[FOTO REPORTAŽA] Skromnom vojnom paradom u Moskvi, Rusija obeležila Dan pobede u Drugom svetskom ratu

9. maj 2025

[ANALIZA] Borbene mogućnosti ratnog vazduhoplovstva i PVO Pakistana

9. maj 2025

Operacija “Sindoor“: Prvi borbeni gubitak Rafala; Prilikom napada na pakistanske ciljeve oborena najmanje tri indijska borbena aviona

8. maj 2025

Bugarska ima poteškoće u prijemu prvog borbenog aviona F-16: „Hardverski problem“ nije otklonjen ni nakon mesec dana

7. maj 2025

Kompanija PR-DC i američki „Raven Autonomous Technologies“ na „SOF Week“ sajmu potpisali ugovor o uspostavaljnju zajedničke kompanije za proizvodnju IKA-Bombardera

7. maj 2025

Vazduhoplovna vežba „Pégase 25“: Iznad Hrvatske izvršena prva dopuna gorivom u vazduhu Rafala HRZ-a

5. maj 2025

Albanija dodelila posao kompaniji „Elbit Systems“ za osnivanje nove Vazduhoplovne akademije i obuku vojnih i civilnih pilota

1. maj 2025

[NAJAVA] AIRVG 2025: Zagrebački aero-miting ove godine sa bogatijim programom i inostranim gostima, demo-Rafal francuskog RV jedan od gostiju

29. apr 2025

Indija postaje prvi inostrani korisnik palubne verzije Rafala

28. apr 2025

[ANALIZA] Vreme je da se zamene Utve-75: Šta bi Srbiji na tržištu školskih aviona moglo biti zanimljivo?

28. apr 2025

[POSLEDNJA VEST] Hrvatskoj isporučen poslednji Rafal, kompletirana eskadrila sa 12 aviona

25. apr 2025

Srpski MiG-ovi 29SM+ prvi put prikazani sa ruskim protivradarskim raketama H-31P

22. apr 2025

Makedonsko ratno vazduhoplovstvo dobilo novog komandanta, Skoplje se priprema za ponovne pregovore o sporazumu vrednom 249,9 miliona evra za helikoptere AW169M i AW149

21. apr 2025

Novi komandant RV i PVO Vojske Srbije je general-major Brane Krnjajić

18. apr 2025

Ministarstvo finansija uplatilo drugu ratu za kupovinu Rafala

17. apr 2025

[NAJAVA] Zagrebački aero-miting AIRVG održaće se 10. maja

15. apr 2025

Turska šalje Bosni i Hercegovini donacije naoružanja i vojne opreme, na spisku helikopteri i besposadne letelice

15. apr 2025

[REPORTAŽA] Tango Six na vazduhoplovnoj vežbi „Iniohos 2025“: Vojno-vazduhoplovna egzotika sa Bliskog istoka i Azije, među posmatračima i Srbija

14. apr 2025

ASDA 2025: Makete hrvatskih Rafala ponovo naoružane samo MICA-ma i Hamerima, Turska nudi veće besposadne letelice

10. apr 2025

„Ohio Air National Guard“ delegacija posetila RV i PVO, saradnja u oblastima bezbednosti letenja i održavanju letelica

8. apr 2025
Slovenija nabavlja još jedan transportni avion, nove helikoptere i sisteme PVO srednjeg dometa
Novih 6 helikoptera zameniće postojeću slovenačku flotu helikoptera Bel 412 / Foto: US Army

Slovenija nabavlja još jedan transportni avion, nove helikoptere i sisteme PVO srednjeg dometa

Ministarstvo odbrane Slovenije saopštilo je da je program nabavki naoružanja i vojne opreme za period od 2023. do 2026. godine izmenjen, i najavilo da se sada planira kupovina šest višenamenskih helikoptera i još jednog transportnog aviona C-27J Spartan. Kako se navodi, neophodne izmene i dopune za ova dva projekta prethodno je odobrila vlada.

Iz slovenačkog ministarstva navode da je cilj projekta je da se obezbedi veća operativnost i raspoloživost helikopterske flote slovenačke vojske razvojem njenih sposobnosti vazdušnog transporta srednjim transportnim i lakim višenamenskim helikopterima.

Planirana kupovina C-27J procenjena je na oko 159 miliona evra, ugovor za prvi avion ovog tipa potpisan je novembra 2021. godine, a iz analize radne grupe koja se bavila ovom nabavkom, moglo se naslutiti da će, radi potpunog zadovoljenja potreba kapaciteta, biti nabavljen i drugi avion. Nabavka helikoptera procenjuje na oko 195,2 miliona evra. Šest novih helikoptera koji će biti nabavljeni u periodu 2023-2027. zameniće postojeću flotu helikoptera Bell 412, a nakon 2028. planirana je nabavka dodatnih helikoptera.

Osim nabavki letelica, planovi slovenačkog ministarstva za nabavku u periodu od 2023. do 2026. obuhvataju i kupovinu 106 novih borbenih oklopnih vozila konfiguracije 8×8 i 30 oklopnih vozila konfiguracije 4×4 za kopnene vojsku, kao i kupovinu nemačkog raketnog sistema za protivvazduhoplovnu odbranu srednjeg dometa IRIS-T o čijoj nabavci se, kako je zvanično saopšteno sredinom ovog meseca, trenutno vode pregovori.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Gl

Sta ce njima koji PVO,kada je Itaoija zaduzena za cuvanje neba njihovog?

Odgovori
St

Jel Italija zaduzena za air polcing ili svojim PVO sistemima pokriva i Sloveniju?

Wa

Šta će im i Spartan za tako malu zemlju ? Da prevoze svoje vojnike do Prištine ? Pre mesec dana sam bio / posle četvrt veka na KiM / i video sam dvojicu slovenačkih vojnika kako ulaze u veliki moderan tržni centar u Ajvaliji !A mi,Srbi,umalo da zaratimo zbog Trsta ,a kasnije i zbog Celovca ?

Gl

Stojko
Ne potreban trosak obuke kadra,inace italija generalno sa onim Andrea Tratorija zhorizont klason samo da upliva taj razarav blizu portoroza,sa ASTER 15 i 30 bi pokrio celu sloveniju za ne daj Boze.

Lo

Hoćeš u NATO (mislim prvenstveno na SAD) pa onda kupuj i ono što ti realno i ne treba. Oni imaju svoj budžet i zahteve a ti im pospeši vojnu industriju, kao na primer EU (marioneta) što to intenzivno radi poslednjih par godina. To je to, zar ne?

Th

@Gladius
Imaju obaveze prema NATO Savezu. Njihova PVO bit ce verovatno
pod Nemacke komandom. Zato su uzeli taj nemacki sustav da se
uklopi sa njihovim PVO. Zajednicka obrana. Po potrebi da se po
celom teritoriumu rasporedit moze.

Aq

Thomas…..
Vidi se da ne znas o cemu pricas.

Dakle, Slovenski PZO, bez obzira na zemlju porijekla je Slovenski PZO i pod Slovenskom jurisdikcijom.

St

@Gladius
A Italijani to rade besplatno, jer su dobre komsije?
Bolje dati italijanima koje milionce nego obuciti svoje ljude, jer kad dajes italijanima uvek postoi sansa da se ogrebes za koji evric provizijice, kad si vec tu?
I malo po malo „daj italijanima“ dovede do toga da vise nema zainteresovanih za tvoju vojsku, a i sto bi bilo kad sve drugi rade. Pa ces placati italijanima da drze i pesadijske jedinice u Sloveniji, ili ces organizovati neku armiju sa Sri lanke ili Bosne, odatle dolaze dobri vozaci autobusa i zidari, sigurno ce biti i vojsnici?
Osim toga PVO sistem sa nivoa mora tesko da moze da pokrije celu sloveniju, zbog konfiguracije terena.
Evo mi smo sve „placali italijanima“ pa sad jedemo cvarke i slaninu od Spanskih i Argentinskih svinja, kineski luk, sirijske breskve i sljive.

Aq

Po 100 i neki put………air policing se ne naplacuje.

Od kud Vam ta info da se to naplacuje???

Da se razumjemo, air policing nije obrana zracnog prostora od 0 do 24, 7 dana u tjednu, 52 tjedna u godini…….

Dakle, ponovo, air policing se ne naplacuje.

Ad

@Gladius Posle svega što je ispisano na ovom portalu izgleda da se još uvek crtaju dometi šestarima po 2D mapama….

Dj

>> Po 100 i neki put………air policing se ne naplacuje.

Dzaba objasnjavas, to je narativ koji se godinama potura da bi se pokazalo kako je NATO toboze besmislen i skup, te se drzavama ne isplati da budu clanovi itd. Odakle prica dolazi mozes da pogadjas.

Gl

Stojko,Aquasila
PAAMS i AEGIS su takva dva sistema da pored radara i satelita koriste sva moguca sredstva za pracenje vazdusnog cilja

Iv

Sto mi ne kupimo ovaj Iris?

Odgovori
PS

Odličan sistem, ali „skup ko đavo“…

Zm

200mil za olup ukr
i
200mil za ovo navedeno.
Onda jadni Slo mogu jis više da kukaju što im je jna izvela tehniku.
Inače bi sad bili velesila eu.
kraj

Odgovori
Yr

Od svega ovoga PVO je najhitnija investicija. Tu je Slovenija baš tanka. Mada i helikopteri nisu višak. Za Spartana i toliku lovu spucanu u njega mi nije baš najjasnije al’ valjda znaju šta rade. Ovo svakako nije prevelika para za njihovu ekonomiju.

Priče „šta će ima kad su u NATO“, su ne baš mnogo dalekovide. Vojni savezi su prolazne političke strukture sa samo jednim jedinim ciljem, da omoguće lakšu kontroli velikih svetskih sila nad manjim državama i nemaju mnogo dodira sa očuvanjem bezbednosti na duži rok. Samo u se’ i u svoje kljuse.

Odgovori
А

@Yrraf

Словенци су се дебело опекли претходних година због непостојања домаћих транспортних капацитета, које су планирали да надохнађују или способностима савезника (који неретко немају ни за себе да покрију, а камоли још Словенију) или у крајнем случају употребом Адријиних капацитета (која је банкротирала).

Th

@Yrraf
SPARTAN se moze u borbi protiv pozara koristit. Nece oba celo vreme
biti raspoloziva. Zato je bolje imat minimalno dva. Nisu samo na Kosovu
u misiji. Slovenija je jedna ozbiljna drzava koja je sada na putu da stvori
i jednu ozbiljnu vojsku.

Aq

Thomas……
Uz minimalne modifikacije, svaki transportni zrakoplov se moze koristiti u borbi protiv pozara.

Sr

Komentari na sve vojne nabavke su u rasponu od „to je premalo, ne znači ništa“ do „to je preskupo i previše, ne treba nikome, reket plaćaju“ itd.

Slovenija ima ne značajno mnogo manji republički budžet od Srbije, nije ovo njima nikakav trošak, a potrebno je.

Odgovori
Ne

@AquaSila
Istina. Ali nije bas to isto.
Ovaj Spartan ima ugradjenu cisternu koja prima 8000 litra vode. Zato je i cena bila veca, jer su SLO bas to tražili, kao modularnu varijantu.
A po potrebi kasnije se brzo može ista ta cisterna “izvaditi” i koristiti avion za drugu namenu.

Odgovori
Aq

Postoje protupozarni kitovi koji se lako instaliraju na svaki transportni avion.

Velika prednost takvih sustava jest, posto se radi o vojnim avionima, da mogu dijelovati i po noci i u nepovoljnim meteouvijetima (jaki vjetrovi)

Bo

Kad Srbija kupuje transporte avione, onda dusebriznici govore: sta ce Srbiji to, bacanje para, preskupo….. A kad to radi malena Slovenija, onda svaka cast, tako radi ozbiljna drzava, ako je skup vredi isl.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor