Direktor SMATSA-e Ristivojević u poseti sedištu EUROCONTROL-a: Prošle nedelje 3.200 preleta opsluženo u jednom danu

6. maj 2025

„Prince Aviation“ ponovo na globalnoj sceni: Prva instalacija Certus 700 internet sistema na Cesni XLS predstavljena u Fridrishafenu

29. apr 2025

Er Frans uvodi Puket kao novu destinaciju

25. apr 2025

Direktorat civilnog vazduhoplovstva na ICAO konferenciji o olakšicama u vazdušnom saobraćaju u Dohi

19. apr 2025

CAPA analizira Er Srbiju: Poslovni put srpske nacionalne avio-kompanije i preokret nakon 2018. godine

8. apr 2025

„Prince Aviation“ izlaže svoju Cesnu XLS na sajmu AERO u Fridrishafenu: Prva instalacija Kolinsovog satelitskog interneta na YU-SVL

7. apr 2025

[ANALIZA] Šta će novi ekonomski vandalizam Donalda Trampa u formi uvođenja novih carina uraditi srpskoj a šta globalnoj avio-industriji

7. apr 2025

ICAO „cyber security“ seminar u Beogradu: Inovacije, izazovi i regulativa u oblasti vazduhoplovne sajber bezbednosti

1. apr 2025

KLM letnji red letenja: Holanđani ne smanjuju broj letova za Beograd

31. mar 2025

„La Premier“: Er Frans predstavio redizajniranu kabinu prve klase

24. mar 2025

Dodatni luksuz: Er Srbija otvorila „Premium Check-in“ zonu za putnike biznis klase

18. mar 2025

Poseta novog direktora SMATSA-e Nišu: Kontrolni toranj na „Konstantinu Velikom“ ponovo na dnevnom redu

12. mar 2025

[EKSKLUZIVNO] CAE „full motion level D“ A320 NEO simulator isporučen Vazduhoplovnoj akademiji

4. mar 2025

IATA izveštaj o bezbednosti letenja u 2024. godini: Sedam udesa sa smrtnim ishodom u okviru 40,6 miliona bezbedno obavljenih letova

26. feb 2025

Ljudski faktor u kontroli letenja: Između evropske automatizacije i američkog ponosa

10. feb 2025

Er Srbija najavila rekordni profit od 50 miliona evra: „Miki Manojlović“, „Dejan Stanković“ i još jedan A319 od sada u vlasništvu kompanije

31. jan 2025

[POSLEDNJA VEST] Viz er u Beogradu prva žrtva američkih sankcija protiv NIS-a: Od juče u 15 časova mađarska avio-kompanija prestala da toči gorivo na „Nikoli Tesli“

22. jan 2025

Vozilo koje je danas upalo na aerodrom „Nikola Tesla“ – džip sa rotacionim svetlima, sa oznakama neidentifikovanog obezbeđenja

20. jan 2025

Posledice današnjeg upada neovlašćenog automobila na platforme „Nikole Tesle“ : Privremeno zatvoren prolaz kod Jat Tehnike, DCV menja granice aerodromskih zona i njihove pristupe

20. jan 2025

[EKSKLUZIVNO] Imenovan novi direktor Kontrole letenja Srbije i Crne Gore (SMATSA)

17. jan 2025
[IATA AGM 2024] Er Srbija pristupila IATA „CO2 Connect“ programu za preciznije merenje emisija Ugljen-dioksida po putniku
Direktor Er Srbije Jirži Marek i Mari Ovens Tomsen, potpredsednica IATA-e za održivo poslovanje i glavni ekonomista

[IATA AGM 2024] Er Srbija pristupila IATA „CO2 Connect“ programu za preciznije merenje emisija Ugljen-dioksida po putniku

Srpska nacionalna avio-kompanija potpisala je juče u Dubaiju sporazum o pristupanju IATA programu „CO2 Connect“. Program, pokrenut 2022. godine od strane međunarodnog udruženja avio-kompanija, ima za cilj da prikuplja preciznije podatke o štetnim emisijma Ugljen-dioksida koji se potom računaju kao pouzdane analize koliko putnički avioni zaista zagađuju atmosferu po prevezenom putniku.

Er Srbija će tako od sada sa IATA-om deliti podatke iz svoje flote od (trenutno) 25 mlaznih aviona kao što su: potrošnja goriva, količina tereta u kargo spremištima, kao i procente popunjenosti putničke kabine kako bi se, kroz „CO2 Connect“ sistem preciznije izračunavale emicije CO2 po prevezenom putniku.

Er Srbija će takođe dobiti pristup „CO2 Connect“ kalkulatoru koji će omogućiti putnicima ove avio-kompanije da imaju uvid u svoj „CO2 carbon footprint“ po letu i tako ga uporede sa drugim avio-kompanijama.

IATA trenutno u ovom partnerskom programu okuplja 150 avio-kompanija i njihove podatke uparuje sa drugim dostupnim podacima van avio-industrije. Program računa potrošnju goriva za 74 tipa i pod-tipa letelica koje predstavljaju 98% aktivne globalne flote za prevoz putnika vazduhom.

IATA-in „CO2 Connect“ program se razlikuje od gotovo svih globalnih načina za merenje CO2 emisija budući da se oni baziraju na teorijskim modelima i više primenjuju pretpostavke u svojim kalkulacijama nego konkretne podatke.

IATA ustupa podatke prikupljene kroz „CO2 Connect“ kompanijama koje ih kasnije plasiraju drugim kompanijama koje nude proizvode koji imaju veze sa kompenzacijom, odnosno „Carbon Credit“ berzama.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs