[EBACE 2025] Delegacije četiri srpske kompanije u Ženevi, najveći evropski sajam poslovne avijacije od sledeće godine napušta Švajcarsku

21. maj 2025

Srpski Falkon 6X preko Banja Luke do Majamija; Iz Pariza novi podaci o globalnoj upotrebi Falkon porodice

6. maj 2025

[NAJAVA] Šesti po redu Avijatičarski bal u restoranu Aeroklub 17. maja

30. apr 2025

„Green Power Turbine Systems“ prvi put na sajmu AERO u Fridrishafenu: Pogonska grupa i dva nova projekta aviona iz Srbije

30. apr 2025

[NAJAVA] Četvrti memorijal „Pukovnik-pilot Milenko Pavlović“ na aerodromu Divci kod Valjeva

28. apr 2025

Nakon incidenta u vazduhu EXPO Osaka zaustavlja demo letove eVTOL letelica – šansa za Srbiju i EXPO 2027?

27. apr 2025

[POSLEDNJA VEST] Prva javno dostupna fotografija novog Falkona 6X Avio-službe Vlade Srbije

25. apr 2025

Škola letenja „Prince Aviation“ objavljuje početak novog kursa za PPL dozvolu

23. apr 2025

Rafal 4.1 i Falkon 6X u Srbiji: Vojni pedigre jedinstvene civilno-vojne kupovine

21. apr 2025

Trenutno najmoderniji avion u Srbiji: Novi Falkon 6X državne Avio-službe

18. apr 2025

[POSLEDNJA VEST] U Beograd sleteo novi Falkon 6X, najverovatnije novi avion Avio-službe Vlade Srbije

16. apr 2025

[EKSKLUZIVNO] „MIND Aviation“ 14. juna organizuje aero-miting na kragujevačkom aerodromu

11. apr 2025

AERO Fridrishafen 2025: Od Pipistrela do Falkona, uz jako srpsko prisustvo

10. apr 2025

Aero-klub Valjevo organizuje obuku za pilote jedriličare

7. apr 2025

Dve kompanije iz Srbije izlažu na ovogodišnjem sajmu AERO u Fridrishafenu

3. apr 2025

[POSAO] Nova škola letenja iz Kragujevca „MIND Aviation“ zapošljava „Head of training“ profesionalca i instruktore letenja

1. apr 2025

[INTERVJU] Od travnate piste do regionalnog centra: Kako Bratislav Milanović i MIND Grupa grade vazduhoplovni ekosistem u srcu Šumadije

31. mar 2025

Škola letenja „Prince Aviation“ traži predavače za PPL i ATPL kurseve

15. mar 2025

„Prince Aviation“ donira Saobraćajnom fakultetu: Renovirana učionica, donirana vazduhoplovna učila

14. mar 2025

Erbas i Robinson predstavili potpuno nove helikoptere H140 i R88

11. mar 2025
Blanik kamp-kup Trstenik 2023: Do sada najmasovnije takmičenje, gosti od Rusije do Bihaća
Peti međunarodni Blanik kamp-kup Trstenik 2023 okupio jedriličare iz devet zemalja regiona / Foto: Milan Stević

Blanik kamp-kup Trstenik 2023: Do sada najmasovnije takmičenje, gosti od Rusije do Bihaća

U organizaciji aero-kluba Trstenik, na sportskom aerodromu Trstenik, od 15. do 17. septembra održan je peti po redu međunarodni Blanik kamp-kup Trstenik 2023, takmičenje u preciznom sletanju jedrilicom, sa novom šemom cilja i propozicijama kreiranim tako da se od ove godine boduje i tehnika pilotiranja a ne samo najkraće zaustavljanje.

– U takmičenju su se nadmetali jedriličari koji su inače saobraćajni i vojni piloti, nastavnici letenja, tako da je konkurencija bila veoma jaka. Takmičenje su otvorili predsednica opštine Trstenik Milena Turk i predsednik aero-kluba Trstenik Goran Bošković.

Ovogodišnji kup bio je najbrojniji do sada, učestvovalo je rekordnih 54 takmičara iz svih zemalja bivše Jugoslavije, Rusije, Ukrajine i Poljske. Zahvaljujemo se gostima iz prijateljskih aero-klubova koji su uveličali naš događaj avionima: aero-klub Kraljevo, aero-klub Ćuprija, aero-klub Jasenica Smederevska Palanka, aero-klub Naša Krila Paraćin, kao i Urošu Bobiću koji je došao motornom jedrilicom SF-25 Falke.

Posebnu zahvalnost dugujemo pobratimskom aero-klubu Prijedor i njihovoj mnogobrojnoj ekipi koja nas je posetila svojim avionom Utva 75, aero-klubu Vihor sa aerodroma Vojka i pilotu Radetu Prosenici, koji je zatvorio letački deo takmičenja i prikazao vrhunsko umeće na avionu Pionir 300.

Takođe, zahvaljujemo se svim takmičarima koji su prešli veliku udaljenost da bi učestvovali na takmičenju, takmičarima iz Crne Gore, Makedonije i onima koji su prvi put u Trsteniku, aero-klubu Bihać i aero-klubu Ivan Sarić iz Subotica. Ove godine su nas posetili i predstavnici jedne velike fabrike avionskih motora iz Ciriha, koji su podržali takmičara zaposlenog u njihovoj kompaniji. – kaže za Tango Six organizator Dejan Sarić.

Osvajači medalja na ovogodišnjem kupu su:

Profesionalna kategorija

– Pojedinačno 1. Miloš Milošević, AK Mihajlo Petrović Kraljevo 2. Nenad Davidović, AK Aero TMG Kumanovo 3. Ibrahim Topić, AK Bihać

– Ekipno 1. Marjan i Nikola Ivanovski, Rimin air 2. Slobodan Đurović i Dejan Sarić, AK Trstenik 3. Davor Lukić, Mario Bradić, AK Trstenik

Motivaciona kategorija

– Pojedinačno 1. Predrag Petrović 2. Dejan Nedović, AK Valjevo 3. Marko Milojković, AK Valjevo

-Ekipno 1. Lara Ivanov Naud, Marko Milojković, AK Valjevo 2. Dragan Radalj, Andrija Milinković, AK Valjevo 3. Tamara Pavlovic, Predrag Petrović.

Aero-klub Trstenik zahvaljuje se svim takmičarima na ovako velikom odzivu koji je sve veći iz godine u godinu. Zahvalnost dugujemo i svim gostima kao i svim sponzorima i donatorima koji su pomogli da ovaj kup protekne na vrhunskom nivou. – poručio je Dejan Sarić.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

YU

Sećam se 80-tih i 90-tih godina na prostoru bivših republika Jugoslavije čuvenih prvenstava jedriličarstva u preletima, gde sam i sam učestvovao na nekoliko njih, među kojima izdvajam Otvoreno prvenstvo Vojvodine 1987. godine. To su bila prava takmičenja u jedriličarstu, jedriličari pravi vazduhoplovci koji su postizali ozbiljne kilometre preleta uz pomoć karte, običnog variometra i prije svega iskustva. Tada je bilo skoro 50 takmičara ali svako sa svojom jedrilicom i spreman da napravi minimalno 100 kilometara preleta kao od šale.

A sada u 2023. godini na ovim prostorima održavaju se mahom kupovi u preciznom sletanju i time se dičimo. Neko je zamenio smisao jedriličarstva u kojem je nekad bio cilj da se što više preleti kilometara u letu a ne da se što prije zaustavi na tlu.
Plašim se da od tih 50 takmičara verovatno ni 10 % nije spremno da napravi prelet od 100 kilometara uz svu pomoć koje savremeno doba nudi sa GPS-ovima, aplikacijama, meteo izveštajima i svakavim drugim čudesima.

Smatram da Vazduhoplovni Savez Srbije treba da primeni veliku pažnju jedriličarstvu u Srbiji. Neophodni su seminari, usavršavanje u teoretskom i praktičnom obliku.

Podsećam da smo nekada pre izlaska pred komisiju za polaganje jedriličarske dozvole imali izveden padobranski skok, iskustvo u izvođenju osnovnih akrobatsih figura (kovit obavezno) i upisano nekoliko preleta u knižicu. Plašim se da sada čak i nastavnici jedriličarstva nemaju to iskustvo!

Odgovori
Pe

Istina kako jedino može biti se najverovatnije nalazi negde u preseku između „kako je nekada bilo“ i „kako je danas realno izvodljivo“.

Jo

samo lupetas da nesto izvalis

Ed

Vazduhoplovni savez je organizacija koja se posvetila nekim paraglajderistima oko sekretara…

Du

Slažem se sa tobom. Ovi mladi misle da je ovo vrh jedriličarstva. Jadno i bedno

En

Poštovani gospodine,

Slažem se sa Vašim komentarima. vezano za to kako je nekada bilo.
Ipak mi nismo u mogućnosti da učinimo tako veliko takmičenje kao što su bila državna prvensta 70 i 80-ih godina.Mi organizatori Blanik kupova se na ovaj način borimo da ne neatane i ovo malo jedriličarstva u zemlji Srbiji i time podstičemo mlade da ostanu u klubovima da se ne bi i klubovi ugaslil.
Ali imam jednu lepu zamisao…
Pošto ste vi iskusni u jedriličarstvu i učestvovali ste na raznim takmičenjima delegirajte ljude koji će Vam pomoći i organizujte državno prvenstvo na kojima će ovih 10% koji nisu spremni za prelet rado zauzeti učešće i uveličati takmičenje.
PS.Tada je iza svega stajala država i pomogala u organizacijama, a sad Blanik kupove organizuju par entuzijasta koji imaju podrsku i razimevanje od uprava klubova u kome se kupovi organizuju.

Odgovori
Da

Veliko odricanje i rad je potreban da se organizuje jedan Međunarodni Blanik kup i svaka Vam čast na tome da se borite da se ne ugasi jedriličarstvo ne samo na prostoru Srbije već i u zemljama bivše Jugoslavije, a znam da dajete i podršku i pomoć a isto tako bi zamolio ove starije jedriličare da svoje veliku iskustvo prenesu na mlade jedriličare i daju doprinos razvoju jedriličarstva, a ne samo da se priča kako je nekad bilo.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs