Premijera naoružanog Vrapca, Pegaz nakon više od dekade razvoja uskoro u naoružanju, potvrđen broj letelica u drugoj narudžbini helikoptera H145M za RV i PVO

16. avg 2022

Najveći ruski sajam naoružanja počinje sledećeg ponedeljka u Moskvi

12. avg 2022

Uprkos najavi organizatora RV i PVO Vojske Srbije neće učestvovati na aero-mitingu Airpower, Hrvatska ove godine verovatno učestvuje u najjačem sastavu

12. avg 2022

Zapadni PVO sistemi u ukrajinskom ratu (2. deo)

11. avg 2022

Srbija će u skoroj budućnosti imati 17 helikoptera za gašenje požara a uz pomoć Erbasa opciju i za dva protivpožarna aviona

10. avg 2022

[FOTO REPORTAŽA] Fly in Ćuprija: Previše letelica na jednom mestu za previše letenja, druženja, jela i uživanja

9. avg 2022

[EKSKLUZIVNO] Aero-klub Galeb učestvuje na austrijskom aero-mitingu Airpower sa G-2A i farba ga u originalnu šemu bojenja nekadašnje VVA akro-grupe RV i PVO JNA

8. avg 2022

Studenti fakulteta iz Kraljeva, Kragujevca i Čačka dobijaju besplatnu jedriličarsku obuku zahvaljujući Ministarstvu odbrane i Udruženju pilota „Tigrovi“

7. avg 2022

[RAT U UKRAJINI] Žestoka ofanziva Rusa u Donbasu, hoće li SAD predati Ukrajini rakete zemlja-zemlja dometa 300 km, žalbe Kijeva na nemačke samohodne haubice

5. avg 2022

Severna Makedonija donirala svoje rashodovane jurišnike Su-25 Ukrajini, Ministarstvo odbrane ne potvrđuje ali ni ne demantuje informaciju

5. avg 2022

Zapadni PVO sistemi u ukrajinskom ratu (1. deo)

4. avg 2022

Rusija suspenduje sertifikate za održavanje helikoptera kompanijama u Bugarskoj i Češkoj

3. avg 2022

Znate za onaj ikonopis na Orlu iz Lađevaca? Načelnik Generalštaba je naredio njegovo uklanjanje

2. avg 2022

Američki Kongres obavešten o mogućoj prodaji 35 F-35A Nemačkoj u paketu vrednom oko 8,4 milijarde dolara

2. avg 2022

[FARNBORO 2022] PR-DC najavljuje proizvodnju VTOL dronova ali i onih sa fiksnim krilima i većim doletom

2. avg 2022

Novosti iz centralne i istočne Evrope: Češka će pregovarati o nabavci borbenih aviona F-35, Bugarskoj stiglo pismo o prihvatanju dodatnih F-16, Poljska kupuje južnokorejske FA-50

1. avg 2022

[RAT U UKRAJINI] Američka vojna pomoć Ukrajini dostigla vrednost od 10 milijardi dolara, britanski časopis Air Forces Monthly o vazduhoplovnim gubicima obe strane

29. jul 2022

Da li Ruska vojska zaista može gađati ciljeve na zemlji raketama sistema PVO S-300?

28. jul 2022

Pet zemalja gasilo je požare u Sloveniji iz vazduha prošle nedelje, Evropska Komisija kaže da su dva srpska Bela 212 obavila najviše ispuštanja vode na požare

27. jul 2022

[Novosti iz Helikopterske jedinice MUP-a] Delegacija jedinice u Rusiji na primopredaji Kamova 32, prvi let novog Erbasa na srpskim tablama, novi hangar na „Nikoli Tesli“ poprima svoj oblik

26. jul 2022
Utva prvi put učestvovala na aero-mitingu u inostranstvu sa Sovom: „Napravili smo baš ekonomičan avion, zar ne?“
Program redizajna i unapređenja letelice započet je 2015. godine / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Utva prvi put učestvovala na aero-mitingu u inostranstvu sa Sovom: „Napravili smo baš ekonomičan avion, zar ne?“

Fabrika aviona Utva saopštila je prošle nedelje da je učestvovala na aero-mitingu Aeros u Mariboru sa svojom letelicom Sova.

Kako se navodi u saopštenju, kompanija je avion preletela do Maribora:

– I pored svih ograničenja uzrokovanih virusom COVID 19, uspeli smo da se dobro provedemo.

Osim velikog uspeha tokom učešća, dobili smo i sjajne podatke sa ovog prvog međunarodnog leta aviona #SOVA. Za let od AERODROMA NIKOLA TESLA do AERODROMA MARIBOR, avion je potrošio oko 80l goriva, sa prosečnom potrošnjom od samo 32l/h. Let je trajao oko 2h30min. Napravili smo baš ekonomičan avion, zar ne? – stoji u interesantno sročenom saopštenju Utve.

Fotografija kompanije sa aero-mitinga Aeros

Kako je Tango Six već izveštavao, Utva se sa Sovom vratila u generalnu avijaciju još 2015. godine kada je koncept prvi put predstavljen javnosti. Verifikaciona ispitivanja u vazduhu počela su krajem avgusta 2018. godine.

Komentari

B

Da li je Utva potpisala ugovor sa nekom arapskom zemljom za isporuku Sove u verziji sa dva sedista, ili se samo pricalo o tome?

Odgovori
N

Meni je ova letelica prelepa, steta sto ne znam da vozim avion 😀 Bez sale, videla sam Sovu uzivo sve pohvale za tim razvoja Utve 💪

Odgovori
A

Dovoljno je bilo da ponovi pokrenu proizvodnju stare Utve-75. Višenamenski avion koji je imao nekoliko namena. Ne znam čemu praviti modifikaciju već uspelog aviona?

Odgovori
B

Siguran sam da o tome nisu ni razmisljali :) Kod nas Srbalja je moto „novo je novo“ i zamislite sad nekog da predlozi da se pravi ponovo model iz 1975te. Ismejali bi ga.

M

vazno je da smo krenuli sa mrtve tacke Ta ista utva 75 je generacije iskolovala po Aero klubovima Ova nova verzija ima sjajnu perspektivu Pogotovo sto odnos cene i kvaliteta je zadovoljavajuci Sto se tice sigurnosti odavno se dokazala Naravno sa tim silnim naletom a i godinama koliko je u ekploataciji Bilo je i odredjenih problema Mada statistika govori da je skoro uvek bio ljutski faktor u pitanju Drago mi je sto imamo svoj skolsko turisticki avion Samo napred

Odgovori
M

Ova Sova i izgleda kao da se najvećim delom zasniva na 75-ici. Moderniji motor i avionika se podrazumevaju, ali zmaj i konstrukcija su tu negde. 75-ici ništa ne fali što se toga tiče.

А

Сова је четвороседа 75ца. Извађен пројекат из нафталина.

A

Svaki sportski aerodrom u Srbiji da dobije po jednu Sovu od drzave i da malo promovise tu vrstu turizma.

Odgovori
l

Upravo tako, pored Sove i po jednu Silu (da se nađe) 😉. To za državu nije preveliki trošak, a za klubove i za Utvu ogroman korak naprijed.

S

Ja bih u ovo ugradio plin, pa da vidis kako trosi 4 kila na 100km.

Odgovori
D

Sila je interesantana, odrziva i sigurna, Sovu jos nismo videli u letu sa 4 osobe i njene karakteristike pod opterecenjem .SOVA 350.000 E
SILA 35-55.000 E

D

@Dejan Krstic
Bas tako. Kome je do ekonomicnog leta, ima SILA za 6-7x manje para.
Ako zeli da se vrati na trziste, UTVA treba da obnovi proizvodnju modela UTVA 66, ubaci dizel motor i osnovni paket avionike i krene u napad na Afriku. Isto gorivo sipas i u kamion, i u LandCruiser i u avion. A malo trosi. Idealno.

Odgovori
t

Bez uvlacenja stajnog trapa nema ekonomicne voznje, a ni brzine. Cisto pogledati razliku izmedju cessne 172i 172RG

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Send this to a friend