaja radi kursa posvećenog osnovama bezbednosti letenja na taktičkom i operativnom nivou (Flight Safety Fundamentals Course), u kontekstu upravljanja rizicima prilikom izvođenja vazduhoplovnih operacija.

Događaju sa srpske strane nije dat poseban značaj iako se, kako Tango Six saznaje, radilo o interesantnoj razmeni znanja u temi bezbednosti letenja. Oblasti koja je samo pojavno kontraintuitivna vojnom letenju i u kojoj srpsko RV i PVO ne stoji uvek idealno.

– Tokom četvorodnevne posete razmatrana su ključna pitanja od značaja za bezbednost letenja na taktičkom i operativnom nivou, u kontekstu upravljanja rizicima prilikom izvođenja vazduhoplovnih operacija.

Težište u razgovorima bilo je na prevenciji ugrožavanja bezbednosti letenja, kao i merama za svestrano, objektivno i sistematsko ispitivanje svakog ugrožavanja bezbednosti kako bi se otkrili uzroci i preduzele odgovarajuće korektivne mere. – stoji u saopštenju Vojske Srbije.

Kako je za Tango Six potvrdila i Komanda USAF-a za Evropu, na kursu je, između ostalog, pričano o umoru, efektima stresa i opštim procenama rizika pred let:

– Proveli smo nedelju dana sa profesionalcima iz oblasti bezbednosti letenja u srpskom ratnom vazduhoplovstvu, što je bila odlična prilika da razmenimo ideje koje se odnose na bezbednost letenja i upravljanje rizikom, dve oblasti koje naša dva vojna vazduhoplovstva izuzetno cene. Kao psiholog i specijalista za ljudski faktor, nadam se da sam uspela da prenesom koliko teme stresa i umora utiču na ukupnu procenu rizika.

Potpukovnik Harvi i oficiri RV i PVO / Foto: USAFE
Obilazak Muzeja vazduhoplovstva / Foto: USAFE

Ključni deo naše nedelje u Beogradu bila je timska vežba USAF-a i RV i PVO u kojoj smo simulirali planiranje misije gde je posebna pažnja poklonjena proceni rizika i načinima kako ona funkcioniše kroz komandni lanac. – kazala je za Tango Six potpukovnik Džejmi Harvi, USAFE vazduhoplovni psiholog.

– Ovaj kurs predstavlja izgradnju partnerskog kapaciteta USAFE-a u formi saradnje sa sektorom za bezbednost letenja srpskog RV i PVO. Tim USAFE SME-ova (Subject Matter eksperata) iz 435. eskadrile zadužene za podršku vazduhoplovnim operacijama i savetovanje, održala je ovaj kurs vođstvu ali i pilotima različitih vazduhoplova koji se uklapa u detaljniji program bezbednosti letenja srpskog RV i PVO.

435. eskadrila nastaviće da podržava sektor bezbednosti letenja srpskog vazduhoplovstva i drugim aktivnostima koji se planiraju u 2022. i 2023. godini. Ova razmena posvećena je osnaživanju i utvrđivanju interoperabilnosti sa Srbijom i predstavlja našu posvećenost u izgradnji partnerskog kapaciteta sa zemljama na Balkanu. – saopštili su iz USAFE-a za naš portal.

Pratite Tango Six i na društvenim mrežama. Na InstagramuJutjubuTviteru i Fejsbuku.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

se

Sramota na šta liči ovo stepenište ispred muzeja.

Odgovori
Ni

Sinoć gledam gde se gradi stadion od 20 miliona evra a ispred rastu trava i trnja visoki 2 metra, prosto ne očekujte da ovde nešto ikad liči na državu

Mi

A osnove bezbednosti pri glavnom ulazu u Muzej!?
Dokle će se to stepenište ignorisatin. Dok neko nogu ne slomi il ne daj bože nešto gore. Sramota.

al

Sramota na sta lici kompletan taj muzej, a i generalno sva infrastruktura i maltene svaka druga fasada u celoj drzavi..

Decenijama se vec ignorise to.

Sr

@Nikola
Svaki evro ulozen u fubdal u ovoj drzavi je bacanje para, a stadion od vise stotina miliona evra, pa to je mozda najgora „investicija“ u istoriji…

Vo

Trebalo je da posalju eskadrilu za bezbedno hodanje po stepenicama oko Muzeja u Surčinu.

Odgovori
ni

Ljudi sramota na sta lici ovaj ulaz u muzej pobogu ……pomislice da je tokom 99 ovde pala kasetna bomba

Odgovori
Mi

Meni nije jasno kako može uopšte muzej da bude zvanično otvoren sa takvim prilazom na glavna vrata. I jos zovu goste da se slikaju. Sramota je premala reč u ovom slučaju.
Godinama odlazim tamo da vidim avione sa sinom jos od kad je bio 4 godine. Ko da posećujemo drevne ruševine dok se ne popnemo gore. Svaki put se grozim i mislim kako ce mozda sledeci put to sve lepo (normalno) da izgleda. Pa o stepenicama je rec, ne o ne znam cemu.

Još goste zovu za sliku!! . Ulaz u MUZEJ eee bre Srbijo!!!!

.

Odgovori
Ir

Trebali smo da kažemo da je ovo stepenište sastavni deo postavke muzeja i da tako stoji od bombardovanja. Manja bi sramota bila.

Odgovori
Dr

Pitam se zašto uopšte sarađujemo po ovom pitanju sa USAF jer sve što se iznese na ovakvim „SAVETOVANJIMA“ USAF može analizom da izvede zaključak strategije naše LA i LBA što uopšte nije dobro…..
Ovo je samo moj stav kao laika!

Зашто се чудите степеницама? Да ли је могуће да сте сви поверовали причу о економском тигру где нека деца дан данас пешаче до школе по 4- 5 км.

Odgovori
Mi

Nema ovo veze sa novcem, ekonomskim tigrom, niti sa decom koja gladuju u Srbiji i svetu.
Ovo je stvar kulture.

De

Ovo je pre svega stvar upravljanja muzejom. Ko je malo pratio situaciju, zna zasto je to tako.

Vl

Aleksa,
Upravo ta deca što pešače po 4, 5 kilometara su budući piloti odnosno, od malih nogu su naučeni da cene prilike koje su im pružene i ne odustaju kada nalete na prepreku.
A što se tiče opaske o ekonomskom tigru, malo je reći da je ista izrečena zlonamerno i sa zadnjim ciljem. Jednostavno, uz malo dobre volje i par dana truda, i osrednji majstor bi sredio te stepenice. Prosto rečeno, ovde je reč o aljkavosti i javašluku ljudi koji su direktno odgovorni za muzej. A ruku na srce, i ako je u pitanju vojna ustanova, ovde je debelo zakazao i grad Beograd. Neko je silno želeo da ulupa ogroman novac na neke manje bitne stvari, ali ne pada mu na pamet da pošalje majstore i donira kamion peska i par džaka cementa da se srede prilazi muzeju. Treba li Vesiću i kompaniji naglasiti da je i taj muzej jedna od atrakcija Beograda i da su za ruglo na slici delom i oni odgovorni.

La

Pešačili i u Titovo vreme, čak i više…i?

Be

Interesantna tema.
Ima li veze s gubitkom EASA145 ?

Odgovori
mi

Šta je ovo zeleno na staklima?

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs