[ANALIZA] Isporuke ruskih vojnih aviona i helikoptera u 2024. godini

23. jan 2025

[ANALIZA] Ukoliko se ubrzo ne naprave konkretniji koraci, Srbija bi mogla imati problem sa nedostatkom vojnih transportnih helikoptera

16. jan 2025

Višenamenski helikopter S-92: Od naftnih platformi do prevoza predsednika SAD

15. jan 2025

Završena isporuka Rafala Grčkoj

14. jan 2025

Interesantni novi kadrovi i detalji kineskih besposadnih letelica CH-92A i CH-95 u naoružanju RV i PVO Vojske Srbije

10. jan 2025

Godišnji izveštaj Dasoa za 2024: Povećan broj proizvedenih Rafala, još jedan indirektan podatak da je ugovor sa Srbijom stupio na snagu

8. jan 2025

Nove narudžbine i perspektiva za „Eurofighter“ EF-2000, novine u bugarskom i rumunskom opremanju avionima F-16

7. jan 2025

Rafal novogodišnjih informacija o budućem višenamenskom borbenom avionu RV i PVO

3. jan 2025

[DELIMO KALENDARE] Osvojite kalendar 101. eskadrile Vitezovi za 2025. godinu

27. dec 2024

[ANALIZA] Posao ulaganja u RV i PVO ni izdaleka nije gotov

25. dec 2024

Prva zvanična potvrda: Uz Rafale nabavljen i simulator letenja, RV i PVO i dalje računa na G-4

24. dec 2024

Nove informacije o “lutajućoj municiji“ Gavran

23. dec 2024

Tango Six u Iranu: Priča o islamskom F-14 Tomketu

20. dec 2024

Nastavak razgovora Francuske i Srbije o realizaciji ugovora nabavke Rafala u Beogradu

19. dec 2024

Ruski proizvođač helikoptera neisporučeni Ansat Republici Srpskoj koristi za testiranje domaćih sistema

18. dec 2024

[REPORTAŽA] Tango Six u Iranu: „Iran Air Show 2024“ – poslednja prilika da uživo vidimo F-14 „Tomcat“ u letu

17. dec 2024

Ministarstvo odbrane potvrdilo: Gradiće se novi hangari za Rafale na Batajnici

16. dec 2024

Erbas predstavio Srbiji tehnologije satelitskog nadgledanja i naprednih softvera za analizu: Od primena u odbrani do poljoprivrede

11. dec 2024

„Dassault Aviation“ zapošljava menadžere za program „Rafal Srbija“

10. dec 2024

Na četvrtom rođendanu PR-DC-a: Predstavljen IKA-Rocket, dron naoružan Zoljama

5. dec 2024
Airbus isporučio 7000-ti helikopter iz porodice Ecureuil
Familiju helikoptera Ecureuil danas koristi 2.014 mušterija u 124 države sveta / Foto: Airbus Helicopters

Airbus isporučio 7000-ti helikopter iz porodice Ecureuil

Kompanija Erbas Helikopters objavila je 8. jula da je isporučila svoj 7000-ti primerak helikoptera iz porodice Ecureuil. Laki jednomotorni H125, koji je sklopljen u Marinjanu, Francuska, predat je francuskoj kompaniji Blugeon Hélicoptères koja je specijalizovana za prevoz podvesnog tereta na velikim visinama.

Kako se navodi, ovaj novi H125 će se pridružiti Blugenovoj postojećoj floti od 5 helikoptera H125 koji se nalaze u tri različite baze u francuskim Alpima i četvrtoj bazi na Pirinejima. Svaki od njih godišnje u proseku leti 600 sati obavljajući prevoz putnika, nadzor dalekovoda, snimanje filmova, aktivnosti prevencije lavina, gorsko spasavanje i obiman transport podvesnog tereta.

Vojnom tržištu nudi se H125M koji može biti opremljen sistemom za upravljanje vatrom HForce / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

– Blugeon je ponosan što preuzima ovaj novi H125, šesti u našoj floti. Posebno sam ponosan na ovu zajedničku prekretnicu jer je baš ovaj helikopter 7000-ti Ecureuil koga je proizveo Erbas – rekao je Christian Blugeon, generalni direktor i osnivač kompanije Blugeon Helicoptères.

– Leteo sam H125 više od 20 godina i stekao mnogo iskustva sa ovim helikopterom sa kojim smo već naleteli skoto 45.000 sati. To je ključni element naše razvojne strategije – dodao je Blugeon.

– Od kako se prvi Ecureuil vinuo u nebo 1974. godine, ova porodica vazduhoplova je zauvek promenila tržište lakih helikoptera i način na koji se iz vazduha obavljaju različiti specijalizovani poslovi – rekao je Axel Aloccio, šef programa lakih helikoptera kompanije Erbas Helikopters.

– Konstruisan da bude jednostavan, praktičan i konkurentan, tajna njegovog uspeha leži i njegovim odličnim karakteristikama i neverovatnoj sposobnosti da se prilagodi potrebama korisnika. Upravo zahvaljujući poverenju korisnika kao što je Blugeon, danas slavimo dostignuće – 7000-tu isporuku – dodao je Aloccio.

Ecureuil trenutno koristi 2.014 mušterija u 124 države iz svih regiona sveta. Porodica Ecureuil se na civilnom tržištu sastoji od H125 i H130 proizvedenih prvenstveno za specijalizovane usluge, prevoz putnika i poslovne letove, kao za javne službe i hitnu medicinsku pomoć. Na vojnom tržištu, H125M je posebno popularan kao naoružana izviđačka ili laka jurišna, kao i platforma za obuku. Erbas još navodi da su civilne i vojne verzije do danas već premašile 37 miliona sati naleta.

Ecureuil takođe iza sebe ima nekoliko visinskih rekorda. Najznačajniji od njih postignut je 14. maja 2005. godine kada je na vrh Mont Everesta sleteo Didier Delsalle koji se nalazio za komandama serijskog helikoptera H125 – jedinog helikoptera koji je ikada postigao ovakav neverovatan podvig.

 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Fe

Da se mi držimo H145M, mnogo je ovo slabo naoružano, nije se nešto ni Gazela nešto proslavila.

Odgovori
no

Inace, „Ecureuil“ na francuskom znaci „vjeverica“.

Ne znam je li dobro ili lose da Airbus Helicopters jos uvijek zivi od stare slave MBB-a odnosno Aerospatiale-a…..

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor