[ANALIZA] Ukoliko se ubrzo ne naprave konkretniji koraci, Srbija bi mogla imati problem sa nedostatkom vojnih transportnih helikoptera

16. jan 2025

Višenamenski helikopter S-92: Od naftnih platformi do prevoza predsednika SAD

15. jan 2025

Završena isporuka Rafala Grčkoj

14. jan 2025

Interesantni novi kadrovi i detalji kineskih besposadnih letelica CH-92A i CH-95 u naoružanju RV i PVO Vojske Srbije

10. jan 2025

Godišnji izveštaj Dasoa za 2024: Povećan broj proizvedenih Rafala, još jedan indirektan podatak da je ugovor sa Srbijom stupio na snagu

8. jan 2025

Nove narudžbine i perspektiva za „Eurofighter“ EF-2000, novine u bugarskom i rumunskom opremanju avionima F-16

7. jan 2025

Rafal novogodišnjih informacija o budućem višenamenskom borbenom avionu RV i PVO

3. jan 2025

[DELIMO KALENDARE] Osvojite kalendar 101. eskadrile Vitezovi za 2025. godinu

27. dec 2024

[ANALIZA] Posao ulaganja u RV i PVO ni izdaleka nije gotov

25. dec 2024

Prva zvanična potvrda: Uz Rafale nabavljen i simulator letenja, RV i PVO i dalje računa na G-4

24. dec 2024

Nove informacije o “lutajućoj municiji“ Gavran

23. dec 2024

Tango Six u Iranu: Priča o islamskom F-14 Tomketu

20. dec 2024

Nastavak razgovora Francuske i Srbije o realizaciji ugovora nabavke Rafala u Beogradu

19. dec 2024

Ruski proizvođač helikoptera neisporučeni Ansat Republici Srpskoj koristi za testiranje domaćih sistema

18. dec 2024

[REPORTAŽA] Tango Six u Iranu: „Iran Air Show 2024“ – poslednja prilika da uživo vidimo F-14 „Tomcat“ u letu

17. dec 2024

Ministarstvo odbrane potvrdilo: Gradiće se novi hangari za Rafale na Batajnici

16. dec 2024

Erbas predstavio Srbiji tehnologije satelitskog nadgledanja i naprednih softvera za analizu: Od primena u odbrani do poljoprivrede

11. dec 2024

„Dassault Aviation“ zapošljava menadžere za program „Rafal Srbija“

10. dec 2024

Na četvrtom rođendanu PR-DC-a: Predstavljen IKA-Rocket, dron naoružan Zoljama

5. dec 2024

Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

2. dec 2024
45 godina od prvog leta Suhoja 27
Od 2000. godine Rusija je prodala oko 700 borbenih aviona Su-27 i Su-30 / Foto: Rosoboronoeksport

45 godina od prvog leta Suhoja 27

Ruska državna kompanija Rosoboroneksport saopštila je juče da se ove godine obeležava 45 godina od prvog leta prototipa borbenog aviona Su-27 koga je razvio Opitno-konstrukcioni biro Suhoj, čime se obeležava rađanje čuvene porodice borbenih aviona Su-27 i 30. Kako se navodi, u 21. veku avioni Su-27 i 30 postali su među najtraženijim u svetu, nabavili su ih Angola, Belorusija, Indija, Indonezija, Kazahstan, Kina, Malezija, Uganda, Venecuela, Vijetnam i druge zemlje. Veliki deo zasluga za ovo pripada konstruktoru aviona Pavelu Osipoviču Suhoju i timu njegovog izuzetnog Konstrukcionog biroa koji je uspeo da izvede tehnički savršenu formulu za globalni uspeh brenda Suhoj.

– Vazdušna superiornost je ključni faktor u svakom ratnom sukobu. Zato veliku pažnju posvećujemo novih naprednih platformi. Svojevremeno je Su-27 postao tehnološki revolucionarna mašina i rodonačelnik čitave porodice izvanrednih aviona: Su-30, Su-34 i Su-35. Danas su ovi avioni oslonac Vazdušno-kosmičkih snaga Rusije i svakodnevno uspešno obavljaju misije čak i u vrlo nepovoljnim uslovima. Ovo je jasan prikaz naših tehnoloških mogućnosti – rekao je Vladimir Artjakov, prvi zamenik generalnog direktora državne korporacije Rosteh.

Taktički bombarder Su-34 (Su-27IB) / Foto: Rosoboronoeksport

Trenutno, familiju ruskih Suhojevih teških višenamenskih vazduhoplovnih sistema visokih performansi koji se nude za izvoz predstavljaju borbeni avioni 4+ i 4++ generacije Su-30SME, Su-34E i Su-35.

– Rosoboroneskport je od 2000. godine u inostranstvo isporučio oko 700 borbenih aviona Su-27 i Su-30. 2021. godine ponuda porudžbina kompanije je dopunjena novim ugovorima za isporuku aviona Su-30SM – rekao je Aleksandar Mihejev, generalni direktor Rosoboroneksporta koja je deo državne korporacije Rosteh.

– Tokom proteklih 10 godina, udeo isporuka aviona u ukupnim izvozu ruskog naoružanja iznosio je 40 do 50 procenata, a danas čak i premašuje ovu cifru. Trenutno, naši partneri veoma cene činjenicu da su motori, avionika, naoružanje, sistemi i komponente u ruskim borbenim avionima isključivo ruske proizvodnje. Ovo obezbeđuje nezavisnost zemalja kupaca od nepravednih radnji treće strane. Pored toga, otvorena arhitektura avionike i sistema naoružanja, primenjena u ruskim borbenim avionima, omogućava stranim kupcima, u saradnji sa Suhojevim kontrukcionim biroom, da u njih integrišu neke od domačih sistema i vazduhoplovnih ubojnih sredstava – dodao je Mihejev.

Višenamenski borbeni avion Su-35S / Foto: Rosoboronoeksport

Vazdušno-kosmičke snage Rusije su najveći korisnik borbenih aviona Suhoj. Prema ruskom ministarstvu odbrane, Su-30SM i Su-35 mogu efikasno da presreću vazdušne ciljeve i da sa malih, srednjih i velikih visina napadnu vojne objekte precizno vođenim naoružanjem. Kako se još navodi, njihova oprema omogućava upotrebu vazduhoplovnog naoružanja sa maksimalnom preciznošću. Rosoboroneksport je naveo i reči borbenog pilota, Heroja Rusije majora Viktora Dudina, da je Su-35 savršen lovac koji prevazilati sve svoje inostrane pandane.

Kako se još navodi, Su-35 je vazduhoplovni sistem 4++ generacije koji uključuje tehnologiju borbenih aviona pete generacije. Ovaj avion obavlja čitav niz borbenih misija u širokoj anvelopi brzina i visina. Veliki broj podvesnih tačaka omogućava upotrebu do 12 raketa vazduh-vazduh srednjeg dometa ili 6 raketa vazduh-zemlja u jednom borbenom letu. Njegov moćni radar može otkriti vazdušne ciljeve na velikim daljinama (do 350 km). Takođe efikasno pogađa kopnene (ili morske površinske) ciljeve, i bez ulaska u zonu protivvazduhoplovne odbrane neprijatelja. Pored toga, Su-35 je u stanju da komanduje grupom aviona u vazduhu, delujući kao sistem za rano upozorenje i kontrolu vazdušnog prostora (AWACS).

Ključne prednosti borbenih aviona Suhoj su supermanevarbilnost koja daje jasnu prednost u bliskoj vazdušnoj borbi, omogućujući ovim avionima da ometu uzvratne raketne napade. Tu su zatim moćne rakete i projektili kao i automatski top 30 mm, sposobnost autonomnog baziranja i mogućnost dopunjavanja gorivom u letu i otvorena arhitektura avionike i sistema naoružanja, navode u Rosoboronoeksportu.

– Intenzitet vojnih pretnji u svetu se ne smanjuje, što predodređuje povećano inetresovanje za ruske borbene avione koji su dokazali svoju pouzdanost i efikasnost, i po mnogo čemu nadmašuju svoje zapadne pandane – naglasio je Aleksandar Mihejev.

– U doglednoj budućnosti preovlađujuća borbena efikasnost ruskih aviona će ostati aktuelna, a u toku je kontinuirana nadogradnja platformi, što jasno ilustruje slučaj aviona Su-57. U tom kontekstu, zanimljivo je da pojedini zapadni mediji, uvacujući lažne vesti o ‘‘tehnološkom jazu Rusa‘‘, ćute o tome da samo pojavljivanje ruskih borbenih aviona na nebu, često dramatično menja situaciju na ratištu, ne u korist neprijatelja – tvrdi Mihejev u saopštenju.

Indija je največći korisnik Saviona Su-30, nabavljena su ili sklopljena 272 Su-30MKI / Foto: RV Indije

– Jedan od najznačajnijih stranih korisnika borbenog aviona tipa Su-30 je Indija gde je uspešno realizovan program licencne proizvodnje varijante Su-30MKI koji čini okosnicu ratnog vazduhoplovstva te države. Rosoboronoeksport je, u okviru programa Make in India sprema da isporuči dodatne komplete za sklapanje aviona Su-30MKI i sprovede zajednički rad na njihovoj modernizaciji, uključujući integraciju najnovijeg naoružanja, avionike. Istovremeno, postojeći portfolio vazduhoplovnih projekata omogućava kompaniji da globalno razvija tehnološku saradnju u širokom spektru oblasti.

Svetski poznate akro-grupe Ruski vitezovi i Sokolovi Rusije su leteći na borbenim avionima Su-27, Su-30 i Su-35, na međunardonim aeromitinzima u više desetina zemalja širom sveta, u više navrata dobijali aplauze publike. Čak su se predsednici i premijeri država njihovih kupaca, koji su učestvovali u pokaznim letovima ovih aviona, više puta uverili u visoke letne performanse i pouzdanost Suhojevih aviona. Ovog leta, legendarna letelica će biti prikazana na Međunarodnom vojnom i tehničkom forumu Armija-2022. – navodi se u saopštenju Rosoboronoeksporta.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Ap

Najbolji lovacki avion svog vremena!!!!

Odgovori
La

Jeste posle F-15, Ukrajinci poobaraše sve verzije SU-27 (od Su-27, SU-30, Su-34, Su-35).
Što je najtragičnije umesto da iz takvih aviona iskoči fit pilot u 20-im ili 30-im godinama, ono iz njega iskoči debeljko u kasnim 40-im i ranim 50-im, koji pored debljine ima i ko zna kakvih drugih hroničnih zdravstvenih problema.
Gde prestaje logika tu počinje Rusko vazduhoplovstvo.

Fa

U Rusiji da…

67

Da izvan Rusije mu ne moze niko prici, najsnazniji radar , najbolje manevarske osobine, najveca kolicina goriva koja mu omogucava da bude najduze u zoni i da diktira nacin vodjenja vazdusne borbe…

iv

Ja ne mogu da se ne otmem utisku kako se kod nas ljudi u sve petljaju i razumeju. NIkad nismo napravili ovakav jedan avion, ali odmah znamo da Rusi ne znaju nista, da je to krs,ili da je F35 krs, fali mu ovo, fali ono. Kao da svaki drugi gradjanin Srbije “vozi“ jedan ovakav avion, pa kao na osnovu iskustva. Isto je i sa komentarisanjem desavanja u Ukrajini, ili su za jedne ili za druge, nema neke sredine. Gospodo svi mi smo pokazali nase znanje 1992 , sad mozemo samo da cutimo i gledamo u druge.

Sr

@Lajavi @Falcon
Bio je tehnoloski napredniji od F-15 jedno vreme. PESA radar(15ka impulsno doplerski), 10 radarski nav. raketa(15ka 6), 3D TWC i mozda najbolji FBW na trzistu u tom trenutku, a ujedno veci dolet, vecu nosivost i Indijci su ugradili isti LITENING koji ide na 15ke i 16ke.

Naravno F-22 kad se pojavio je napravio tehnoloski skok u dalj. Ali stravno je Flanker fantastican dizajn. Svi zapadni piloti koji su leteli u nekoj od varijanti kazu da je fenomenalan.

Fa

Da, baš je najbolji a pri tom nema AESA radar kao zapadni avioni, na primer AN/APG-82(V)1 na F-15, niti im piloti imaju JHMQS, v-z napadi uglavnom saćastim lanserima i bojler-bombama mogu da diktiraju samo gde će se zabosti u njivu…

Ap

@Lajavi
Ko je sta oborio, tesko cemo znati, sta je realnost sta je video igra…polako, to sto si ti video(mislis da si video) moze da bude svasta. Inace na vezbama Indija vs Usa Su30mki vs F15 u klot varijanti bez avaksa, Indijci odvalili, i to nisam napisao ili izmislio ja, nego americki pukovnici sto su leteli na F15ama. Daleko od toga da mislim da je F15 krs, FENOMENALAN avion, po americkim standardima vrh, mozda njihov najbolji avion. Ali nije sve u elektronici, npr zamisli da se iznad odredjenog dela eksplodira nuklearka na odredjenoj visini i elktromagnetskim udarom pogasi tu elektroniku….sta ce F15 da radi?! Nista nece ni poleteti. Kad uporedjujes moras da ih uporedjujes 1:1 bez logistike, bez avaksa….itd

Sr

@Falcon
Da AESA, ali to je tek krenulo 2007 kao i IRST. Flanker je PESA radar dobio 90ih, a OLS je imao od starta. U ostalom ona Cope India vezba je navedena kao osnovni razlog za retrofit novih radara.
FBW je dosao tek sa najnovijom X verzijom bukvalno sada, Flanker je imao od pocetka.

Znas kako kazu Ameri, credit where credit’s due. Avion stvarno jeste dobro dizajniran i nema nista od „falinki“ 29ke.

Me

Cekamo Nato da krene pa da vidimo…… Ali ovi sve salju tehniku iz 80……..

Fa

@ Srbofil

Rusi su vazda imali nešto pre Zapada. I onda ih ovi prestignu :)

P.S. Saudijski F-15SA ima FBW od 2013, nije X prvi :)
Drugo, F-15 je oborio „malo“ više aviona sa svojim Doplerom nego Flanker PESOM.
Treće, šta je sve i čime (ne, to nisu bili saćasti lanseri) pogodio Strike Eagle na zemlji i da ne pominjem…

Ix

@Srbofil

>> FBW je dosao tek sa najnovijom X verzijom bukvalno sada

Haha, bukvalno sa da? F-15E sa FBW izveo prvi let 1986!

Mi

Najveći neprijatelj F-15 do sada su bile Neve, MiG-29B 9.12, i ona jedna R-27 sto ga je pogodila . Možda MiG-25. Da budemo iskreni.
U svakom slučaju avion jeste odličan i legenda legenda i sve ali sto reče Srbofil credit where credit is due. Zbog zemlje iz koje je potekao Su-35 i smaka iste jeste bar duplo jeftiniji od F-15EX.

P.s.
Mislim da Su-35 nisu koristili saćaste lansere u Ukrajni, ako samo nesto nisam propustio. Sta vise nakrkani su sa po 4 R-77 izmeduu motora i par Kh-31 ispod motorima. Ispod krila idu ostale VV rakete.

Mi

Pitanje je kako bi se F-15 proveo da je ikad leteo iznad zemlje sa dosta sakrivenih Bukova i S300 i koju Amerika vojno koordinira.

Sr

@Falcon
To svakako, ali sta je tu je. Suhoj ne razvija ni radar, ni OLS, ni nisanske kontejnere, te kritike trebamo uputiti Fazatronu i slicnim firmama, oni su krivi. Mislim da su se F-4 i Mig-21 naobarali najvise aviona, ali svakako je Eagle vrhunski predator. Pouzdan, mocan, nema sta…

@Ixylon
Eksperimentalno mozda, ali serijski tek sada. Do duse kao sto Falcon rece, SA verzija je dobila po naurdzbini FBW, ali i to je bilo relativno skoro.

Ix

Ne razumem potrebu da insistirate na „tek sada“, prvi let 1986, IOC 1989!

https://www.af.mil/About-Us/Fact-Sheets/Display/Article/104499/f-15e-strike-eagle/

Initial operating capability: September 1989

St

@Lajavi
Poobarani više manje opet ruskom tehnikom tipa S ili buka.
Šta misliš kako bi prošo F15 ili neki drugi pored ovih sistema na zemlji.

Fe

@ Miloš77

F-15 je u Pustinjskoj Oluji dobro zapamtio MiG-25 i R-40, bez obzira na brojčanu nadmoć.

Nije nama niko kriv što su nas drugovi iz JNA “opredelili” za MiG-29, a režim tvrd na parama…

А

@Лајави Погрешно то гледаш. Су35 им пообарао све што дигну. ПВО је обарао и Ф15 и Ф16 тако да помињање оборених Фланкера са ПВО не стоји. Једино што треба признати је да Фланкер никада неће моћи да се такмичи у ношењу подвесних резервоара. Кад видиш Ф15 и Ф16 са три комада ко натоварени пензонер који излази из Лидла.

iv

Secam se prvih umetnickih impresija u knjigama nastali na osnovu satelitskih snimaka. Avion su kodirano zvali RAM (nesto) i vreme je pokazalo da su poprilicno pogesili sa predpostavljenum izgledom. Onda su stigle prve fotografije i cinilo mi se da je SSSR najzad uspeo projektovati avion lep, po mom ukusu i obojiti ga u kamuflazu koja nije odvratna, cak isto lepa! O kvalitetu ima suprostavljenih misljenja ali ne u toj meri da bi mu se osporo odlican kvalitet.Da se bira bolji ja licno bi ipak izabrao F-15 , krunu Mcdonaldovog projektnog tima koji je od pocetka bio fantastican i koji je drzao korak sa vremenom sa stalnim unapredjenjima a cijem ratnom uspehu je sigurno doprinela i ta fino nauljena logistika koja ga je pratila .

Odgovori
67

Falcon
Ne znas osnove vodjenja vazdusne borbe….i dalje kinetika i aerodinamika kao i kolicina „corbe“ koju nosis spasava glavu a ne tehnika….ona je tu da ti pomogne da zavrsis posao a dotle se zna, bar oni koji su nekada bili piloti lovci….po meni a i po mnogima f15/su27-35 najbolje masine ikada napravljene po svim karakteristikama …ostalo je boranija

Sr

@677.trae
Ok boomer, ali kako ces se boriti ako ne vidis nista, ne cujes nikoga i ne znas gde ides? Elektronika je jako vazna. Zato Ukrajinski SU-27 ne mogu nista da urade protiv lovaca koji su mnogo moderniji i mnogo bolje naoruzani. Sto rece jedan ukrajinski pilot, oni(Rusi) njih zakljucaju i gadjaju pre nego sto se uopste uoce na radaru ukrajinskih SU-27ica.

67

Srbofil
Nisam bio bukvalan. Ako se branis a imas VOJIN RF iza sebe u prednosti si ko god da ti se nalazi ispred, bukvalno diktiras sve u predstojecoj VB. Tada ti radar treba pred preracunatu zonu dejstva , unapred sve znas. Jednostavno USA i RF nisu Irak, YU, Avganistan i Sirija….1-1 bato slobodan lov bez podrske sa zemlje i avaksa pa da vidimo ko vozi traktor a ko otvara kapiju…

Sr

@677.trae
Na kraju se sve vrti oko para i ozbiljnosti. Ako je vama drzava platila 100+h naleta godinje sa instruktorima koji imaju 1000h na platformi i tako 10 godina, a protivniku 20h sa instruktorima koji imaju 150h naleta i pritom on ima stariji avion, znamo ko ce pobediti sve i da je 1 vs 3. Dzabe sto njegov avion mozda leti „brze“, „vise“ itd. nebitno je.

Ako neko ima savremeniji avion, logika nalaze da ima i bolje naoruzanje i vise para za obuku, a moderan radar i rakete su najvaznija stvar.

Pa i Rusima lovacku zastitu na onom nesretnom Kuznjecovu vrse 29K jer imaju R-77 i moderniji radar od SU-33.

Fa

@ 677.trae

Čorba i aerodinamika bitnija od tehnike? Slobodan lov? 1:1 kao Sopwith Camel protiv Fokkera Dr.I u prvom svetskom ratu?

Treba preneti ove mudrosti onim slepcima iz Boeinga i Lockheed Martina i poručiti im da se manu AESA radara, fuzije senzora i tako tih gluposti. Bolje da obrate malo više pažnje na oblik aviona, jer slobodan lov na udaljenosti od 150 metara bez podrške sa zemlje i iz kosmosa je budućnost vazdušnog rata…

A Raytheon da ima pojma o osnovama vazdušne borbe ne bi gubio vreme na razvoj radarske tehnike nego bi konstruisao nosne rezervoare za gorivo ili tako nešto, kakav crni APG-82…

67

Falcon
Ti ne znas ni zasto avion leti, evo javno mi ti to objasni.. radar nije svemoguca stvar , shvatite ako ja znam zonu i kurs gde da lovim a imam iza sebe vojin i pvo tipa RF ja ne mogu da izgubim ako sam u masini tipa Su-35…naravno da domet radara i raketa igraju bitnu ulogu ali ne i kljucnu, 99-te kolega izmanevrisao 4 amrama bez problema zato sto su bile lansirane sa gornje granice dometa, sve sto se lansira sa vise od 40km lako se izbegava ako znas odakle dolazi, dokazano cak i kod nas. Manje filmova a vise obuke i glava je na ramenima….ipak je i dalje obuka broj jedan pa onda tehnika,,bilo i bice doveka

Ix

>> 99-te kolega izmanevrisao 4 amrama bez problema

Eh, bez problema? To ne bi mogao ni Dalibor iz partizanske eskadrile…

Smanjuj ribu odose deca!

67

Ixy
Sta zna covek od 2800 i kusur sati u LA na migovima…bitno je da vi net poznavaoci koji ne znate zasto avion leti znate sve.

Ix

>> vi net poznavaoci koji ne znate zasto avion leti

Kako mislite „zasto avion leti“? pa valjda zato sto je pilot seo u njega i uzleteo…

Fi

„Samo pojavljivanje ruskih borbenih aviona na nebu, često dramatično menja situaciju na ratištu“. Ovako nešto sam mislio da se citira samo na Sputniku.

Odgovori
Pe

Citira se saopštenje kompanije, kao što je, po novinarskim pravilima, naglašeno više puta u tekstu.

Fe

@ Fishbed

Pa zar nisu samom svojom pojavom promenili tok rata u Siriji? Zaboravio si koliko je Damask bio ugrožen pre nego što je došla manja eskadrila Su-30, osetilo se trenutno.

Ozbiljna avijacija je sada ono što su bili bojni brodovi pre Prvog Svetskog rata -jedno pola sata “ubeđivanja” pomorskim topovima odgovarajućeg kalibra i vlast odmah sama zatraži “zaštitu i pomoć” od Britanske Imperije…

V-

Gledaj Feline, taj ISIS je malcice preeazvikan.

Koji rusi, koji bakraci….Izrael nikad ne bi dozvolio ISISovu prevlast u Siriji

Mi

Ja ću samo da ponovim moj komentar od ranije. SU30, meni najbolji avion do rata u Ukrajini. Da ne ulazim u diskusije oko radara, naoružanja itd, više nije najbolji. Pogrešio sam.

Odgovori
67

Nisi pogresio. Samo je to dokaz koliko je ozbiljan sovjetski pvo. Busi sve, vidi sve, zato Nato ne ulazi tamo gde je prteno.

Mi

Da li neko ima ili zna gdje ima borbena statistika za Su-27, Su-30, Su-35…?Koliko je oborio i koliko puta je oboren? U okršaju sa drugim lovcima ili PVO sistemima. Sve ostalo je priča radi priče.

Odgovori
Pi

sad ce statistika da se popravi kad/ako docekamo kraj rata…a mozda se i pooravi u odnosu na F15 a mi ne stignemo da analiziramo..🙁

Ap

Gresite puno koji kazu da su avioni iz porodice SU losi….Prvo morate da razumete koncept zasta se sta pravi. Amerika je kontinent, ima prirodnu granicu okeane i sa istoka i sa zapada, Rusija najveca zemlja, na preko 10 casovnih zona, ogromno prostranstvo. Amerikancima je sve mornarica i vazduhoplovstvo…moraju tako, oni su ekspediciona sila napada i tako brani svoje interesne zone, sa druge strane Rusija, de facto odbrambena vojska, mora da brani ogromne povrsine, najbolji segment njihove odbrane su PVO, i protiv brodske rakete, BASTION I BAL! I onda sad dolazimo do pitanja Avijacije, pa nije Rusiji neophodno da ima nevidljive avione, moze ali nije nuzno, njihova avijacija radi u tandemu sa PVO sistemima. Zasto imaju avione sa najboljim manevrima, pa prosto, ako bi neki nevidljivi slucajno prosao kroz pvo, SU uzlece i sa autoputa ako treba, i odmah krece dog fight, tu nijedan Amer nema mogucnost da pobedi!!! To je RUSKI koncept, nema mudrosti, nece Rus da poleti preleti pola Evrope da bi gadjao neki cilj u Francuskoj…nepotrebno, njima avijacija sluzi da pokrije PVO! KOMBINACIJA UBITACNA. A sto se tice Amera, samo ne znam kada su oni napali neku jacu vosjku sa jakim PVO i avijaciom….Nego leti avaks pa avioni pa tomahavk pa dzasim….pa kao mi smo mmogo jaki…jesu….al to moze da prodje u Srbiji, Afgaanistanu, Iraku….itd

Odgovori
Ai

Medju boljim komentarima.
Potpisujem

Ma

@ Aps po sred srede, suština, svaka čast na komentaru! Svaki komentar je suvišan i nepotreban.

St

Tamo kde SU čuva nebo a Buk na zemlji nema vojnih intervencija za uvođenje demokratije. Vidi slučaj Venezuele.
Nema tih F aviona za nešto tako, kad je bilo najtvrđe prosto nisu smeli da napadnu i to da kažemo u kučnom dvorištu F aviona toliko.

Odgovori
Sa

Sta pričaš druže, kakva Venecuela, najsiromašnija zemlja južne Amerike i među najsiromašnijim u svetu. Pre neku godinu je toalet papir bio dragocenost.

Ni

@Sasha
Pa siromasna ali ima čime da odgovori. I Iran je siromašan pa nema vojne sile koja ne bi polomila zube na njemu.

22

@Nikola
Ali šta im onda vredi sve to ako su siromašni?!

So

Ma Iran i Venecuela nisu za porediti. Imaju cime „na lageru“, ali stvarno je veliko pitanje koliko je to odrzavano i u kom operativnom stanju i ko bi rukovao tim oruzjem. Drzava nema punu kontrolu ni nad svojom teritorijom i bandama naoruzanim do zuba, o kakvom sukobu treba da pricamo.

Pe

Prije nekoliko dana piloti ruske ratne mornarice sa 2 svoja Su-30SM bombardirali su Zmijski otok nakon povlačenja svojih snaga radi uništavanja preostale opreme sa 4 nevođene avio bombe (navodno ZAB-500) odbacivanjem bombi u brišućem letu.

Od 4 odbačene bombe samo jedna je pogodila otok.

3 su pale u more ne odradivši ništa.

Odgovori
Mi

Mozda su Ukrajinski Su-27?

Pitanje je zasto bi Rusi radili takav niski i brzi prelet uz gadjanje nevodjenim bombama?
Nikakav PVO im nije pretio tamo. Čini se da su to mogli obaviti na bar pet drugih načina. Voleo bih da cujem analizu te akcije.
Jedino ako te fosforne bombe ne zahtevaju takav nalet, sto ne mogu da zamislim da je slucaj.

Inace tako nizak i brz prelet iznad mete i bacanje bombi nije uopste lako izvesti. Ukrajinski piloti su tako nesto vec izeli mesec dva ranije sa vise uspeha i postoji video zapis.

Zi

To su pisali zapadni mediji. A ko je uopste izveo napad sa sigurnoscu se ne zna. Mozda su bili Ukrajinci. Koliko puta je zapad izvestavao, da ne kazem lagao, a posle se prava istina videla na terenu.

Pi

Ja da hocu nesto da razbucam na Zmijskom ostrvu uradio bi to artiljerijom sa brodova- najjeftinije, najpreciznije, najmanje rizicno, kao sto suih pocetkom rata tukli.

Pe

Ukrajinski Su-27S i P verzije nemaju kanarde za razliku od ruskih mornaričkih Su-30SM.

Tako da se istina vidla u zraku na terenu.

Rusi su to napravili da unište ostatke svoje vlastite ostavljene opreme nakon povlačenja sa Zmijskog otoka da ista ne dođe u ruke Ukrajinaca.

Artiljerijom sa brodova se više ne može ništa razbucati jer su brodovi daleko od obale kako bi bili van dosega protubrodskih projektila.

Mi

Ko god je izveo taj niski nalet bojao se PVO made in Russia.

Odgovori
An

Ova diskusija me neodoljivo podseća na film “Tri karte za Holivud”.

Odgovori
Pe

Svakako je Su-27 i njegove modernizacije vrhunska poslednja rec SSSR koji je zaista bio jedna od dve super-sile u nauci i tehnici i posebno naoruzanju.
I dostojan nacin da Rusija zavrsi proizvodnju vojnih aviona, jer danasnja Ruska Federacija nema puno veze sa SSSR, ni u fundamentalnoj nauci, niti po moci. Sasvim sigurno Rusi nece vise izbaciti nijedan avion koji ce-kao Su-27- biti na istom, ili i boljem nivou od zapadnih avion istog pokolenja.
(Znam da ce sad neko reci „A Su-57“-ali, Su-57 je upravo dokaz ovoga sto sam napisao-Amerika je pre 20 godina uvela u naoruzanje avion savremeniji od Su-57).

Odgovori
Sr

@Petrovic Dusan
Tako to bude kad ti se raspadne drzava. Rusija dobro da ista moze da proizvede posle onih genijalnih „reformi“ 90ih i rasipanja 2000ih, to sto jos uvek i mogu da proizvedu avion, kamoli jos napredan i pouzdan je za svaku pohvalu! Podseticemo se samo da koje je sve firme Ukrajina nasledila, reklo bi se najbitnije, a danas ne mogu ni da modernizuju svoje postojece avione ni na nivu na kom su nase 29ke trenutno.

Naravno SSSR je bio skroz druga liga po pitanju vazd. tehnologije, mnogo jaci nego sto je npr. danasnja Kina naspram SAD.

Ix

Znate onaj vic, covek u SSSR ode da kupi automobil, uplati novac i kazu mu da dodje za 10 godina. Covek pita: Kada da dodjem, ujutro ili popodne? Prodavci u cudu: Pa kakve to veze ima? Na redu ste za 10 godina! On im na to objasni: Vodoinstalater mi dolazi za 10 godina ujutro pa ako moze da po automobil dodjem popodne!

Eto takav vam je bio mocni SSSR, fundamentalne nauke itd. haha. Kako mozete da se divite tom mega gulagu gde su stotine miliona zivele u najgorem ropstvu i bezalo se glavom bez obzira po cenu zivota…

Mi

Šta bude biće, videćemo. Po meni Su-57 kao ima daleko veći potencijal nego F-22 što jeste normalno sa obzirom da je 20 godina mladji. Da li će „Felon“ familija završiti karijeru uspešno kao „Flankeri“ zavis naravno od globalne ekonomsko strateske slagalice.
F-22 je pionir jedne moderne klase aviona, i samim tim je veoma specifičan, specijalizovan ali i ograničen. Da nije ograničen F-15EX ne bi postojao, i svi F-15 avioni bi bili u penziji do 2015 najkasnije. F-22 je ispao nesto kao MiG-25 ili bolje reći MiG-31.
Ja lično volim to kod aviona jer ne moze jedan Rafal ili F-15 ili Su30SM da odrade sve sto MiG-31, F-22 mogu.
DA ne bi zbunio nikog, naravno ne poredim MiG-31 i F-22 po ulozi i performansama, nego ih izdvajam kao masine specijalizovane ali i ogranicene namene.
Su-57 po dizajnu bi trebao da moze da bude F-22 kao zmaj i performanse (malo bolje) ali i sa F-35 paletom sposobnosti sto se ratnih misija tice..
Da li ce uspeti u tome.. videcemo.
Naslednik legende Flankera, Felonu ne fali nista osim love i vremena da se usavrsikao i svim komplikovanim avionima te generacije.

Pe

@Srbofil SSSR se nije raspao zbog reformi, vec zbog socijalisticke ekonomije. Upravo proizvodnja preskupih oruzanih sistema tokom 1980-ih, poput podmornica „Akula“ (Typhoon), pa i Su-27 doveli su do ekonomskog kraha.Neizbezan bankrot SSSR doveo je do pokusaja da se spasi („Perestrojka“) ali prekasno.
Posle 1991 su bile neophodne reforme da od propale socijalisticke ekonomije Rusija napravi modernu-sto je uspelo. i, u cemu i jeste glavna zasluga Jeljcina.Putin je dobio 2000 reformisanu ekonomiju.

@Ixylon Nema sumnje da je SSSR bio totalitarno drustvo, ali je ideologija „gradjenja komunizma“ uz strogu kontrolu dovela do rezultata-Ceo niz tehnoloskih izuma u oblasti fizike i matematike ostvaren je u SSSR.U Sankt Peterburgu i danas ima metro stanica gde su svi rekordi SSSR u nauci i tehnici nabrojani.To je sve stalo negde 1991.

@Miloš77 Uporedio sam Su-27 sa F-15 u momentu kad su izasli, 1980-ih. To su bili avioni slicni po mnogim karaktertistikama.
Slozicete se da Su-57 nije slican F-22 ni po cemu
1/ izmedju njih ima 25 godina razlike,
2/ Su-57 i dan danas nema motor 5 generacije,
3/ SU 57 je napravljen u 4-5 primeraka.
Ovo naglasava razliku izmedju SSSR , i Ruske Federacije.

Ix

>> ideologija „gradjenja komunizma“ uz strogu kontrolu dovela do rezultata-Ceo niz tehnoloskih izuma u oblasti fizike i matematike ostvaren je u SSSR.

Vecina „tehnoloskih izuma“ bila je ukradena spijunazom na zapadu, jer je bilo dosta konumistickih fanatika i ludaka sirom sveta koji su dobrovoljno radili za SSSR iz ideoloskih razloga. SSSR je nauku i tehniku, kao i sport koristio u propagandne svrhe da bi profilisao komunizam kao sistem superioran trulom kapitalizmu.

Mi

@Petrovic Dusan
Su-57 ce da ima motore pete generacije od 2024te godine. Motori se usavrsavaju i vec spremni. Pocinje serijska proizvodnja pre polovine ove decenije.
A kakve to veze ima uopste? Pa F-35 nema motore pete generacije a to vam ne smeta i skroz je nevažno. Ustvari ima gore motore od Su-35 kao peta generacija je. Zbog losih motora operativost F-35 je bila očajna 2021.

М

Шта значи АЕСА радар ако ниједан данашњи ловац не може да понесе 50 ракета Ваздух Ваздух великог домета? Шта значи доказивање у борби авиона Ф-16, Ф-18, Ф-15, Ф-22 , Рафал у нападима на Ирак, Либију, СР Југославију кад ниједна држава није имала савремене борбене авионе у великом броју а ни аваксе ни земаљске радаре великог домета ? Шта значи најсавременија електроника ако захтева да се после сваког лета авион прегледа преко 5 сати ? Шта значи мој је већи или онај има највећи ? Или шта ће осим обуке пилота данама значи 12 нових Рафала и пилоти са мање од 100 сати налета годишње ? Шта ће да значи нама и Хрватима укупно 24 Рафала кад ће Румунија да има 52 Ф-16 ? Или још горе , шта значи 12 нових рафала са комплетом од 30 ракета ? Овде се у коментарима највише писање свофи на навијање без икаквве везе са реалношћу.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor