Pregled srpske civilne vazduhoplovne industrije u brojkama

3. dec 2024

[ANALIZA] Najbitnije i najinteresantnije stavke u Izmenama zakona o vazdušnom saobraćaju

2. dec 2024

Američki magazin „Global Traveler“ proglasio Er Srbiju za „Najbolju avio-kompaniju u Istočnoj Evropi“ u 2024. godini

1. dec 2024

Nakon 17 meseci rekonstrukcije glavna pista aerodroma „Nikola Tesla“ ponovo u funkciji

28. nov 2024

[INTERVJU] Direktor Menzis grupe Filip Joeinig o poslovanju u Beogradu i širenju u regiji

28. nov 2024

[CAPA konferencija u Beogradu] Podaci o vazduhoplovnoj industriji u 2024: Složena slika oporavka, izazova i transformacije

27. nov 2024

San Dijego, Džordžtaun i Hajderabad nove destinacije KLM-a

26. nov 2024

Er Srbija počela sa upotrebom održivog avio-goriva na letovima od Pariza

25. nov 2024

Vučić o štrajku dela zaposlenih u SMATSA-i: „Oblasna kontrola nečega se pobunila pa hoće veće pare, imaju 7000 evra platu pa štrajkuju“

26. okt 2024

[POSLEDNJA VEST] Deo zaposlenih Kontrole letenja Srbije i Crne Gore sutra ipak štrajkuje na sat vremena

25. okt 2024

[EKSKLUZIVNO] Jedan dan sa timom Jat Tehnike, unutar i oko Boinga 767: Kako izgleda konverzija putničkog u kargo avion

23. okt 2024

Valjevac opitni inženjer letač u Flajt Radar obilasku proizvodnog pogona kompanije Erbas u Mirabelu

18. okt 2024

60 tona robe nedeljno preko Atlantika: Er Srbija i „Globe Air Cargo“ sklopili strateško partnerstvo

17. okt 2024

SMATSA objavila konkurs za stipendiranje i obuku 24 kandidata za kontrolore letenja

16. okt 2024

Odgovor SMATSA-e jednom od sindikata agencije: „Netačno je da smo odbili da pregovaramo o novom kolektivnom ugovoru“

15. okt 2024

Sindikat Kontrole letenja Srbije i Crne Gore preti štrajkom

15. okt 2024

KLM zimski red letenja: Dva dnevna leta na liniji Beograd-Amsterdam

2. okt 2024

„Air France-KLM“ nastavljaju sa ulaganjem u zeleniji prevoz vazduhom: Ugovor o isporuci 1,5 miliona tona održivog avio-goriva

1. okt 2024

Direktor saobraćaja Er Srbije: „U narednih pet godina, svako ko bude imao ATPL u Srbiji ima velike šanse za posao kod nas“

30. sep 2024

[POSLEDNJA VEST] Objavljen konkurs za upis na Er Srbijin kadet program za pilote: 10 kandidata besplatno od nule do potencijalnog zaposlenja kao piloti

27. sep 2024
Air France-KLM grupa ulaže 2 milijarde evra godišnje u nove avione kako bi smanjila emisiju CO2
"Treći deo strategije zasniva se na optimizaciji avio-operacija kroz niz procedura koje dovode do smanjenja potrošnje goriva, taksiranja koriščenjem jednog motora i optimizacije odlaznih i prilaznih trajektorija, snage motora i konfiguracija aviona za sletanje / Foto: Er Frans-KLM

Air France-KLM grupa ulaže 2 milijarde evra godišnje u nove avione kako bi smanjila emisiju CO2

Er Frans grupa, koju čine avio-kompanije Air France, KLM i Transavia, kao svoj strateški cilj postavila je smanjenje emisije štetnijh gasova koji uzrokuju efekat staklene bašte za 30% u odnosu na 2019. godinu, tvrde u ovoj kompaniji.

Kako navode u saopštenju za medije, kako bi postigli navedeni cilj, grupa će uložiti 2 milijarde evra godišnje u avione nove generacije.

Naša strategija za smanjenje CO2 emisije za 30% do 2030. godine u odnosu na 2019, zasniva se na tri ključne poluge: modernizaciji flote, upotrebi održivog avio-goriva i optimizaciji operacija. Naučnu potkovanost ove strategije potvrdila je i Inicijativa naučno zasnovanih ciljeva (SBTi), međunarodna organizacija koja pomaže kompanijama da dostignu ekološke ciljeve dogovorene Pariskim sporazumom o klimatskim promenama. Prema SBTi, metodologija i ciljevi Er Frans-KLM su naučno zasnovani i u skladu su sa Pariskim sporazumom, koji kao globalni cilj proklamuje zadržavanje povećanja globalne prosečne temperature znatno ispod 2°C  u odnosu na predindustrijski period. – stoji u saopštenju.

Avioni nove generacije ključni za strategiju održivog poslovanja / Foto: Er Frans-KLM

Prema navedenom planu, cilj je da do 2028. godine Er Frans-KLM u svojoj floti ima 64% letelica nove generacije, a za ostvarenje tog cilja avio-grupa trenutno ulaže preko 2 milijarde evra godišnje u kupovinu letelica tipa: A220, A320 i A321neo, A350, Boing 787 i Embraer 195-E2. Avioni novijih generacija emituju do 25% manje CO2 u odnosu na svoje prethodnike.

Druga stavka plana u strategiji je upotreba nefosilnog održivog avio-goriva (SAF – Sustainable Aviation Fuel) koje se proizvodi od industrijskog ili kućnog otpada i može smanjiti emisiju CO2 za čak 80%. Er Frans i KLM bili su pioniri u korišćenju ovih alternativnih goriva, a cilj grupe je da do 2030. godine SAF učestvuje sa 10% u ukupnoj količini mlaznog goriva. Kako je upotreba fosilnog goriva glavni uzrok emisije štetnih gasova, tako je prelazak na trenutno četiri puta skuplje održivo avio-gorivo ključno za dekarbonizaciju vazdušnog saobraćaja, navodi se u saopštenju.

Treći deo strategije zasniva se na optimizaciji avio-operacija kroz niz procedura koje dovode do smanjenja potrošnje goriva, taksiranja koriščenjem jednog motora i optimizacije odlaznih i prilaznih trajektorija, snage motora i konfiguracija aviona za sletanje.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Os

Hvala Petre, dobar tekst za one koji hoce da razmisljaju. Avio industrija je tamo gde je osamdeseth bila industrija cigareta. Poceli su da nude cigarete sa smanjenom kolicinom katrana i slicno ali su time samo kupovali vreme. Pre ili kasnije morali su da ukinu sav marketing, da na svaku kutiju stave drasticna upozorenja i da ukupno smanje prodaju i broj pusaca. Tako nesto ceka putnicku avijaciju u sledecoj deceniji.

Odgovori
Т

Све супер али КЛМ толико често отказује летове да постаје фрустрирајуће.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs