Srpski MiG-ovi 29SM+ prvi put prikazani sa ruskim protivradarskim raketama H-31P

22. apr 2025

Makedonsko ratno vazduhoplovstvo dobilo novog komandanta, Skoplje se priprema za ponovne pregovore o sporazumu vrednom 249,9 miliona evra za helikoptere AW169M i AW149

21. apr 2025

Novi komandant RV i PVO Vojske Srbije je general-major Brane Krnjajić

18. apr 2025

Ministarstvo finansija uplatilo drugu ratu za kupovinu Rafala

17. apr 2025

[NAJAVA] Zagrebački aero-miting AIRVG održaće se 10. maja

15. apr 2025

Turska šalje Bosni i Hercegovini donacije naoružanja i vojne opreme, na spisku helikopteri i besposadne letelice

15. apr 2025

[REPORTAŽA] Tango Six na vazduhoplovnoj vežbi „Iniohos 2025“: Vojno-vazduhoplovna egzotika sa Bliskog istoka i Azije, među posmatračima i Srbija

14. apr 2025

ASDA 2025: Makete hrvatskih Rafala ponovo naoružane samo MICA-ma i Hamerima, Turska nudi veće besposadne letelice

10. apr 2025

„Ohio Air National Guard“ delegacija posetila RV i PVO, saradnja u oblastima bezbednosti letenja i održavanju letelica

8. apr 2025

Filipinima ponovo odobrena kupovina borbenih aviona F-16, Kolumbija izabrala švedski Gripen

4. apr 2025

[POSLEDNJA VEST] Republici Srpskoj isporučen treći helikopter Ansat

3. apr 2025

Prve fotografije: Bugarskoj isporučen prvi borbeni avion F-16

3. apr 2025

[ANALIZA] Planovi za naoružavanje srpskih Rafala: Domaća vazduhoplovna ubojna sredstva u razvoju

2. apr 2025

Slovenačka kompanija AFormX razvila VR i XR simulatore za PC-9 i AS532: Slovenačko ratno vazduhoplovstvo prvi korisnik

1. apr 2025

Politička neizvesnost u odnosima Evrope i SAD kao prilika za dodatne narudžbine francuskih borbenih aviona Rafal

29. mar 2025

[EKSKLUZIVNO] Srpski ugovor za nabavku Rafala podrazumeva opsežnu industrijsku saradnju sa francuskim kompanijama, planira se integracija srpskog preciznog naoružanja vazduh-zemlja

28. mar 2025

Kako je JNA promovisala poziv vojnog pilota: Dežurna para, stjuardesa i potpuna kreativna sloboda

27. mar 2025

Hrvatska želi „modernizaciju“ i „nadogradnju“ svojih Rafala, sledeći paket naoružanja i dalje tajna

26. mar 2025

Hrvatski ministar odbrane u poseti proizvođaču Rafala: „Predložili smo Dasou investiranje u Hrvatsku“

25. mar 2025

Sveobuhvatna lista NATO gubitaka iznad SR Jugoslavije i regiona tokom rata 1999. godine

24. mar 2025
Detalji tendera MUP-a Kantona Sarajevo za nabavku višenamenskog helikoptera
Traži se dvomotorni, novoproizvedeni helikopter sa svim EASA sertifikatima. Budžet za nabavku je nešto preko 14,2 miliona evra / Foto Bell Textron

Detalji tendera MUP-a Kantona Sarajevo za nabavku višenamenskog helikoptera

Ministarstvo unutrašnjih poslova Kantona Sarajevo objavilo je sredinom decembra tendersku dokumentaciju za nabavku višenamenskog helikoptera sa pratećom opremom. Objavljivanje tendera je nastavak procesa uspostavljanja Helikopterske jedinice ovog kantona Federacije Bosne i Hercegovine i kupovine njene prve letelice. Takođe je deo napora Vlade Federacije BiH u obezbeđivanju vazduhoplova koji će se koristiti za zaštitu i spasavanje ljudi i materijalnih dobara, i plana objavljenog početkom oktobra prošle godine u kome se navodi nabavka dva aviona Air Tractor, kao i dva helikoptera.

Iako do sada zvanično nije bilo poznato koji tip helikoptera bi mogao nabavljen za MUP Kantona Sarajevo, Tango Six je još prošle godine došao do saznanja da će to biti američki Bell 412, a naš portal je preneo i informaciju da se tražio helikopter za prevoz minimalno 10 ljudi, kao i da je budžet za nabavku bio 12,77 miliona evra.

Broj putničkih sedišta helikoptera mora biti najmanje 13 / Foto: Bell Textron

Sada se u tenderskoj dokumentaciji spominje da je procenjena vrednost javne nabavke nešto preko 14,2 miliona evra bez PDV-a. Ovim dokumentom definisani su svi uslovi i zahtevi nabavke, kao i taktičko-tehničke karakteristike helikoptera koji se želi kupiti. Javno otvaranje ponuda održaće se 19. januara 2023. godine., rok važenja ponude je 90 dana od trenutka isteka roka za prijem.

Osim helikoptera sa pratećom i dodatnom opremom, ugovorom će biti obuhvaćena i obuka 11 pripadnika Helikopterske jedinice i to obuka dve posade, operatora spoljašnje dizalice i 6 pripadnika tehničke službe. Rok isporuke helikoptera ne može biti duži od 24 meseca od dana potpisivanja ugovora, a u okviru pomenutog vremenskog roka ponuđač treba da definiše rok isporuke. Ukoliko u isporuci bude kašnjenja, ponuđač je dužan da plati kaznu koji za svaki dan kašnjenja iznosi 0,1 posto od vrednosti ugovorene robe, s tim što ukupan iznos kazne ne može biti preko 10 procenata vrednosti ugovora. Potrebno je da garantni rok bude tri godine ili 2.000 sati naleta, šta prvo istekne.

Helikopter mora biti dvomotoran, novoproizveden (navodi se datum proizvodnje 1. jul 2022. godine ili kasnije), mora zadovoljavati Kategorije A i B prema EASA i imati EASA Tipski sertifikat, a uz helikopter mora biti isporučena kompletna dokumentacija. Letelica sa obe strane transportne kabine mora imati bočna klizna vrata sa korisnom širinom od najmanje 900 mm, broj putničkih sedišta mora biti najmanje 13, pod putničke kabine treba biti takav da se na njega može postaviti radna stanica optoelektronskog sistema ili oprema za medicinski transport, a helikopter mora imati udvojene komande leta i 4-osni autopilot.

Uz helikopter se nabavlja kuka za nošenje podvesnog tereta od bar 1.500 kg / Foto: Bell Textron

Maksimalna masa pri poletanju letelice se mora kretati od 3.750 kg do 7.200 kg, prečnik nosećeg rotora veći ili jednak 14,5 m, stajni trap može biti sa skijama ili točkovima uz dodatne ploče za sletanje (tzv. Slump Pads) i sa najvećim mogućim klirensom. Najveća trajna snaga motora, kada rade oba motora mora biti veća ili jednaka 550 kW, a kada jedan motor ne radi veća ili jednaka 700 kW. Rezervoar za gorivo mora imati kapacitet od 900 litara upotrebljivog goriva, glavni prenosnik sistema prenosa snage mora imati mogućnost rada u trajanju od 30 minuta u slučaju rada bez ulja.

Od dodatne opreme tu su optoelektronski sistem sa laserskim obeleživačem, reflektor, spoljašnja dizalica maksimalne nosivosti veće ili jednake 245 kg sa dužinom kabla većom ili jednakom 80 m, spoljašnji izvlačeći uređaj za spuštanje desanta, meteo radar, uređaj za traženje i lociranje položaja mobilnog telefona, spoljašnji zvučnik sa sirenom, kuka za nošenje podvesnog tereta nosivosti veće ili jednake 1.500 kg, a uz helikopter treba isporučiti i sistem za gašenje požara kapaciteta ne manjeg od 900 litara.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor