Srbija će u skoroj budućnosti imati 17 helikoptera za gašenje požara a uz pomoć Erbasa opciju i za dva protivpožarna aviona

10. avg 2022

[FOTO REPORTAŽA] Fly in Ćuprija: Previše letelica na jednom mestu za previše letenja, druženja, jela i uživanja

9. avg 2022

[EKSKLUZIVNO] Aero-klub Galeb učestvuje na austrijskom aero-mitingu Airpower sa G-2A i farba ga u originalnu šemu bojenja nekadašnje VVA akro-grupe RV i PVO JNA

8. avg 2022

Studenti fakulteta iz Kraljeva, Kragujevca i Čačka dobijaju besplatnu jedriličarsku obuku zahvaljujući Ministarstvu odbrane i Udruženju pilota „Tigrovi“

7. avg 2022

[RAT U UKRAJINI] Žestoka ofanziva Rusa u Donbasu, hoće li SAD predati Ukrajini rakete zemlja-zemlja dometa 300 km, žalbe Kijeva na nemačke samohodne haubice

5. avg 2022

Severna Makedonija donirala svoje rashodovane jurišnike Su-25 Ukrajini, Ministarstvo odbrane ne potvrđuje ali ni ne demantuje informaciju

5. avg 2022

Zapadni PVO sistemi u ukrajinskom ratu (1. deo)

4. avg 2022

Rusija suspenduje sertifikate za održavanje helikoptera kompanijama u Bugarskoj i Češkoj

3. avg 2022

Znate za onaj ikonopis na Orlu iz Lađevaca? Načelnik Generalštaba je naredio njegovo uklanjanje

2. avg 2022

Američki Kongres obavešten o mogućoj prodaji 35 F-35A Nemačkoj u paketu vrednom oko 8,4 milijarde dolara

2. avg 2022

[FARNBORO 2022] PR-DC najavljuje proizvodnju VTOL dronova ali i onih sa fiksnim krilima i većim doletom

2. avg 2022

Novosti iz centralne i istočne Evrope: Češka će pregovarati o nabavci borbenih aviona F-35, Bugarskoj stiglo pismo o prihvatanju dodatnih F-16, Poljska kupuje južnokorejske FA-50

1. avg 2022

[RAT U UKRAJINI] Američka vojna pomoć Ukrajini dostigla vrednost od 10 milijardi dolara, britanski časopis Air Forces Monthly o vazduhoplovnim gubicima obe strane

29. jul 2022

Da li Ruska vojska zaista može gađati ciljeve na zemlji raketama sistema PVO S-300?

28. jul 2022

Pet zemalja gasilo je požare u Sloveniji iz vazduha prošle nedelje, Evropska Komisija kaže da su dva srpska Bela 212 obavila najviše ispuštanja vode na požare

27. jul 2022

[Novosti iz Helikopterske jedinice MUP-a] Delegacija jedinice u Rusiji na primopredaji Kamova 32, prvi let novog Erbasa na srpskim tablama, novi hangar na „Nikoli Tesli“ poprima svoj oblik

26. jul 2022

[RAT U UKRAJINI] Rusija neće stati samo na do sada osvojenim oblastima, SAD procenjuju da je poginulo 15.000 ruskih vojnika, američki planovi za buduće RV Ukrajine, ruska PVO oborila svoje borbene avione

22. jul 2022

Mislili ste da Rusi imaju komplikovane oznake svojih vazduhoplova? Analizirajmo kako to komplikuju Evropljani i Erbas

21. jul 2022

Poleteo prvi prototip južnokorejskog borbenog aviona KF-21 Boramae

20. jul 2022

Italijanska i britanska industrija najavile saradnju u programu razvoja budućeg borbenog vazduhoplovnog sistema FCAS – Future Combat Air System: Team Tempest najavlje prvi let tehnološkog demonstratora u narednih pet godina

20. jul 2022
Rusija suspenduje sertifikate za održavanje helikoptera kompanijama u Bugarskoj i Češkoj
Rusija uzvraća udarac ne samo EASA-i već i želji NATO-a da pomogne Ukrajini u remontu helikoptera / Foto: Dragan Trifunović, Tango Six

Rusija suspenduje sertifikate za održavanje helikoptera kompanijama u Bugarskoj i Češkoj

Rusija je donela odluku da suspenduje sertifikate za održavanje helikoptera koji su omogućavali da tri kompanije locirane u EU odnosno NATO zemljama održavaju letelice proizvedene u Sovjetskom Savezu i Rusiji: Mi-8, Mi-17, Mi-171 i Mi-24 i 35.

Marija Zaharova, direktorka departmana za informativu i medije ruskog Ministarstva spoljnih poslova kazala je da je donesena odluka da se suspenduju prethodno izdati sertifikati češkoj kompaniji „LOM Praha“ i bugarskim kompanijama „TEREM-Letets“ i „Avionams“ kao odgovor na nameru zapadnih zemalja da tamo vrše remontne radove na vazduhoplovnoj opremi koja je bila nemenja Ukrajini. Ona je dodala da se ovim činom Moskva odriče odgovornosti za bezbednost Mil helikoptera koji se remontuju u pomenutim centrima.

Operacije Milova svih verzija biće sve teže zbog nemogućnosti dobavljanja rezervnih delova ali i slanja njihovih motora na remont u Ukrajinu / Foto: Dragan Trifunović, Tango Six

Kao odgovor na ovaj potez, bugarski ministar odbrane Dragomir Zakov rekao je da dve bugarske kompanije koje obavljaju radove na pomenutim tipovima letelica mogu da nastave sa radovima bez posedovanja pomenutih ruskih licenci. Međutim, kako je naglasio, veći problem predstavlja činjenica da je sada teško nabavljati rezervne delove za održavanje i remont na ruskim letelicama. Naglasio je da su Rusija, Ukrajina i Belorusija i dalje izvor rezervnih delova za helikoptere proizvedene u Rusiji ali da u isto vreme ti delovi ne mogu biti nabavljeni zbog trenutnih okolnosti. Potvrdio je da su u toku razgovori sa Kijevom i drugim stranama da se u Bugarskoj vrši remont vazduhoplovne opreme za potrebe Ukrajine. Komentarišući status bugarske flote helikoptera Mi-17 i Mi-24 Zakov je kazao da ovi helikopteri i dalje imaju određenu podršku ali je naglasio i potrebu da Sofija započne rapidnu modernizaciju svoje vojske radi oslobađanja Bugarske od ruske zavisnosti u segmentu vojne tehnike.

Ruska odluka da suspenduje sertifikate bugarskim i češkim kompanijama dolazi nakon što je vazduhoplovni regulator Evropske Unije EASA u martu ove godine suspendovala gotovo sve sertifikate za ruske organizacije koje se bave proizvodnjom, održavanjem i operacijama ali i za pojedinačne tipove letelica kao što je na primer i Kamov 32A11BC kojeg Srbija planira da nabavi. Pripadnici Helikopterske jedinice MUP-a Srbije, kako je Tango Six prvi javio, već su u ruskom gradu Kumertau na primopredaji i obuci za prvu letelicu.

Komentari

B

Konačno pravi potez.Jedino mjesto za ovlašteni servis ruskih helikoptera za Istočnu Evropu treba da bude Srbija. U blizini je i remontni zavod Orao.Hoćete sankcije Rusiji, izvolite, letite na evropskim i američkim helikopterima, naravno, ako imate para za bacanje.

Odgovori
K

Tako je. Jednom za uvijek se ostaviti te ruske tehnike, donirati Ukraini, uzeti kvalitetno zapadnjačko i amen

m

Pametnije te helikoptere remontirati u Europi bez ruskih certifikata koja ima daleko više standarde nego Rusija ili Srbija. Bar do rashoda a onda uzeti zapadno i prestati imati ikakvog posla s Rusima.

S

A gde i ko ce da remontuje helikoptere u Srbiji i sa kojim rezervnim delovima? Tom logikom mozemo da se proglasimo i za remontni centar za nuklearne podmornice, pa ko oce…
Inace, kao vidis i mi lagano klizimo sa ruskih i sovjetskih helikoptera i nabavljamo od Airbusa.

A

@Krunoslav
Mislis na onu krs sovjetsku tehniku, sto je preletela 3 NATO drzave i pala u Zagreb?! Vidim mnogo dobro oruzije imate…..pa to ni u crtanom filmu Petar Pan ne moze da se desi…al vidis vama se desilo!

m

A tko uopće može održavati ruske helikoptere?
Kad je u Hrvatskoj 2020 remont mi171 radio ’’Russian Helicopters’’ , to je ispala teška katastrofa – zbog grešaka prilikom remonta bilo je prizemljeno 10 helikoptera, ukupno je reklamirano 270 grešaka na remontiranim helikopterima plus što je zbog pumpi za ulje vjerojatno nastala i trajna šteta. Skoro svi problemi vezani su za „nove“ dijelove koji su mijenjani prilikom remonta.

Odgovori
Z

Vidim i Ukrajina je odlicno remontovala Hrvatske Migove. Mnogi ni kada nisu ni poleteli.

m

To s migovima je prije svega politička odluka, HDZ je za odmazdu prizemljio avione koje nije trebalo prizemljiti. Tehnički gledano – ti MIGovi i dan danas lete unatoč svim političkim svađama. Treba uzeti u obzir da su remontirani prastari avioni koje proizvođal nije htio ni dirnuti za koje nema dijelova nego je sve kanibalizirano. Plus šta je odabrana daleko najjeftinija ponuda (Aerostar je htio puno više para).

To je neusporediva priča sa remontom mi171 koje je hrvatska uzela nove i dala remontirati proizvođaču. A koji su imali toliko problema nakon redovnog remonta Ruskih helikoptera. To su baš bili tehnički problemi sa ugrađenim dijelovima.

S

@Zicer
Ukrajina je remontovala Mig-21 bas onako kako ga i Srbija remontuje.

A

@zicer, isprika, ne kazahstan nego kirgistan BiSovi, UMovi Poljska, 5 kupljenih su bili na reviziji 2008 za Jemen ali ih nisu platili pa im UKR zaplijenila 7 komada, prodali 5 u HR na njima napravljen 400h pregled bojanje i par instrumenata ugrađeno. Remont su radili samo na 7 kom iz HR

F

@ max

Da li ima nekakvih podataka koje su delove koristili? Negde sam pročitao da je Motor Sič “izdajnički izvozio delove za motore u Rusiju” više godina posle odlaska Krima. Da nisu neki “kooperanti” bili u pitanju?

Ne verujem da bi U.S tek tako to koristila u Afganistanu da je baš tako kako se priča. Nekako su navodili prevelike brojeve, pa je odjednom prestalo. Politika?

M

Maltene svaka malo jaca drzava u Evropi moze remontovati ruske helikoptere bez problema.Mogu svaki deo napraviti realno.Niko nece da pita Rusiju da se razumemo odmah a to nije svemirska tehnologija vec zastareli helikopteri iz sovjetske ere…

J

@Milos Obilic

Ovde se radi o drugom problemu, a to je pitanje odgovornosti. Ako u tom helikopteru neko strada, ili se izazove materijalna šteta – direktan krivac je onaj ko je dozvolio da lete helikopteri koje nije servisirao ovlašteni serviser. To nije ni viša sila, ni sitni propust – nego gruba nepažnja, za koju ne postoji nikakvo opravdanje.

m

@Feline ne znam čije dijelove su ugrađivali (pa oni su proizvođač, valjda original?), ali najviše problema je bilo sa pumpama za ulje

Đ

Najbolji i najjeftiniji te najbolji odnos dobijeno ulozeno helikopter na svijetu je porodica Mil Mi 8, 17 , 171… Dokazano od kada postoje pa do danas. To sto se druge stvari politicke prirode desavaju i neko mora ili prosto hoce da koristi neki drugi tip helikoptera nema veze sa ovom cinjenicom.

Odgovori
S

@Đuro
Generalno govoreci Mi-8 jeste najbolje magare za vertikalni transport, ali postoje zadaci za koje su mnogo bolji drugi helikopteri koje isto valja imati.

E

Da nije zalosno, bilo bi smijesno. Sad ce definitivno natjerati sve koji su se neckali da kupe nove helikoptere zapadne proizvodnje, da to urade.

Odgovori
J

Kao da bi i bez ove odluke neko kupio ruski helikopter ili platio servisiranje u Rusiji :)

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Send this to a friend