Direktor SMATSA-e Ristivojević u poseti sedištu EUROCONTROL-a: Prošle nedelje 3.200 preleta opsluženo u jednom danu

6. maj 2025

„Prince Aviation“ ponovo na globalnoj sceni: Prva instalacija Certus 700 internet sistema na Cesni XLS predstavljena u Fridrishafenu

29. apr 2025

Er Frans uvodi Puket kao novu destinaciju

25. apr 2025

Direktorat civilnog vazduhoplovstva na ICAO konferenciji o olakšicama u vazdušnom saobraćaju u Dohi

19. apr 2025

CAPA analizira Er Srbiju: Poslovni put srpske nacionalne avio-kompanije i preokret nakon 2018. godine

8. apr 2025

„Prince Aviation“ izlaže svoju Cesnu XLS na sajmu AERO u Fridrishafenu: Prva instalacija Kolinsovog satelitskog interneta na YU-SVL

7. apr 2025

[ANALIZA] Šta će novi ekonomski vandalizam Donalda Trampa u formi uvođenja novih carina uraditi srpskoj a šta globalnoj avio-industriji

7. apr 2025

ICAO „cyber security“ seminar u Beogradu: Inovacije, izazovi i regulativa u oblasti vazduhoplovne sajber bezbednosti

1. apr 2025

KLM letnji red letenja: Holanđani ne smanjuju broj letova za Beograd

31. mar 2025

„La Premier“: Er Frans predstavio redizajniranu kabinu prve klase

24. mar 2025

Dodatni luksuz: Er Srbija otvorila „Premium Check-in“ zonu za putnike biznis klase

18. mar 2025

Poseta novog direktora SMATSA-e Nišu: Kontrolni toranj na „Konstantinu Velikom“ ponovo na dnevnom redu

12. mar 2025

[EKSKLUZIVNO] CAE „full motion level D“ A320 NEO simulator isporučen Vazduhoplovnoj akademiji

4. mar 2025

IATA izveštaj o bezbednosti letenja u 2024. godini: Sedam udesa sa smrtnim ishodom u okviru 40,6 miliona bezbedno obavljenih letova

26. feb 2025

Ljudski faktor u kontroli letenja: Između evropske automatizacije i američkog ponosa

10. feb 2025

Er Srbija najavila rekordni profit od 50 miliona evra: „Miki Manojlović“, „Dejan Stanković“ i još jedan A319 od sada u vlasništvu kompanije

31. jan 2025

[POSLEDNJA VEST] Viz er u Beogradu prva žrtva američkih sankcija protiv NIS-a: Od juče u 15 časova mađarska avio-kompanija prestala da toči gorivo na „Nikoli Tesli“

22. jan 2025

Vozilo koje je danas upalo na aerodrom „Nikola Tesla“ – džip sa rotacionim svetlima, sa oznakama neidentifikovanog obezbeđenja

20. jan 2025

Posledice današnjeg upada neovlašćenog automobila na platforme „Nikole Tesle“ : Privremeno zatvoren prolaz kod Jat Tehnike, DCV menja granice aerodromskih zona i njihove pristupe

20. jan 2025

[EKSKLUZIVNO] Imenovan novi direktor Kontrole letenja Srbije i Crne Gore (SMATSA)

17. jan 2025
Er Srbija vraća u državni budžet 20 miliona evra, ističe istorijske rekorde u ostvarenom saobraćaju
Er Srbija je obavila 63 odsto više letova u odnosu na isti period prošle godine, odnosno 38 odsto više nego za prvih šest meseci 2019. godine / Foto: Uroš Mitrović, Tango Six

Er Srbija vraća u državni budžet 20 miliona evra, ističe istorijske rekorde u ostvarenom saobraćaju

Kako je danas saopštila nacionalna avio-kompanija, zbog dobrog finansijskog rezultata u u prvoj polovini tekuće godine, odnosno zabeleženog profita od 22,4 miliona evra, vratiće u budžet države 20 miliona evra.

Kako se navodi u saopštenju, samo u prva dva kvartala tekuće godine, Er Srbija je prevezla oko 1,7 miliona putnika, što je za 87 odsto više nego prošle godine, odnosno za 59 odsto više u odnosu na do sada rekordnu pretpandemijsku 2019. godinu. U odnosu na ukupan broj putnika koji su putovali preko beogradskog aerodroma, udeo putnika Er Srbije je oko 50 odsto. Samo u junu, tržišni udeo putnika Er Srbije na beogradskom aerodromu bio je 55 odsto.

– U pomenutom periodu, Er Srbija je obavila ukupno 19.181 let, što je 63 odsto više u odnosu na isti period prošle godine, odnosno 38 odsto više nego za prvih šest meseci 2019. godine.

Kao efekat dobrog operativnog poslovanja, zabeležen je i rekordan finansijski rezultat. Srpska nacionalna avio-kompanija je, prema preliminarnim finansijskim izveštajima, u prvih pola godine zabeležila profit od 22.4 miliona evra, što je praktično na nivou profita za celu 2022. godinu.

Imajući u vidu dobar finansijski rezultat, Er Srbija je u skladu sa domaćim zakonima i uvažavajući zakonodavni okvir Evropske unije odlučila da već tokom ove godine Republici Srbiji uplati 20 miliona evra, po osnovu sredstava primljenih kroz postupak dokapitalizacije. Er Srbija se i ovim putem zahvaljuje Vladi Republike Srbije na podršci i ističe da će nastaviti da ispunjava svoje obaveze preuzete Ugovorom o dokapitalizaciji.

Podsećamo,  Republika Srbija je sprovela dokapitalizaciju srpske nacionalne avio-kompanije  u skladu sa evropskom i domaćom regulativom u decembru 2020. i u septembru 2022. godine, kao meru otklanjanja poremećaja nastalih u poslovanju izazvanih pandemijom Covid 19 tokom 2020. godine, odnosno 2021. godine. – navodi se u saopštenju Er Srbije.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

PS

Dobro je kad neko nešto hoće i da vrati lol. To se retko dešava.

Odgovori
Sa

Koliko je to u MTOW? :)

Odgovori
Yr

Čini mi se da bi bolje bilo da taj novac ulože u još zaposlenih i dry lizing, da smanje kašnjenja i redukuju troškove poslovanja da bi ovaj odličan rast bio održiv na duže staze. Nek vraćaju pare kad viškovi budu značajno veći.

Go

Slažem se apsolutno. Plašim se da je problem u tome što je vlasniku hitno potreban novac, jer je u velikoj frci, a i malo marketinga, slikanja i busanja u grudi nikad nije na odmet, pogotovo sad kada stvari malo izmiču kontroli. Svaka čast JU, želim im samo da budu još bolji i uspešniji, i nadam se da znaju da je to moguće samo sa kvalitetnim i zadovoljnim timom ljudi.

Yr

20 miliona evra je kap u moru „vlasniku“, biće da je pre malo politički marketing a malo i da se zapuše usta onima koji bi da se žale EU kako je Airserbia nelojalna konkurencija a Alitalija sprži 4 milijarde i njena naslednica ITA ne vrati ni dinara, Lufthansa dobije 11 milijardi od nemačke vlade zbog Covida i sl. Verovatno je ovo i najpametnije, kao vraća se lova, samo da ne izvuku mnogo keša iz kompanije. Nažalost sudbina malih i siromašnih država je da subvencionišu avioprevoznika jer kad pustiš tržište, niko neće da leti a novac gubiš padom prihoda aerodroma, turizma i slabom povezanošću. Ako svedeš gubitke na 10-ak miliona godišnje i da kompanija nestagnira već si na konju. Mi smo krenuli malo drugačije, upucali solidne pare i krenuli u silovit rast. Samo još da vidimo koliko je to održivo.

PS

@Golub
Sitne su to pare za vlasnika. AS svakako mora da vrati te pare a sad je to najmanje bolno. Pride, mislim da će za ovo dobiti određene poreske olakšice. Jer ovo verovatno neće biti iskazano kao profit koji se oporezuje već vraćanje duga. Tako rešavaju više problema. U suprotnom državne firme em plate porez na dobit em dobar deo preostale dobiti uplate vlasniku. Ovako verovatno plaćaju manje. Lukavo. I u skladu sa zakonom ;)

Dj

>>Jer ovo verovatno neće biti iskazano kao profit koji se oporezuje već vraćanje duga.

Samo kamata smanjuje poreske osnovicu, vracanje glavnica ne!

zi

ne valjda kad vrate u budzet, ne valjda kad zadrze profit …ne valjda ni kad drzava investira.
Kako ugoditi ljudima koji ne zele da im bude ugodjeno ?

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs