[ANALIZA] Da li je borbeni avion F-16 ratnog vazduhoplovstva Ukrajine oboren raketnim sistemom Patriot?

11. sep 2024

Na batajničkom aerodromu u toku pripreme za vojni prikaz sposobnosti “Zastava 2024“

10. sep 2024

Mađarskoj isporučen prvi transportni avion C-390 Millennium

10. sep 2024

Popis svih vazduhoplovnih događaja u septembru: Otvoreni dan na Batajnici, veliki aero-miting u Vršcu, dva fly-ina, USAF ponovo iznad Pranjana, novi Embraer na „Tesli“

6. sep 2024

Erik Trapije o planovima Dasoa nakon srpske narudžbine: „Očekivali smo kupovinu iz Beograda, do kraja godine još jedan izvozni ugovor“

5. sep 2024

Hrvatskoj odobrena nabavka artiljerijskih raketnih sistema HIMARS: Kupovina kojom će doći do pomeranja odnosa snaga na Balkanu

4. sep 2024

Iza scene izveštavanja o objavljivanju srpskog ugovora za kupovinu Rafala: Napetost, pokušaj kršenja embarga i osmesi

3. sep 2024

[EKSKLUZIVNO] Veliki aero-miting u Vršcu 22. septembra: Učešće RV i PVO, Policije, domaće i inostrane generalne avijacije

2. sep 2024

[POSLEDNJA VEST] Daso će Srbiji isporučiti prvi Rafal 2028. godine

29. avg 2024

[POSLEDNJA VEST] Srbija potpisala ugovor za nabavku 12 višenamenskih borbenih aviona Rafal za 2,7 milijardi evra

29. avg 2024

„La Tribune“: Francuska i Srbija okončale pregovore o nabavci Rafala; Vučić: Još nije gotovo

27. avg 2024

Slovenački Pipistrel nastavlja sa osvajanjem projekata u američkoj vojsci: Posle Virusa, Sinus za Marince

22. avg 2024

[RECENZIJA] Jedan od najboljih: „The Blue Max“

20. avg 2024

[RAT U UKRAJINI] Ukrajinci već 10 dana dejstvuju unutar ruske teritorije, uspešni napadi na vazduhoplovne baze u Rusiji, pogođen i aerodrom sa avionima MiG-31I koji nose rakete Kinžal

16. avg 2024

Nova „Advanced Eagle“ mušterija: Izraelu odobrena nabavka borbenih aviona F-15IA i modernizacija F-15I

15. avg 2024

Poljska potpisala sporazum za nabavku 96 borbenih helikoptera Apač

14. avg 2024

Na “Armiji 2024“ predstavljen laki višenamenski borbeni avion Jak-130M

13. avg 2024

[RAT U UKRAJINI] Ukrajinci napali rusku Kursku oblast, postignut prvi dokazani pogodak borbenog helikoptera FPV dronom

9. avg 2024

Istovremeno sa Srbijom, Saudijska Arabija vodi pregovore o nabavci francuskih borbenih aviona Rafal

8. avg 2024

[ANALIZA] Vučić ponovo najavio isporuku naoružanja za koje je mislio da neće stići: Šta sve od RV i PVO tehnike Srbija čeka da joj se isporuči?

7. avg 2024
Utva prvi put učestvovala na aero-mitingu u inostranstvu sa Sovom: „Napravili smo baš ekonomičan avion, zar ne?“
Program redizajna i unapređenja letelice započet je 2015. godine / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Utva prvi put učestvovala na aero-mitingu u inostranstvu sa Sovom: „Napravili smo baš ekonomičan avion, zar ne?“

Fabrika aviona Utva saopštila je prošle nedelje da je učestvovala na aero-mitingu Aeros u Mariboru sa svojom letelicom Sova.

Kako se navodi u saopštenju, kompanija je avion preletela do Maribora:

– I pored svih ograničenja uzrokovanih virusom COVID 19, uspeli smo da se dobro provedemo.

Osim velikog uspeha tokom učešća, dobili smo i sjajne podatke sa ovog prvog međunarodnog leta aviona #SOVA. Za let od AERODROMA NIKOLA TESLA do AERODROMA MARIBOR, avion je potrošio oko 80l goriva, sa prosečnom potrošnjom od samo 32l/h. Let je trajao oko 2h30min. Napravili smo baš ekonomičan avion, zar ne? – stoji u interesantno sročenom saopštenju Utve.

Fotografija kompanije sa aero-mitinga Aeros

Kako je Tango Six već izveštavao, Utva se sa Sovom vratila u generalnu avijaciju još 2015. godine kada je koncept prvi put predstavljen javnosti. Verifikaciona ispitivanja u vazduhu počela su krajem avgusta 2018. godine.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Br

Da li je Utva potpisala ugovor sa nekom arapskom zemljom za isporuku Sove u verziji sa dva sedista, ili se samo pricalo o tome?

Odgovori
Ni

Meni je ova letelica prelepa, steta sto ne znam da vozim avion 😀 Bez sale, videla sam Sovu uzivo sve pohvale za tim razvoja Utve 💪

Odgovori
Al

Dovoljno je bilo da ponovi pokrenu proizvodnju stare Utve-75. Višenamenski avion koji je imao nekoliko namena. Ne znam čemu praviti modifikaciju već uspelog aviona?

Odgovori
Bo

Siguran sam da o tome nisu ni razmisljali :) Kod nas Srbalja je moto „novo je novo“ i zamislite sad nekog da predlozi da se pravi ponovo model iz 1975te. Ismejali bi ga.

Mi

vazno je da smo krenuli sa mrtve tacke Ta ista utva 75 je generacije iskolovala po Aero klubovima Ova nova verzija ima sjajnu perspektivu Pogotovo sto odnos cene i kvaliteta je zadovoljavajuci Sto se tice sigurnosti odavno se dokazala Naravno sa tim silnim naletom a i godinama koliko je u ekploataciji Bilo je i odredjenih problema Mada statistika govori da je skoro uvek bio ljutski faktor u pitanju Drago mi je sto imamo svoj skolsko turisticki avion Samo napred

Odgovori
Mi

Ova Sova i izgleda kao da se najvećim delom zasniva na 75-ici. Moderniji motor i avionika se podrazumevaju, ali zmaj i konstrukcija su tu negde. 75-ici ništa ne fali što se toga tiče.

А

Сова је четвороседа 75ца. Извађен пројекат из нафталина.

Ac

Svaki sportski aerodrom u Srbiji da dobije po jednu Sovu od drzave i da malo promovise tu vrstu turizma.

Odgovori
le

Upravo tako, pored Sove i po jednu Silu (da se nađe) 😉. To za državu nije preveliki trošak, a za klubove i za Utvu ogroman korak naprijed.

St

Ja bih u ovo ugradio plin, pa da vidis kako trosi 4 kila na 100km.

Odgovori
De

Sila je interesantana, odrziva i sigurna, Sovu jos nismo videli u letu sa 4 osobe i njene karakteristike pod opterecenjem .SOVA 350.000 E
SILA 35-55.000 E

Dv

@Dejan Krstic
Bas tako. Kome je do ekonomicnog leta, ima SILA za 6-7x manje para.
Ako zeli da se vrati na trziste, UTVA treba da obnovi proizvodnju modela UTVA 66, ubaci dizel motor i osnovni paket avionike i krene u napad na Afriku. Isto gorivo sipas i u kamion, i u LandCruiser i u avion. A malo trosi. Idealno.

Odgovori
to

Bez uvlacenja stajnog trapa nema ekonomicne voznje, a ni brzine. Cisto pogledati razliku izmedju cessne 172i 172RG

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs