[POSLEDNJA VEST] Vučić iz Davosa: Kupujemo tri eVTOL letelice američke kompanije Arčer

20. jan 2025

Novi v.d. direktora Vazduhoplovne akademije Miroslav Lepir: „Sve organizacione jedinice zadržale svoje sertifikate, podnete tri ostavke, imenovan novi „accountable manager“ za Vršac“

18. jan 2025

Direktorat civilnog vazduhoplovstva povodom situacije u Vazduhoplovnoj akademiji: Svi prijavljeni događaji su obrađeni i procesirani

15. jan 2025

„Prince Aviation“ obavio do sada najduži čarter let: Od Ciriha do Rio de Ženeira preko Kabo Verdea

9. jan 2025

Savet roditelja Vazduhoplovne akademije protiv nove uprave: „15 rukovodilaca sa vazduhoplovnim sertifikatima podneće neopozive ostavke“

4. jan 2025

Smene u Vazduhoplovnoj akademiji: Direktorat civilnog vazduhoplovstva demantuje da postavlja rukovodioce

1. jan 2025

[POSAO] Beogradski „MPC Air“ traži Kapetana i Kopilota na avionu „Cessna Citation“ XLS+

29. dec 2024

[DELIMO KALENDARE] Osvojite kalendar kompanije „Prince Aviation“ za 2025. godinu

28. dec 2024

Još jedan budući program besplatnog letenja: DCV donirao novčana sredstva Vazduhoplovnom savezu za kupovinu jedrilice za obuku pilota

27. dec 2024

Makedonski Er Traktor primećen u Austriji 

26. dec 2024

Hrvatskoj policiji isporučeni helikopteri Subaru Bell 412EPX

18. dec 2024

[MEBAA 2024] Manji sajam, veće poslovne aktivnosti, AOC za manje od 60 dana i zapaženo srpsko prisustvo

14. dec 2024

[MEBAA 2024] Srpski „Green Power Turbine Systems“ prvi put izložio na sajmu poslovne avijacije u Dubaiju: Predstavljeni projekti dva nova civilna aviona

13. dec 2024

Visoka delegacija američkog „Garmina“ u poseti beogradskom „Prince Aviation-u“: Nastavak strateškog partnerstva za nove poslove modernizacije poslovnih aviona

11. dec 2024

Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

27. nov 2024

Međunarodna radionica posvećena žirokopterima okupila najiskusnije pilote iz Hrvatske, Srbije i Mađarske u Čakovcu

14. nov 2024

Rekordna godina za Aero-klub Otočac: Ostvareno 1000 operacija na Špilniku

12. nov 2024

Avio-služba Vlade Srbije: Osvežen izgled Lirdžeta 31, novi hangar u rebalansu državnog budžeta

11. nov 2024

Vazdušni saobraćaj budućnosti: Srpski i svetski stručnjaci na panelu o „letećim taksijima“

1. nov 2024

Od utopije do realnosti: Analiza izvodljivosti „letećih taksija“ za EXPO 2027 u Srbiji

31. okt 2024
Blanik kamp-kup Trstenik 2023: Do sada najmasovnije takmičenje, gosti od Rusije do Bihaća
Peti međunarodni Blanik kamp-kup Trstenik 2023 okupio jedriličare iz devet zemalja regiona / Foto: Milan Stević

Blanik kamp-kup Trstenik 2023: Do sada najmasovnije takmičenje, gosti od Rusije do Bihaća

U organizaciji aero-kluba Trstenik, na sportskom aerodromu Trstenik, od 15. do 17. septembra održan je peti po redu međunarodni Blanik kamp-kup Trstenik 2023, takmičenje u preciznom sletanju jedrilicom, sa novom šemom cilja i propozicijama kreiranim tako da se od ove godine boduje i tehnika pilotiranja a ne samo najkraće zaustavljanje.

– U takmičenju su se nadmetali jedriličari koji su inače saobraćajni i vojni piloti, nastavnici letenja, tako da je konkurencija bila veoma jaka. Takmičenje su otvorili predsednica opštine Trstenik Milena Turk i predsednik aero-kluba Trstenik Goran Bošković.

Ovogodišnji kup bio je najbrojniji do sada, učestvovalo je rekordnih 54 takmičara iz svih zemalja bivše Jugoslavije, Rusije, Ukrajine i Poljske. Zahvaljujemo se gostima iz prijateljskih aero-klubova koji su uveličali naš događaj avionima: aero-klub Kraljevo, aero-klub Ćuprija, aero-klub Jasenica Smederevska Palanka, aero-klub Naša Krila Paraćin, kao i Urošu Bobiću koji je došao motornom jedrilicom SF-25 Falke.

Posebnu zahvalnost dugujemo pobratimskom aero-klubu Prijedor i njihovoj mnogobrojnoj ekipi koja nas je posetila svojim avionom Utva 75, aero-klubu Vihor sa aerodroma Vojka i pilotu Radetu Prosenici, koji je zatvorio letački deo takmičenja i prikazao vrhunsko umeće na avionu Pionir 300.

Takođe, zahvaljujemo se svim takmičarima koji su prešli veliku udaljenost da bi učestvovali na takmičenju, takmičarima iz Crne Gore, Makedonije i onima koji su prvi put u Trsteniku, aero-klubu Bihać i aero-klubu Ivan Sarić iz Subotica. Ove godine su nas posetili i predstavnici jedne velike fabrike avionskih motora iz Ciriha, koji su podržali takmičara zaposlenog u njihovoj kompaniji. – kaže za Tango Six organizator Dejan Sarić.

Osvajači medalja na ovogodišnjem kupu su:

Profesionalna kategorija

– Pojedinačno 1. Miloš Milošević, AK Mihajlo Petrović Kraljevo 2. Nenad Davidović, AK Aero TMG Kumanovo 3. Ibrahim Topić, AK Bihać

– Ekipno 1. Marjan i Nikola Ivanovski, Rimin air 2. Slobodan Đurović i Dejan Sarić, AK Trstenik 3. Davor Lukić, Mario Bradić, AK Trstenik

Motivaciona kategorija

– Pojedinačno 1. Predrag Petrović 2. Dejan Nedović, AK Valjevo 3. Marko Milojković, AK Valjevo

-Ekipno 1. Lara Ivanov Naud, Marko Milojković, AK Valjevo 2. Dragan Radalj, Andrija Milinković, AK Valjevo 3. Tamara Pavlovic, Predrag Petrović.

Aero-klub Trstenik zahvaljuje se svim takmičarima na ovako velikom odzivu koji je sve veći iz godine u godinu. Zahvalnost dugujemo i svim gostima kao i svim sponzorima i donatorima koji su pomogli da ovaj kup protekne na vrhunskom nivou. – poručio je Dejan Sarić.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

YU

Sećam se 80-tih i 90-tih godina na prostoru bivših republika Jugoslavije čuvenih prvenstava jedriličarstva u preletima, gde sam i sam učestvovao na nekoliko njih, među kojima izdvajam Otvoreno prvenstvo Vojvodine 1987. godine. To su bila prava takmičenja u jedriličarstu, jedriličari pravi vazduhoplovci koji su postizali ozbiljne kilometre preleta uz pomoć karte, običnog variometra i prije svega iskustva. Tada je bilo skoro 50 takmičara ali svako sa svojom jedrilicom i spreman da napravi minimalno 100 kilometara preleta kao od šale.

A sada u 2023. godini na ovim prostorima održavaju se mahom kupovi u preciznom sletanju i time se dičimo. Neko je zamenio smisao jedriličarstva u kojem je nekad bio cilj da se što više preleti kilometara u letu a ne da se što prije zaustavi na tlu.
Plašim se da od tih 50 takmičara verovatno ni 10 % nije spremno da napravi prelet od 100 kilometara uz svu pomoć koje savremeno doba nudi sa GPS-ovima, aplikacijama, meteo izveštajima i svakavim drugim čudesima.

Smatram da Vazduhoplovni Savez Srbije treba da primeni veliku pažnju jedriličarstvu u Srbiji. Neophodni su seminari, usavršavanje u teoretskom i praktičnom obliku.

Podsećam da smo nekada pre izlaska pred komisiju za polaganje jedriličarske dozvole imali izveden padobranski skok, iskustvo u izvođenju osnovnih akrobatsih figura (kovit obavezno) i upisano nekoliko preleta u knižicu. Plašim se da sada čak i nastavnici jedriličarstva nemaju to iskustvo!

Odgovori
Pe

Istina kako jedino može biti se najverovatnije nalazi negde u preseku između „kako je nekada bilo“ i „kako je danas realno izvodljivo“.

Jo

samo lupetas da nesto izvalis

Ed

Vazduhoplovni savez je organizacija koja se posvetila nekim paraglajderistima oko sekretara…

Du

Slažem se sa tobom. Ovi mladi misle da je ovo vrh jedriličarstva. Jadno i bedno

En

Poštovani gospodine,

Slažem se sa Vašim komentarima. vezano za to kako je nekada bilo.
Ipak mi nismo u mogućnosti da učinimo tako veliko takmičenje kao što su bila državna prvensta 70 i 80-ih godina.Mi organizatori Blanik kupova se na ovaj način borimo da ne neatane i ovo malo jedriličarstva u zemlji Srbiji i time podstičemo mlade da ostanu u klubovima da se ne bi i klubovi ugaslil.
Ali imam jednu lepu zamisao…
Pošto ste vi iskusni u jedriličarstvu i učestvovali ste na raznim takmičenjima delegirajte ljude koji će Vam pomoći i organizujte državno prvenstvo na kojima će ovih 10% koji nisu spremni za prelet rado zauzeti učešće i uveličati takmičenje.
PS.Tada je iza svega stajala država i pomogala u organizacijama, a sad Blanik kupove organizuju par entuzijasta koji imaju podrsku i razimevanje od uprava klubova u kome se kupovi organizuju.

Odgovori
Da

Veliko odricanje i rad je potreban da se organizuje jedan Međunarodni Blanik kup i svaka Vam čast na tome da se borite da se ne ugasi jedriličarstvo ne samo na prostoru Srbije već i u zemljama bivše Jugoslavije, a znam da dajete i podršku i pomoć a isto tako bi zamolio ove starije jedriličare da svoje veliku iskustvo prenesu na mlade jedriličare i daju doprinos razvoju jedriličarstva, a ne samo da se priča kako je nekad bilo.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs