[RAT U UKRAJINI] Eskalacija sukoba, Pentagon ocena: „80% ukrajinskog ratnog vazduhoplovstva ostalo netaknuto“

30. sep 2022

U Bugarskoj se srušio jurišni avion Su-25

29. sep 2022

[POSLEDNJA VEST] Nova S: Kod aerodroma Lađevci prinudno sletele dve vojne bespilotne letelice

28. sep 2022

Aero-klub „Vazduhoplovci Niša“ i Ministarstvo odbrane pokreću projekat “Biću pilot“: Besplatna pripremna nastava i sat vremena leta motornom jedrilicom

28. sep 2022

[FOTO-REPORTAŽA] Grčki vazduhoplovni muzej na aerodromu Dekelija

27. sep 2022

Rojters: UAE nabavili Bajraktare; Bugarska vlada odobrila projekat investicionih troškova za još osam F-16

23. sep 2022

[FOTO-REPORTAŽA] Athens Flying Week 2022: Festival retkih letelica iznad Tanagre

22. sep 2022

[ANALIZA] Sve o ratnim vazduhoplovstvima Evrope

16. sep 2022

[EKSKLUZIVNO] Komemorativni prelet 67. Eskadrile za Specijalne Operacije USAF-a iznad Pranjana u čast 78. godišnjice operacije „Halijard“

15. sep 2022

Vojni budžet Poljske u sledećoj godini raste 68% : Planira se nabavka 96 borbenih helikoptera AH-64E Apache Guardian

15. sep 2022

[POSLEDNJA VEST] Vučić u Skupštini Srbije: „Kupujemo još 11 helikoptera Mi-35 sa Kipra“

14. sep 2022

[INTERVJU] APS – Aviation Parts Service: Prva konferencija, 12 godina borbe za generalnu avijaciju u Srbiji

12. sep 2022

Vazduhoplovci Nacionalne garde Ohaja u poseti RV i PVO Vojske Srbije, drugi put za godinu dana

10. sep 2022

Frustracije u SAAB-u zbog neuspeha prodaje borbenog aviona Gripen

9. sep 2022

Rumunija namerava da nabavi tri bespilotna sistema Bajraktar TB2 za 300 miliona dolara

8. sep 2022

[POSLEDNJA VEST] Vučić: Srbija želi da nabavi Bajraktare za “stotine miliona dolara“

7. sep 2022

[REPORTAŽA] SIAF 2022: Slovački oproštaj od voljenih MiG-ova 29

7. sep 2022

Postkoronarni šok septembra 2022. godine: Iznenadni izliv aero-mitinga u mozak

6. sep 2022

Armija 2022: Sve o novim ruskim sredstvima protivvazduhoplovne odbrane, vazdušnog osmatranja i protivelektronske borbe

5. sep 2022

Međunarodni vojni sajam “Armija 2022“: Najveći prikaz ruske namenske industrije do sada

2. sep 2022
[POSLEDNJA VEST] Srbija potpisala ugovor za nabavku dva transportna aviona C295: Saopštena cena ugovora, datum isporuke i izbor avionike
Velika narudžbina ovog tipa letelice od strane Indije po svemu sudeći neće smetati Srbiji da dobije svoje avione relativno brzo / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

[POSLEDNJA VEST] Srbija potpisala ugovor za nabavku dva transportna aviona C295: Saopštena cena ugovora, datum isporuke i izbor avionike

Sedam godina posle prvih naznaka, delegacija Srbije potpisala je upravo u Madridu ugovor o kupovini dva srednja taktička transportna aviona Erbas C295. Ugovor su potpisali predstavnik Ministarstva odbrane pukovnik Aleksandar Cakić, predstavnik Jugoimporta Miroslav Mijatović i predstavnici Erbasa Bernhard Brener i Joanis Papahristofilu.

Nakon potpisivanja ugovora predsednik Srbije Aleksandar Vučić je tokom izjave za srpske medije rekao i vrednost ugovora po segmentima. Kako je kazao, ukupna vrednost ugovora iznosi 81 milion evra, letelice koštaju 66 miliona evra, a 15 miliona evra predstavlja vrednost opreme i preobuke.

Kompanija Erbas izdala je svoje saopštenje odmah nakon potpisivanja ugovora u kojem se navodi da ovim ugovorom Srbija postaje 36. korisnik ovog tipa aviona ali i još bitnije, da ugovor prati nadzorni ugovor između država, odnosno ministarstava odbrane Srbije i Španije koji će pomoći, kako navode iz Erbasa, da se analiziraju i razviju budući programi u sektoru odbrane između dve nacije.

Uskoro avion u RV i PVO sa najmodernijom avionikom / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Erbas kaže da će isporuke letelica početi krajem 2023. godine i da će one, ako je suditi po paketu avionike, biti najmodernije opremljene vojne letelice u Srbiji sa Kolinsovom „Pro Line Fusion“ opcijom.

Sedam godina prodaje

Proces nabavke C295 započeo je 11. oktobra prošle godine kada je između Ministarstava odbrane Srbije i Španije u Beogradu potpisan Memorandum o razumevanju o saradnji u oblasti industrije, naoružanja i opreme, što je omogućilo intenziviranje vojnotehničke i saradnje u oblasti vojne industrije. Istog dana ministar odbrane Srbije dr Nebojša Stefanović izjavio je na sajmu naoružanja i vojne opreme Partner 2021 da se očekuje potpisivanje ugovora za dva aviona C295.

Već početkom novembra 2021. ministar Stefanović je tokom zvanične posete Španiji, nakon sastanka sa španskom ministarkom odbrane Margaritom Robles, potpisao pismo o nameri Ministarstva odbrane Republike Srbije za nabavku vojnih transportnih vazduhoplova i Ministarstva odbrane Kraljevine Španije o pružanju podrške i pomoći prilikom te nabavke.

Kupovinom dva C295 Srbija je osigurala dalje postojanje svoje vojne transportne avijacije koja se već nekoliko godina oslanja na samo dva aviona, jedan laki transporter An-2TD nabavljen još 1977. godine koji se danas nalazi u sastavu 119. mešovite helikopterske eskadrile ‘‘Zmajevi‘‘, 98. vazduhoplovne brigade u Nišu, i jedan srednji transportni avion An-26 koji je uveden u upotrebu 1984. godine, i deo je inventara 138. transportne avijacijske eskadrile, 204. vazduhoplovne brigade na batajničkom aerodromu. 

Tango Six je početkom prošle godine detaljno analizirao moguće kandidate za novi transportni avion Vojske Srbije, među njima se naravno našao i C295 čiji izbor je na kraju možda i najlogičniji, obzirom na već ostvarenu saradnju sa Erbasom od koga su kupljeni helikopteri H215 Super Puma i H145M.

Komentari

a

Nadam se jedino da se radi o najnovijoj varijanti tog aviona C295W.

Odgovori
Ž

altec

Нисам скоро видео да је неко купио старију верзију.

Плус се спомиње најмодернија авионика, Collins Aerospace Pro Line Fusion®.

a

Dobar pazar – odlican izbor. Iskreno se nadam da ce avioni biti sa svim svojim visenamenskim sposobnostima ali bojim se da u ceni koja je recena – 33 miliona po avionu + 15 za obuku i opremu to nije slucaj… Tu najpre mislim na mogucnost gasenja pozara bez obzira na nabavku Kamova a verujem da ni air refuling nije beskoristan obzirom na nasu poziciju na mapi…

Zanimljivo je da se odmah izadje sa cenom za razliku pazara od Rusa i Kineza gde je to uvek „ugovorom onemoguceno“…

Sretno i dugo ih koristili u zdravlju i veselju!

Odgovori
D

Bojim se da je ova kupovina Airbus-ovog C295 samo pokazatelj puta kojim je krenula RV Srbije , posle ovoga me ne bi iznenadilo da sledeći Lovac Bombarder bude iz Airbus-a tj. Verovatno EF-2000 „Eurofighter- Typhoon“ što bi mene lično vrlo razočaralo ja sam pre svih za Ruski SU-35 „ bilo koje modifikacije „ ili ako ne taj onda Francuski Rafale F4R …. Mada bi najbolje bilo , po mom mišljenju , neki borac 5e generacije SU-75 ili Kineski J-20……. Samo ne fantomi oni preko velike bare !

Odgovori
e

Prava stvar.

D

Po mom mišljenju, najbolja opcija bi bio X-Wing ili možda čak Agressor TIE Starfigter.
Kad već pričamo o bajkama.

T

Daj bre oladite vise sa jos uvek nepostojecim Su-75..

N

@Darth Vader – bravo za komentar!

G

Tajfun je kanta najskuplji avion posle raptora,jako skup za odrzavanje a za cenu 2 tajfuna dobijes tri rafala.Da dodam da nam to nikada nece odobriti

F

Fina kupovina, samo da ih je malo više, i još par u AWACS varijanti, kao i za medicinske evakuacije.

@Dragan
Bitno je bolje kupiti Su-57M (planiran 2027-me) nego se usmeravati na avion (Su-75) koji:
a) Još nije ni poleteo.
b) Je laki i jeftini multirole avion – iskustava sa jeftinim “lakim lovcima”, se ima (MiG-21, a i MiG-29 ‘99-te) i nije baš da su pozitivna zadovoljavajuće….

Treba nama puno toga, ali vojna avijacija mora da ima posebno lovce, a posebno multirole – npr Su-57M i Rafale, i sl. One size fits all = Jack of all trades, master of none, ne očekivati od bilo čega što nije specijalizovano baš vrhunske performanse. Ako se ima dva tipa, onda su mogućnosti bitno veće: multirole bi pojačavali lovce u odbrani, a lovci njih branili u misijama vazduh-zemlja.

Kome je argument da smo “okruženi NATO zemljama” neka vidi Ukrajinu – strategijski bi bila ona Zapadu toliko značajnija od cele ex-YU da bi oni to trampili za tili čas – da se ima snage kako bi neki hteli da veruju, očas posla bi se primila Ukrajina u NATO, ali nema se…
Odnos snaga je daleko od onoga iz devedesetih, jačanje Kine je takvo da ga i slep vidi, i npr Nemacka i Turska (OUR old friends, još ako/kad ode Erdogan) neće još dugo morati da trpe Američko tutorstvo -enter the proxy War era – višepolarni svet, gde svaka sila ima svoje viđenje situacije. Posto su ustanovile i utvrdile da se međusobno ratovanje ne isplati, velike sile imaju mogućnost da interese isteruju ili obrušavanjem na male, ili huškanjem jednih na druge -i jedno i drugo je i usavršavano i isprobavano do beskonačnosti…

Nisam jedini ko ovako misli, čak i mnogi Zapadni analitičari, generali u penziji itd smatraju da smo na pragu nove epohe nestabilnosti, dok se ne izdešavaju tektonska pomeranja na relaciji Kina-USA i Azija-Evropa. Istorija nema milosti – gazi nespremne – u to smo se debelo uverili…

S

Idemoooo…

Odgovori
B

Ne ulazim u kvalitet aviona, ali kupovati vojnu opremu u neprijateljskim zemljama je pogrešno. Španija je članica NATO pakta, a njihove namere su nam poznate.

Odgovori
A

Srbija je vojno neutralna država i nema neprijatelje, ali nema ni neke prijatelje. Zbog toga treba da gleda svoje du*e i kupuje tamo gde je najbolja opcija.

S

@Branislav
Nama treba upravo sto vise tih „clanica NATO pakta“ na nasoj ili bar neutralnoj strani…. samo da podsetim, Spanija nije priznala nezavisnost KiM i ne planira da prizna.

a

Srbija je drzava na putu ka Evropskoj Uniji.
Vecina gradjana nase zemlje podrzava taj put.

Srbija nema neprijateljske zemlje u Evropi, jedino zemlje i teritorije sa kojima je nekada imala ili i dalje ima sukobe, da li interesa ili oko teritorije.

Srbija ima i gradi prijatelje i partnere svuda, a pogotovo u vojnom smislu tu treba biti apsolutno i potpuno nepristran.

Г

Потпуно си у праву Браниславе. Они могу једноставно да ставе санкције на продају резервних делова и ти авиони неће да лете.

Александре, како Србија нема непријатеље? Да ли су нас пријатељи бомбардовали 1999-те?

R

Nama je NATO bio neprijatelj… više nije. Od bombardovanja je prošlo 23 godine. To ti je u odnosu na Drugi svjetski rat 1968. godina. 1952. godine je započet projekt Evropske Unije.
Dakle, kad je rat gotov, gotov je… IDEMO DALJE!

P

@Branislav a posebno ne trbea kupovati neprijateljska kola: po Vama cela Srbija treba da vozi UAZ i Ladu.Uvalili su vojsci tak UAZ na opsti smeh Rusa na forumima (posle 100h km ide generalka motora, kazu).
JNA zato vozila Mercedes Puch!

M

>> Александре, како Србија нема непријатеље? Да ли су нас пријатељи бомбардовали 1999-те?

To je bilo pre 23 godine, dokle vise? Pa 23 godine posle 1389. srpski vladar bio je vazal turskom sultanu i regularno slao vojsku u ratove za sultana. Kako se to uklapa tu tvoje shvatanje sveta?

Г

Одговор „Rade22“-ту, „Petrovic Dusan“-у и „Miladojka Youneed“-и. Вероватно се ради о истој особи … Дакле, нама није пријатељ онај који нам намеће санкције. Пре само нешто више од годину дана, Харадинај (читај запад и САД) је забранио увоз српске робе на КиМ-у. За нешто више од годину дана смо изгубили око МИЛИЈАРДУ ($ 1 000 000 000) долара у извозу робе, ПЛУС губитак тржишта који су преузели Хрвати, Македонци и Словенци. А то је само један пример НЕПРИЈАТЕЉСКОГ приступа запада и САД-а према нама. Дакле, ако им не одговара шта ми радимо са тим авионима, само ће да нам ускрате резервне делове и авиони неће моћи да лете. Нема ту емоција, чисти интереси. А то да су нас бомбардовали пре 23 година и да треба да то заборавимо, подсетићу те да је период пулураспада осиромашеног уранијума, зависно од врсте, од 250 000 година до 4,5 милијарди година. Никада, али никада не смемо да заборавимо, а ја никада нећу опростити НАТО-у бомбардовање моје земље.

S

@Petrovic Dusan, ЈНА је била најгора армија у Европи, са све Мерцедесима. Срамота ме, што сам служио ту неспособну, задриглу и полтронску војску.

P

BRANISLAV
Španija nam nije neprijateljska zemlja.q

M

Super vest. Drago mi je sto je Airbus posebno!

Jedino mi i alje nije jasno zašto instaliraju sve te prozore. Bilo bi i jače i prostije/jeftinije bez. Pa i lepše. Nije komercijalni putnički avion.

Odgovori
V

Slazem se.

S

@Milos77
I meni je drago. Spartan mi je impresivniji avion iskreno, ali mislim da je ovo daleko logicniji za RViPVO, pre svega zbog troskova.

Industrijska saradnja je zapravo ono sto mene najvise interesuje…ne bi bilo lose da bude nekog posla…

R

Ne smetaju prozori ništa, čak su pozitivna stvar. Kud ćeš da unutra bude mračno ko u pećini.

Г

Одговор „Miloš7719“-у. Мени није драго да наш тешком муком зарађен новац дајемо онима који диреткно угрожавају опстанак нашег народа. Немам проблем са технологијом, Аирбас је добар авион, ту нема говора. Али свој новац дати у руке људима који нас саплићу на сваком кораку? Морамо да се упитамо, да ли је то добро за нас. Прошло је врема када је технолигија била на располагању само са једне стране светеа (запада). Сада технологија постоји на све стране, и ми морамо да бирамо ону технологију,а поготову војну, коју запад не може тако лако да онеспособи.

P

@Miloš77
I prošli put ste se uhvatili za prozore…😝
Postoje varijante sa redukovanim br. prozora u CAR, AEW… i još nekim konfiguracijama.
Dakle, sumnjam da je proizvođaču problem da napravi sa manje prozora ako kupac to želi.
Svako dobro🍻

А

@Горан

Шпанија је држава која подржава територијални интегритет и суверенитет Србије…

D

Koliko sam pratio ovu temu, strucniji ljudi su rekli, da u ovom momentu, Rusi nemaju dokazan transporter srednje velicine. Sto se tice nabavke lovaca, slazem se sa tobom, mada, mozda bolji je SU-30 sa najnovijom modernizacijom…msm, za nase potrebe…no to su nase zelje…politika mora da prati realnost…ukoliko nema realne sanse nabavke kvalitetnog ruskog naoruzanja, najmanje losa opcija bi bio Rafale…najjeftinija sigurno ne, ali po meni, nesto sto bismo mogli „progutati“

Odgovori
R

Ako ovakvo stanje nastavi u vezi Rusije…što je kupljeno, kupljeno je. Nije realno da će se od Rusije više bilo šta moći kupiti.

M

Kako izgleda sada, a sigurno ce se razvući na bar godinu dve, od Rusije cemo imati srece da dobijemo bar ono sto smo vec platili, tojest helikoptere i Pancire.

V

– Potpisan ugovor
– Objavljena cena i paket opreme
– Objavljen okvirni datum isporuke
Kratko i jasno. Nema kao što je Alexanto napisao neobjavljenih podataka.
Još malo pa ćemo za FK3 i Pancire bacati pasulj kako bi znali okvirno vreme dolaska.
Iskreno, raduje me saradnja sa Airbus, ponajviše zbog geopolitičkog značaja koji se dobija.

Odgovori
S

Ovo će biti kvalitetan i pouzdan avion. Ima puno smisla ova kupovina. Resursi na zapadnim avionima su mnogo duži nego na Ruskim. U tom smislu ima zapadni avion za transportnu jedinicu je korisno.

Odgovori
С

Ајде Браниславе, пре него што нешто напишеш размисли, анализирају па онда седи за тастатуру. Имаш неколико чланака на тему транспортног авиона,а и гео-пол околности зашто је ово добар потез

Odgovori
I

Dragane, mislim da si pogresio temu… Inače, ja sam pre za Spartana..

Odgovori
I

Veliki dan za našu Vojsku.Mnogo ćemo sa ova dva aviona dobiti,btw danas videh mi 35 iznad Užica,nisam video vojnu letelicu iznad grada 100godina.Btw znali neko da li imamo koji an 26 aktivan i šta će biti sa njima.

Odgovori
P

Sjajna vest, i još bolji avioni sa odličnim paketom opreme. Ovaj mesec i idući nas čeka dosta velikih vesti, ova dva transportera, FK3, Mig 29 sa R77 raketama i protivradarskim , i još štošta

Z

Ivan Uzice

Od 2016. aktivan je jedan An-26, to je primerak koji se pominje u tekstu.

Resursi mu ističu 2023-26.

R

Neka je sa srećom kupovina i u miru da lete.

Što se kupovine sa istoka tiče, da mi malo pričekamo i vidimo kako će se sve ovo razvijati i ko će se graničiti s kim.

Nije nerealno da sa druge strane mađarske i rumunske granice bude neka ruska proksi država.

Sve ovo je tek u povoju.

Odgovori
A

Ovo je odličan potez jel naša RV dobija dva nova transportna aviona. Više puta sam ponovio da pre svega naši piloti zaslužuju da u novoj i sigurnoj tehnici. Za koji god avion se struka opredeli i misli da je naj bolje rešenje sa tim Srbija treba da se opremi. Neću ja, nećete ni vi leteti na tim avionima, leteće naj bolji koje Srbija ima. Ako je Rafal budući avion RV Srbije, neka bude. Samo napred.

Z

Aleksandre zasto mislite da srpski piloti zasluzuju da lete na novijoj tehnici? Na osnovu cega to zasluzuju?
Odakle Vam to da ce te avione leteti najbolji piloti koje Srbija ima?

J

Sjajna vest! Dobar avion, kupljen od zemlje koja koči priznanje Kosova u EU. Kupljen od kompanije sa kojom je već uspostavljena saradnja i od koje su kupljeni helikopteri.

Ni Rusi ni Kinezi nemaju avion te veličine.

Odgovori
A

odlična vest

Odgovori

Los izbor obzirom na potrebe tj namenu zbog cega je kupljen avion. Znaci, namena je da se kupi transportni avion, a ne putnicki koji je prepravljen da bude transportni. To ima i svoje posledice, to ce se tek videti prilikom eksploatacije. Bolji izbor je bio C-27J Spartan.

Odgovori
А

@Goran

Ц295 никада није био путнички авион, већ војни транспортни авион са својим предностима и манам (као и све што постоји на овом свету). Куповина је добра. Ц-27Ј јесте био реална опција, али Ц295 је на крају дана таман оно што нама треба.

L

A ko će da leti na tim avionima? Ako pogledate poslednji konkurs za RV i PVO sve vam je jasno, nema ljudi. Skoro svi koji imaju uslove odoše u penziju a popuna nedovoljna ili ti katastrofalna.

Odgovori
P

Svi mi koju živimo u Užicu, mogli smo mnogo puta videti borbene avione, MIG 21, MiG 29, Orao, Jastreb , helikopter raznih tipova i
NATO avijaciju ’99.
Imali smo i imamo vojni aerodrom Ponikve popunjen tehnikom i vojnim avionima.
Tako da nije tačna Vaša tvrdnja
da nismo dugo videli borbeni avion iznad grada…
Pozdarav
PVO Zadar – Ponikve

Odgovori
Z

Avion koji je sasvim solidan i relativno povoljan za eksploataciju.Za nase uslove i velicinu dovoljan.Jedino me neodoljivo potseca na ATR72

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Send this to a friend