Politička neizvesnost u odnosima Evrope i SAD kao prilika za dodatne narudžbine francuskih borbenih aviona Rafal

29. mar 2025

[EKSKLUZIVNO] Srpski ugovor za nabavku Rafala podrazumeva opsežnu industrijsku saradnju sa francuskim kompanijama, planira se integracija srpskog preciznog naoružanja vazduh-zemlja

28. mar 2025

Kako je JNA promovisala poziv vojnog pilota: Dežurna para, stjuardesa i potpuna kreativna sloboda

27. mar 2025

Hrvatska želi „modernizaciju“ i „nadogradnju“ svojih Rafala, sledeći paket naoružanja i dalje tajna

26. mar 2025

Hrvatski ministar odbrane u poseti proizvođaču Rafala: „Predložili smo Dasou investiranje u Hrvatsku“

25. mar 2025

Sveobuhvatna lista NATO gubitaka iznad SR Jugoslavije i regiona tokom rata 1999. godine

24. mar 2025

[POSLEDNJA VEST] Boing porazio Lokid: Tramp predstavio prvi američki višenamenski borbeni avion 6. generacije

21. mar 2025

Mađarsko ratno vazduhoplovstvo doprinosi KFOR-u: Helikopteri H145M nakon Bosne i Hercegovine i iznad Kosova i Metohije

20. mar 2025

Izraelska kompanija „Elbit Systems“ objavila rezultate poslovanja za prošlu godinu

19. mar 2025

Poslovni rezultati kompanije MBDA za 2024. godinu: Značajno povećanje proizvodnje, zemlje bivše Jugoslavije novi klijenti

19. mar 2025

Tragedija u noćnom klubu pokrenula je opsežnu međunarodnu operaciju medicinskog vazdušnog transporta u Severnoj Makedoniji

18. mar 2025

[ANALIZA] Da li je Vojska Jugoslavije 1999. godine gađala USAF-ove avio-cisterne?

17. mar 2025

Ujedinjeni Arapski Emirati pre Srbije naručuju Erbasov A400M

13. mar 2025

Antonov 26 nastavlja da leti u srpskom RV i PVO: Zamena motora u poslednjim godinama službe

12. mar 2025

Emiratski Kalidus nastavlja sa razvojem svog COIN aviona B-250

11. mar 2025

[EKSKLUZIVNO] Goran Memon za Tango Six: EDePro razvija dva tipa letelice, cilj je da „mock-up“ dvomotorne bude izložen na sajmu u Dubaiju

10. mar 2025

Konačan poslovni i finansijski izveštaj Dasoa za 2024: Još jedna uspešna godina, ostalo da se proizvede i isporuči još 220 Rafala

5. mar 2025

Američki ubica Jastrebova u Farnborou: Priča o tri zelene zvezdice

4. mar 2025

[ANALIZA] Nesreće V-22 Ospreja: P-faktor, prokletstvo tiltrotora i imperativa tehnološke superiornosti američke vojske

3. mar 2025

[IDEX 2025] Od streljačkog naoružanja do dronova: Srpska namenska industra na štandu Jugoimport SDPR-a

28. feb 2025
Rusija suspenduje sertifikate za održavanje helikoptera kompanijama u Bugarskoj i Češkoj
Rusija uzvraća udarac ne samo EASA-i već i želji NATO-a da pomogne Ukrajini u remontu helikoptera / Foto: Dragan Trifunović, Tango Six

Rusija suspenduje sertifikate za održavanje helikoptera kompanijama u Bugarskoj i Češkoj

Rusija je donela odluku da suspenduje sertifikate za održavanje helikoptera koji su omogućavali da tri kompanije locirane u EU odnosno NATO zemljama održavaju letelice proizvedene u Sovjetskom Savezu i Rusiji: Mi-8, Mi-17, Mi-171 i Mi-24 i 35.

Marija Zaharova, direktorka departmana za informativu i medije ruskog Ministarstva spoljnih poslova kazala je da je donesena odluka da se suspenduju prethodno izdati sertifikati češkoj kompaniji „LOM Praha“ i bugarskim kompanijama „TEREM-Letets“ i „Avionams“ kao odgovor na nameru zapadnih zemalja da tamo vrše remontne radove na vazduhoplovnoj opremi koja je bila nemenja Ukrajini. Ona je dodala da se ovim činom Moskva odriče odgovornosti za bezbednost Mil helikoptera koji se remontuju u pomenutim centrima.

Operacije Milova svih verzija biće sve teže zbog nemogućnosti dobavljanja rezervnih delova ali i slanja njihovih motora na remont u Ukrajinu / Foto: Dragan Trifunović, Tango Six

Kao odgovor na ovaj potez, bugarski ministar odbrane Dragomir Zakov rekao je da dve bugarske kompanije koje obavljaju radove na pomenutim tipovima letelica mogu da nastave sa radovima bez posedovanja pomenutih ruskih licenci. Međutim, kako je naglasio, veći problem predstavlja činjenica da je sada teško nabavljati rezervne delove za održavanje i remont na ruskim letelicama. Naglasio je da su Rusija, Ukrajina i Belorusija i dalje izvor rezervnih delova za helikoptere proizvedene u Rusiji ali da u isto vreme ti delovi ne mogu biti nabavljeni zbog trenutnih okolnosti. Potvrdio je da su u toku razgovori sa Kijevom i drugim stranama da se u Bugarskoj vrši remont vazduhoplovne opreme za potrebe Ukrajine. Komentarišući status bugarske flote helikoptera Mi-17 i Mi-24 Zakov je kazao da ovi helikopteri i dalje imaju određenu podršku ali je naglasio i potrebu da Sofija započne rapidnu modernizaciju svoje vojske radi oslobađanja Bugarske od ruske zavisnosti u segmentu vojne tehnike.

Ruska odluka da suspenduje sertifikate bugarskim i češkim kompanijama dolazi nakon što je vazduhoplovni regulator Evropske Unije EASA u martu ove godine suspendovala gotovo sve sertifikate za ruske organizacije koje se bave proizvodnjom, održavanjem i operacijama ali i za pojedinačne tipove letelica kao što je na primer i Kamov 32A11BC kojeg Srbija planira da nabavi. Pripadnici Helikopterske jedinice MUP-a Srbije, kako je Tango Six prvi javio, već su u ruskom gradu Kumertau na primopredaji i obuci za prvu letelicu.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Bu

Konačno pravi potez.Jedino mjesto za ovlašteni servis ruskih helikoptera za Istočnu Evropu treba da bude Srbija. U blizini je i remontni zavod Orao.Hoćete sankcije Rusiji, izvolite, letite na evropskim i američkim helikopterima, naravno, ako imate para za bacanje.

Odgovori
Kr

Tako je. Jednom za uvijek se ostaviti te ruske tehnike, donirati Ukraini, uzeti kvalitetno zapadnjačko i amen

ma

Pametnije te helikoptere remontirati u Europi bez ruskih certifikata koja ima daleko više standarde nego Rusija ili Srbija. Bar do rashoda a onda uzeti zapadno i prestati imati ikakvog posla s Rusima.

St

A gde i ko ce da remontuje helikoptere u Srbiji i sa kojim rezervnim delovima? Tom logikom mozemo da se proglasimo i za remontni centar za nuklearne podmornice, pa ko oce…
Inace, kao vidis i mi lagano klizimo sa ruskih i sovjetskih helikoptera i nabavljamo od Airbusa.

Ap

@Krunoslav
Mislis na onu krs sovjetsku tehniku, sto je preletela 3 NATO drzave i pala u Zagreb?! Vidim mnogo dobro oruzije imate…..pa to ni u crtanom filmu Petar Pan ne moze da se desi…al vidis vama se desilo!

ev

Треба паметно, без навијачког сентимента,и копирања тућих острашћености, задрзати и изградити компетенције ремонта свих средстава које има Србија и које намерава да набави, без обзира отакле! База знања ,кадрова опреме и инфраструктуре је кључна за пре свега борбену готовост свог ваздухопловства.

ma

A tko uopće može održavati ruske helikoptere?
Kad je u Hrvatskoj 2020 remont mi171 radio ’’Russian Helicopters’’ , to je ispala teška katastrofa – zbog grešaka prilikom remonta bilo je prizemljeno 10 helikoptera, ukupno je reklamirano 270 grešaka na remontiranim helikopterima plus što je zbog pumpi za ulje vjerojatno nastala i trajna šteta. Skoro svi problemi vezani su za „nove“ dijelove koji su mijenjani prilikom remonta.

Odgovori
Zi

Vidim i Ukrajina je odlicno remontovala Hrvatske Migove. Mnogi ni kada nisu ni poleteli.

ma

To s migovima je prije svega politička odluka, HDZ je za odmazdu prizemljio avione koje nije trebalo prizemljiti. Tehnički gledano – ti MIGovi i dan danas lete unatoč svim političkim svađama. Treba uzeti u obzir da su remontirani prastari avioni koje proizvođal nije htio ni dirnuti za koje nema dijelova nego je sve kanibalizirano. Plus šta je odabrana daleko najjeftinija ponuda (Aerostar je htio puno više para).

To je neusporediva priča sa remontom mi171 koje je hrvatska uzela nove i dala remontirati proizvođaču. A koji su imali toliko problema nakon redovnog remonta Ruskih helikoptera. To su baš bili tehnički problemi sa ugrađenim dijelovima.

St

@Zicer
Ukrajina je remontovala Mig-21 bas onako kako ga i Srbija remontuje.

Ai

@zicer, isprika, ne kazahstan nego kirgistan BiSovi, UMovi Poljska, 5 kupljenih su bili na reviziji 2008 za Jemen ali ih nisu platili pa im UKR zaplijenila 7 komada, prodali 5 u HR na njima napravljen 400h pregled bojanje i par instrumenata ugrađeno. Remont su radili samo na 7 kom iz HR

Fe

@ max

Da li ima nekakvih podataka koje su delove koristili? Negde sam pročitao da je Motor Sič “izdajnički izvozio delove za motore u Rusiju” više godina posle odlaska Krima. Da nisu neki “kooperanti” bili u pitanju?

Ne verujem da bi U.S tek tako to koristila u Afganistanu da je baš tako kako se priča. Nekako su navodili prevelike brojeve, pa je odjednom prestalo. Politika?

Mi

Maltene svaka malo jaca drzava u Evropi moze remontovati ruske helikoptere bez problema.Mogu svaki deo napraviti realno.Niko nece da pita Rusiju da se razumemo odmah a to nije svemirska tehnologija vec zastareli helikopteri iz sovjetske ere…

Jo

@Milos Obilic

Ovde se radi o drugom problemu, a to je pitanje odgovornosti. Ako u tom helikopteru neko strada, ili se izazove materijalna šteta – direktan krivac je onaj ko je dozvolio da lete helikopteri koje nije servisirao ovlašteni serviser. To nije ni viša sila, ni sitni propust – nego gruba nepažnja, za koju ne postoji nikakvo opravdanje.

ma

@Feline ne znam čije dijelove su ugrađivali (pa oni su proizvođač, valjda original?), ali najviše problema je bilo sa pumpama za ulje

Đ

Najbolji i najjeftiniji te najbolji odnos dobijeno ulozeno helikopter na svijetu je porodica Mil Mi 8, 17 , 171… Dokazano od kada postoje pa do danas. To sto se druge stvari politicke prirode desavaju i neko mora ili prosto hoce da koristi neki drugi tip helikoptera nema veze sa ovom cinjenicom.

Odgovori
Sr

@Đuro
Generalno govoreci Mi-8 jeste najbolje magare za vertikalni transport, ali postoje zadaci za koje su mnogo bolji drugi helikopteri koje isto valja imati.

Ed

Da nije zalosno, bilo bi smijesno. Sad ce definitivno natjerati sve koji su se neckali da kupe nove helikoptere zapadne proizvodnje, da to urade.

Odgovori
Jo

Kao da bi i bez ove odluke neko kupio ruski helikopter ili platio servisiranje u Rusiji :)

Ku

Velika je korupcija u Rusiji kad su trebali Mig SMT da prodaju Alziru mislim ispostavilo se da su ugradili polovne delove i svi su vraceni i kupili su SU30 onda.
Kod nas se nikada nije radio ceo remont nego delovi remonta kao kad su Makedonski remontovani kod nas , Ruske firme su vec uradili deo posla i verovatno Izraelci posto su imali njihovu opremu isto.

Odgovori
Vl

Kung fu panda,
Ako je tako kako tvrdiš, kako onda prodaše onoliki broj Mig-ova 29 Egiptu?
Inače, ti „alžirski“ Mig-ovi još lete u Rusiji u njihovim VK snagama…
U svakom slučaju je tu bilo i brdo ucena i pretnji i iz Amerike (poput prodaje Su 35 Malezije)

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor