Srpski Falkon 6X preko Banja Luke do Majamija; Iz Pariza novi podaci o globalnoj upotrebi Falkon porodice

6. maj 2025

[NAJAVA] Šesti po redu Avijatičarski bal u restoranu Aeroklub 17. maja

30. apr 2025

„Green Power Turbine Systems“ prvi put na sajmu AERO u Fridrishafenu: Pogonska grupa i dva nova projekta aviona iz Srbije

30. apr 2025

[NAJAVA] Četvrti memorijal „Pukovnik-pilot Milenko Pavlović“ na aerodromu Divci kod Valjeva

28. apr 2025

Nakon incidenta u vazduhu EXPO Osaka zaustavlja demo letove eVTOL letelica – šansa za Srbiju i EXPO 2027?

27. apr 2025

[POSLEDNJA VEST] Prva javno dostupna fotografija novog Falkona 6X Avio-službe Vlade Srbije

25. apr 2025

Škola letenja „Prince Aviation“ objavljuje početak novog kursa za PPL dozvolu

23. apr 2025

Rafal 4.1 i Falkon 6X u Srbiji: Vojni pedigre jedinstvene civilno-vojne kupovine

21. apr 2025

Trenutno najmoderniji avion u Srbiji: Novi Falkon 6X državne Avio-službe

18. apr 2025

[POSLEDNJA VEST] U Beograd sleteo novi Falkon 6X, najverovatnije novi avion Avio-službe Vlade Srbije

16. apr 2025

[EKSKLUZIVNO] „MIND Aviation“ 14. juna organizuje aero-miting na kragujevačkom aerodromu

11. apr 2025

AERO Fridrishafen 2025: Od Pipistrela do Falkona, uz jako srpsko prisustvo

10. apr 2025

Aero-klub Valjevo organizuje obuku za pilote jedriličare

7. apr 2025

Dve kompanije iz Srbije izlažu na ovogodišnjem sajmu AERO u Fridrishafenu

3. apr 2025

[POSAO] Nova škola letenja iz Kragujevca „MIND Aviation“ zapošljava „Head of training“ profesionalca i instruktore letenja

1. apr 2025

[INTERVJU] Od travnate piste do regionalnog centra: Kako Bratislav Milanović i MIND Grupa grade vazduhoplovni ekosistem u srcu Šumadije

31. mar 2025

Škola letenja „Prince Aviation“ traži predavače za PPL i ATPL kurseve

15. mar 2025

„Prince Aviation“ donira Saobraćajnom fakultetu: Renovirana učionica, donirana vazduhoplovna učila

14. mar 2025

Erbas i Robinson predstavili potpuno nove helikoptere H140 i R88

11. mar 2025

Direktorat pokrenuo krivične i prekršajne postupke povodom incidenata na „Nikoli Tesli“ u januaru

21. feb 2025
Mađarski proizvođač aviona Magnus Aircraft pravi fabriku aviona u Kini: „Planiramo proizvodnju 2800 aviona Fusion za dalekoistočno tržište“
Ceremonija potpisivanja zajedničkog projekta uz prisustvo zvaničnika kompanije Magnus i Óbuda univerziteta / Foto: Magnus Aircraft

Mađarski proizvođač aviona Magnus Aircraft pravi fabriku aviona u Kini: „Planiramo proizvodnju 2800 aviona Fusion za dalekoistočno tržište“

Najveći privatni mađarski proizvođač aviona kompanija Magnus Aircraft, zajedno sa Óbuda univerzitetom i ministarstvima spoljnih poslova i trgovine Mađarske potpisali su ugovor o zajedničkoj investiciji (joint venture) vrednoj 88 miliona evra sa Vladom kineskog Hjušan distriktra i gradom Vuksi (Government of Huishan District, Wuxi City).

Kako je saopštila mađarska kompanija, Magnus će prema ugovoru u Kini izgraditi tri postrojenja za proizvodnju kompozita za avio-strukture, liniju za sklapanje letelica i kapacitete za održavanje. Ugovor je na ceremoniji prošle nedelje potpisao već formirani entitet kompanije Magnus u Kini – „Jiangsu Magnus Aircraft Manufacturing Company“.

Kompleks koji će biti izgrađen u gradu Vuksi prostiraće se na 200 hektara, dok će površina postrojenja namenjena proizvodnji kompozita, za potrebe sklapanja, centra za izlaganje i preuzimanje letelica iznositi 18.000 kvadratnih metara.

– Kada ovaj zajednički projekat počne sa radom, obezbediće 300 radnih mesta i vodeću ulogu univerzitetu Óbuda u Kini kada je reč o projektovanju, istraživanju i razvoju vazduhoplovnih tehnologija.

Kineski partneri i institucije u projektu održali su ceremoniju potpisivanja saradnje u svojoj zemlji zbog restrikcija putovanja usled Kovid pandemije / Foto: Magnus Aircraft

Prema planu implementacije zajedničke investicije (joint venture) kinesko postrojenje će nakon sticanja kompetencija i kapaciteta biti u stanju da proizvede i proda više od 2800 Magnusovih Fusion aviona i više od 400 jedinica planiranog projekta četvorosedne letelice u prvom devetogodišnjem planu. Uz prateće usluge, planirano je da projekat generiše ukupan prihod od 16 milijardi kineskih juana uz planirani profit pre oporezivanja u iznosu od skoro 7 milijardi kineskih juana. – navodi se u saopštenju kompanije Magnus Aircraft.

Zajednički projekat Magnusa i univerziteta Óbuda deo je takozvane „Dalekoistočne strategije“ kompanije Magnus i pored njega planirano je i osnivanje kinesko-mađarskog centra za razvoj visokih tehnologija. Ovaj centar, kojim će sa mađarske strane rukovoditi kompanija Magnus i Óbuda univerzitet, biće zadužen i za druge oblasti, industrije, razmenu znanja, tehnologija i naučnih radnika, ističe se u saopštenju.

– Ova strateška saradnja predstavlja veliku prekretnicu u strategiji Magnusa za ulazak na dalekoistočno tržište i svakako je najbitniji projekat u našoj dosadašnjoj istoriji. Cilj učesnika u projektu je stvaranje slojevitog poslovnog okruženja u kojem će naša kineska podružnica Jiangsu Magnus Aircraft Manufacturing Company postati dominantan proizvođač ove vrste aviona na kineskom tržištu. – zaključuje se u saopštenju kompanije Magnus Aircraft koja je, igrom slučaja, poslednju podružnicu pre pomenute kineske otvorila baš u Srbiji za područje Balkana, o čemu je Tango Six već izvestio.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Za

Madjari izašli iz realnog socijalizma i pokazuju da su odlični u planiranju biznisa sa visokim tehnologijama. Mi koji smo izašli iz socijalizma po meri čoveka se zadovoljavamo da nam Kinezi donose prljavu tehnologiju auto gume, rudarstvo i slično…A da ne pričamo o univerzitetu…Kod nas generacije na univerzitetu nisu napravile ništa…

Odgovori
Br

Madjarska ima 50% investicija sa istoka, Srbija daleko manji procenat. Oni ti se guraju mnogo vise od nas za te investicije. Evo CATL (kineska firma) je najavio fabriku od 7 milijardi u Madjarskoj. Samo to ulaganje je vise nego sva njihova ulaganja kod nas u zbiru za bar duplo.

Sr

@Brad
Nije stvar guranja, nego clanstva u EU i slobodnog pristupa tom trzistu, firmama to jako znaci. Na to dodajmo da je Madjarska 1990. i narednih godina dobila ogromna ulaganja od svoje dijaspore koja je pobegla ’56(i ranije), a mi smo tada upali u dekadu propadanja.

Njihov nivo je nesto cemu trebamo da tezimo, ali bez EU je to nemoguce.

Br

@Srbofil
Imamo i mi SSP, znaci nemaju carine na industrijske proizvode. Jedini veci problem je to cekanje na granicama. Bojim se da smo i mi bili u izboru za CATL, ali da smo izgubili iz vise razloga. Nazalost tome je kumovala i odluka da zabranimo Rio Tinto gradnju. Pogledaj Eleven Es, projekat domace industrije za fabriku baterija podrzana od EU founded agencije za podsticaj industrije baterija. Poenta price. Mi moramo da se guramo za te velike projekte i prica o prljavim projektima izgleda postoji samo kad nas.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs