[POSLEDNJA VEST] Croatia Airlines predstavila svoj novi vizuelni identitet pred dolazak Erbasova A220

18. jun 2024

Kako Air France koristi veštačku inteligenciju

13. jun 2024

[REPORTAŽA] Obilazak nove infrastrukture za opsluživanje putnika aerodroma „Nikola Tesla“

11. jun 2024

[POSLEDNJA VEST] „VINCI Airports“ i mađarski državni fond preuzeli budimpeštanski aerodrom „Ferenc List“ od prethodnih koncesionara za preko 4 milijarde evra

6. jun 2024

[IATA AGM 2024] Er Srbija pristupila IATA „CO2 Connect“ programu za preciznije merenje emisija Ugljen-dioksida po putniku

4. jun 2024

[IATA AGM 2024] Er Srbija uvrštena u „Hall of Fame“ časopisa „Air Transport World“, zajedno sa avio-kompanijama „American Airlines“, „Delta Airlines“, „Air Canada“ i „Emirates“

3. jun 2024

[EKSKLUZIVNO] Jirži Marek: Ove letnje sezone obezbedili smo dovoljno rezervnih kapaciteta da bismo bili spremni za svaki izazov, do kraja godine dve linije za Kinu i dva dodatna A330, ponovo pokrećemo kadet program za pilote

3. jun 2024

Godišnji IATA sastanak počeo u Dubaiju: Potražnja za putovanjima avionom globalno nikad veća, borba protiv klasičnog kerozina sve ozbiljnija

3. jun 2024

Novine u Air France-u: Usluga konsijerža na Šarl de Golu i novi somelijer

29. maj 2024

Air France najavio proširenje mreže letova za zimsku sezonu 2024-2025

22. maj 2024

Avio-kompanija u kojoj patike postaju deo uniforme

26. apr 2024

Muzej vazduhoplovstva u Beogradu počinje sa radom 2027. godine, na SEAS-u objavljen plan njegove rekonstrukcije

24. apr 2024

SEAS 2024: Potpisan ugovor za nabavku A320 „Full Flight“ Level D simulatora za Vazduhoplovnu akademiju, najavljena nabavka i FTD-a za tip helikoptera Erbas H145

22. apr 2024

Direktorat civilnog vazduhoplovstva domaćin ICAO kursa za nacionalne instruktore u oblasti obezbeđivanja u vazduhoplovstvu

20. apr 2024

[POSLEDNJA VEST] SMATSA smanjila horizontalno razdvajanje putničkih aviona u području aerodroma „Nikola Tesla“ sa 5 na 3 nautičke milje

18. apr 2024

Vazduhoplovni samit jugoistočne Evrope u Beogradu: Najava drugog dana konferencije

15. apr 2024

[ANALIZA] Da li je besmislena Vučićeva želja za „letećim taksijem“ tokom EXPO-a?

7. apr 2024

Najbolji martovski rezultat Er Srbije i prvo opsluživanje putničkog aviona sa vozilom na elektro-pogon u regionu

4. apr 2024

Unapređenje dualnog obrazovanja u avijaciji: Potpisan Memorandum o razumevanju između DCV-a i Kancelarije za dualno obrazovanje

3. apr 2024

SMATSA pustila u operativni rad dva nova Talesova radara: „Istorijski trenutak za Kontrolu letenja Srbije i Crne Gore“

22. mar 2024
[IATA AGM 2024] Er Srbija pristupila IATA „CO2 Connect“ programu za preciznije merenje emisija Ugljen-dioksida po putniku
Direktor Er Srbije Jirži Marek i Mari Ovens Tomsen, potpredsednica IATA-e za održivo poslovanje i glavni ekonomista

[IATA AGM 2024] Er Srbija pristupila IATA „CO2 Connect“ programu za preciznije merenje emisija Ugljen-dioksida po putniku

Srpska nacionalna avio-kompanija potpisala je juče u Dubaiju sporazum o pristupanju IATA programu „CO2 Connect“. Program, pokrenut 2022. godine od strane međunarodnog udruženja avio-kompanija, ima za cilj da prikuplja preciznije podatke o štetnim emisijma Ugljen-dioksida koji se potom računaju kao pouzdane analize koliko putnički avioni zaista zagađuju atmosferu po prevezenom putniku.

Er Srbija će tako od sada sa IATA-om deliti podatke iz svoje flote od (trenutno) 25 mlaznih aviona kao što su: potrošnja goriva, količina tereta u kargo spremištima, kao i procente popunjenosti putničke kabine kako bi se, kroz „CO2 Connect“ sistem preciznije izračunavale emicije CO2 po prevezenom putniku.

Er Srbija će takođe dobiti pristup „CO2 Connect“ kalkulatoru koji će omogućiti putnicima ove avio-kompanije da imaju uvid u svoj „CO2 carbon footprint“ po letu i tako ga uporede sa drugim avio-kompanijama.

IATA trenutno u ovom partnerskom programu okuplja 150 avio-kompanija i njihove podatke uparuje sa drugim dostupnim podacima van avio-industrije. Program računa potrošnju goriva za 74 tipa i pod-tipa letelica koje predstavljaju 98% aktivne globalne flote za prevoz putnika vazduhom.

IATA-in „CO2 Connect“ program se razlikuje od gotovo svih globalnih načina za merenje CO2 emisija budući da se oni baziraju na teorijskim modelima i više primenjuju pretpostavke u svojim kalkulacijama nego konkretne podatke.

IATA ustupa podatke prikupljene kroz „CO2 Connect“ kompanijama koje ih kasnije plasiraju drugim kompanijama koje nude proizvode koji imaju veze sa kompenzacijom, odnosno „Carbon Credit“ berzama.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs