Hrvatska poslala pilote na obuku za borbene avione Rafal

2. feb 2023

Bugarska remontuje i modernizuje školsko-borbene avione L-39 Albatros

1. feb 2023

Nije nam promaklo: Srpski H145M primećen sa optoelektronskim sistemom MX-15

31. jan 2023

[NAJAVA] Javna odbrana završnih projekata iz predmeta Projektovanje letelica na Mašinskom fakultetu

30. jan 2023

Američki pilot koji je dokrajčio Leteće Zvezde opisuje kako su po ciljevima u Jugoslaviji dejstvovale posade aviona F-15E i objašnjava kako je došlo do uništenja putničkog voza u Grdeličkoj klisuri

30. jan 2023

[RAT U UKRAJINI] Dok je sva pažnja usmerena na donacije tenkova Ukrajini, da li se u tajnosti sprema paket pomoći koji će sadržati i borbene avione?

27. jan 2023

Erbas najavio globalno zapošljavanje 13.000 novih ljudi, prednost diplomcima iz tehničkih oblasti, otvoreno za prijave iz Srbije

27. jan 2023

Rosoboroneksport u 2022. godini započeo sa promocijom 15 novih vojnih proizvoda ruske proizvodnje

24. jan 2023

[RAT U UKRAJINI] Rusi postavljaju sisteme PVO na zgrade u Moskvi, Ukrajina možda dobija planirajuće bombe dometa 150 km

20. jan 2023

Nenad Miloradović za “Politiku“: “Pegaz“ već u naoružanju, završena prva faza modernizacije “Orla“, u toku nabavka kiparskih Mi-35

20. jan 2023

Bajraktar se dobro prodaje ali da li svi kupci mogu dobiti željeni optoelektronski sistem?

18. jan 2023

Albanija kupuje raketne sisteme PVO Stinger i protivoklopne raketne sisteme Javelin

17. jan 2023

Bugarska intenzivno radi na spašavanju operativnosti svoje lovačke avijacije

16. jan 2023

[RAT U UKRAJINI] Rusi napreduju u Donbasu, Ukrajina dobija sve savremenije i raznovrsnije naoružanje

13. jan 2023

Analiziramo godišnji izveštaj kompanije Daso; Značajno povećanje broja naručenih borbenih aviona Rafal

12. jan 2023

Kanada kupuje 88 F-35 za oko 14 milijardi dolara

11. jan 2023

Poređenja čitanosti sajtova sa vazduhoplovnom tematikom na prostoru bivše Jugoslavije: Tango Six ubedljivo najčitaniji

9. jan 2023

[RAT U UKRAJINI] Rusija i dalje sposobna za masovne raketne udare, Ukrajinci ponovo napali aerodrom Engels, spekulacije o daljem toku rata

30. dec 2022

[ANALIZA] Karakteristike raketnog sistema PVO Patriot, koliko može pomoći Ukrajini, i kakav je u poređenju sa S-300

29. dec 2022

Slovenija kupuje dva dodatna domaća besposadna sistema Belin

28. dec 2022
Rusija suspenduje sertifikate za održavanje helikoptera kompanijama u Bugarskoj i Češkoj
Rusija uzvraća udarac ne samo EASA-i već i želji NATO-a da pomogne Ukrajini u remontu helikoptera / Foto: Dragan Trifunović, Tango Six

Rusija suspenduje sertifikate za održavanje helikoptera kompanijama u Bugarskoj i Češkoj

Rusija je donela odluku da suspenduje sertifikate za održavanje helikoptera koji su omogućavali da tri kompanije locirane u EU odnosno NATO zemljama održavaju letelice proizvedene u Sovjetskom Savezu i Rusiji: Mi-8, Mi-17, Mi-171 i Mi-24 i 35.

Marija Zaharova, direktorka departmana za informativu i medije ruskog Ministarstva spoljnih poslova kazala je da je donesena odluka da se suspenduju prethodno izdati sertifikati češkoj kompaniji „LOM Praha“ i bugarskim kompanijama „TEREM-Letets“ i „Avionams“ kao odgovor na nameru zapadnih zemalja da tamo vrše remontne radove na vazduhoplovnoj opremi koja je bila nemenja Ukrajini. Ona je dodala da se ovim činom Moskva odriče odgovornosti za bezbednost Mil helikoptera koji se remontuju u pomenutim centrima.

Operacije Milova svih verzija biće sve teže zbog nemogućnosti dobavljanja rezervnih delova ali i slanja njihovih motora na remont u Ukrajinu / Foto: Dragan Trifunović, Tango Six

Kao odgovor na ovaj potez, bugarski ministar odbrane Dragomir Zakov rekao je da dve bugarske kompanije koje obavljaju radove na pomenutim tipovima letelica mogu da nastave sa radovima bez posedovanja pomenutih ruskih licenci. Međutim, kako je naglasio, veći problem predstavlja činjenica da je sada teško nabavljati rezervne delove za održavanje i remont na ruskim letelicama. Naglasio je da su Rusija, Ukrajina i Belorusija i dalje izvor rezervnih delova za helikoptere proizvedene u Rusiji ali da u isto vreme ti delovi ne mogu biti nabavljeni zbog trenutnih okolnosti. Potvrdio je da su u toku razgovori sa Kijevom i drugim stranama da se u Bugarskoj vrši remont vazduhoplovne opreme za potrebe Ukrajine. Komentarišući status bugarske flote helikoptera Mi-17 i Mi-24 Zakov je kazao da ovi helikopteri i dalje imaju određenu podršku ali je naglasio i potrebu da Sofija započne rapidnu modernizaciju svoje vojske radi oslobađanja Bugarske od ruske zavisnosti u segmentu vojne tehnike.

Ruska odluka da suspenduje sertifikate bugarskim i češkim kompanijama dolazi nakon što je vazduhoplovni regulator Evropske Unije EASA u martu ove godine suspendovala gotovo sve sertifikate za ruske organizacije koje se bave proizvodnjom, održavanjem i operacijama ali i za pojedinačne tipove letelica kao što je na primer i Kamov 32A11BC kojeg Srbija planira da nabavi. Pripadnici Helikopterske jedinice MUP-a Srbije, kako je Tango Six prvi javio, već su u ruskom gradu Kumertau na primopredaji i obuci za prvu letelicu.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Bu

Konačno pravi potez.Jedino mjesto za ovlašteni servis ruskih helikoptera za Istočnu Evropu treba da bude Srbija. U blizini je i remontni zavod Orao.Hoćete sankcije Rusiji, izvolite, letite na evropskim i američkim helikopterima, naravno, ako imate para za bacanje.

Odgovori
Kr

Tako je. Jednom za uvijek se ostaviti te ruske tehnike, donirati Ukraini, uzeti kvalitetno zapadnjačko i amen

ma

Pametnije te helikoptere remontirati u Europi bez ruskih certifikata koja ima daleko više standarde nego Rusija ili Srbija. Bar do rashoda a onda uzeti zapadno i prestati imati ikakvog posla s Rusima.

St

A gde i ko ce da remontuje helikoptere u Srbiji i sa kojim rezervnim delovima? Tom logikom mozemo da se proglasimo i za remontni centar za nuklearne podmornice, pa ko oce…
Inace, kao vidis i mi lagano klizimo sa ruskih i sovjetskih helikoptera i nabavljamo od Airbusa.

Ap

@Krunoslav
Mislis na onu krs sovjetsku tehniku, sto je preletela 3 NATO drzave i pala u Zagreb?! Vidim mnogo dobro oruzije imate…..pa to ni u crtanom filmu Petar Pan ne moze da se desi…al vidis vama se desilo!

ev

Треба паметно, без навијачког сентимента,и копирања тућих острашћености, задрзати и изградити компетенције ремонта свих средстава које има Србија и које намерава да набави, без обзира отакле! База знања ,кадрова опреме и инфраструктуре је кључна за пре свега борбену готовост свог ваздухопловства.

ma

A tko uopće može održavati ruske helikoptere?
Kad je u Hrvatskoj 2020 remont mi171 radio ’’Russian Helicopters’’ , to je ispala teška katastrofa – zbog grešaka prilikom remonta bilo je prizemljeno 10 helikoptera, ukupno je reklamirano 270 grešaka na remontiranim helikopterima plus što je zbog pumpi za ulje vjerojatno nastala i trajna šteta. Skoro svi problemi vezani su za „nove“ dijelove koji su mijenjani prilikom remonta.

Odgovori
Zi

Vidim i Ukrajina je odlicno remontovala Hrvatske Migove. Mnogi ni kada nisu ni poleteli.

ma

To s migovima je prije svega politička odluka, HDZ je za odmazdu prizemljio avione koje nije trebalo prizemljiti. Tehnički gledano – ti MIGovi i dan danas lete unatoč svim političkim svađama. Treba uzeti u obzir da su remontirani prastari avioni koje proizvođal nije htio ni dirnuti za koje nema dijelova nego je sve kanibalizirano. Plus šta je odabrana daleko najjeftinija ponuda (Aerostar je htio puno više para).

To je neusporediva priča sa remontom mi171 koje je hrvatska uzela nove i dala remontirati proizvođaču. A koji su imali toliko problema nakon redovnog remonta Ruskih helikoptera. To su baš bili tehnički problemi sa ugrađenim dijelovima.

St

@Zicer
Ukrajina je remontovala Mig-21 bas onako kako ga i Srbija remontuje.

Ai

@zicer, isprika, ne kazahstan nego kirgistan BiSovi, UMovi Poljska, 5 kupljenih su bili na reviziji 2008 za Jemen ali ih nisu platili pa im UKR zaplijenila 7 komada, prodali 5 u HR na njima napravljen 400h pregled bojanje i par instrumenata ugrađeno. Remont su radili samo na 7 kom iz HR

Fe

@ max

Da li ima nekakvih podataka koje su delove koristili? Negde sam pročitao da je Motor Sič “izdajnički izvozio delove za motore u Rusiju” više godina posle odlaska Krima. Da nisu neki “kooperanti” bili u pitanju?

Ne verujem da bi U.S tek tako to koristila u Afganistanu da je baš tako kako se priča. Nekako su navodili prevelike brojeve, pa je odjednom prestalo. Politika?

Mi

Maltene svaka malo jaca drzava u Evropi moze remontovati ruske helikoptere bez problema.Mogu svaki deo napraviti realno.Niko nece da pita Rusiju da se razumemo odmah a to nije svemirska tehnologija vec zastareli helikopteri iz sovjetske ere…

Jo

@Milos Obilic

Ovde se radi o drugom problemu, a to je pitanje odgovornosti. Ako u tom helikopteru neko strada, ili se izazove materijalna šteta – direktan krivac je onaj ko je dozvolio da lete helikopteri koje nije servisirao ovlašteni serviser. To nije ni viša sila, ni sitni propust – nego gruba nepažnja, za koju ne postoji nikakvo opravdanje.

ma

@Feline ne znam čije dijelove su ugrađivali (pa oni su proizvođač, valjda original?), ali najviše problema je bilo sa pumpama za ulje

Đ

Najbolji i najjeftiniji te najbolji odnos dobijeno ulozeno helikopter na svijetu je porodica Mil Mi 8, 17 , 171… Dokazano od kada postoje pa do danas. To sto se druge stvari politicke prirode desavaju i neko mora ili prosto hoce da koristi neki drugi tip helikoptera nema veze sa ovom cinjenicom.

Odgovori
Sr

@Đuro
Generalno govoreci Mi-8 jeste najbolje magare za vertikalni transport, ali postoje zadaci za koje su mnogo bolji drugi helikopteri koje isto valja imati.

Ed

Da nije zalosno, bilo bi smijesno. Sad ce definitivno natjerati sve koji su se neckali da kupe nove helikoptere zapadne proizvodnje, da to urade.

Odgovori
Jo

Kao da bi i bez ove odluke neko kupio ruski helikopter ili platio servisiranje u Rusiji :)

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor