Direktorat odobrio Vansiju korišćenje nove umetnute piste od 6. juna

29. maj 2023

[EKSKLUZIVNO] Jirži Marek za Tango Six: Svake godine ćemo rasti do 20%, ove godine očekujemo rekordnih 3,5 miliona putnika, nakon Severne Amerike Er Srbija u budućnosti želi da leti za Južnu Koreju i Japan

24. maj 2023

[UŽIVO] Tango Six na prvom letu Er Srbije za Čikago: Beograd povezan sa drugom destinacijom u SAD – ali hajde da pričamo i o tim long range operacijama

17. maj 2023

[POSLEDNJA VEST] Francuski Tales i Kontrola letenja Srbije i Crne Gore (SMATSA) produžili saradnju do 2025. godine: Sajber bezbednost novina u paketu usluga

16. maj 2023

Nova usluga bečkog aerodroma: Otpremanje prtljaga dan pre putovanja

12. maj 2023

[INTERVJU] Džajls Norman, ambasador Kanade u Srbiji, Crnoj Gori i Severnoj Makedoniji: Naše kompanije aktivno učestvuju u vazduhoplovnoj renesansi zemalja bivše Jugoslavije

18. apr 2023

[EKSKLUZIVNO] Priča o sajtu Flightradar24: Kako su Beograđani odigrali ključnu ulogu u stvaranju najpopularnijeg vazduhoplovnog sajta na planeti

30. mar 2023

Potpisan Sporazum o saradnji i koordinaciji u traganju i spasavanju u vazduhoplovstvu između zemalјa regiona

24. feb 2023

Erbas u 2022. godini zaradio preko 5 milijardi evra

17. feb 2023

Er Indija namerava da nabavi 470 novih Erbasovih i Boingovih putničkih aviona

16. feb 2023

Air France povećava broj letova za Kanadu

10. feb 2023

[PRVE FOTOGRAFIJE] Otvorena nova zagrada Vazduhoplovne akademije

27. jan 2023

Prvo „kargo sečenje“ Boinga 767 u Evropi: Jat Tehnika svečano obeležila početak radova na svojoj prvoj konverziji putničkog u kargo avion

26. jan 2023

Kompanija koja je u Srbiji registrovala do sada najluksuzniji Boing pauzira svoj AOC

25. jan 2023

Er Frans predstavio nove kabine na dugolinijskim letovima

20. jan 2023

Viz er pred srpskim medijima: Statistike poslovanja mađarske niskotarifne avio-kompanije

19. jan 2023

Pod vođstvom srpskog Direktorata civilnog vazduhoplovstva potpisan Memorandum o razumevanju u vazduhoplovstvu sa tri zemalje regiona

17. jan 2023

[POSLEDNJA VEST] Er Srbija objavila profit za 2022. godinu od 21 milion evra, bez subvencija

17. jan 2023

Erbas kroz testiranje novih tehnologija na mala vrata uvodi razmišljanja o autonomnom letu putničkih aviona

13. jan 2023

Ruske civilne vazduhoplovne vlasti odobrile domaći motor i krilo za putnički avion MC-21

13. jan 2023
Air France-KLM grupa ulaže 2 milijarde evra godišnje u nove avione kako bi smanjila emisiju CO2
"Treći deo strategije zasniva se na optimizaciji avio-operacija kroz niz procedura koje dovode do smanjenja potrošnje goriva, taksiranja koriščenjem jednog motora i optimizacije odlaznih i prilaznih trajektorija, snage motora i konfiguracija aviona za sletanje / Foto: Er Frans-KLM

Air France-KLM grupa ulaže 2 milijarde evra godišnje u nove avione kako bi smanjila emisiju CO2

Er Frans grupa, koju čine avio-kompanije Air France, KLM i Transavia, kao svoj strateški cilj postavila je smanjenje emisije štetnijh gasova koji uzrokuju efekat staklene bašte za 30% u odnosu na 2019. godinu, tvrde u ovoj kompaniji.

Kako navode u saopštenju za medije, kako bi postigli navedeni cilj, grupa će uložiti 2 milijarde evra godišnje u avione nove generacije.

Naša strategija za smanjenje CO2 emisije za 30% do 2030. godine u odnosu na 2019, zasniva se na tri ključne poluge: modernizaciji flote, upotrebi održivog avio-goriva i optimizaciji operacija. Naučnu potkovanost ove strategije potvrdila je i Inicijativa naučno zasnovanih ciljeva (SBTi), međunarodna organizacija koja pomaže kompanijama da dostignu ekološke ciljeve dogovorene Pariskim sporazumom o klimatskim promenama. Prema SBTi, metodologija i ciljevi Er Frans-KLM su naučno zasnovani i u skladu su sa Pariskim sporazumom, koji kao globalni cilj proklamuje zadržavanje povećanja globalne prosečne temperature znatno ispod 2°C  u odnosu na predindustrijski period. – stoji u saopštenju.

Avioni nove generacije ključni za strategiju održivog poslovanja / Foto: Er Frans-KLM

Prema navedenom planu, cilj je da do 2028. godine Er Frans-KLM u svojoj floti ima 64% letelica nove generacije, a za ostvarenje tog cilja avio-grupa trenutno ulaže preko 2 milijarde evra godišnje u kupovinu letelica tipa: A220, A320 i A321neo, A350, Boing 787 i Embraer 195-E2. Avioni novijih generacija emituju do 25% manje CO2 u odnosu na svoje prethodnike.

Druga stavka plana u strategiji je upotreba nefosilnog održivog avio-goriva (SAF – Sustainable Aviation Fuel) koje se proizvodi od industrijskog ili kućnog otpada i može smanjiti emisiju CO2 za čak 80%. Er Frans i KLM bili su pioniri u korišćenju ovih alternativnih goriva, a cilj grupe je da do 2030. godine SAF učestvuje sa 10% u ukupnoj količini mlaznog goriva. Kako je upotreba fosilnog goriva glavni uzrok emisije štetnih gasova, tako je prelazak na trenutno četiri puta skuplje održivo avio-gorivo ključno za dekarbonizaciju vazdušnog saobraćaja, navodi se u saopštenju.

Treći deo strategije zasniva se na optimizaciji avio-operacija kroz niz procedura koje dovode do smanjenja potrošnje goriva, taksiranja koriščenjem jednog motora i optimizacije odlaznih i prilaznih trajektorija, snage motora i konfiguracija aviona za sletanje.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Os

Hvala Petre, dobar tekst za one koji hoce da razmisljaju. Avio industrija je tamo gde je osamdeseth bila industrija cigareta. Poceli su da nude cigarete sa smanjenom kolicinom katrana i slicno ali su time samo kupovali vreme. Pre ili kasnije morali su da ukinu sav marketing, da na svaku kutiju stave drasticna upozorenja i da ukupno smanje prodaju i broj pusaca. Tako nesto ceka putnicku avijaciju u sledecoj deceniji.

Odgovori
Т

Све супер али КЛМ толико често отказује летове да постаје фрустрирајуће.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs