Srbija će u skoroj budućnosti imati 17 helikoptera za gašenje požara a uz pomoć Erbasa opciju i za dva protivpožarna aviona

10. avg 2022

[FOTO REPORTAŽA] Fly in Ćuprija: Previše letelica na jednom mestu za previše letenja, druženja, jela i uživanja

9. avg 2022

[EKSKLUZIVNO] Aero-klub Galeb učestvuje na austrijskom aero-mitingu Airpower sa G-2A i farba ga u originalnu šemu bojenja nekadašnje VVA akro-grupe RV i PVO JNA

8. avg 2022

Studenti fakulteta iz Kraljeva, Kragujevca i Čačka dobijaju besplatnu jedriličarsku obuku zahvaljujući Ministarstvu odbrane i Udruženju pilota „Tigrovi“

7. avg 2022

[RAT U UKRAJINI] Žestoka ofanziva Rusa u Donbasu, hoće li SAD predati Ukrajini rakete zemlja-zemlja dometa 300 km, žalbe Kijeva na nemačke samohodne haubice

5. avg 2022

Severna Makedonija donirala svoje rashodovane jurišnike Su-25 Ukrajini, Ministarstvo odbrane ne potvrđuje ali ni ne demantuje informaciju

5. avg 2022

Zapadni PVO sistemi u ukrajinskom ratu (1. deo)

4. avg 2022

Rusija suspenduje sertifikate za održavanje helikoptera kompanijama u Bugarskoj i Češkoj

3. avg 2022

Znate za onaj ikonopis na Orlu iz Lađevaca? Načelnik Generalštaba je naredio njegovo uklanjanje

2. avg 2022

Američki Kongres obavešten o mogućoj prodaji 35 F-35A Nemačkoj u paketu vrednom oko 8,4 milijarde dolara

2. avg 2022

[FARNBORO 2022] PR-DC najavljuje proizvodnju VTOL dronova ali i onih sa fiksnim krilima i većim doletom

2. avg 2022

Novosti iz centralne i istočne Evrope: Češka će pregovarati o nabavci borbenih aviona F-35, Bugarskoj stiglo pismo o prihvatanju dodatnih F-16, Poljska kupuje južnokorejske FA-50

1. avg 2022

[RAT U UKRAJINI] Američka vojna pomoć Ukrajini dostigla vrednost od 10 milijardi dolara, britanski časopis Air Forces Monthly o vazduhoplovnim gubicima obe strane

29. jul 2022

Da li Ruska vojska zaista može gađati ciljeve na zemlji raketama sistema PVO S-300?

28. jul 2022

Pet zemalja gasilo je požare u Sloveniji iz vazduha prošle nedelje, Evropska Komisija kaže da su dva srpska Bela 212 obavila najviše ispuštanja vode na požare

27. jul 2022

[Novosti iz Helikopterske jedinice MUP-a] Delegacija jedinice u Rusiji na primopredaji Kamova 32, prvi let novog Erbasa na srpskim tablama, novi hangar na „Nikoli Tesli“ poprima svoj oblik

26. jul 2022

[RAT U UKRAJINI] Rusija neće stati samo na do sada osvojenim oblastima, SAD procenjuju da je poginulo 15.000 ruskih vojnika, američki planovi za buduće RV Ukrajine, ruska PVO oborila svoje borbene avione

22. jul 2022

Mislili ste da Rusi imaju komplikovane oznake svojih vazduhoplova? Analizirajmo kako to komplikuju Evropljani i Erbas

21. jul 2022

Poleteo prvi prototip južnokorejskog borbenog aviona KF-21 Boramae

20. jul 2022

Italijanska i britanska industrija najavile saradnju u programu razvoja budućeg borbenog vazduhoplovnog sistema FCAS – Future Combat Air System: Team Tempest najavlje prvi let tehnološkog demonstratora u narednih pet godina

20. jul 2022
[POSLEDNJA VEST] Prva Super Puma Helikopterske jedinice MUP-a Srbije sletela na aerodrom „Nikola Tesla“
YU-VIP će se osim prevoza veoma važnih osoba, moži koristiti i za protivpožarnu borbu / Foto: Branislav Milošević

[POSLEDNJA VEST] Prva Super Puma Helikopterske jedinice MUP-a Srbije sletela na aerodrom „Nikola Tesla“

Na međunarodni aerodrom ‘‘Nikola Tesla‘‘ danas je oko 12:10 sleteo prvi francuski srednji višenamenski helikopter Airbus Helicopters H215 Super Puma namenjen Helikopterskoj jedinici Ministarstva unutrašnjih poslova Republike Srbije (njegov let se mogao pratiti na Flajtradaru). U pitanju je primerak koji nosi registraciju YU-VIP (privremena francuska registracije F-WWOC) koji će se prvenstveno koristiti za prevoz veoma važnih ličnosti, što se može zaključiti i na osnovu fizičkog izgleda letelice kao i njene registracije.

Tango Six je još sredinom aprila ekskluzivno objavio prve fotografije ovog helikoptera koji je potom krajem juna zvanično predstavljen u Erbasovoj bazi u Marinjanu kod Marseja. Iako će imati VIP enterijer, prva srpska Super Puma će moći da se koristi i protivpožarnu borbu.

Prva Super Puma imala je i doček dela flote HJ MUP-a / Foto: Branislav Milošević

Prvi fabrički probni letovi drugog, maskirno ofarbanog srpskog H215 buduće registracije YU-HHJ (čije je fotografije Tango Six takođe preneo) započeti su krajem juna. Treći helikopter ovog tipa nosiće registraciju YU-OPS (helikopter će takođe biti maskirni), a sva tri srpska policijska H215 biće opremljena vedrima za gašenje požara.

Super Puma će biti najveći helikopter u floti Helikopterske jedinice MUP-a Srbije, osim što u transportnu kabinu može da se smesti do 22 osobe, helikopter može poneti spoljašnji teret mase do pet tona ili podvesno protivpožarno vedro kapaciteta do 4,5 tona vode.

Komentari

T

Da nam služi u dobrome, za ostale nema mesta, i da su mu namenili drugu registraciju.

Odgovori
V

Da li se zna, da li ce nase letelice ikada zameniti YU oznaku nekom drugom, recimo RS, SR, C ( S cirilicom) li tako nesto?

V

Izvinjavam se, vidim vec je bilo pitanja na tu temu.

Н

Свака част, идемо даље…🇷🇸🇷🇸🇷🇸

Odgovori
Д

Лијепа вијест. Међутим, нисам баш упућен, али ме занима зашто се и даље у означавању користи YU?

Odgovori
R

Vec su uzeta slova SR ili SB (dal Poljska je uzela) u ITU registru.
Ako ne bi smo hteli da zadrzimo YU dobili bi smo nesto tipa 9A (Hrvatska), S5 (Slovenija), E7 (Bosna i Hercegovina), 4O (Crna gora), Z3 (Severna Makedonija), LZ (Bugarska)
sto se mene tice neka ostane YU

B

Kad se pogledaju prefiksi u avio registracijama globalno, veci broj zemalja nema neke veze sa imenom zemlje, nego sto je to slucaj. Jugoslavija je nosila oznaku YU jos od vremena kraljevine. Da kodovi imaju veze sa imenima zemalja su jos neki primeri, kao npr. I-Italija, D-Nemacka, G-Velika britanija, C-Kanada…. Srbija kao pravna naslednica Jugoslavije je nastavila da koristi YU, ali da smo birali novi kod, verovatno ne bi imao nista zajednicko sa imenom drzave. Primeri iz zemalja bivse jugoslavije: 9A-Hrvatska, 4O-Crna Gora, E7-BiH, Z3-Makedonija, S5-Slovenija,…
Kompletnu listu mozete videti ovde: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_aircraft_registration_prefixes

Kad je stiuacija takva, YU dodje vise nego dobar izbor

B

izvini Rale, tek kad sam postovao, vidim da si ti vec obrazlozio :-)

B

Super sto se zanavlja flota, sve pohvale i jedno pitanje do kada cemo koristiti prefikse YU za oznacavanje letelica?

m

Sad kad vidim objašnjenje podržavam odluku da se zadrži prefiks YU za označavanje srpskih letelica.
Iako sam alergičan i u principu protiv svega što počinje na ta dva slova ovde to zaista ima smisla i treba tako da ostane.A i kad vidim kakve su oznake dobile novostvorene države ova naša je odlična a i vidi se ko je stvorio tu zemlju i ko je naslednik i nastavljač tradicije.

P

@micko Oznaka YU nema veze sa politikom, vec vazduhoplovstvom. Kraljevina Jugoslavija je vec u drugom talasu zapocela rad (1927) , te su mogli da biraju slova.
Na primer KLM je osnovan 1919, Aeroflot 1923, Francuska i Amerika su imali prevoznike i od 1918.
Jugoslaviju – zvanicno ime „Kraljevina Srba Hrvata i Slovenaca“, cinila su tri naroda, te bez saglasnost bilo kojeg od tri ne bi islo.ko je zasluzan-ili svi, ili niko.

M

Da li će TangoSix uspeti da se izbori za neku fotku enterijera?!?
Baš me zanima kako su uredili VIP konfiguraciju?

Odgovori
V

Mi-8 20 puta bolji

Odgovori
a

Ne znam samo po cemu.

N

Gluposti. Porediš babe i žabe. Policija nikada nije koristila helikoptere ruske ili sovjetske proizvodnje. Vrlo je bitno da helikopter bude kvalitetan, pouzdan i savremeno opremljen, a ne jeftin.

Z

Veci tovarni prostor, velika zadnja utovarna vrata, mogucnost letenja u ekstremno toplim i ekstremno hkadnim uslovima, kao i po otezanim uslovima kao sto su prasina i pesak. To su i Amerikanci potvrdili u Avganistanu, i zato su kupili MI helikoptere.

S

@Zicer @Vasa
Puma moze u mnogo losijim vremenskim uslovima da leti sto se tice vidljivosti i instrumentalnog letenja, a to je jako bitno za misije MUPa. MI-17 nema digitalni FBW, autopilot i nema auto-hover.

Prednost MI-17 je veci tovarni prostor i rampa, verovatno i robusnija konstrukcija. Za recimo medicinski prevoz, traganje i spasavanje i gasenje pozara Puma je bolja. Kad treba da prebecite neko manje vozilo ili da dostavite trupama bilo sta Mi-17 je najbolji helikopter.

Dakle valja imati i jedno i drugo i to taman ovako. Policiji za MUP Puma, za VS Mi-17v5.

I ja nisam video logiku nabavke Pumi, ali jedno je praviti se pametan, drugo je kad strucno lice kao komndant HJ MUPa objasni zasto se nabavlja neka oprema.

a

@Zicer

Amerikanci su kupili Mi 17 helikoptere za vojsku Avganistana, a ne za svoje potrebe.

Mi17v5 je dobar helikopter, to je bitno odma u startu da utvrdimo. Ono sto on ne poseduje je naprednu avioniku, modularnost na nivou H215 i EASA sertifikat.

P

@artec Pa i Mi 1 je bio odlican helikopter u odnosu na nista, ili samo avione.
Ipak, Mi-8 i njegova modernizacija su stari projekti,svet ide dalje, svake godine napreduju nauka i tehnika,dok, Rusi ne nude nista novo.

S

@Petrovic Dusan
Problem je sto ne postoji drugi helikopter sa tim specificnim karakteristikama, ni u Evropi ni u Americi, a ni kod Rusa. Imas samo Mi-17 ili nesto totalno drugacije.

Д

Jako ruzan spolja….Sihorski je za ovo izmislio dizajn.

Odgovori
Т

Игорь Сикорскии не ‘seahorse’ки носи име св. Игора киjeвског

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Send this to a friend