BEG airport status
Kompanija De Havilland pokrenula program DHC-515 Firefighter DHC-515 će u osnovi biti nadograđena varijanta aviona CL-415 / Foto: De Havilland Aircraft of Canada

Kompanija De Havilland pokrenula program DHC-515 Firefighter

Kompanija De Havilland Aircraft of Canada Limited (De Havilland Canada) objavila je 31. marta da je pokrenula program protivpožarnog aviona De Havilland DHC-515 Firefighter, ranije poznatog kao CL-515.

– Nakon opsežnih poslovnih i tehničkih razmatranja, sa zadovoljstvom objavljujemo da smo pokrenuli program De Havilland DHC-515 Firefighter, koji će obuhvatati pregovore o ugovorima sa našim evropskim kupcima kao i povećanje proizvodnje – rekao je Brian Chafe, glavni izvršni direktor kompanije De Havilland Canada.

DHC-515 Firefighter će se nadovezati na istoriju legendarnih aviona Canadair CL-215 i CL-415 koji su preko 50 godina kritični deo evropske i severnoameričke flote protivpožarnih aviona. Izvode se važne nadogradnje koje će povećati funkcionalnost i efektivnost ovog legendarno robusnog protivpožarnog aviona.

Evropski kupci su potpisali pisma o nameri za nabavku prva 22 aviona, u očekivanju pozitivnog ishoda međuvladinih pregovora preko agencije za ugovaranje Canadian Commercial Corporation (CCC) vlade Kanade. De Havilland Canada očekuje prve isporuke DHC-515 do sredine decenije, s tim da će isporuke nakon prva 22 proizvedena aviona početi krajem decenije, pružajući drugim kupcima priliku da obnove postojeće flote ili da u to vreme nastave sa novim mogućnostima nabavke.

De Havilland Canada stekao je program Canadair CL 2016. godine i razmišlja o obnovi proizvodnje od 2019. godine. Novi DHC-515 Firefighter u pogledu životnog veka, robusnosti i tehničkog kvaliteta kanadske vazduhoplovne industrije, odgovara drugim De Hevilendovim letelicama. Završno sklapanje aviona će se obavljati u Kalgariju, Alberta gde se trenutno odvijaju radovi na avionima CL-215 i CL-415. Da bi se ovaj program uspešno realizovao, očekuje se da će u narednim godinama biti potrebno uposliti više od 500 ljudi.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Go

Odavno me neka vest nije ovoliko obradovala. Svih ovih godina mi je apsolutno neverovatno kolike se pare troše na vojske i razaranje, a trenutno ne postoji ni jedna fabrika namenskih aviona za gašenje požara (ako izuzmemo ruske amfibije, koje nažalost retko ko želi da kupi, i razne poljoprivredne avione koji imaju mali kapacitet rezervoara). U vreme klimatskih promena i kada četvrtina Mediterana gori svake godine, da ne pominjem Severnu Ameriku, Australiju, Amazon, Sibir…

Još kada bi se obnovila proizvodnja Sikorski S-64 Skycrane ili makar nekog drugog helikoptera sličnih performansi.

Odgovori
Mr

Dobra vijest!! Bilo bi lijepo vidjeti 8 kom na Zemuniku

Odgovori
Jo

I na Bataji bi dobrodošlo nešto komada. Nije da ni mi nebacamo pouške u suvu travu.

vo

Za one koji nisu upuceni De Havilland Canada je nova kompanija koju je osnovao Viking Air i nema veze sa originalnim De Havillandom, njega je bio preuzeo Bombardier. Viking Air je 15tak godina od Bombardiera kupio stare De Havillandove dizajne (DHC liniju) i pokrenuo proizvodnju.

Pre pet godina je kupio i dizajn za CL-215/415 a pre 4 godine je kupio i Q400/Dash-8. Tada je i osnovan novi De Havilland Canada, baziran u Ontariju (Downsview aerodrom u Torontu, u staroj Bombardier fabrici), Viking Air baziran u British Columbiji. Dugo sam zivo pored Downsviewa, bio sam i unutra par puta, aerodrom je bio otvoren samo za njih da bi avioni mogli da odlecu novoproizvedeni avioni a dolecu avioni za remont.

Viking je interesantna prica, videli su da postoji potraznja za starim De Havillandovim avionima i dok je Bombardier kresao proizvodne kapacitete i napustao tu celu proizvodnu liniju, oni su polako preuzimali posao, prvo proizvodnja rezervnih delova, remont i servisiranje, onda zamena motora, a na kraju i proizvodnja celog aviona.

Odgovori
LS

Mnogo neistina si naveo ovde Vojo.
Stara Bombardier fabrika kao takva ne postoji. To je stara DHC fabrika koju je Bombardijer pokušao da uništi.
Duh DHCa živi i nastavlja, to sto se vlasnicka struktura promenila… i sto je Bombardijer uspjesno rasturio vazduhoplovnu industriju u Ontariju je duga druga priča.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Srbofil na: Indija postaje prvi inostrani korisnik palubne verzije Rafala

@Yoda Tu piše sve https://tangosix.rs/2019/11/09/visenamenski-borbeni-avion-su-30-univerzalni-clan-familije-flankera/

03. May 2025.Pogledaj

Nenad na: [NAJAVA] AIRVG 2025: Zagrebački aero-miting ove godine sa bogatijim programom i inostranim gostima, demo-Rafal francuskog RV jedan od gostiju

@Mislav Da se razumemo, mislim na isključivo glave onih koji bi trebali da dođu u posetu i njihove glave, a ne organizatora (ni jednog trenutka nisam na njih pomislio). Što se mene tiče - bio sam prošle godine, ali ove mi se nikako raspored ne uklapa.

03. May 2025.Pogledaj

Python na: „Green Power Turbine Systems“ prvi put na sajmu AERO u Fridrishafenu: Pogonska grupa i dva nova projekta aviona iz Srbije

Samo da ne ostane na beskonačnim planovima, obećanjima i rečima. Beše i Stršljen njihov, pa na desetine sajmova i na kraju - ništa. Podigao se neki metar od zemlje...

02. May 2025.Pogledaj

Yoda na: Indija postaje prvi inostrani korisnik palubne verzije Rafala

SU-30 je pravljen po zahtevima i specifikacijama nekadašnje Crvene Armije SSSR-a, a Indija se nije uključila ili učestvovala u njegovom razvoju, nego je prosto naručila nekoliko puta veću količinu od same Rusije, pa je za obe strane bilo najisplativije da se veliki deo njih proizvodi u Indiji - u saradnji sa Francuskom i Izraelom. SU-30…

02. May 2025.Pogledaj