[ANALIZA] Ukoliko se ubrzo ne naprave konkretniji koraci, Srbija bi mogla imati problem sa nedostatkom vojnih transportnih helikoptera

16. jan 2025

Višenamenski helikopter S-92: Od naftnih platformi do prevoza predsednika SAD

15. jan 2025

Završena isporuka Rafala Grčkoj

14. jan 2025

Interesantni novi kadrovi i detalji kineskih besposadnih letelica CH-92A i CH-95 u naoružanju RV i PVO Vojske Srbije

10. jan 2025

Godišnji izveštaj Dasoa za 2024: Povećan broj proizvedenih Rafala, još jedan indirektan podatak da je ugovor sa Srbijom stupio na snagu

8. jan 2025

Nove narudžbine i perspektiva za „Eurofighter“ EF-2000, novine u bugarskom i rumunskom opremanju avionima F-16

7. jan 2025

Rafal novogodišnjih informacija o budućem višenamenskom borbenom avionu RV i PVO

3. jan 2025

[DELIMO KALENDARE] Osvojite kalendar 101. eskadrile Vitezovi za 2025. godinu

27. dec 2024

[ANALIZA] Posao ulaganja u RV i PVO ni izdaleka nije gotov

25. dec 2024

Prva zvanična potvrda: Uz Rafale nabavljen i simulator letenja, RV i PVO i dalje računa na G-4

24. dec 2024

Nove informacije o “lutajućoj municiji“ Gavran

23. dec 2024

Tango Six u Iranu: Priča o islamskom F-14 Tomketu

20. dec 2024

Nastavak razgovora Francuske i Srbije o realizaciji ugovora nabavke Rafala u Beogradu

19. dec 2024

Ruski proizvođač helikoptera neisporučeni Ansat Republici Srpskoj koristi za testiranje domaćih sistema

18. dec 2024

[REPORTAŽA] Tango Six u Iranu: „Iran Air Show 2024“ – poslednja prilika da uživo vidimo F-14 „Tomcat“ u letu

17. dec 2024

Ministarstvo odbrane potvrdilo: Gradiće se novi hangari za Rafale na Batajnici

16. dec 2024

Erbas predstavio Srbiji tehnologije satelitskog nadgledanja i naprednih softvera za analizu: Od primena u odbrani do poljoprivrede

11. dec 2024

„Dassault Aviation“ zapošljava menadžere za program „Rafal Srbija“

10. dec 2024

Na četvrtom rođendanu PR-DC-a: Predstavljen IKA-Rocket, dron naoružan Zoljama

5. dec 2024

Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

2. dec 2024
Utva prvi put učestvovala na aero-mitingu u inostranstvu sa Sovom: „Napravili smo baš ekonomičan avion, zar ne?“
Program redizajna i unapređenja letelice započet je 2015. godine / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Utva prvi put učestvovala na aero-mitingu u inostranstvu sa Sovom: „Napravili smo baš ekonomičan avion, zar ne?“

Fabrika aviona Utva saopštila je prošle nedelje da je učestvovala na aero-mitingu Aeros u Mariboru sa svojom letelicom Sova.

Kako se navodi u saopštenju, kompanija je avion preletela do Maribora:

– I pored svih ograničenja uzrokovanih virusom COVID 19, uspeli smo da se dobro provedemo.

Osim velikog uspeha tokom učešća, dobili smo i sjajne podatke sa ovog prvog međunarodnog leta aviona #SOVA. Za let od AERODROMA NIKOLA TESLA do AERODROMA MARIBOR, avion je potrošio oko 80l goriva, sa prosečnom potrošnjom od samo 32l/h. Let je trajao oko 2h30min. Napravili smo baš ekonomičan avion, zar ne? – stoji u interesantno sročenom saopštenju Utve.

Fotografija kompanije sa aero-mitinga Aeros

Kako je Tango Six već izveštavao, Utva se sa Sovom vratila u generalnu avijaciju još 2015. godine kada je koncept prvi put predstavljen javnosti. Verifikaciona ispitivanja u vazduhu počela su krajem avgusta 2018. godine.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Br

Da li je Utva potpisala ugovor sa nekom arapskom zemljom za isporuku Sove u verziji sa dva sedista, ili se samo pricalo o tome?

Odgovori
Ni

Meni je ova letelica prelepa, steta sto ne znam da vozim avion 😀 Bez sale, videla sam Sovu uzivo sve pohvale za tim razvoja Utve 💪

Odgovori
Al

Dovoljno je bilo da ponovi pokrenu proizvodnju stare Utve-75. Višenamenski avion koji je imao nekoliko namena. Ne znam čemu praviti modifikaciju već uspelog aviona?

Odgovori
Bo

Siguran sam da o tome nisu ni razmisljali :) Kod nas Srbalja je moto „novo je novo“ i zamislite sad nekog da predlozi da se pravi ponovo model iz 1975te. Ismejali bi ga.

Mi

vazno je da smo krenuli sa mrtve tacke Ta ista utva 75 je generacije iskolovala po Aero klubovima Ova nova verzija ima sjajnu perspektivu Pogotovo sto odnos cene i kvaliteta je zadovoljavajuci Sto se tice sigurnosti odavno se dokazala Naravno sa tim silnim naletom a i godinama koliko je u ekploataciji Bilo je i odredjenih problema Mada statistika govori da je skoro uvek bio ljutski faktor u pitanju Drago mi je sto imamo svoj skolsko turisticki avion Samo napred

Odgovori
Mi

Ova Sova i izgleda kao da se najvećim delom zasniva na 75-ici. Moderniji motor i avionika se podrazumevaju, ali zmaj i konstrukcija su tu negde. 75-ici ništa ne fali što se toga tiče.

А

Сова је четвороседа 75ца. Извађен пројекат из нафталина.

Ac

Svaki sportski aerodrom u Srbiji da dobije po jednu Sovu od drzave i da malo promovise tu vrstu turizma.

Odgovori
le

Upravo tako, pored Sove i po jednu Silu (da se nađe) 😉. To za državu nije preveliki trošak, a za klubove i za Utvu ogroman korak naprijed.

St

Ja bih u ovo ugradio plin, pa da vidis kako trosi 4 kila na 100km.

Odgovori
De

Sila je interesantana, odrziva i sigurna, Sovu jos nismo videli u letu sa 4 osobe i njene karakteristike pod opterecenjem .SOVA 350.000 E
SILA 35-55.000 E

Dv

@Dejan Krstic
Bas tako. Kome je do ekonomicnog leta, ima SILA za 6-7x manje para.
Ako zeli da se vrati na trziste, UTVA treba da obnovi proizvodnju modela UTVA 66, ubaci dizel motor i osnovni paket avionike i krene u napad na Afriku. Isto gorivo sipas i u kamion, i u LandCruiser i u avion. A malo trosi. Idealno.

Odgovori
to

Bez uvlacenja stajnog trapa nema ekonomicne voznje, a ni brzine. Cisto pogledati razliku izmedju cessne 172i 172RG

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs