[PRVE FOTOGRAFIJE] Treći Embraer u bojama Er Srbije

26. sep 2023

Željko Mitrović najavio ulazak Er Pinka u redovni avio-saobraćaj: „U narednih 6 meseci ćemo probati da se okušamo u regionalnom „low-cost“ saobraćaju sa Embraerima“

25. sep 2023

Vazduhoplovna akademija i indijska avio-kompanija Džet vingz ervejz potpisali ugovor o obuci pilota: Cilj je obuka 800 indijaca u Vršcu u narednih 5 godina

21. sep 2023

[EKSKLUZIVNO] Prvi renderi izgleda novog dela putničkog terminala aerodroma „Konstantin Veliki“ u Nišu i planirana proširenja infrastrukture

14. sep 2023

Er Frans slavi 90. rođendan: Od Pariza do Beograda 11 sati

1. sep 2023

Kurs namenjen savladavanju straha od letenja ponovo u Zagrebu: Teorijska predavanja i praktični let u putničkom avionu protiv avio-fobije

24. avg 2023

[EKSKLUZIVNO] Poznati srpski pilot Živadinović nudi rešenje za srpsko letačko osoblje: EASA medical pregledi na granici Hrvatske i Srbije u Iloku

23. avg 2023

Er Srbija vraća u državni budžet 20 miliona evra, ističe istorijske rekorde u ostvarenom saobraćaju

10. avg 2023

Najstariji živi srpski pilot danas puni 100 godina: Avram Avramović i njegovih 22.000 sati u vazduhu

10. avg 2023

[POSLEDNJA VEST] Danas završena prva domaća konverzija puničkog u kargo avion u Jat Tehnici; Prve fotografije

9. avg 2023

Er Montenegro dobio IATA kod

7. avg 2023

Boingova procena potrebe za pilotima i mehaničarima: Do 2042. godine trebaće ih – baš baš baš mnogo

3. avg 2023

[EKSKLUZIVNO] Prva fotografija prvog Er Srbijinog Embraera E195

2. avg 2023

[POSLEDNJA VEST] Stiže prvi Embraer E195 za Er Srbiju

1. avg 2023

Šestomesečni poslovni rezultati MTU-a na globalnom nivou: Novu Pazovu očekuje deo od ukupno ugovorenog posla vrednosti do 20 milijardi evra

31. jul 2023

GoldAir prvi hendler koji se širi na „Nikoli Tesli“ nakon liberalizacije tržišta

27. jul 2023

Izmena Zakona o vazdušnom saobraćaju zbog haotične letnje sezone i spisak svih mogućih vazduhoplovnih grehova

25. jul 2023

[EKSKLUZIVNO] Rajner Beker, direktor MTU Serbia za Tango Six: Postrojenje u Novoj Pazovi biće najmodernije na svetu

19. jul 2023

Makedonska kontrola letenja kupila Rohde & Schwarz sistem glasovne komunikacije

12. jul 2023

[POSLEDNJA VEST] Direktorat civilnog vazduhoplovstva doneo odluku o slobodnom pristupu hendling tržištu na „Nikoli Tesli“

11. jul 2023
Er Srbija vraća u državni budžet 20 miliona evra, ističe istorijske rekorde u ostvarenom saobraćaju
Er Srbija je obavila 63 odsto više letova u odnosu na isti period prošle godine, odnosno 38 odsto više nego za prvih šest meseci 2019. godine / Foto: Uroš Mitrović, Tango Six

Er Srbija vraća u državni budžet 20 miliona evra, ističe istorijske rekorde u ostvarenom saobraćaju

Kako je danas saopštila nacionalna avio-kompanija, zbog dobrog finansijskog rezultata u u prvoj polovini tekuće godine, odnosno zabeleženog profita od 22,4 miliona evra, vratiće u budžet države 20 miliona evra.

Kako se navodi u saopštenju, samo u prva dva kvartala tekuće godine, Er Srbija je prevezla oko 1,7 miliona putnika, što je za 87 odsto više nego prošle godine, odnosno za 59 odsto više u odnosu na do sada rekordnu pretpandemijsku 2019. godinu. U odnosu na ukupan broj putnika koji su putovali preko beogradskog aerodroma, udeo putnika Er Srbije je oko 50 odsto. Samo u junu, tržišni udeo putnika Er Srbije na beogradskom aerodromu bio je 55 odsto.

– U pomenutom periodu, Er Srbija je obavila ukupno 19.181 let, što je 63 odsto više u odnosu na isti period prošle godine, odnosno 38 odsto više nego za prvih šest meseci 2019. godine.

Kao efekat dobrog operativnog poslovanja, zabeležen je i rekordan finansijski rezultat. Srpska nacionalna avio-kompanija je, prema preliminarnim finansijskim izveštajima, u prvih pola godine zabeležila profit od 22.4 miliona evra, što je praktično na nivou profita za celu 2022. godinu.

Imajući u vidu dobar finansijski rezultat, Er Srbija je u skladu sa domaćim zakonima i uvažavajući zakonodavni okvir Evropske unije odlučila da već tokom ove godine Republici Srbiji uplati 20 miliona evra, po osnovu sredstava primljenih kroz postupak dokapitalizacije. Er Srbija se i ovim putem zahvaljuje Vladi Republike Srbije na podršci i ističe da će nastaviti da ispunjava svoje obaveze preuzete Ugovorom o dokapitalizaciji.

Podsećamo,  Republika Srbija je sprovela dokapitalizaciju srpske nacionalne avio-kompanije  u skladu sa evropskom i domaćom regulativom u decembru 2020. i u septembru 2022. godine, kao meru otklanjanja poremećaja nastalih u poslovanju izazvanih pandemijom Covid 19 tokom 2020. godine, odnosno 2021. godine. – navodi se u saopštenju Er Srbije.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

PS

Dobro je kad neko nešto hoće i da vrati lol. To se retko dešava.

Odgovori
Sa

Koliko je to u MTOW? :)

Odgovori
Yr

Čini mi se da bi bolje bilo da taj novac ulože u još zaposlenih i dry lizing, da smanje kašnjenja i redukuju troškove poslovanja da bi ovaj odličan rast bio održiv na duže staze. Nek vraćaju pare kad viškovi budu značajno veći.

Go

Slažem se apsolutno. Plašim se da je problem u tome što je vlasniku hitno potreban novac, jer je u velikoj frci, a i malo marketinga, slikanja i busanja u grudi nikad nije na odmet, pogotovo sad kada stvari malo izmiču kontroli. Svaka čast JU, želim im samo da budu još bolji i uspešniji, i nadam se da znaju da je to moguće samo sa kvalitetnim i zadovoljnim timom ljudi.

Yr

20 miliona evra je kap u moru „vlasniku“, biće da je pre malo politički marketing a malo i da se zapuše usta onima koji bi da se žale EU kako je Airserbia nelojalna konkurencija a Alitalija sprži 4 milijarde i njena naslednica ITA ne vrati ni dinara, Lufthansa dobije 11 milijardi od nemačke vlade zbog Covida i sl. Verovatno je ovo i najpametnije, kao vraća se lova, samo da ne izvuku mnogo keša iz kompanije. Nažalost sudbina malih i siromašnih država je da subvencionišu avioprevoznika jer kad pustiš tržište, niko neće da leti a novac gubiš padom prihoda aerodroma, turizma i slabom povezanošću. Ako svedeš gubitke na 10-ak miliona godišnje i da kompanija nestagnira već si na konju. Mi smo krenuli malo drugačije, upucali solidne pare i krenuli u silovit rast. Samo još da vidimo koliko je to održivo.

PS

@Golub
Sitne su to pare za vlasnika. AS svakako mora da vrati te pare a sad je to najmanje bolno. Pride, mislim da će za ovo dobiti određene poreske olakšice. Jer ovo verovatno neće biti iskazano kao profit koji se oporezuje već vraćanje duga. Tako rešavaju više problema. U suprotnom državne firme em plate porez na dobit em dobar deo preostale dobiti uplate vlasniku. Ovako verovatno plaćaju manje. Lukavo. I u skladu sa zakonom ;)

Dj

>>Jer ovo verovatno neće biti iskazano kao profit koji se oporezuje već vraćanje duga.

Samo kamata smanjuje poreske osnovicu, vracanje glavnica ne!

zi

ne valjda kad vrate u budzet, ne valjda kad zadrze profit …ne valjda ni kad drzava investira.
Kako ugoditi ljudima koji ne zele da im bude ugodjeno ?

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs