Program lojalnosti Er Frans-KLM grupe „Flying Blue“ obeležava dve decenije postojanja

12. jun 2025

„Fly One“ posle Ljubljane i Zagreba u Srbiji: Simulator letenja Boinga 737NG počeo sa radom na Novom Beogradu

12. jun 2025

Er Srbija se nagodila sa putnicima Embraera koji je doživeo udes na „Nikoli Tesli“, CINS (ponovo) kasni sa objavljivanjem izveštaja

11. jun 2025

[REPORTAŽA] Jat Tehnika obavila prve C1 servise Boinga 737 MAX u ex-Yu regionu

10. jun 2025

Potpisan Sporazum o vazdušnom saobraćaju između Srbije i Gruzije

6. jun 2025

[EKSKLUZIVNO] Novi direktor Jat Tehnike Kaj-Uve Horl: „Možemo postati Panevropski MRO“

30. maj 2025

Ambasadroka Srbije u Francuskoj u poseti Erbasu u Tuluzu

29. maj 2025

SMATSA od 15. maja uvela radarsku kontrolu letenja u AKL Beograd, do 2027. godine „ground radar“ na „Tesli“

22. maj 2025

Viz er preuzeo prvi A321XLR, postaje i prva avio-kompanija na svetu koja koristi Prat & Vitni GTF motore na XLR modelu

21. maj 2025

„Prince Aviation“ prvi u Evropi uveo „Automated Tool Control Level 5“ sistem kompanije „Snap-on“

21. maj 2025

[POSAO] „Otvoreni dan“ u Beogradu za pilot kadet program „Wizz Aira“: Od nule do zaposlenja u avio-kompaniji kroz program finansiranja otvoren i za građane Srbije

16. maj 2025

Tales: SMATSA unapredila „TopSky“ sistem sa „TopSky Sequencer“ modulom

15. maj 2025

[POSAO] Wizz Air regrutuje u Beogradu: Otvoreni dan za pilote sa srpskim državljanstvom i srpskim ICAO dozvolama u sredu 21. maja

15. maj 2025

Direktor SMATSA-e Ristivojević u poseti sedištu EUROCONTROL-a: Prošle nedelje 3.200 preleta opsluženo u jednom danu

6. maj 2025

„Prince Aviation“ ponovo na globalnoj sceni: Prva instalacija Certus 700 internet sistema na Cesni XLS predstavljena u Fridrishafenu

29. apr 2025

Er Frans uvodi Puket kao novu destinaciju

25. apr 2025

Direktorat civilnog vazduhoplovstva na ICAO konferenciji o olakšicama u vazdušnom saobraćaju u Dohi

19. apr 2025

CAPA analizira Er Srbiju: Poslovni put srpske nacionalne avio-kompanije i preokret nakon 2018. godine

8. apr 2025

„Prince Aviation“ izlaže svoju Cesnu XLS na sajmu AERO u Fridrishafenu: Prva instalacija Kolinsovog satelitskog interneta na YU-SVL

7. apr 2025

[ANALIZA] Šta će novi ekonomski vandalizam Donalda Trampa u formi uvođenja novih carina uraditi srpskoj a šta globalnoj avio-industriji

7. apr 2025
[IATA AGM 2024] Er Srbija pristupila IATA „CO2 Connect“ programu za preciznije merenje emisija Ugljen-dioksida po putniku
Direktor Er Srbije Jirži Marek i Mari Ovens Tomsen, potpredsednica IATA-e za održivo poslovanje i glavni ekonomista

[IATA AGM 2024] Er Srbija pristupila IATA „CO2 Connect“ programu za preciznije merenje emisija Ugljen-dioksida po putniku

Srpska nacionalna avio-kompanija potpisala je juče u Dubaiju sporazum o pristupanju IATA programu „CO2 Connect“. Program, pokrenut 2022. godine od strane međunarodnog udruženja avio-kompanija, ima za cilj da prikuplja preciznije podatke o štetnim emisijma Ugljen-dioksida koji se potom računaju kao pouzdane analize koliko putnički avioni zaista zagađuju atmosferu po prevezenom putniku.

Er Srbija će tako od sada sa IATA-om deliti podatke iz svoje flote od (trenutno) 25 mlaznih aviona kao što su: potrošnja goriva, količina tereta u kargo spremištima, kao i procente popunjenosti putničke kabine kako bi se, kroz „CO2 Connect“ sistem preciznije izračunavale emicije CO2 po prevezenom putniku.

Er Srbija će takođe dobiti pristup „CO2 Connect“ kalkulatoru koji će omogućiti putnicima ove avio-kompanije da imaju uvid u svoj „CO2 carbon footprint“ po letu i tako ga uporede sa drugim avio-kompanijama.

IATA trenutno u ovom partnerskom programu okuplja 150 avio-kompanija i njihove podatke uparuje sa drugim dostupnim podacima van avio-industrije. Program računa potrošnju goriva za 74 tipa i pod-tipa letelica koje predstavljaju 98% aktivne globalne flote za prevoz putnika vazduhom.

IATA-in „CO2 Connect“ program se razlikuje od gotovo svih globalnih načina za merenje CO2 emisija budući da se oni baziraju na teorijskim modelima i više primenjuju pretpostavke u svojim kalkulacijama nego konkretne podatke.

IATA ustupa podatke prikupljene kroz „CO2 Connect“ kompanijama koje ih kasnije plasiraju drugim kompanijama koje nude proizvode koji imaju veze sa kompenzacijom, odnosno „Carbon Credit“ berzama.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs