Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

26. nov 2024

Hrvatska potpisala ugovor za nabavku 6 besposadnih letelica Bajraktar TB2, stigao sedmi Rafal

21. nov 2024

[ANALIZA] Da li su Srbiji zaista potrebni izraelski raketni artiljerijski sistemi PULS i besposadne letelice Hermes?

21. nov 2024

Erbas započeo sa sklapanjem prototipova besposadne letelice SIRTAP

20. nov 2024

[POSLEDNJA VEST] Vučić najavio nabavku sistema „jačeg od HIMARS-a“ i dronova; dan ranije izraelski Elbit objavio da je prodao svoj konkurentski sistem PULS i dronove Hermes 900 „neimenovanoj evropskoj zemlji“

19. nov 2024

Svetska premijera ruskog borbenog aviona Su-57 u Kini, prvi izvozni ugovori i još jedna isporuka za rusko ratno vazduhoplovstvo

18. nov 2024

Hrvatska Vlada dala zeleno svetlo za nabavke Bajraktara, tenkova Leopard 2 i održavanje Rafala

15. nov 2024

[EKSKLUZIVNO] Utva iz Pančeva i kineska kompanija ALIT na sajmu u Žuhaiju potpisali memorandum o formiranju Centra za održavanje vojnih dronova srpske i kineske proizvodnje

13. nov 2024

Uloga Egipta u procesu srpske nabavke Rafala

13. nov 2024

EDGE potpisao ugovor sa Erbasom o serijskoj proizvodnji modularnih paletizovanih rezervoara goriva za avion C295

12. nov 2024

[POSLEDNJA VEST] Nastavak isporuke druge tranše: Srbiji počeli da stižu i naoružani helikopteri H145M

8. nov 2024

U Hrvatskoj u toku zajednička francusko-hrvatska vazduhoplovna vežba sa borbenim avionima Rafal

7. nov 2024

Makedonija vraća u upotrebu dva helikoptera Mi-8MT remontovana u Češkoj: Let kući preko Mađarske i Niša

6. nov 2024

Prvih 50 godina Orla: Od prototipa do modernizacije jugoslovenskog jurišnika

5. nov 2024

Spekulacije o opremljenosti i naoružanju Rafala širom sveta kao dokaz o “degradiranju“ sposobnosti borbenog aviona

4. nov 2024

Prva javna potvrda: Mistrali 3+ u jedinicima Kopnene vojske

1. nov 2024

Pola veka od prvog leta IAR-93: Obeležen zlatni jubilej jugoslovensko-rumunskog jurišnika

31. okt 2024

FPV dronovi proizvedeni u Hrvatskoj biće integrisani na tursku besposadnu letelicu Bajraktar TB2

31. okt 2024

[NOVA KNJIGA] 50 godina od prvog leta Orla: Foto-monografija „J-22 Orao, Prototip“

30. okt 2024

Rebalans budžeta otkriva iznose prvih rata za Rafale: Naoružanje ključno za konačnu cenu nabavke

30. okt 2024
Prvi transportni avion C295W uveden u naoružanje RV i PVO Vojske Srbije
Prvi srpski C295W ''29501'' isporučen 25. septembra na batajničkom aerodromu / Foto: Ministarstvo odbrane

Prvi transportni avion C295W uveden u naoružanje RV i PVO Vojske Srbije

Kako je saopšteno iz Ministarstva odbrane, prvi od dva erbasova transportna aviona C295 uveden je u upotrebu RV i PVO Vojske Srbije. Aerodrom „Pukovnik-pilot Milenko Pavlović“ u Batajnici danas su posetili ministar odbrane Miloš Vučević i načelnik Generalštaba Vojske Srbije general Milan Mojsilović.

Tom prilikom su ministru Vučeviću i generalu Mojsiloviću predstavljene su namena, mogućnosti i karakteristike tog vazduhoplova koji će značajno doprineti jačanju sposobnosti Vojske Srbije.

Paket u kome se nalaze dva aviona C295 koštao je 81 milion evra / Foto: Ministarstvo odbrane

Ministar Vučević razgovarao je i sa pilotima koji su se obučavali u Sevilji za upravljanje avionom C295, kao i sa tehničarima obučavanim za osnovno tehničko održavanje ovog tipa aviona koje će se izvoditi u Republici Srbiji. „On se uverio u obučenost pilota i tehničara i njihovu osposobljenost, a najviše u njihovu motivisanost za rad i zadovoljstvo što u svojoj jedinici imaju ovakav vazduhoplov“, navodi se u saopštenju Ministarstva odbrane Srbije.

Ugovor vredan 81 milion evra za nabavku dva aviona C295 potpisan je u februaru 2022. godine, kako je tada bilo saopšteno 66 miliona se odnosi na same letelice dok 15 miliona koštaju preobuka i oprema.

Ministar Vučević u razgovoru sa pilotima koji su se u Sevilji, Španija obučavali za letenje na avionu C295 / Foto: Ministarstvo odbrane
U avion je postavljen VIP modul sa nekoliko sedišta / Foto: Ministarstvo odbrane

Prve fotografije srpskog C295W sa evidencijkim brojem 29501 (fabričkog broja 220)objavljene su na društvenim mrežama februara ove godine, a Tango Six je početkom septembra preneo da je njegov fabrički prijem izvršen u julu. Avion je isporučen 25. septembra kada je, zajedno sa lovcima MiG-29 preleteo iznad Beograda, ujedno i iznad Sajma gde se tada održavao sajam naoružanja i vojne opreme Partner.

U intevjuu za Tango Six, pomoćnik ministra odbrane za materijalne resurse dr Nenad Miloradović, izjavio je da se isporuka drugog aviona C295 (ev. broja 29502, fab. broja 223) očekuje uskoro, a Tango Six saznaje da bi se to moglo dogoditi krajem novembra.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

al

Avion je prelep i hvala Bogu da smo konacno presli na modernu zapadnu tehniku.

Odgovori
Mi

Aha pogotovu VIP konfiguracija !
To ce znatno ojačati borbenu gotovost…
******** Ti lebac

А

@Milan

Авион је вишенаменски, тако да се уградњом различитих модула може користити за различите транспортне и специјалне задатке. А ВИП модул је само један од потенцијалних модула.

Sa

E sad jedan C 390 da se nabavi, pa da imamo i jedan pravi transportni avion.

Jo

koja je razlika korištenja toga ili dasha ili atr-a

Odgovori
Mi

Pa to ti je kao mini bus koji nema zadnja vrata, gepek, I moze da prevozi samo ljude I njihov rucni prtljag I mini busa koji ima zadnja vrata, mogu se povaditi sva sedista I natovariti ga svim I svacim sto moze stati I sto on moze vuci.

Jo

aha ima, zadnju rampu. to nisam znao. hvala. onda sve jasno

Dr

Sad mogu da emigrante vrate u njihove zemlje.

Mi

Znam ja da Vip moze da se montira i demontira. Al mi smo to platili a ja pitah a što ?
A taj VIP kolko znam ima i H145,pa kolko cujem a imam velike uši i jos sam klempav,imace i pume. Pa sad i Avion.
E ja samo bih da pitam. Sem tog VIPA el ima u ovoj zemlji Srbiji jos nekog ?

А

@Milan

Има гомила, али си се ти ухватио за једну специфичну мисију (од гомиле потенцијалних) коју Пуме, Х145 и Ц-295 могу да раде и пројектујеш неке своје личне проблеме.

Ne

Da li ova varijanta aviona ima mogućnost da se, uz odgovarajuće dodatke u opremi, koristi i za gašenje požara?

Odgovori
Me

@Nenad
Mislim da Airbus trenutno testira opremu za verziju za gasenje požara.

Fa

Kakav fantastičan prizor na Bataji – neka nas služi dugo i uspešno!

Takođe, nadamo se da će nasa moćna i kreativna namenska industrija uspeti, između doziđivanja sprata i potkrovlja na PASARS-a, da do kraja isteka resursa C295W smogne snage da sašije pristojnu kapu za pripadnike naseg RV-a i zameni ovu dizajnersku bruku i sramotu.

Odgovori
To

Samo zapadna tehnika, to se vidi, nažalost, po sukobima u svetu.

Zapadni tenkovi, avioni, PVO, artiljerija, raketna artiljerija

Odgovori
П

? Ти живиш у неком паралелном универзуму? Пратиш ли рат у Украјини и сада у Израелу? Гори западна техника још јаче од руске.
Свашта човек може да прочита…

Ni

Po2 al sto ruska gori bre to nema nigdje na svijetu. Gori ko da su sibice…

Dr

Unutra je već VIP konfiguracija, samo još da ga i oboje u VIP…
I da nabave još VIP opreme koja nam je najneophodnija…

Odgovori
Mi

To je samo za demo, sve je to konfigurabilno i lako se menja. U osnovi su klupe/sedista sa strana za padobrance ili je sve prazno za teret.

To

Таман да се Министар одбране и свита спакују у један,у други спакују злато и девизне резерве и бежанија у Севиљу.И да живе срећно ко у бајци до краја живота.Реално за ове паре су могли купити Ил-76 који може да служи нечему.Ово је добро једино за бежанију и узимање провизије.

PS

@Tomcat
Aj pogledajte koliko košta Il-76, na stranu to što ne može da se dotera.

Mi

Lepotica!
Voleo bih i da imamo jedan ili dva klase Il-76. Ne znam koji je najbolji izbor trenutno za interkontinentalni transport, ali bi koristio itekako.

Odgovori
д

Бацили смо 81 милион евра.

Odgovori
ci

Bacamo godišnje 100,000,000 evra za prava za Tv prenos Premier lige, a ovo nije bacanje para. Da je uveden u službu koju nedelju ranije taman je mogao da pripomogne evakuaciji civila iz Izraela !

Dr

Nisi nista ti bacio iz svog dzepa , vec je novac dalo ministarstvo odbrane , valjda tamo ima neko strucan da zna sta im je potrebno.
Izmedju ostalog jedini ispravni transportni avion Antonov koji ima vojska uskoro im isticu resursi.
Avion ima puno funkcija , od vip transporta , transporta tereta, izvidjanja , skokova padobranaca , medicinskog prevoza , prevoza u slucaju elementarnih nepogoda…
Vojska mora da radi svoje redovne zadatke i vezba , iskreno nadam se pokretanju jis nekog vojnog aerodroma i kupovini jos aviona.

VJ

Slažem se. Veoma je prosto. Može da sleti na TRI aerodroma u Srbiji, koji su međusobno udaljeni od 150 do 240 km. Tu može da sleti i poleti, za ostalo je neupotrebljiv. Dok se pripremi i utovati avion, kamio će doći,plus nosi više tereta.
Za priču o međunarodnim misijama je neozbiljno. Toliko novca dati, pri čemu je nepogodan za misije u udaljenim zemljama. U krajnjem sllučaju preskupo za tu namenu, a u Srbiji neupotrebljiv. Samo zbog 63. je preskupo, posebno što desantiranje iz aviona ne postoji preko pola veka. Brdo srednjih helikoptera se moglo kupiti.

ra

Šta konkretno od tereta može da ponese ovaj avion jer vidim da je pun sedišta u tovarnom prostoru?

Odgovori
Sr

U avionu se u roku od nekoliko minuta montiraju ili demontiraju sedista, samim tim u svakom momentu može da postane adekvatan avion za prevoz nasih vojnika u mirovne misije, ako je potreban transport robe, uklonis sedista i problem resen.

Iv

Zasto je u VIP varijanti, koju ce zapravo svrhu imati? Zamolio bih nekog strucnog da objasni

PS

Vidite sine na podu. Za dva minuta ga prepodesis kako hoces.

А

@Ivica

Авион није у ВИп варијанти, већ је вишенаменски транспортни авион, који се уградњом различитих модула може прилагодити за вршење различитих транспортних и специјалних мисија.

Mu

Može da ponese rakete od BM-21 Grad-a za Hezbolah, što je dosad nosio IL-76 glumeći cargo za marelice. Zbog toga su ga i kupili.

Odgovori
ev

управо тако!! Коме је пало на памет, да НЕ УВЕДЕ можда неку редизајнирани , али ипак, шајкачу!
Уместо тога капа продавца хот дога у америчким стадионима на милитари стилу?!
Само враћање фабричким подешаваљима ће вратити поверење и углед, иначе исто у некој форми важи за целу војску!

Mu

Pogledaj listu opreme vojske Mijamara. Tenkovi T-55 koji nedostaju u inventaru vojske Srbije, bosansko-brdski topovi, Nora haubice… Srbija je s tim marelicama izazvala genocid u Mijamaru. Ili su pak Rusi okrivili Srbiju što mi izgleda još vjerovatnije.

Mu

Myanmar je poznat i kao Burma. Bivša Engleska kolonija, zar ne ?

PS

A Mjanmar nema i zapadno naoruzanje? Kupovao je dok nije bio pod sankcijama gde je sta stigao.

Mu

@ PSA
Pa Srbija je za Myanmar zapad.

AL

Lep avion i zaista potreban. Dobro je da se sto vise kupuje novo oruzje i oprema. Novo je novo.

Odgovori
Pe

Ovo nije transporter, nego evakuator.

Odgovori
Th

Cemu treba vojsci VIP-letelica ? Da padobranci vezbaju sa jednim avionom ? Da se puni kartone sa 1000l vodom na jednom avionu
da gasi pozare ? Tako da se gasi pozar meni deluje smesno. Ona
delegacija koja je bila u Ägyptenu u poseti nebi stala u jednom
avionu. Nece valdja i drugi biti u toj VIP-konfiguraciji ?

Odgovori
Ž

Thomas

Авион има VIP модул са неколико седишта који се лако уклања.

Mi

Mislio sam da je mali teretni avion, gdje se mogu prevoziti stvari i barem neka laka vozila kao npr. C-27J Spartan što može. Ali ne, ovo je samo za vojnike, nema visinu niti širinu za nešto drugo. Koje su namjene tog aviona ? Možda jedino za trening padobranaca i kao prevozno sredstvo za Vučićeve ljude gdje se doslovo vide stolovi i „fotelje“ na slikama, pošto vojnici ne trebaju takvo što u avionu.

Odgovori
Th

Visina i sirina sa male vojnike.
Za mene je to vise neka VIP-letelica nego neki pravi vojni transportni
u rangu jednog A-130J. Imas pravo. Sadge.

Jo

Tacno da smo uzeli C-17, ovi strucnjaci iz komsiluka bi rekli, ma lose je to, bolji je C-5. Komedija.

Ž

Thomas

Јесте, 35 земаља света је за своје ратно ваздухопловство купило ВИП летелицу за “мале војнике“.

Ac

Taj avion je nabavljen kao zamena za An-26, koji je nešto manji i ima manju nosivost nego C-295M. On je namenjen prevozu pripadnika VS u međunarodne mirovne misije, prebacivanju manje kabaste i masivne opreme, izvođenju padobranskih desanata, ali i hitnoj evakuaciji državljana Srbije iz ratom pogođenih područja (on može da poleće i sleće i sa travnatih i zemljanih pista, tako da može da vrši evakuaciju ljudi iz područja gde nema ozbiljnih aerodroma, što mlazni avioni ne mogu). Uz nabavku adekvatne opreme, ovaj avion može da se koristi i za gašenje požara, a čak je moguća integracija vođenih bombi ili manjih krstarećih raketa, pa može da se koristi i kao laki bombarder. Ipak, za prevoz masivne i glomazne tehnike on nije adekvatno rešenje… Ne tako davno, Vučić je najavljivao i nabavku većeg aviona nosivosti od 40-50 tona, što implicira da je mislio na ruski Il-76, ali je u međuvremenu otpočeo rat u Ukrajini i dopremanje tehnike iz Rusije je postalo otežano… Alternativa Il-76 bi mogao da bude kineski Y-20, ali je on dosta skuplji (oko 160 miliona dolara), dok se američki C-17 više ne proizvodi zbog previsoke cene (od Indijaca su tražili preko 400 miliona dolara po aparatu). Interesantne opcije su i Airbus-ov A400M ili japanski Kawasaki C-2, ali je njihova nosivost ispod 40 tona (A400M do 37 tona, C-2 do 32 tone)…

Mi

@Thomas ehehe baš. Možda za talijanske i španjolske vojnike, pošto su oni prilično mali. Vidiš na videu kada stoje, glava im udara koliko je nisko.

Me

@ Milki
Ovaj avion je veličine recimo ATR72 iz Air Srbije ili Dash Q400 iz Croatia airlinesa. Putnici u avionu SEDE na sedištima tokom leta, ne stoje. Ako je putnicima OK da lete u ATR-u ili Dash-u biće i putnicima u C295.

Br

Bacene pare iskreno. Ne treba nam veliki transportni avion, nit imamo veliku zemlju nit su padobranski desanti od ikakve upotrebne vrednosti. Sad jedino to sto moze da gasi pozar, al postoje avioni specijalizovani za to. Jedino ako je kupljen da se slihtamo Spaniji, ipak mogli smo druge stvari od njih kupiti za 81 miliona evra. Nek mi objasni neko upotrebnu vrednost ovih aviona? Bolje da smo za te pare kupili jos mistrala

Odgovori
А

@Brad

Транспортна авијација се нама претходне две деценије налетела највише у свом постојању, али да тотално она нама не треба. Колико самопоуздања у не знању неко може имати је импресивно.

Падобранци (и падобрански десанти) итекако имају и данас своје место, ако се изводе у правом тренутку и на правом месту, на одговарајући начин. Па чак и поред десанта, Ц-295 је вишенаменска платформа, која се модулима може прилагодити да обавља гомилу транспортних и специјалних задатака.

Mi

Mislis na paraglajderiste Hamasa. Nema potrebe za njima pokazuje ukrajinski front osim da vezbaju kod nas u dva bataljona skokove iz helikoptera pored drugih vestina. 72 i 63 moraju da se prepakuju u jednu ozbiljnu brigadu ovako nema nikakvog smisla.

ve

Gledajući video iznenadio sam se koliko malo mjesta ima u avionu. Možda griješim ali mi se čini da nema zadnju rampu za utovar tereta (šok) mislim da bi C-27 J Spartan bio puno bolji izbor. Usporedbe radi u konfiguraciji za medicinski prijevoz – C-295 može da transportuje do 24 ranjenika, Spartan – 36 nosila s ranjenicima i 6 liječnika. Spartan ima veću brzinu, plafon leta i dolet u odnosu na C-295, naravno ima i zadnju rampu koja ga čini pravim transportnim avionom. Ovisno o konfiguraciji cijena Spartana je oko US$ 33.35 million, znači isto ako ne i povoljnije.

Odgovori
Ž

veki

Словенци су два Спартана платили 117 милиона евра, Србија два С295 81 милион. Немамо детаље уговора, односно каква је све опрема набављена, али Спартан је ипак знатно скупљи авион.

Погледајте добро ове фотографије, па процените да ли авион има задњу рампу.

https://tangosix.rs/2023/25/09/prve-fotografije-iznad-beograda-preleteo-prvi-transportni-avion-c-295w-za-srpsko-ratno-vazduhoplovstvo/

PS

To sta pise na tarabi ne znaci da je istina. VS je gledala i Spartan. Nije C295 kupljen napamet. Spartan ima te reklamirane karakteristike kao Pasat od 2500 kubika što troši 3l dizela. Mislim može, u leru nizbrdo…

Mi

Polomio ga Italijan na Batajnici ne moze da izvede nista, a preskup.

Me

@Veki
Da je uzet Spartan bilo bi „a što nije Herkules, veći je, da je uzet Herkules bilo bi „što nije C5″…
Ovo je dugo mereno i procenjivano i sigurno je najbolja opcija za potrebe VS.

Ga

Znači AN 26 nije dobio zamenu.

Odgovori
Mi

Ne mogu ni da se isprave u ovom avionu.

PS

A jeste li nekad zaista i videli taj An-26 iznutra i koliki je iznutra? Gugl je vaš prijatelj…

Mi

U AN 26 moze lepo da stane odrasla osoba na sredini, pravili su i putnicke verzije od njih. Lepo je sto pratite sta se pise, nije lepo da bacate nas novac.

А

@MikaOklop

295 је најлогичнија замена за Ан-26 која постоји данас и која је доступна, која доноси низ нових способности и могућности у поређењу са Ан-26. Нама је транспортни авион потребан, 295 је најлогичнија замена за тренутни транспортни авион, те је прича о „бацању новца“ изузетно смешна.

Ma

Prelep aviona, prava lepotica! Odlična nabavka, u poslednje vreme sve od Airbusa. Zaista impozantan spisak i broj zemalja koristi ovaj avion. SAd smo rame uz rame sa Ircima i oni su poručili 2 aviona C 295. : )
U situacijama kao što je ova sad u Izraelu gde je potrebna hitna evakuacija državaljana, pokazuje se neophodnost pored posedovanja nacionalne avio Kompanije da i vojska ima barem nekih kapaciteta da izvlači ljude sa kriznih žarišta.

Odgovori
Ga

Ако се добро сећам, када је пропао AIr Berlin, наши северни суседи, Мађари су купили два половна А319 за војску. У смислу вашег коментара они су предвидели да буду независни од цивилног саобраћаја.

Ma

@ Gale Tako je, Mađari su kupili dva polovna A319. Što više kapaciteta za transport to bolje. Videli smo na početku Kovida koliko je značilo imati nacionalnog avio prevoznika i koristiti kapacitete istog radi evakuacije građana i prevoza dragocenog medicinskog materijala. Pored nacionalnog avio prevoznika, dobro je da i vojska ima odgovarajućih kapaciteta za izvlačenja stanovništva sa kriznih područja, jer ipak su vojni piloti malo bolje priprmljeni za obavljanje misija pod neposrednom opasnošću i stresom kao i pritiscima te vrste. Ne treba biti vizionar pa pretpostaviti da će sukoba biti sve više i da će se budući sukobi voditi oko resursa vode i hrane.

Yo

Zapanjuje svađalački kapacitet naših naroda i narodnosti, mada već poodavno ne iznenađuje.
Nesumnjivo je struka izabrala ono što joj se čini optimalnim za raznorazne vojne i civilne misije – a neke će verovatno biti i međunarodne – i to je to, a uz to je i novo i sasvim ok.
Dobro je i to što se uzeo u obzir stav Španije po pitanju KiM.
Kao Nišlija koji je sa prozora posmatrao letove ruskog Il-76 – dok je gasio požare širom Balkana – cenim da nam je u okolnostima sve intenzivnijih klimatskih promena i raznoraznih vanrednih situacija koje to nosi – neophodno da nabavimo par takvih, civilnih kargo aždaja koje stvarno i mogu da obuzdaju i ugase ozbiljne šumske požare, a usput i da posluže za transport većih tereta.
Vojska ima svoje potrebe i izabralo se nešto višenamensko, ali neće oni imati i ekonomski karakter.
Uzgred, one kape zaista asociraju na – kiiikiriki, semenke, susami, zanimacija za zube…

Odgovori
Ni

Da li možda neko zna da li već imamo ili se planira da se ovi avioni smeste u neki hangar ili nešto čvršće?
Veoma vredne letelice i odlično što smo ih nabavili , pa bi bilo šteta da stoje napolju ili ne daj bože neki dron sa 1-2 kg eksploziva se zaleti u njih.
Takodje smatram da treba povećati vojnu saradnju sa Španijom, koja nije priznala tkz. „Kosovo“ i istražiti šta sve još može da se kupi ili proda ili zajednički razvije sa njima (pored ovoga razvoja BPL-a koliko čitam). Pa bolje da kupimo od njih neke proizvode nego od nekih zapadnih zemalja koje su odmah priznale našu južnu pokrajnu, bez obzira što Spanija ima svoje jasne razloge zašto nije priznala tkz „Kosovo“.
Sa srećom da naša vojska koristi nove avione. Živela Srbija !

Odgovori
Sr

Imate detaljne detaljne tekstove i poređenja upravo na ovom sajtu. Gore desno kliknete na lupu i ukucate C-295.

U glavnom, svaka zemlja koja je kupila ovaj avion bila je jako zadovoljna, neretko su naručili dodatne primerke(što će verovatno biti i slučaj kod nas). Ne to nije VIP avion, samo je modul takav, ta sedišta se povade, ubace druga ili bude u kargo varijanti, ili u varijanti gašenja požara itd. Avion služi u NATO, ODKB, na nekoliko kontinenata i svi su zadovoljni.

AN-26 ne može da se poredi sa ovim avionom. Performanse, dolet, nosivost, dostupan prostor, da ne pominjem što je avionika u 26ici na nivou C-47.

Fenomenalan izbor RViPVO. Jedina „zamerka“ je što zaista nema potrebe za low-vis rondelama, ne postiže se ništa, samo izgleda loše.

Odgovori
Ea

Лијеп авион. Могућности, поредећи конкуренте, при врху. С економског аспекта , најбољи избор. Алениа носи 2+ тоне више али је скупљи избор у основи а и током животног вијека скупља варијанта много. Чисто небо желим.

Odgovori
б

Такозвани транспортни авион у коме се људи не могу исправити? Шта ово може транспортовати осим такозване „елите“ у евентуалној бежанији? Невероватно бацање новца за ове кантурине.

Odgovori
52

Поприлично му је низак задњи трап а и предњи није нешто баш много висок. Тако да опција полетања и слетања са травнатих и земљаних терена ми је мало дискутабилна, постоји велика могућност оштећења од ствари које могу да се нађу на таквим теренима. Уз натанкано гориво, терет, било карго или са људима унутра можда још мало „легне“ а ако се ситуација да мора да се жури, било за полетање или слетања може да буде и поприличних оштећења. Анушка ми је већ погоднија за то, стајни трап у моторским гондолама, баш висок, лакше би то поднела уз мању могућност оштећења. Ал’ у реду је што се занавља техника

Sr

@522
U Kolumbiji rade ako se dobro sećam 3 misije nedeljno dostave humanitarne pomoći. Svaki put slete na travnatu PSS. C-295 im se pokazao jako pouzdano i izdržljivo, naručili su dodatne primerke.

Vl

Lepa masina nema sta. Da vise sluzi vojsci,a manje za VIP potrebe.

Odgovori
Pu

Da li neko može da mi objasni čemu služe ovi silni prozori na transportnom avionu?
Da li je verzija bez prozora jeftinija?

Odgovori
Ml

A mogli smo za skoro iste pare da kupimo Spartana koji je za ovo sr..e jumbo jet u svakom pogledu. Li mora da se kupi od Španaca. Arče se naše pare u zemenu za nepriznavanje nečega…

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor