Srbija će u skoroj budućnosti imati 17 helikoptera za gašenje požara a uz pomoć Erbasa opciju i za dva protivpožarna aviona

10. avg 2022

[FOTO REPORTAŽA] Fly in Ćuprija: Previše letelica na jednom mestu za previše letenja, druženja, jela i uživanja

9. avg 2022

[EKSKLUZIVNO] Aero-klub Galeb učestvuje na austrijskom aero-mitingu Airpower sa G-2A i farba ga u originalnu šemu bojenja nekadašnje VVA akro-grupe RV i PVO JNA

8. avg 2022

Studenti fakulteta iz Kraljeva, Kragujevca i Čačka dobijaju besplatnu jedriličarsku obuku zahvaljujući Ministarstvu odbrane i Udruženju pilota „Tigrovi“

7. avg 2022

[RAT U UKRAJINI] Žestoka ofanziva Rusa u Donbasu, hoće li SAD predati Ukrajini rakete zemlja-zemlja dometa 300 km, žalbe Kijeva na nemačke samohodne haubice

5. avg 2022

Severna Makedonija donirala svoje rashodovane jurišnike Su-25 Ukrajini, Ministarstvo odbrane ne potvrđuje ali ni ne demantuje informaciju

5. avg 2022

Zapadni PVO sistemi u ukrajinskom ratu (1. deo)

4. avg 2022

Rusija suspenduje sertifikate za održavanje helikoptera kompanijama u Bugarskoj i Češkoj

3. avg 2022

Znate za onaj ikonopis na Orlu iz Lađevaca? Načelnik Generalštaba je naredio njegovo uklanjanje

2. avg 2022

Američki Kongres obavešten o mogućoj prodaji 35 F-35A Nemačkoj u paketu vrednom oko 8,4 milijarde dolara

2. avg 2022

[FARNBORO 2022] PR-DC najavljuje proizvodnju VTOL dronova ali i onih sa fiksnim krilima i većim doletom

2. avg 2022

Novosti iz centralne i istočne Evrope: Češka će pregovarati o nabavci borbenih aviona F-35, Bugarskoj stiglo pismo o prihvatanju dodatnih F-16, Poljska kupuje južnokorejske FA-50

1. avg 2022

[RAT U UKRAJINI] Američka vojna pomoć Ukrajini dostigla vrednost od 10 milijardi dolara, britanski časopis Air Forces Monthly o vazduhoplovnim gubicima obe strane

29. jul 2022

Da li Ruska vojska zaista može gađati ciljeve na zemlji raketama sistema PVO S-300?

28. jul 2022

Pet zemalja gasilo je požare u Sloveniji iz vazduha prošle nedelje, Evropska Komisija kaže da su dva srpska Bela 212 obavila najviše ispuštanja vode na požare

27. jul 2022

[Novosti iz Helikopterske jedinice MUP-a] Delegacija jedinice u Rusiji na primopredaji Kamova 32, prvi let novog Erbasa na srpskim tablama, novi hangar na „Nikoli Tesli“ poprima svoj oblik

26. jul 2022

[RAT U UKRAJINI] Rusija neće stati samo na do sada osvojenim oblastima, SAD procenjuju da je poginulo 15.000 ruskih vojnika, američki planovi za buduće RV Ukrajine, ruska PVO oborila svoje borbene avione

22. jul 2022

Mislili ste da Rusi imaju komplikovane oznake svojih vazduhoplova? Analizirajmo kako to komplikuju Evropljani i Erbas

21. jul 2022

Poleteo prvi prototip južnokorejskog borbenog aviona KF-21 Boramae

20. jul 2022

Italijanska i britanska industrija najavile saradnju u programu razvoja budućeg borbenog vazduhoplovnog sistema FCAS – Future Combat Air System: Team Tempest najavlje prvi let tehnološkog demonstratora u narednih pet godina

20. jul 2022
Saopštenje Ministarstva odbrane u kojem se kriju novi detalji vezani za flotu MiG-ova 29 srpskog RV i PVO
Prva fotografija srpskih MiG-ova 29 sa potkrilnim rezervoarima PTB-1150 u redovnoj upotrebi / Foto: Ministarstvo odbrane

Saopštenje Ministarstva odbrane u kojem se kriju novi detalji vezani za flotu MiG-ova 29 srpskog RV i PVO

Kako je u petak saopštilo Ministarstvo odbrane, na aerodromu „Pukovnik-pilot Milenko Pavlović“ i u širem rejonu Beograda izvedena je „redovna letačka obuka najmlađih pilota aviona MiG-29“.

Saopštenje ministarstva naizgled je sročeno kratko i bez previše detalja, ali kako Tango Six primećuje, u njemu su se potkrale i neki interesantni momenti koji su sada zvanično prvi put i objavljeni. Time je Ministarstvo odbrane, baš kao i prošle godine, otkrilo nove detalje u vezi flote MiG-ova bez da je to formalno bila tema saopštenja.

Tako je Ministarstvo odbrane prvi put zvanično nazvalo MiG-ove 29 „višenamenskim borbenim avionima“, epitet koji je Tango Six počeo prvi da koristi početkom maja nakon vežbe „Štit 2022“. Tada je prvi put javnosti predstavljeno novo naoružanje modernizovanih primeraka koje znatno menja prirodu i moguće načine borbene upotrebe ovih, sada, platformi.

Modernizovani avioni (beloruski primerci i dalje čekaju na modernizaciju) dobili su ranije oznaku MiG-29SM koja je, takođe tokom vežbe „Štit 2022“, od strane pomoćnika ministra odbrane za materijalne resurse dr. Nenada Miloradovića promenjena u MiG-29SM+. Najverovatnije zbog želje da se konfiguracija krajnje modifikacije po dezignaciji razlikuje od nekoliko ruskih SM izvedbi.

MiG-29 sa uključenom dnevnom demaskirajućom funkcijom zvanom „izduvni gasovi“ / Foto: Ministarstvo odbrane

Ministarstvo odbrane je u ovom saopštenju prvi put objavilo i fotografiju MiG-a 29 sa potkrilnim rezervoarima PTB-1150 u redovnoj upotrebi. Rezervoari su bili izloženi na statičkom prikazu vežbe „Štit 2022“ ali je ovo prvi put da su viđeni podvešeni na avion.

Saopštenje je, sasvim je moguće, prigodno tajmovano nakon prošlonedeljne vesti o neprijavljenom letu litvanskog aviona kroz nekoliko susednih država:

– Na aerodromu „Pukovnik-pilot Milenko Pavlović“ u Batajnici i u širem rejonu Beograda u toku je redovna letačka obuka najmlađih pilota aviona „mig-29“.

U ovom periodu, oni se osim obučavanja za redovne zadatke presretanja ciljeva u vazduhu i kontrole vazdušnog prostora, osposobljavaju i za izvođenje letačkih zadataka na velikim visinama i upravljanje vazduhoplovom sa povećanom težinom, kada su, sa ciljem što dužeg ostajanja u vazduhu, podvešeni podtrupni i potkrilni rezervoari za gorivo.

Letački zadaci se realizuju u povoljnim i složenim meteorološkim uslovima, danju i noću, čime se uspešno održavaju i unapređuju dostignuti nivo osposobljenosti letačkog sastava i operativne sposobnosti jedinice.

Avion „mig-29“ je višenamenski borbeni vazduhoplov sposoban za dejstvo po ciljevima na zemlji i u vazduhu, a nalazi se u naoružanju 101. lovačke avijacijske eskadrile. –

Komentari

I

I onda kazu ne valja Mig29. Avion je dobar, fora je u tome kakvo naoruzanje i elektroniku nosi. Isto kao i BMW X3 imas ga za 50k nov, a ima i za 85k, sve zavisi sta hoces. Mig je neslavno prosao u sukobima iz razloga sto je uvek imao visestruko jace protivnike, pre svega brojcano. Drzave koje su ga posedovale su imala uvek samo 10 ili 20 komada, nije redovno servisiran, odrzavan i plus kupljena najeftinija verzija sa najsocijalnijim mogucim raketama. Ne bi ni Rafal bolje prosao kad bi nosio rakete od 30km i cekao dog fajt, pri cemu mi znamo da se Rafal pokazao super u Libiji, zemlji koja ima PVO baziran na tojota pikapu i nesto malo „boljih Kub, s200 i starih pancira“.

Odgovori
S

@ivkos
Nije imao pravi data-link, nema ni sada posle modernizacije. Sve i da hoces koristiti veci broj 29ki, bez toga se ne moze ostvariti potreba koordinacija. To mu je najveca mana.

P

@Ivkos MiG-29 je lose prosao jer je imao inferiorne tehnicke karakteristike zbog slabijeg kvaliteta planiranja projekta i jos slabije izrade od zapadnih aviona slicnih godina.
Na primer, u toku vazdusnog rata iznad SRJ nijedan MiG-29 ni u jednom momentu nije ispalio ni jednu raketu ili metak ne zbog toga sto je NATO aviona bilo brojcano vise, vec jer tehnicke karakteristike MiG-29 nisu mogle obezbediti da se nacilja neprijateljsko avion (raketa i ne moze da se ispali u prazno).
A tehnicke sposobnosti F-15 i F-16 su takve, da su NATO avioni sa vece razdaljine „videli“ nase avione, mogli da ih naciljaju i pogode, uprkos vestini i licnoj hrabrosti nasih pilota.
Naravno da su od tada mogucnosti NATO aviona daleko unapredjene.

J

Petrovic Dusan@
Pa čovek upravo o tome govori da MIG ima probleme u nadogradnji , održavanju i brojčanosti u odnosu na zapadne avione a ti namerno kontriraš kao Djole baksuz.

S

@Petrovic Dusan
Ne vidim sta je lose kod kvaliteta planiranja projekta i izrade za pocetak 80ih?

Avion je imao dobar autopilot, najpouzdanije moguce motore, glasovna upozorenja, prakticno je nemogue uci u prevlacenje, ne postoji envelopa leta gde ce izgubit potisak ili uzgon, autostabilizaciju, HMS + 3D TVC rakete.

Nista do tih kvaliteta nisu imali Miraz, F-18 ili F-16 svog vremena, a o Tomketima ili F-4 da ne govorim.

I

>> Nista do tih kvaliteta nisu imali Miraz, F-18 ili F-16 svog vremena

Dugacka je lista „kvaliteta“ F-16C/D Block 40/42 i 50/52 s kraja 80tih i pocetka 90tih koje Mig-29 nikada nije dostigao…

M

^^ Govorite o dve razlicite stvari. Sposobnosti MiG-29 i F-16, Miraza, F-18 iz pocetka/sredine 80tih je jedno, i o tome Srbofil govori.
Modernizovani sa pocetka 90tih, F-16C/D je sasvim nesto drugo, i to nas je napalo 99te.

I

F-16C/D Block 40/42 pojavljuje se 1988 and ovaj drugi 1991 tako da je se ne govori o razlicitim „stvarima“, nego se porede rani modeli jednih i drugih!

M

@Ixylon
Pocetak/sredina 80tih nije ’88-’91 Blok40-52. Prve generacije poredimo a ne modernizovane. Govorimo o tehnologiji prvog MiG-29 dizajna, i u to vreme postojecih zapadnih aviona slicne klase. Koliko je to tesko razumeti.

F

@Ivkos

To što je najbolji avion koji imamo MiG-29 ne znači da je i najbolji. Treba se osloboditi mentaliteta koji zahteva da svoje uzdižemo a što nemamo (a objektivno nam treba) preziremo i omalovažavamo – takav stav vodi u propast, kao “neprelazne” utvrđene linije Francusku protiv Nemačke…

Ako sad baš i nismo nismo u formi ne znači da ne možemo da poradimo da je malo popravimo. Za početak bi nam trebalo minimum dve eskadrile Rafala, mada je i to daleko od potrebnog.

I

@Miloš77

Prva generacija Mig-29 je bila inferiorna tek nesto manje od generacije koja je bila aktuelna kada je F-16 nosio AIM-120 imao sposobnosti za nocna dejstva (night hawk) itakodalje…

F

@ Ixylon

Neki bi da predstave da brojcana nadmoc od 100:1 ne znaci bas nista, a o „CNN efektu“ da i ne govrim – npr na f-16.net se bez ustezanja tvrdi da „nema potvrde“ za obaranje F-117 nad Srbijom ’99-te bez obzira na eksponat u trofejnoj sekciji Muzeja Vazduhoplovstva…

M

F-16 dobija Aim-120 tek Devedesetih. Govorimo MiG-29/F-16 1985

S

@Ixylon @Milos77
Mig-29 onakav kakvog je Jugoslavija upoznala je stigao u svoje prve borbene jedinice na duzerstvo 1983. godine. F-16 tada nije imao ni AIM-7.

Govorilo se o kvalitetu planiranja projekta i kvalitetu izrade. S jedne strane Mig: radi, nema problema sa pogonskom grupom, sta vise ima najpouzdaniju pogonsku grupu na trzistu. Nema kovita iz kog ne moze da izadje, ne gubi potisak ni u jednoj envelopi leta, nema strukturnih problema, poseduje HMS i R-73. Leti lagano, ima odlican autopilot, ima glasovna upozorenja, fenomenalan je u one circle, a ujedno moze da se nosi u two-circle borbi sa bilo kojim avionom.

Sa druge strane svi pomenuti avioni ili imaju velikih problema sa pogonskom grupom, radarom, zmajem, krilima, upravljackim povrsinama, FBW sistemom ili nekom od kombinacija istih. Grci nisu resili radere Mirazeva 15 godina, F/A-18A nema sta mu se nije kvarilo i bio je deficitaran sa potiskom sve do pojave E/F Super Horneta, F-16 je dobio pouzdanu pogonsku grupu tek krajem 80ih, F-14 je imao citavu knjigu upozorenja gde sve avion moze da udje u kovit ili da ugusi sam sebi motore. Za Mig ti problemi jednostavno ne postoje, nikada i nisu postojali.

Naravno treba biti realan i pomenuti i mane. Tehnologija izrade prvestveno radara nije imala mesto na takvom avionu. Tu je F-16 nadogradnjama lako „presisao“ Mig, F/A-18 da ne pominjem. Mirazu je trebalo malo vise vremena jer je poceo od „iste tacke“, ali i on znamo gde je stigao. Naravno treba pomenuti 9.13, pa 9.13S i slicne „aktuelne“ varijante kada mi uvodimo 29B, ali sta je tu je….

P

@Srbofil nisam rekao da je MiG-29 „los“ vec da je po nekim karakteristikama slabiji od zapadnih aviona istog pokolenja.
Na primer, F-16 A i operacija „Opera“ 1982 pitanje je da li bi danasnji MiG-29 M2 mogao to izvesti.
MiG-29 je planiran za sasvim drugu svrhu u sklopu vojne strategije SSSR, koja je kasnije postala zastarela, a avion ostao…

Y

Obožavam ove „stručnjake“ što porede USAF F-16 sa sve AWACS-om iz sredine devedesetih sa izvan-varšavskim Mig-29 B iz sredine osamdesetih posle deset godina najoštrijih sankcija u istoriji UN. Drugari, ajde da se malo pročita kad je F-16 dobio pandana R-27, kad je dobio HMS, koje su mu performanse brzine penjanja, ustaljeni zaokret, max brzina i visina u V-V konfiguraciji, kakav je odnos Sidewindera iz 85.-e i R-73 iz iste godine. Mig-29 je bio vrhunska mašina do raspada SSSR-a, posle toga je pušten niz vodu zbog jezivog osiromašenja Rusije i raspada sistema. Flanker je koliko toliko držao korak, Fulcrum je totalno potonuo. Ali nemoj da pričate nebuloze, na početku karijere bio je to vrhunski vazduhoplov. F-ovi su tek ozbiljnim unapređenjima početkom devedesetih dostigli taj nivo, a evropljani tek 2000.-ih sa razvojem evro-kanarda. Kako ga je koristila vojska koja je imala jednu eskadrilu, sa vrlo malo treninga i posle 10 godina surovih sankcija bez rezervnih delova i obuke protiv najjače vazdušne sile na planeti apsolutno je besmisleno za izvlačenje bilo kakvih relevantnih zaključaka. To je kao da staviš vozača F1 i mene u Ferarija i Lamborginija, Lamborgini nije servisiran 10 godina ima ćelave gume i curi mu ulje, ja ga provozao dva kruga pred trku i kad izgubim vi ocenjujete koji je automobil bolji. Nivo inteligencije predškolca.

G

Pričate o upotrebi i performansama pojedih aviona kao da se sva pitanja dobijanja bitke u vazduhu svode na to i , naravno , na veštinu pilota….očigledno , kao i u svemu u Srbiji – preovladjuje individualistički pristup koji se brižljivo neguje od školskog sistema pa do kraja života – ili jesi ili nisi…sve se svodi na to da li smo “ potrefili“ onog pravog, na svim nivoima, koji će da nam reši SVE probleme….medjutim ….savremeno Američko ratovanje podrazumeva i upotrebu kako zemaljske, tako i satelitske , i naravno – nezaobilaznu podršku AVAKSA…..I sada mi lepo , svi STRUČNJACI – objasnite – koji je taj model aviona, i JUNAK koji će sve to da POBEDI…! …čim uzleti….Mislim, uvažena gospodo, da je neophodno da konačno promenite način razmišljanja…jel ovako raditi i razmišljati – videli smo gde smo stigli i kakvi su nam rezultati….moguće da nama, pošto smo na svojoj teritoriji , avaksi ne trebaju, ali kakva je naša podrška sa zemlje
?…i tako dalje….bez svega toga …i taj “ naj bolji “ avion je u stvari turistički avion u kome će piloti “ osetiti čari“ savremenog ratovanja…

M

Kršina! Ali bolje je da ga imamo nego da ga nemamo. Barem možemo da uradimo air police sa njim. I džaba je da se ubeđujemo da li je bolji Mig29 ili F16.

N

Pa MIG je prvi imao nisam na vizija, tek su 10 god. kasnije iskopirali zapadnjaci.Pa naravno da nisu ispalili rakete jer su radari bili neispravna i Milosevic nije hteo da ulozi ni marku.Sta bi Miri ostalo da je trosio pare na naoruzanje

M

@lxylon
Kada je F-16 dobio Ain-120 to je vec bio pocetak devedsetih i tek su poceli da ih uvode. To je vec bila ozbiljna modernizacija koju MiG-29 nije dobio jer se SS raspao. Govirimo o F-16 pre Aim-120, tojest vecim po etak i sredina Osamdesetih kad su usli u upotrebu i jedan i drugi

M

@Petrović Dušan
Nine mi jasni zasto cesto spominjete operaciju „Opera“ Šta je tako spektakularno izveo F-16 tada osim sto je doleteo do cilja u pratnji F-15 i bacio par glupih bombi. Korišćen kao obican bombarder sa po dve 2000lb nevodjene bombe.

S

@Petrovic Dusan
Govorilo se o kvalitetu planiranja projekta i izrade, Mig-29 tu nema velikih mana.

Sta u vezi operacije Opera je na strani F-16A? Mnogo je losiji na malim visinama i malim brzinama od 29ke, motori su bili skloni gubitku kompresije, avion je projektovan za sustained turn rate, ne za velike napadne uglove(kao npr. Mig-29 ili Miraz) koji su kljucni za takve stvari, ima jedan motor.

Sustinski F-16 je bio na krajnjoj ivici, Mig u tim uslovima se ni ne oznoji, o Hornetu da ne pricam.

S

Rusi nisu u stanju napraviti elektroniku za Ladu a kamo li za moderan borbeni avion.

I

>> Kada je F-16 dobio Ain-120 to je vec bio pocetak devedsetih

1992. AIM-120ov IOC pada 1991.

I

>> Za Mig ti problemi jednostavno ne postoje, nikada i nisu postojali.

Ne postoje i tacka! Jel tako? Pa to sto centralni komitet SSSR tvrdi da je sve u redu sa Mig-29 ne znaci da je zaista (bilo) tako. Potpuno infantilan komentar, sorry ali ja ovde nemam vise sta da dodam.

S

@Ixylon
Mislim da 4 decenije upotrebe u par desetina RV sirom sveta(ukljucujuci i NATO clanice) govore mnogo vise nego neki komitet koji ne postoji. Hvale ga piloti, pogotovo strani. Ima svoje poznate mane(npr. Rubin radar), ali ima i prednosti.

Samo verovati motorima na tim napadnim uglovima je ogromna stvar, dok se u to vreme uvodio mrtvi Tornado koji je dinosaurus za Mig…

B

@­Petar Vojinovic

Cini mi se da su rezervari bili prezentovani jos na prvom prikazu iz Rusije doniranih aviona. Tada su bili poredati „nasi“ i ruski Migovi u razlicitim varijantama naoruzanja a jedan je bio sa rezervarima goriva i R-60.

Odgovori
P

Tako je. Hvala na ispravci.

M

Nadamo se mladim ljudima u letackom i tehnickom sastavu da sto pre i u vecem broju zavrse preobuku za dejstvo sa BVR sredstvima a takodje i sa ubojnim sredstvima za zemaljske ciljeve…posle toga mozemo da pricamo mirni….
O novim stavkama u vazduhoplovstvu….
Ovde svakih 40 50 god se desi novi rat…blizu smo

Odgovori
M

@Ivkos
MIG 29 je krs od aviona i to se pokazalo u svim svetskim sukobima.F-16 je stariji avion od MIG 29 a MIG je pokusao biti pandan F-16 ali uzalud jer je Falcon u svemu bolji od MIG-a.Isto kao sto je SU-27 pokusaj pandana F-15 Eagle ali je F-15 u svakom segmentu bolji avion od SU-27 sto je dokazao borbenom upotrebom.Pocev od elektronike pa do naoruzanja americki avioni su daleko superiorniji od ruskih…Ostalo je sve fantazija i rusofilstvo koje je u domenu obdanista…

M

Imenjače, ne znas ni sam sta porediš i o cemu govoriš.
To što se F-15 dokazao nad nemocnim protivnikom samo nekom u obdanistu moze da bude impresivno.

Ako cemo mao pazljivije da pogledamo kako stvari stoje, onda mozemo reci da je i F-16 mnogo puta pogodjen od strane ruskih raketa. Cak i F-15, F-18, pa i F-117. Isto kao i Su-34 i Su-35 recimo u Ukrajni. Kad imas jakog protivnika onda to vise nije ono sto ti mislis, i ono sto Amerika ratuje zanjih 50 godina.

I

Da Fantazija,videli smo te fantazije 45te,Korejski rat,Vijetnamski rat,Gruziski rat,Čečnski rat,Siriski rat,polako videćemo i rezultat u Ukrajini.Koliko su ti famozni F-ovi oborili Suhoja?Za pet puta manje para se dobije maltene ista klasa kao i Zapadni avion.

F

Korejski rat se cesto previdja i rado zaboravlja, inace MiG-15 je jako plasticno pokazao (na primeru svog rivala F-84D) da odnos kvalitet/cena moze da bude i nepoznata i jako neprijatna varijabla. F-86 nije bio bas toliko skuplji od F-84 a spasao je brend „Made in South Korea“ 100%.

Pitanje je kako da mi nateramo vlast da kupi par eskadrila Rafala na vreme, da ne cekamo (po svom balkanskom obicaju) da i ova saka Migova pocnu da se kvari, vec se ima iskustvo zvano MiG-21, a da ih je premalo o tome ne vredi trositi reci.

P

@Ivan Uzice U sukobima koje ste nabrojali zapadni avioni su daleko bolje prosli nego sovjetski.Posebno je lose prosao MiG-15 i MiG-17 u Koreji i MiG-21 u Vijetnamu, a leteli su cesto i najbolji ruski piloti.Trijumfovao je F-86 Saber (koji je imala i Jugoslavija!) i F-4.
Cecenski pobunjenici, kao i sirijski pobunjenici nisu imala ratno vazduhoplovstvo niti PVO.Prakticno, i avion iz 2 sv rata kao Me-109 bio bi u prevlasti nad Sirijcima.A bombardovali su ih iz Tu-160.
Zasto to ne rade sad u Ukrajini, vec bombarderi ispustaju krsterece rakete nad Kaspijskim morem dosta daleko od Ukrajine?

I

>> Za pet puta manje para se dobije maltene ista klasa kao i Zapadni avion.

Kupuj sta cekas???

F

Od uvođenja u operativnu upotrebu do danas F-16 naleteo oko 200.000 borbenih misija. Oboreno ih manje od 10.

Samo u Zalivskom ratu 249 F-16 je naletelo 13.500 borbenih misija, oborena 3.

Od prve borbene upotrebe u Aprilu 1986 do danas oborena 3 Horneta i to u Zalivskom ratu, kada je 190 F/A-18 izvelo 4.550 borbenih letova.

F-15 ima borbeni skor od 104-0 u v-v borbama. PVO oborio 3 za 40+ godina postojanja.

Zaključak: MiG-29 je čudo od aviona…

М

Какви црни рафали и друга западна техника. Ако избије прво неко срање или им нисмо по политичкој вољи, ето ти санкције на делове за авионе и техничку подршку. И шта ћемо тад? Да користимо те авионе знате кад ванредно стање престане и опет се помиримо, а да још морамо и да их хвалимо како су нам били од велике користи. Французи су већ заврнули Русе при набавци морнаричких средстава далеко скупљих од ове наше сића набавке. Који разлог имају да и нас не превеслају ако им се не свиђа куда плови Србска барка?

S

Mig 29 krs od aviona? Po cemu to tvrdis? To sto je odnos snaga 100 prema 1? To nista ne dokazuje. Maksimalna brzina, brzinja penjanja, opterecenje koje avion izdrzava, manevarske sposobnosti, su nesto sto i danasnji novi avioni ne mogu da dostignu, a taj krs kako ga ti nazivas, iz 80 tih godina moze.

B

@Milos Obilic je naravno 100% u pravu, kao neki vajni pilot i ja da potvrdim.

S

@Falcon
Samo od avgusta do decembra ’91 iznad HR je ta jedna eskadrila Migova 29 izvrsila 585 borbenih letova, ni jedan nije oboren ni ostecen… i sta s time?

U tim ratovima koje pominjes su korisceni i mnogo stariji tj. losiji avioni. Mozda onda ipak ima i do obucenosti tih jedinica, znanja i vestine u izvodjenju zdruzenih operacija, kao i do mogucnosti protivnika?

Ne kazem ja da su ti avioni „losiI“, ne, vrhunski su, 90ih su vec bili bolji od Migova 29, ali vrhunska su i RV koja su ih koristila, dok protivnici bas i nisu…

P

Uuu navijački komentari. Zanimljivi za čitanje ali kriju suštinu. MIG 29 je sasvim pristojan avion iako nije savršen i propustio je brojne modernizacije. 99. je bila borba protiv izuzetno nadmoćnog protivnika, sa Avaksima koji vide MIG praktično čim se odlepi od piste, dok je ovaj zbog našeg odbijanja da uradimo nadogradnju potpuno obaveštajno provaljen i sklon ometanju. SAD iste kao naše uzeli od Moldavije dok pojedini Sovjetski inženjeri još ranije izvezli tajne o radaru i slično. Uz nedovoljno promišljenu upotrebu, nismo imali šanse. Sam avion kao avio je OK ali ni Ameri sa F-16 nisu ostali na osnovnoj verziji.

Odgovori
Z

Avioni koje imamo zavrsavaju ono zasta su i predvidjeni. Da premoste vreme, i iskoluju mlade pilote sa solidnim satima naleta, do dolaska novih aviona.

Odgovori
I

Nema tu nekog odrzivog premoscavanja i skolovanja. Samo najosnovnije sposobnosti za narednih 10 godina i onda Jovo nanovo. To su naime avioni sa ruskom simbolikom, bez HOTAS-a, bez data linka, modernih senzora, radara, pokazivaca i fuzije podataka. Na sve to bi taj vas mladi pilot u 21. veku morao da se navikava i trenira razlicite misije upravo sa takvom opremom. Workload je bez svega toga u kabini izvesno ogroman. Multifunkcionalnost ne postoji bez nisanskih kontejnera sa dobrim senzorima, SAR-a itd. Gledanje kroz kameru rakete iz 80 tih ne omogucava sigurnu akviziciju ciljeva.

P

Avion modernizovan za 1992 godinu u 2022… Zali boze novaca i donacije koja će nas koštati ko nov avion.

Odgovori
S

Vecina zemalja u svetu imaju avione iz 60 tih, 70, tih i 80 tih godina. A nasa modernizacija nije ista kao i ona iz 2022. I u odnosu sta smo dobili i vise nego jeftina je.

M

Nisi daleko od paralele, ali sta je bila druga opcija.
NAma u sustini ne pomaze da se odbranimo od NATO pakta ni 16 eskadrila Rafal F4.

T

E, moj pulotu, u rukama Mandušića Vuka…

M

Zali Boze bacenog novca na ruske krseve starije od 30 godina i tkzv.modernizacije neperspektivnih aviona koje je i Rusija izbacila iz svog vazduhoplovstva a to govori sve.Cena donacija i tkzv.nadogradnje krseva na SM verziju je po jednom avionu iznosila koliko i jedan novi novcijat Rafal F4 ili F-16 Viper ali se neko debelo ugradio u celom poslu.U principu narod nece saznati pravu istinu jer narod i nema uvid u to jer drzava nije pravna i ne omogucuje informacije od vitalnog znacaja poreskih obveznika Srbije nasta se trosi njihov novac.Dotle neka umisljeni „poznavaoci“ratne tehnologije i tehnike, konkretno ratne avijacije zive u bajci da je ruska avijacija i poizvodi broj 1 u svetu dok im se ljudi smeju koji poznaju materiju…

M

Milos77
Hahaha 🤣🤣🤣 Imenjace, ovako, F-15E je poceo sa upotrebom 1976.godine i jos se upotrebljava i prave se nove verzije F-15EX sa neverovatnim mogucnostima.SU-27 je krenuo sa proizvodnjom tek 1984.F-16 je krenuo sa proizvodnjom 1976.godine a MIG 29 1984.E sad vidi koliko je SSSR-u trebalo da napravi neuspele pandane F-15 i F-16 i koliko su neuspesni ruski avioni u pogledu elektronike,letackih mogucnosti i oruzja.Da je MIG 29 dobar avion ne bi ga Rusija izbacila iz upotrebe,to je avion koji nema perspektivu.Uostalom, koliko primeraka F-16 je prodano u svetu a koliko MIG 29?!MIG 29 koristile su drzave Varsavskog pakta i Eritreja,mi koji treba da zamenimo krseve novim zapadnim avionima.Uostalom pogledaj statistiku u svim ratovima gde su americki avioni F porodice ratovali protiv MIG-ova…Svuda su ih americki avioni isprasili,pocev od Izraela,Vijetnama,Koreje,SRJ,Irak… Jednostavno Amerikanci su za Ruse generacije ispred sto se tice aviona a takodje tvrdim da bi Rafal i Eurofighter Typhoon isprasili i SU-35 i MIG-29 bez problema.Eno SU-35 lezi na ukrajinskim livadama oboren Strelom a o ruskim SU-57 se nasmejem zestoko jer je pitanje da li ih imaju bar eskadrilu u odnosu na oko 300 Raptora i 300 i nesto F-35 koje kupuju skoro svi pa i Izrael koga cenim kao jednu neverovatnu organizovanu i jaku vojnu silu…

Odgovori
M

Milos Obilic
Prvo, ja ne kazem da su Ruski avioni #1. Samo realno iznosim neke stavke koje vi ocigledno ne znate. Takodje opet poredite pogresne stvari.

Prvo MiG-29 je poleteo 1977 a usao u upotrebu 1984-te, 4 godine posle F-16A. Kada je usao u upotrebu imao je prednost u skoro svemu u odnosu na Taj tadasnji F-16A Ako mislite da gresim, ajde napisite mi tacno gde. MiG-29A je imao bolje letne karakteristike u svakom pogledu, napredniju tehnologiju ciljanja u VV borbanma, mnogo bolje rakete dosta veceg dometa, i naravno bio je znatno brzi u horizontalnom i vertikalnom letu.

To sto MiG-29 posle nije modernizovan sve do 21vog veka malte ne,kao sto je trebalo je posebna prica. Sovjetski Savez se raspada, kriza, i modernizovani F-16 iz prebogate Amerike gazi MiG-29 u tehnoloskom iskoraku.

Tacno je da je Su-27 odgovor na F-15A i da je kasnije usao u upotrebu. Medjutim kada je Su-27 usao u upotrebu dosta prednosti nad F-15. Imao je Fly By wire sistem koji F-15 nije imao. Takodje je imao anjmocniji (FLIR)IRST za razliku od F-15. DA ne govori o revolucionarnom i 1000 puta priznatom sa Zapada aerodinamickom dizajnu zmaja koji modaje najbolje letne sposobnosti ikada.
Naravno, svedoci smo da je F-15 evoluirao daleko brze od Su-27 sto je posledica raspadnute i korumpirane zemlje, manjka love, stagnacija tehnoloskog razvoja.

Ako mislite da sam nesto napisao ne tacno, slobodno me ispravite.
Takodje, ako mislite da bi se F-15 i F-16 bolje proveo protiv gmile BUKova, varate se. Ukrajna je ogromna i veoma aktivno naoruzavana zemlja spremna za ovaj rat vec 6 godina. (ne znam odakle vam info da je svaki Ruski avion oboren Stingerom i slicnim raketama s ramena. To su gluposti koje ni Ukrajinci ne izjavljuju)

M

Ne lupajte,svako oružje je onoliko dobro kako ga poslužilac koristi. Tako je avion dobar koliko je pilot sposoban. Sami američki piloti kazu da u vazdušnoj borbi ne bi voleli da se sretnu sa ruskim. Činjenica jedna jeste,ni jedan naš pilot ne koristi sve karakteristike MIG-a kao što to rade ruski piloti,i nije za poredjenje niti u jednoj tačci. Zato se ostaviti glupih komentara kako MiG ne valja a F-16,je nešto specijalno zbog ovog ili onog. Lepo kaže poslovica:“U ruke Mandušića Vuka svaka je puška ubojita.“

Odgovori
M

Mile
Jel znas koliko je 2+2?Da su ti MIG-ovi dobri oni bi ostali u sastavu RV Rusije a ne bi bili odbaceni od strane sopstvene drzave kao neperspektivni avioni.Znaci ni u jednoj vise eskadrili RV Rusije ne postoji MIG-29,svi su povuceni iz upotrebe.Kada to budes shvatio bice ti lakse.Valjda ti Rusi znaju zbog cega su izbacili MIG-29 iz upotrebe ili su valjda trebali prvo da pitaju tebe???Osnova Ruskog RV ostaju avioni tipa SUHOJ.Sto se tice americkih aviona,svi su dokazani u borbi i daleko su od ruskih aviona,generacijama ispred sto i govori koliko ubistava ima npr.F-16 ili F-15 nad ruskim avionima.Dzabe je pricati vama ruspoatofilima koji veruju u rusku srafciger tehnologiju a ne u cinjenice…

M

Rusi su iz dobrog razloga prestali da modernizuju i ulazu u MiG-29 za svoje upotrebe. Samo ti Milose i dalje ne znas koji su to razlozi. Razlozi koji su inace 1000 puta objasnjeni, i vise nego logicni.
Rusofobija vam nece pomoci da se informisete bolje.

z

Ni Miloradoviću više nisu jasni njegovi ++++kako označava sve i svašta.
Možda bi sve ovo izdržalo 5 dana ozbiljnog rata.

Odgovori
d

Gde ste vi sveznajuci magionicari,vide li vam oci da ni najsavremeni avioni i ruske proizvodnje ne mogu nishta bez peshadije Suhoj ovaj suhoj onaj .Glavni oslonac u savremenim r
atovima ili peshadija ili atomsko druge nema.

Odgovori
I

Nije ti palo na pamet da je to o cemu pises upravo posledica cinjenice da im avioni nesto bas i nisu „najsavremeniji“…

L

Rusi nisu izbacili Mig29, nasi piloti se obucavaju tamo a i održavaju se zajednicke vezbe

Odgovori
M

Lala
Obucavaju se tamo i odrzavaju vojne vezbe u tvojim snovima ili na nekoj video igrici koju ti igras.Njihov Lavrov ministar spoljnih poslova nije mogao da dodje u posetu Srbiji jer naravno EU i NATO to nisu dozvolili,pokazali su gde je putinovom rezimu mesto a to je van Evrope.Znaci nema preleta ruskih aviona preko teritorije EU i NATO inace ce biti oboreni a kamoli vojne vezbe decko koje se odrzavaju u tvojim snovima.MIG-29 je izbacen iz upotrebe,jedino sa Bugarskom imamo vezbe i USA na vojnom poligonu u Bugarskoj gde ucestvuje i nasa PVO…

M

Džaba ti i F22 ili SU57 da imaš ako sve ostalo škripi ili ga uopšte nemaš!!!! Ta priča važi i za mig 29. Ako je sve na visokom nivou (PVO,Vojin,aerodromi,održavanje,obuka sati naleta,……….) Sigurno je da će i migovi biti na visokom nivou. Ovako su to samo nagadjanja i ofrlje ocene kako babi milo. Pogledao sam reportažu o USAF migovima 29. Tamo su dobili što se tiče teh. Podrške sve što je moglo. Prvo su leteli nemački piloti posle USA. Vežbali su vazdušnu borbu……. Uglavnom kada se ispune preduslovi koje sam gore naveo . MIG29 je vrhunski lovački avion koji je bez problema mogao da se nosi sa bilo čime što ima USA. Tako su bar piloti dali izjave.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Send this to a friend