Nakon više informacija o tome da su pojedini sportski aerodromi u Srbiji „zatvoreni“, Tango Six se obratio Direktoratu civilnog vazduhoplovstva za komentar. Kako je našem portalu rečeno, reč je o epilogu vanrednih nadzora koji su, za neke aerodrome, rezultovali (u svakom konačnom razmatranju, privremenim) zatvaranjem.
Kako iz DCV-a naglašavaju, suspenzije dozvola za korišćenje aerodroma zavise od operatora. Nekima od njih, kako kažu, suspenzije su izrečene dva puta.
DCV je tako tokom postupka vanrednih inspekcijskih nadzora, na osnovu Zakona o inspekcijskom nadzoru, utvrdio neusklađenosti u postupanju operatora aerodroma Trstenik, Čenej, Brege (Kraljevo), Veliki Radinci i Lisičji Jarak, sa, kako kažu, primenjivim odredbama Pravilnika o uslovima i postupku za izdavanje dozvole za korišćenje aerodroma.
– Vazduhoplovni inspektori Direktorata civilnog vazduhoplovstva su nadziranim subjektima naložili mere i ostavili primeren rok za otklanjanje nezakonitosti i ispunjavanje propisanih obaveza. Nakon isteka navedenog roka, inspektori Direktorata su doneli rešenje kojim su izrekli mere i ostavili dodatni rok za otklanjanje nezakonitosti i ispunjavanje propisanih obaveza.
Кako nadzirani subjekti nisu postupili u skladu sa ovim rešenjima i otklonili uočene neusklađenosti u predviđenom roku, Direktorat civilnog vazduhoplovstva Republike Srbije je doneo odgovarajuća rešenja o potpunoj suspenziji dozvola za korišćenje aerodroma i izrekao mere potpune zabrane korišćenja aerodroma Trstenik, Čenej, Brege, Veliki Radinci i Lisičji Jarak za obavljanje vazdušnog saobraćaja u skladu sa Pravilnikom o uslovima i postupku za izdavanje dozvole za korišćenje aerodroma, a u vezi Zakona o inspekcijskom nadzoru i mera zabrane obavljanja delatnosti ili vršenja aktivnosti. – kazali su za naš portal u DCV-u.
Vazduhoplovni regulator poručuje da suspenzije dozvole za korišćenje aerodroma, a s tim u vezi i mere potpune zabrane korišćenja aerodroma za obavljanje vazdušnog saobraćaja, prestaju da važe istekom vremena na koje su izrečene ili rešenjem o ukidanju suspenzije, ako operater aerodroma otkloni uočene nezakonitosti pre isteka suspenzije i dostavi Direktoratu dokaz o tome.
– Direktorat civilnog vazduhoplovstva Republike Srbije će nastaviti intenzivnu komunikaciju sa operaterima navedenih aerodroma radi pribavljanja dokaza o usaglašenosti sa primenjivim propisima u cilju što skorijeg ukidanja navedenih suspenzija. – kazali su u Direktoratu za naš portal.
Goran
A šta sa aerodromima koji nerade godinama?!!! Kao naš aerodrom Leskovac! Drzava odnosno vojska Srbije nedaje na koriscenje vec iskljucivo insistira na prodaju i nedozvoljava nam koriscenje odnosno registraciju aerodroma jos od 2010.god.pa tako nas aeroklub nemoze da obavlja svoje aktivnosti. Nema kome se nismo obracali od relevantnih institucija ali oni jednostavno nemaju sluha za aeroklub oni su to oglasili na prodju i to je tacka a mi kao aeroklub nemamo ta i tolika sredstva za kupovinu a ni drzava nece izaci nama u susret pa su tako nasi piloti primorani ici po drugim klubovima! Zamolio bih urednistvo portala tangosix da nam malo i oni priskoce u pomoc i da aerodrom Leskovac konacno opet nakon skoro deceniju i po pocne raditi!!! Svako dobro.
Milan
Big support!
mtw
Може ли више детаља о томе шта је ДЦВ установио као неусклађености?
Овако је доста штуро, као у мејнстрим медијима.
Jale
Goran pa mozete brate da iznajmite od vojske na koriscenje kao na primer Lisiciji jarak on je isto vojni aerodrom ali je iznamljen.
AK Leskovac
Jale pokušavali smo, slali pisma, dopise, ponude Ministrima vojnim, načelnicima GŠ Ministarki infrastrukture Zorani, kontaktirali preduzeće Aerodromi Srbije ( to je pa tek bio cirkus) pokušavali preko lokalne samouprave itd, mislim da imamo tridesetak raznoraznih dopisa, molbi i ništa.
Jale
AK Leskovac pa to je onda ludo neka vam je sa srecom.
Djuka
Jeste li clanovi partije? AKo niste onda nista od aerokluba…
Boris
Morate da sačekate da umre Tito i komunizam. Pa da se ne pita vojska za vlasništvo i pravljenje biznisa nego država.
Brzo će to, još jedno 20ak god….
letač u pokušaju
Zbog čega?
Odgovor nije dat…
Recimo: nije propisno obilježena poletno sletna staza, ili neažurna dokumentacija..
Ili istekla važnost ispitivanja PP aparata…
Ili bilo šta drugo. Ovako citoranje pravilnika, ništa ne znači…
Ja
Bravo. Napisao si duplo duži članak od MSM, a ništa nisi rekao.
AK Leskovac
Djuka, tri godine je Predsednik kluba bio čovek iz partije, tamo gde je on prošao tu više ni trava ne raste.
Jale
AK Leskovac pa onda vas je vec komunjara prodala.
Grgur V
I kako ce sad “neki novi klinci” koji su dali silne novce avio-skolama koje koriste te aerodrome, da ostvare nalet i privedu kraju svoje skolovanje?
Kako su leteli do sada, da li su u pitanju stvari koje uticu na bezbednost (verovatno da, jel’)?
raddde
U pitanju je uskladjenost za relativno novim pravilnikom….mora mnogo papiroloskih stvari da se odradi….geodetski snimak…elaborat …..Priričnik o koriščenju Aerodroma….dokaz o vlasnistvu…jos par pravilnika…tek onda gledaju „livadu“….Zakon ne prepoznaje razliku izmedju Surčina i „livade“..
Boris
Klinci ili ne, to su klijenti. Koji su dali novac za uslugu školi. Koja ima drugarski dogovor sa upravom aerodroma, i ne učestvuje u održavanju, jer sutra se promeni garnitura na skupštini operatera i mora škola da se seli. A operater gleda neke retardirane interese 20god unapred umesto da napravi biznis plan, navuče klijente, i od njihovog rada održava aerodrom. Direktorat ne može večito da izlazi u susret prkosnim buzdovanima. DCV treba da pomogne u operativnom uredjenju aerodroma, i verovatno bi, kada bi bilo inicijative. Ali svi su u svadji. Niko ne ume sam, a neće da deli prostor ni sa kim. Nismo zaslužili ni leba da jedemo, kamoli da imamo aerodrome i letimo. Ovo je odličan potez DCV u nadam se novom svetlu zavodjenja reda medju primitivnom bagrom. Svako bi danas da vodi pilotsku školu i aerodrom. E pa ne može to tako u nedogled. Divci nisu npr zatvoreni, a u vodjstvu operatera sve vazduhoplovni amateri. DCV ima veliki posao. Možda i treba radikalno udariti.
Miki
…i takođe, zakon ne vidi razliku između „ima rupčaga na pisti“, i „izvod iz katastra o vlasništvu zemljišta je zastareo“.
Obzirom da je sve to strašno mnogo birokratije, a zapravo nemam pojma ko je uopšte zaposlen na aerodromima ovakvog tipa (i koliko ljudi tu zaista i radi), verujem da je izlaženje na kraj sa tolikom birokratijom ozbiljan problem
raddde
Mozda su u Divcima amateri,ali su uspeli da naprave 16 kila papira i izbore se za dozvolu….sami bez ičije pomoći…proces koji je trajao dve i kusur godina…tako da sad i nisu amateri,uče i bore se…
Mare
Ako moze aerodrom Ecka da ispuni sve uslove i da skolski centar radi normalno. Mogu i ostali…
Boris
Jao kako je to divno. Nakon 20god nošenja Divaca na ledjima Princa Peleta i Olivere, neki amateri naslediše i postaše majstori spasitelji. Gde su bili ti majstori dok je onaj nasilnik uništavao aerodrom? Sve sami heroji. I tako na svakom aerodromu, napravljeno izletište za roštiljanje lokalnih velikana avijacije. Jedino skidam kapu onom momku na Ečkoj. E tako se radi. Svi ostali tuga.
Djuka
>> napravljeno izletište za roštiljanje lokalnih velikana avijacije
Haha, jel da? To je inace praksa jos iz doba SFRJ, secam se kad sam bio dete na lokalnom aerodrumu su guzonje direktori rostiljali :-)
Milovanov Srbislav
Zakon odnosno pravilnici mora da se postuju Licno zanam da su svi pravilnici usaglaseni prema nameni Aerodroma Sada skoro na svakom Aerodromu sporskom imamo vise klubova pilotskih skola Nije to kao nekad od pre trudeset godina I sad svako svoju politiku vodi Vazduhoplovstvo je skup sport i skupo zadovoljstvo Nemoze Drzava to da placa preko Poreskih obveznika Bezbednost letenja je na prvom mestu Privatnih letilica sad imamo na svakom aerodromu kolko hoces Nemoze Drzava da placa nase zadovoljstvo Cnam da ce mnogi sad da me ispljuju zbog ovoga Ali raspitajte se koliko se to placa u Zamljama gde ste nabavili svoje letilice
Boris
Tako je. A da ne pričamo da se kod nas sada leti divlje. Gore nego ikada. Upravo zboh tih mogućnosti da se lako dolazi do vazduhoplova, puni smo polupriučenih letača. Svako ko kaže da nije tako, ili ne leti redovno i ne vidi haos, ili je i on „profesionalac“. Vreme je da se zavodi red.
LSBL
Уби нас та Европа! Нерационално усклађујемо регулативу са Европом а нисмо и стању да постигнемо ни стандарде бивше југе. На тај начин гушимо и ово мало индустрије које нам је остало. Папир трпи све, и огромна је дистанца између папира/регулативе и ситуације на терену. Ништа није црно и бело, мора да се може постићи нека средина и блажи прелазак на нове стандарде, јер ако то није могуће бојим се да ћемо сви возити тракторе.
Airpetrof
Nije problem u Evropi u Ceskoj ultra lake leteleice mogu da koriste bilo Koji prostor kao poletnu sletnu stazu Ako pilot procenin da je zadovoljavajuca I Ako je vlasnik saglasan . Zatvoriti pola sportskih aerodrom, a Nema Ih mnogo je upitno, lepo bi bilo da tango six ode do novog aerodroma u Krusevcu I da vidimo Kako je Aerokluba Krusevac prosao u celoj prici I gde su avioni A.K. Krusevca.
Slavke
Mozda bi neki od tih traktora mogao da predje valjkom travnate PSS na par od navedenih aerodroma – bukvalno nije normalno da se sa onakvih PSS polece i slece.
Nekada (80-90te) su valjci redovno prevlaceni preko PSS i ostalih povrsina nakon kisa, pa su jos u prolece i sejali travu (budu zatvoreni aerodromi par dana). Tada inace nije bilo para, samo da podsetim.
Sada nema nista od toga a para ima na sve strane!
i
Ubi nas lenjist ,oholost ,bahatost i inertno a ne EUropa. Nisu ti Evropski zakoni nikakav bauk, treba sest i odraditi posao a ne vecito traziti izgovore.U kukanjuprodje tacno toliko vremena koliko treba da se uradi posao.
Boris
Ma samo papiri da se srede i biće sve vrh. Nema veze što neki aerodromi imaju 400m stazu, prilaze sa preprekama, naseljenim mestom, dalekovodima….a nisu zatvoreni. Papiri su ok. Kada neko zagine osiguranje će platiti nove živote. Ali hajde da zatvorimo aerodrom sa 1000m staze zbog jednog drveta u daljini. Ludilo bre
raddde
U EU imaš krš aerodroma sa 400 metara PSS i preprekama…..ali, se leti jel je letenje definisano,pazi sad…PAPIRIMA….dok neki to ne ukapiraju ,biće pod suspenzijom…………Dunuo neki novi vetar,i oduvao Divce….Neki to nisu shvatili….
Boris
Lupam ja, lupamo svi pomalo. Sve bi bilo u redu da se poštuju osnovne stvari iz zakona. Aerodrom treba da ima uredjenu vlasničku strukturu. Ona postavlja operatera, koji ima obavezu (ne moralnu nego zapisanu) da brine o prosperitetu aerodroma. Ako omane, vlasnik ima pravo i obavezu da menja operatera. Tako da, kada operatera npr kontaktira škola sa interesom za saradnju, operater sa velikim ineresovanjem udje u pregovore. Škola će zaradjivati novac, plaćati operateru koji od toga brine o aerodromu i zaradjuje vlasniku. I svi srećni. Ali, na svakom AD kod nas, ako nisi u klanu budeš napušen ili ignorisan (operater ima obavezu da odgovori na upit, inače), samo za ortake (ili ako si se šlihtao na vreme) može dil. I tako se ceo sistem urušava jer nema svrhu, nema biznisa.
A kako će priučeni profesionalci da se bore za klijentelu u ulozi operatera. Štancanje papira nema veze sa navlačenjem ozbiljnih vazduhoplovnih aktivnosti. Kako će amater sa 200h na metli da pregovara da mu na aerodrom dodje škola koju vodi HT sa 30000h na svemu i svačemu po belom svetu? Dobra volja i na silu ištancana gomila dokumentacije ne čini kvalifikovanu osobu. Koji AD se u Srbiji bori za klijentelu? Da ne lažemo sebe više, i treba da se preore sve, bar svinje da hranimo, kada već živimo u oboru.
AK Leskovac
U pravu si vazduhoplovstvo je skup sport i svi mi koji se bavimo vazduhoplovstvom ne radimo u Srbiji i ne plaćamo nikakve poreze i ne treba trošiti novac poreskih obveznika na nas. Treba davati samo za stadione i fudbalere, tu je budućnost tu je perspektiva.
Perastotigastera
„…jer ima drvo u daljini“. Majstore, pa ne razradjuje se aerodromska regulativa i na konstantnom unapredjivanju iste rade timovi inzinjera, pilota i drugih strucnjaka iz oblasti avijacije od Cikaske konvencije pa na ovamo, samo da bi tebi zagorcali zivot. Pravila su tu jer su spomenuti strucnjaci (pre svega u USA i EU – nisam fanboy NATO-a, nego je cinjenica) utvrdili kako iz niza incidenata, kako smrtonosnih, tako i onih sa laksim ishodom, tako i iz matematickih proracuna, da recimo mereno od praga piste pa do 5 milja unazad ne sme da bude ni to jedno drvo niti bilo koji objekat koji ulazi u zamisljenu ravan pod uglom od 3%. Ili recimo rupa (cak se odredjena dubina i ugao pod kojim rupa ide u dubinu tolerisu) koja je precnika 25cm, duboka 10cm i ugao od ivice prema centru je 80% na sred piste…. I onda ti inspektor to nadje i kaze „burazeru, aj’ to zakrpi do petka da ne bi morali da zatvaramo aerodrom“, a ti onako Sorabski ga iskuliras u fazonu: „vidi ga mali, radi u drzavnoj sluzbi pa se kurci“ i raspalis rostilj i udaris po Jagodinskom, i onda ti pametanjakovic na TangoSix objasnjava kako DCV cepidlaci zbog „jednog drveta“.
Boris
Brate oladi, što se nerviraš kada si ti očigledno majstor kome smeta moje drvo pored toliko ozbiljnijih primedbi. Možeš da posečeš svo drveće ovog sveta i popuniš sve rupe, ali npr nedostatak rukovodioca letenja (po zakonskim okvirima) nigde nije primedba i ignoriše se. Zbog takvih uskopoglednih majstora kao ti i jesmo gde smo. Svako nauči po jedan pasus zakona i uhvati se kao mutav za to, naučio je kako svet funkcioniše. More neka neko pročita ceo zakon i forsira sve komplet, da se dovede bre ovaj svinjac u red više.