Direktor SMATSA-e Ristivojević u poseti sedištu EUROCONTROL-a: Prošle nedelje 3.200 preleta opsluženo u jednom danu

6. maj 2025

„Prince Aviation“ ponovo na globalnoj sceni: Prva instalacija Certus 700 internet sistema na Cesni XLS predstavljena u Fridrishafenu

29. apr 2025

Er Frans uvodi Puket kao novu destinaciju

25. apr 2025

Direktorat civilnog vazduhoplovstva na ICAO konferenciji o olakšicama u vazdušnom saobraćaju u Dohi

19. apr 2025

CAPA analizira Er Srbiju: Poslovni put srpske nacionalne avio-kompanije i preokret nakon 2018. godine

8. apr 2025

„Prince Aviation“ izlaže svoju Cesnu XLS na sajmu AERO u Fridrishafenu: Prva instalacija Kolinsovog satelitskog interneta na YU-SVL

7. apr 2025

[ANALIZA] Šta će novi ekonomski vandalizam Donalda Trampa u formi uvođenja novih carina uraditi srpskoj a šta globalnoj avio-industriji

7. apr 2025

ICAO „cyber security“ seminar u Beogradu: Inovacije, izazovi i regulativa u oblasti vazduhoplovne sajber bezbednosti

1. apr 2025

KLM letnji red letenja: Holanđani ne smanjuju broj letova za Beograd

31. mar 2025

„La Premier“: Er Frans predstavio redizajniranu kabinu prve klase

24. mar 2025

Dodatni luksuz: Er Srbija otvorila „Premium Check-in“ zonu za putnike biznis klase

18. mar 2025

Poseta novog direktora SMATSA-e Nišu: Kontrolni toranj na „Konstantinu Velikom“ ponovo na dnevnom redu

12. mar 2025

[EKSKLUZIVNO] CAE „full motion level D“ A320 NEO simulator isporučen Vazduhoplovnoj akademiji

4. mar 2025

IATA izveštaj o bezbednosti letenja u 2024. godini: Sedam udesa sa smrtnim ishodom u okviru 40,6 miliona bezbedno obavljenih letova

26. feb 2025

Ljudski faktor u kontroli letenja: Između evropske automatizacije i američkog ponosa

10. feb 2025

Er Srbija najavila rekordni profit od 50 miliona evra: „Miki Manojlović“, „Dejan Stanković“ i još jedan A319 od sada u vlasništvu kompanije

31. jan 2025

[POSLEDNJA VEST] Viz er u Beogradu prva žrtva američkih sankcija protiv NIS-a: Od juče u 15 časova mađarska avio-kompanija prestala da toči gorivo na „Nikoli Tesli“

22. jan 2025

Vozilo koje je danas upalo na aerodrom „Nikola Tesla“ – džip sa rotacionim svetlima, sa oznakama neidentifikovanog obezbeđenja

20. jan 2025

Posledice današnjeg upada neovlašćenog automobila na platforme „Nikole Tesle“ : Privremeno zatvoren prolaz kod Jat Tehnike, DCV menja granice aerodromskih zona i njihove pristupe

20. jan 2025

[EKSKLUZIVNO] Imenovan novi direktor Kontrole letenja Srbije i Crne Gore (SMATSA)

17. jan 2025
Predavanje tehničke direktorke „Flightradar24“ servisa Mine Bostrom Nakićenović: Kako radi najpopularniji svetski sajt za praćenje aviona
Mina Bostrom Nakićenović i njena domaćica, profesorka Saobraćajnog fakulteta Olja Čokorilo / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Predavanje tehničke direktorke „Flightradar24“ servisa Mine Bostrom Nakićenović: Kako radi najpopularniji svetski sajt za praćenje aviona

Direktorka kompanije „Flightradar24“ zadužena za tehnologiju (CTO – Chief Technology Officer) Mina Böstrom Nakićenović održala je prošle nedelje predavanje studentima Saobraćajnog fakulteta u Beogradu o Flajtaradaru, najpopularnijem globalnom internet servisu za praćenje civilnih i vojnih letelica. Tačno nedelju dana nakon još jedne posete ove kompanije Beogradu i kompaniji Jat Tehnika.

Tango Six danas objavljuje integralni snimak ovog predavanja.

Flajtradarov CTO prilagodila je svoje predavanje kako laicima tako i onim sa naprednijim znanjem, pričajući i o tehničkoj arhitekturi ovog servisa koji dnevno koristi preko 4 miliona jedinstvenih posetilaca. Pričala je o načinima na koje se u svakom trenutku nadzire preko 200.000 letova globalno, uz pomoć mreže od preko 35.000 ADS-B risivera. Predavanje će biti interesantno kako vazduhoplovcima tako i onima koje interesuje IT izvedba servisa koji do sada, bar na mobilnim telefonima, ime preko 75 miliona preuzimanja:

 
Kako je naš portal prvi objavio u martu ove godine, Mina Bostrom Nakićenović u Flajtradaru rukovodi svim aspektima iz tehničkog domena na strateškom i operativnom nivou. Ona je peta osoba poreklom iz Srbije koja je zaposlena u Flajtradaru.

Kako je za Tango Six kazala profesorka Saobraćajnog fakulteta i predsednica Upravnog odbora Direktorata Civilnog Vazduhoplovstva Olja Čokorilo, ideja za kontakt sa Minom došla je upravo nakon teksta na našem portalu.

– Bila mi je izuzetna čast da ispred Saobraćajnog fakulteta i Odseka za vazdušni saobraćaj i transport ugostim Minu Bostrom Nakićenović i njenu porodicu. Predavanje o konceptu i razvoju kompanije „Flightradar24“ je od izuzetnog značaja za naše studente svih nivoa studija, od osnovnih gde su studenti korisnici ovog izuzetnog tehnološkog rešenja do master i doktorskih studija, gde studenti koriste raspoložive alate za složenije studije slučaja i naučno-istraživački rad.

Minin rad i posvećenost pokazali su i drugu važnu dimenziju našim studentima i gostima, a to je da je znanje, dobro postavljanje ciljeva i fokus ka rešavanju složenih problema, ključ za profesionalni razvoj u svetu tehnologije i inovacija kakav je sistem vazdušnog saobraćaja. Ponosna sam da su naši studenti, predložili i par inovativnih rešenja za razvoj sistema primene bespilotnih vazduhoplova, za šta se nadam da će naredno viđenje doneti i nova softverska rešenja i alate.

Kao bivše učenice Matematičke gimnazije, Mina i ja smo prepoznale važnost umrežavanja, različitih zanimanja u integraciji znanja potrebnih u vazduhoplovstvu. – kazala je profesorka Čokorilo za Tango Six.

Predavanje je bilo izuzetno posećeno. Pored studenata Saobraćajnog fakulteta slušali su ga i studenti i učenici Vazduhoplovne gimnazije / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Mina Bostrom Nakićenović pored predavanja na Saobraćajnom fakultetu održala je i gostujuće predavanje u Matematičkoj gimnaziji.

– Drago mi je što je odaziv bio izutetno veliki i publika je bila baš širokog spektra. Činili su je studenti svih godina, osnovnih, master i doktorskih studija, studenti piloti i kontrolori letenja Visoke škole strukovnih studija Vazduhoplovne akademije, jedno odeljenje srednje škole Vazduhoplovne akademije, sa smera Vazduhoplovni tehničar i kolege vazduhoplovci.

Posle mog predavanja o Flajtradaru i kviza koji je vodilo troje naše dece, moj muž Gustav Boström odžao je predavanje o implementaciji navigacionih karta u flajt simulatorima. Publika je bila veoma angažovana i aktivna i uživali smo u njihovim zanimljivim pitanjima i komentarima.

Naša poseta Saobraćajnom fakultetu se nije svela samo na predavanja, već smo imali čast da budemo primljeni i u dekanat i upoznamo se sa profesorom Petrom Mirosavljevićem, prodekanom za studije i drugim profesorima fakulteta. Posebno zadovoljstvo je bilo obići laboratoriju i diviti se „home-made“ flajt simulatorima koje je fakultet izradio svojim inicijativama. – ispričala je Mina Bostrom Nakićenović za Tango Six.

Interesantno je da je Minin suprug Gustav zaposlen u, takođe švedskoj, kompaniji Navigraf, koja proizvodi navigacione proizvode za amaterske flajt simulatore. Ljubiteljima Majkrosoft i sličnih kućnih simulatora (posebno VATSIM entuzijastima) sigurno će biti interesantno da pogledaju i njegovo predavanje:

 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Go

Super! Hvala!

Odgovori
Mi

U Beogradu se gubi vreme I drzavne pare na pravljenje simulatora letenja, dok se ljudi dave u autobusima u zakrcenjima pored postojeceg vojnog i 4 profesionalna oni prave svoj. Ludilo na kvadrat.

Odgovori
Mi

Ovde u Americi, postoji bezbroj gotovih rešenja za sve. Ipak, studenti na fakultetima grade sve: od električnih automobila do flight simulatora. Tako stiču praktično iskustvo. A ‘državne pare’ treba da se štede na drugim stvarima.

PS

Ne prave svoj 1 ima ih vise LOL. Mesate babe i zabe. Na MIT i bilo kom ozbiljnijem tehnickom fakultetu pravljenje raznih stvari je deo obavezne stucne prakse, do nivoa pisljivog seminarskog.

Mi

Vase basne o americkim studentima nikog ne interesuju. Kad rade za profesore su jeftina radna snaga da imaju sta staviti u CV. Bio i video.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs