Hrvatska poslala pilote na obuku za borbene avione Rafal

2. feb 2023

Bugarska remontuje i modernizuje školsko-borbene avione L-39 Albatros

1. feb 2023

Nije nam promaklo: Srpski H145M primećen sa optoelektronskim sistemom MX-15

31. jan 2023

[NAJAVA] Javna odbrana završnih projekata iz predmeta Projektovanje letelica na Mašinskom fakultetu

30. jan 2023

Američki pilot koji je dokrajčio Leteće Zvezde opisuje kako su po ciljevima u Jugoslaviji dejstvovale posade aviona F-15E i objašnjava kako je došlo do uništenja putničkog voza u Grdeličkoj klisuri

30. jan 2023

[RAT U UKRAJINI] Dok je sva pažnja usmerena na donacije tenkova Ukrajini, da li se u tajnosti sprema paket pomoći koji će sadržati i borbene avione?

27. jan 2023

Erbas najavio globalno zapošljavanje 13.000 novih ljudi, prednost diplomcima iz tehničkih oblasti, otvoreno za prijave iz Srbije

27. jan 2023

Rosoboroneksport u 2022. godini započeo sa promocijom 15 novih vojnih proizvoda ruske proizvodnje

24. jan 2023

[RAT U UKRAJINI] Rusi postavljaju sisteme PVO na zgrade u Moskvi, Ukrajina možda dobija planirajuće bombe dometa 150 km

20. jan 2023

Nenad Miloradović za “Politiku“: “Pegaz“ već u naoružanju, završena prva faza modernizacije “Orla“, u toku nabavka kiparskih Mi-35

20. jan 2023

Bajraktar se dobro prodaje ali da li svi kupci mogu dobiti željeni optoelektronski sistem?

18. jan 2023

Albanija kupuje raketne sisteme PVO Stinger i protivoklopne raketne sisteme Javelin

17. jan 2023

Bugarska intenzivno radi na spašavanju operativnosti svoje lovačke avijacije

16. jan 2023

[RAT U UKRAJINI] Rusi napreduju u Donbasu, Ukrajina dobija sve savremenije i raznovrsnije naoružanje

13. jan 2023

Analiziramo godišnji izveštaj kompanije Daso; Značajno povećanje broja naručenih borbenih aviona Rafal

12. jan 2023

Kanada kupuje 88 F-35 za oko 14 milijardi dolara

11. jan 2023

Poređenja čitanosti sajtova sa vazduhoplovnom tematikom na prostoru bivše Jugoslavije: Tango Six ubedljivo najčitaniji

9. jan 2023

[RAT U UKRAJINI] Rusija i dalje sposobna za masovne raketne udare, Ukrajinci ponovo napali aerodrom Engels, spekulacije o daljem toku rata

30. dec 2022

[ANALIZA] Karakteristike raketnog sistema PVO Patriot, koliko može pomoći Ukrajini, i kakav je u poređenju sa S-300

29. dec 2022

Slovenija kupuje dva dodatna domaća besposadna sistema Belin

28. dec 2022
[POSLEDNJA VEST] Prve fotografije druge Super Pume H215 za Helikoptersku jedinicu MUP-a: YU-HHJ počeo da leti iznad Marinjana
Prvi probni letovi novog YU-HHJ / Foto: Alain Montecot

[POSLEDNJA VEST] Prve fotografije druge Super Pume H215 za Helikoptersku jedinicu MUP-a: YU-HHJ počeo da leti iznad Marinjana

Prvi fabrički probni letovi drugog helikoptera H215 za Helikoptersku jedinicu MUP-a Srbije fotografisani su juče u fabrici Erbas Helikoptersa u Marinjanu. Radi se o helikopteru buduće registracije YU-HHJ.

Kako je Tango Six prvi objavio sredinom aprila, tri Super Pume biće registrovane u srpskom civilnom registru vazduhoplova kao YU-VIP, YU-HHJ i YU-OPS.

Prvu letelicu smo mogli detaljnije da vidimo prošle nedelje prilikom posete ministra Vulina Marinjanu, dok će, kako Tango Six saznaje, YU-OPS takođe nositi maskirnu šemu. Ova šema identična je rešenju sa jedinog policijskog maskirnog H145 registarske oznake YU-ICE.

H215 ima uvlačeći stajni trap / Foto: Alain Montecot

Od glavnih uočljivih karakterističnih razlika na HHJ je uočljiv nedostatak dodatnog klima uređaja za kabinu, što će imati samo YU-VIP, i  Hensoldtov AMPS sistem za aktivnu samozaštitu od raketa zemlja-vazduh (koji će biti na sve tri Super Pume).

Maskirna šema policije za nijansu je smislenija od maskirne šeme RV i PVO na njihovim H145M koji, iz nekog razloga, imaju rondelu u punom koloru na trupu.

Crvena folija će biti skinuta i služi kako bi samo tokom probnih letova vidljivije obeležila izlaze u slučaju opasnosti / Foto: Alain Montecot
[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Mi

Možda h145m ima takovski krst koji orivlači pažnju ali mu se boja ne presijava kao neka krš kineska plastika

Odgovori
lj

Krst nije takovski nego kosovski.

La

A taj tzv takovski krst se očas unese u softver za pretragu na protivničkim nišanima. I onda, nepogrešivo, taj krst može da bude na grobovima posade.
Koja je glupost to kur**nje retrogradnim simbolima.

Đ

Prelepa maskirna šema.

Odgovori
Me

Apsolutno, možda mu i najlepše stoji od svih helića koji su u upotrebi.

Zo

Bez takovskog krsta nije srpski

ma

Super izgleda heli ovako ofarban.
Nisam pratio, zašto to Srbija kupuje? Zamjena za MI17?

Odgovori
Jo

Ova 3 su za MUP. MUP nema Mi17. A i u vojsci Mi17 su novi, nema razloga da se menjaju.

Il

Kupuje se za policiju koja ne koristi Mi17. Tako da zemena za Mi17 nije.

ma

Čemu onda maskirna shema za MUP?

Pe

MUP je i Žandermerija, borbena formacija, pa je adekvatno da za njihov transport postoje i maskirni helikopteri.

bo

za sta god da je,novo je novo

Odgovori
Dr

Lepo mu lezi maskirna sara. Jos novo, milina.

Odgovori
Sr

Bas je lep ovako. Vadi prosek onoj odvratnoj skuter-tribal semi YU-VIP.

Odgovori
Mi

Žandarmerija ,SAJ, će biti korisnici a to su u suštini spec jed. Pa otud i maskirne seme. Stari mi17 i mi 24 su već poodavno ustupljeni vojisci. 24 su rashodovani a mi 17 jedan je pao pre par godina drugi još uvek leti. Ovi H215 će mnogo značiti pokretljivosti spec jed. Ako postoji mogućnost valjalo bi ih još kupiti kako za policiju tako i za vojsku.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs