„La Premier“: Er Frans predstavio redizajniranu kabinu prve klase

24. mar 2025

Dodatni luksuz: Er Srbija otvorila „Premium Check-in“ zonu za putnike biznis klase

18. mar 2025

Poseta novog direktora SMATSA-e Nišu: Kontrolni toranj na „Konstantinu Velikom“ ponovo na dnevnom redu

12. mar 2025

[EKSKLUZIVNO] CAE „full motion level D“ A320 NEO simulator isporučen Vazduhoplovnoj akademiji

4. mar 2025

IATA izveštaj o bezbednosti letenja u 2024. godini: Sedam udesa sa smrtnim ishodom u okviru 40,6 miliona bezbedno obavljenih letova

26. feb 2025

Ljudski faktor u kontroli letenja: Između evropske automatizacije i američkog ponosa

10. feb 2025

Er Srbija najavila rekordni profit od 50 miliona evra: „Miki Manojlović“, „Dejan Stanković“ i još jedan A319 od sada u vlasništvu kompanije

31. jan 2025

[POSLEDNJA VEST] Viz er u Beogradu prva žrtva američkih sankcija protiv NIS-a: Od juče u 15 časova mađarska avio-kompanija prestala da toči gorivo na „Nikoli Tesli“

22. jan 2025

Vozilo koje je danas upalo na aerodrom „Nikola Tesla“ – džip sa rotacionim svetlima, sa oznakama neidentifikovanog obezbeđenja

20. jan 2025

Posledice današnjeg upada neovlašćenog automobila na platforme „Nikole Tesle“ : Privremeno zatvoren prolaz kod Jat Tehnike, DCV menja granice aerodromskih zona i njihove pristupe

20. jan 2025

[EKSKLUZIVNO] Imenovan novi direktor Kontrole letenja Srbije i Crne Gore (SMATSA)

17. jan 2025

[INTERVJU] Jirži Marek za Tango Six: Ekspanzija na tržištu Kine, poslovni rezultati i razmišljanja o globalnoj avio-industriji

17. jan 2025

KLM promotivna kampanja: Jeftiniji letovi do preko 30 destinacija

12. jan 2025

Novi termini za „English language proficiency test“ u Trening centru kompanije „Prince Aviation“

11. jan 2025

Er Frans promocija: Jeftiniji letovi iz Beograda za dobar početak godine

10. jan 2025

Erbas isporučio 766 putničkih aviona u 2024. godini

10. jan 2025

[POSLEDNJA VEST] Ministarstvo obrazovanja smenilo direktora Vazduhoplovne akademije Gorana Cvijovića

29. dec 2024

IATA analiza komercijalnog avio-saobraćaja Srbije: Kako Er Srbija i civilni vazduhoplovni sektor oblikuju ekonomiju zemlje

24. dec 2024

Er Srbija i Embraer potpisali ugovor za održavanje E195 flote

19. dec 2024

KLM u svoju zemaljsku ketering flotu uveo električne kamione

16. dec 2024
Air France-KLM grupa ulaže 2 milijarde evra godišnje u nove avione kako bi smanjila emisiju CO2
"Treći deo strategije zasniva se na optimizaciji avio-operacija kroz niz procedura koje dovode do smanjenja potrošnje goriva, taksiranja koriščenjem jednog motora i optimizacije odlaznih i prilaznih trajektorija, snage motora i konfiguracija aviona za sletanje / Foto: Er Frans-KLM

Air France-KLM grupa ulaže 2 milijarde evra godišnje u nove avione kako bi smanjila emisiju CO2

Er Frans grupa, koju čine avio-kompanije Air France, KLM i Transavia, kao svoj strateški cilj postavila je smanjenje emisije štetnijh gasova koji uzrokuju efekat staklene bašte za 30% u odnosu na 2019. godinu, tvrde u ovoj kompaniji.

Kako navode u saopštenju za medije, kako bi postigli navedeni cilj, grupa će uložiti 2 milijarde evra godišnje u avione nove generacije.

Naša strategija za smanjenje CO2 emisije za 30% do 2030. godine u odnosu na 2019, zasniva se na tri ključne poluge: modernizaciji flote, upotrebi održivog avio-goriva i optimizaciji operacija. Naučnu potkovanost ove strategije potvrdila je i Inicijativa naučno zasnovanih ciljeva (SBTi), međunarodna organizacija koja pomaže kompanijama da dostignu ekološke ciljeve dogovorene Pariskim sporazumom o klimatskim promenama. Prema SBTi, metodologija i ciljevi Er Frans-KLM su naučno zasnovani i u skladu su sa Pariskim sporazumom, koji kao globalni cilj proklamuje zadržavanje povećanja globalne prosečne temperature znatno ispod 2°C  u odnosu na predindustrijski period. – stoji u saopštenju.

Avioni nove generacije ključni za strategiju održivog poslovanja / Foto: Er Frans-KLM

Prema navedenom planu, cilj je da do 2028. godine Er Frans-KLM u svojoj floti ima 64% letelica nove generacije, a za ostvarenje tog cilja avio-grupa trenutno ulaže preko 2 milijarde evra godišnje u kupovinu letelica tipa: A220, A320 i A321neo, A350, Boing 787 i Embraer 195-E2. Avioni novijih generacija emituju do 25% manje CO2 u odnosu na svoje prethodnike.

Druga stavka plana u strategiji je upotreba nefosilnog održivog avio-goriva (SAF – Sustainable Aviation Fuel) koje se proizvodi od industrijskog ili kućnog otpada i može smanjiti emisiju CO2 za čak 80%. Er Frans i KLM bili su pioniri u korišćenju ovih alternativnih goriva, a cilj grupe je da do 2030. godine SAF učestvuje sa 10% u ukupnoj količini mlaznog goriva. Kako je upotreba fosilnog goriva glavni uzrok emisije štetnih gasova, tako je prelazak na trenutno četiri puta skuplje održivo avio-gorivo ključno za dekarbonizaciju vazdušnog saobraćaja, navodi se u saopštenju.

Treći deo strategije zasniva se na optimizaciji avio-operacija kroz niz procedura koje dovode do smanjenja potrošnje goriva, taksiranja koriščenjem jednog motora i optimizacije odlaznih i prilaznih trajektorija, snage motora i konfiguracija aviona za sletanje.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Os

Hvala Petre, dobar tekst za one koji hoce da razmisljaju. Avio industrija je tamo gde je osamdeseth bila industrija cigareta. Poceli su da nude cigarete sa smanjenom kolicinom katrana i slicno ali su time samo kupovali vreme. Pre ili kasnije morali su da ukinu sav marketing, da na svaku kutiju stave drasticna upozorenja i da ukupno smanje prodaju i broj pusaca. Tako nesto ceka putnicku avijaciju u sledecoj deceniji.

Odgovori
Т

Све супер али КЛМ толико често отказује летове да постаје фрустрирајуће.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs