[POSAO] Wizz Air regrutuje u Beogradu: Otvoreni dan za pilote sa srpskim ICAO dozvolama

29. nov 2023

Aerodrom „Nikola Tesla“ danas prešao broj od 7 miliona opsluženih putnika

28. nov 2023

Er Srbija testira novi inflight entertainment sistem za strimovanje sadržaja na uređaje putnika, prvi put u A320 i ATR avionima

27. nov 2023

Beogradski aerodrom dobio novu traku za preuzimanje prtljaga iz širokotrupnih aviona

24. nov 2023

Direktorat civilnog vazduhoplovstva objavio prvu praktičnu odluku radi smanjenja buke prilikom preleta mlaznih aviona iznad Bežanijske Kose

21. nov 2023

[VIDEO] Prince Aviation iz Beograda na vazduhoplovnom sajmu u Dubaiju: Nastavljamo sa ulaganjem u sve aspekte operacija

16. nov 2023

[POSLEDNJA VEST] Etihad u potpunosti izlazi iz suvlasništva Er Srbije

13. nov 2023

Sejbr u Beogradu: Er Srbija prva na svetu počela da koristi sistem dinamičnog određivanja cena „Sabre Air IQ“

9. nov 2023

Predavanje tehničke direktorke „Flightradar24“ servisa Mine Bostrom Nakićenović: Kako radi najpopularniji svetski sajt za praćenje aviona

6. nov 2023

Zimski red letenja KLM-a zadržava dva dnevna leta na liniji Beograd – Amsterdam

30. okt 2023

Da vam objasnim nešto u vezi novih Er Srbijinih uniformi (…i kako su piloti nacionalne avio-kompanije prestali da budu žrtve Etihad estetike)

27. okt 2023

Flightradar 24 u Beogradu: Iza scene kargo konverzije drugog Boinga 767 u Jat Tehnici

24. okt 2023

[INTERVJU] Jedan na jedan sa direktorom Er Srbije Jiržijem Marekom: Kako je srpska nacionalna avio-kompanija za 10 godina porasla 3 puta, detaljnije o poslovnim performansama i planovima

19. okt 2023

Direktorat civilnog vazduhoplovstva inicirao predlog za smanjenje buke prilikom poletanja putničkih aviona sa aerodroma „Nikola Tesla“

10. okt 2023

Nova destinacija Er Montenegra uz promotivne cene avio-karata

7. okt 2023

Er Frans – KLM grupa kupuje 50 aviona Erbas A350

6. okt 2023

[NAJAVA] IATA i Er Srbija organizuju jednodnevnu vazduhoplovnu konferenciju u Beogradu 17. oktobra

5. okt 2023

[PRVE FOTOGRAFIJE] Treći Embraer u bojama Er Srbije

26. sep 2023

Željko Mitrović najavio ulazak Er Pinka u redovni avio-saobraćaj: „U narednih 6 meseci ćemo probati da se okušamo u regionalnom „low-cost“ saobraćaju sa Embraerima“

25. sep 2023

Vazduhoplovna akademija i indijska avio-kompanija Džet vingz ervejz potpisali ugovor o obuci pilota: Cilj je obuka 800 indijaca u Vršcu u narednih 5 godina

21. sep 2023
Predavanje tehničke direktorke „Flightradar24“ servisa Mine Bostrom Nakićenović: Kako radi najpopularniji svetski sajt za praćenje aviona
Mina Bostrom Nakićenović i njena domaćica, profesorka Saobraćajnog fakulteta Olja Čokorilo / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Predavanje tehničke direktorke „Flightradar24“ servisa Mine Bostrom Nakićenović: Kako radi najpopularniji svetski sajt za praćenje aviona

Direktorka kompanije „Flightradar24“ zadužena za tehnologiju (CTO – Chief Technology Officer) Mina Böstrom Nakićenović održala je prošle nedelje predavanje studentima Saobraćajnog fakulteta u Beogradu o Flajtaradaru, najpopularnijem globalnom internet servisu za praćenje civilnih i vojnih letelica. Tačno nedelju dana nakon još jedne posete ove kompanije Beogradu i kompaniji Jat Tehnika.

Tango Six danas objavljuje integralni snimak ovog predavanja.

Flajtradarov CTO prilagodila je svoje predavanje kako laicima tako i onim sa naprednijim znanjem, pričajući i o tehničkoj arhitekturi ovog servisa koji dnevno koristi preko 4 miliona jedinstvenih posetilaca. Pričala je o načinima na koje se u svakom trenutku nadzire preko 200.000 letova globalno, uz pomoć mreže od preko 35.000 ADS-B risivera. Predavanje će biti interesantno kako vazduhoplovcima tako i onima koje interesuje IT izvedba servisa koji do sada, bar na mobilnim telefonima, ime preko 75 miliona preuzimanja:

 
Kako je naš portal prvi objavio u martu ove godine, Mina Bostrom Nakićenović u Flajtradaru rukovodi svim aspektima iz tehničkog domena na strateškom i operativnom nivou. Ona je peta osoba poreklom iz Srbije koja je zaposlena u Flajtradaru.

Kako je za Tango Six kazala profesorka Saobraćajnog fakulteta i predsednica Upravnog odbora Direktorata Civilnog Vazduhoplovstva Olja Čokorilo, ideja za kontakt sa Minom došla je upravo nakon teksta na našem portalu.

– Bila mi je izuzetna čast da ispred Saobraćajnog fakulteta i Odseka za vazdušni saobraćaj i transport ugostim Minu Bostrom Nakićenović i njenu porodicu. Predavanje o konceptu i razvoju kompanije „Flightradar24“ je od izuzetnog značaja za naše studente svih nivoa studija, od osnovnih gde su studenti korisnici ovog izuzetnog tehnološkog rešenja do master i doktorskih studija, gde studenti koriste raspoložive alate za složenije studije slučaja i naučno-istraživački rad.

Minin rad i posvećenost pokazali su i drugu važnu dimenziju našim studentima i gostima, a to je da je znanje, dobro postavljanje ciljeva i fokus ka rešavanju složenih problema, ključ za profesionalni razvoj u svetu tehnologije i inovacija kakav je sistem vazdušnog saobraćaja. Ponosna sam da su naši studenti, predložili i par inovativnih rešenja za razvoj sistema primene bespilotnih vazduhoplova, za šta se nadam da će naredno viđenje doneti i nova softverska rešenja i alate.

Kao bivše učenice Matematičke gimnazije, Mina i ja smo prepoznale važnost umrežavanja, različitih zanimanja u integraciji znanja potrebnih u vazduhoplovstvu. – kazala je profesorka Čokorilo za Tango Six.

Predavanje je bilo izuzetno posećeno. Pored studenata Saobraćajnog fakulteta slušali su ga i studenti i učenici Vazduhoplovne gimnazije / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Mina Bostrom Nakićenović pored predavanja na Saobraćajnom fakultetu održala je i gostujuće predavanje u Matematičkoj gimnaziji.

– Drago mi je što je odaziv bio izutetno veliki i publika je bila baš širokog spektra. Činili su je studenti svih godina, osnovnih, master i doktorskih studija, studenti piloti i kontrolori letenja Visoke škole strukovnih studija Vazduhoplovne akademije, jedno odeljenje srednje škole Vazduhoplovne akademije, sa smera Vazduhoplovni tehničar i kolege vazduhoplovci.

Posle mog predavanja o Flajtradaru i kviza koji je vodilo troje naše dece, moj muž Gustav Boström odžao je predavanje o implementaciji navigacionih karta u flajt simulatorima. Publika je bila veoma angažovana i aktivna i uživali smo u njihovim zanimljivim pitanjima i komentarima.

Naša poseta Saobraćajnom fakultetu se nije svela samo na predavanja, već smo imali čast da budemo primljeni i u dekanat i upoznamo se sa profesorom Petrom Mirosavljevićem, prodekanom za studije i drugim profesorima fakulteta. Posebno zadovoljstvo je bilo obići laboratoriju i diviti se „home-made“ flajt simulatorima koje je fakultet izradio svojim inicijativama. – ispričala je Mina Bostrom Nakićenović za Tango Six.

Interesantno je da je Minin suprug Gustav zaposlen u, takođe švedskoj, kompaniji Navigraf, koja proizvodi navigacione proizvode za amaterske flajt simulatore. Ljubiteljima Majkrosoft i sličnih kućnih simulatora (posebno VATSIM entuzijastima) sigurno će biti interesantno da pogledaju i njegovo predavanje:

 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Go

Super! Hvala!

Odgovori
Mi

U Beogradu se gubi vreme I drzavne pare na pravljenje simulatora letenja, dok se ljudi dave u autobusima u zakrcenjima pored postojeceg vojnog i 4 profesionalna oni prave svoj. Ludilo na kvadrat.

Odgovori
Mi

Ovde u Americi, postoji bezbroj gotovih rešenja za sve. Ipak, studenti na fakultetima grade sve: od električnih automobila do flight simulatora. Tako stiču praktično iskustvo. A ‘državne pare’ treba da se štede na drugim stvarima.

PS

Ne prave svoj 1 ima ih vise LOL. Mesate babe i zabe. Na MIT i bilo kom ozbiljnijem tehnickom fakultetu pravljenje raznih stvari je deo obavezne stucne prakse, do nivoa pisljivog seminarskog.

Mi

Vase basne o americkim studentima nikog ne interesuju. Kad rade za profesore su jeftina radna snaga da imaju sta staviti u CV. Bio i video.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs