Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

27. nov 2024

Međunarodna radionica posvećena žirokopterima okupila najiskusnije pilote iz Hrvatske, Srbije i Mađarske u Čakovcu

14. nov 2024

Rekordna godina za Aero-klub Otočac: Ostvareno 1000 operacija na Špilniku

12. nov 2024

Avio-služba Vlade Srbije: Osvežen izgled Lirdžeta 31, novi hangar u rebalansu državnog budžeta

11. nov 2024

Vazdušni saobraćaj budućnosti: Srpski i svetski stručnjaci na panelu o „letećim taksijima“

1. nov 2024

Od utopije do realnosti: Analiza izvodljivosti „letećih taksija“ za EXPO 2027 u Srbiji

31. okt 2024

ISSA simpozijum na Mašinskom fakultetu: Kompanija „Prince Aviation“ i održivo poslovanje – od „pametne zgrade“ do „chat bota“ u procesu zapošljavanja

30. okt 2024

FAA usvojila novu regulativu za eVTOL letelice: Prva nova regulatorna kategorija civilnih vazduhoplova od 1940-ih

28. okt 2024

„Prince Aviation“ produžio ugovor sa američkom kompanijom: Instalacija inovativnih vingleta za unapređenje performansi poslovnih aviona u Beogradu

25. okt 2024

[EKSKLUZIVNO] „Flying Bulls“ ispod mosta Mala Rijeka u Crnoj Gori: Negativna petlja Gripen pilota jer im je Red Bul to organizovao

24. okt 2024

Avioni Utva-75 u nepriznatoj afričkoj državi Somalilend, u projektu učestvuju i stručnjaci iz Srbije

24. okt 2024

[INTERVJU] Kanadska komercijalna korporacija: Pomoć zemljama Balkana u finansiranju kupovina aviona i helikoptera

22. okt 2024

Isporuka privatnog Air Tractora za Osijek preko Kanade, Grenlanda i većeg dela Evrope

14. okt 2024

Nakon pozajmice Skoplju radi restauracije i izlaganja jedrilica Ilindenka vraćena u Beograd

1. okt 2024

Bili smo na otvaranju novog hangara „Prince Aviationa“: Nova etapa u rastu srpskih bizjet eksperata

1. okt 2024

[NAJAVA] Trodnevni vazduhoplovni događaj u Trsteniku: Šesti po redu „Blanik Kamp Kup“ i otvoreni Letački dan

28. avg 2024

Direktorat civilnog vazduhoplovstva zabranio poletanja i sletanja ultra-lakih aviona sa „operativnih mesta na vodi“

22. avg 2024

[NAJAVA] Fly-in na aerodromu Ćuprija u subotu 7. septembra

19. avg 2024

Egzotične registracije vazduhoplovnih vatrogasaca u Makedoniji: Nakon južnoameričkih, pomogli i australijski Er Traktori

15. avg 2024

[ANALIZA] Crnogorska dilema: Treba li ukinuti policijsku helikoptersku jedinicu i šta kupiti – „mali“ ili „veliki“ Kanader?

9. avg 2024
U Sloveniji primećena retka starija verzija helikoptera Delfin sa srpskom civilnom registracijom
U floti slovenačke kompanije nalazi se i jedan bivši srpski policijski Bel 206 / Foto: Helitours

U Sloveniji primećena retka starija verzija helikoptera Delfin sa srpskom civilnom registracijom

Na javnoj Fejsbuk stranici Planespotters Team prekjuče je objavljena interesantna fotografija na kojoj se nalazi helikopter tipa SA-365C2 „Dauphin“ koji nosi srpsku registraciju YU-HHU. Fotografija je nastala istog dana iznad mariborskog aerodroma ‘‘Edvard Rusjan‘‘, a na osnovu šeme farbanja jasno je zaključiti da pripada slovenačkoj kompaniji Helitours.

Helitours, koji je osnovan 2005. godine i čije sedište je na heliportu Loče u istočnoj Sloveniji, pruža usluge obuke pilota helikoptera, prevoza putnika, robe i veoma važnih osoba, panoramske letove i hitan medicinski prevoz. Kompanija takođe ima i dve baze u Hrvatskoj, na ostrvima Brač i Mali Lošinj odakle mogu da pokrivaju jadransku obalu od Venecije u Italiji pa sve do obala Crne Gore.

Flota ove kompanije je do skoro brojala četiri helikoptera: dva Delfina i po jedan Bell 206 i Enstrom 280. Jedan od SA-365C2, registracije S5-HCJ, je nabavljen avgusta 2016. godine (proizveden 1978. c/n 5009, prva registracija F-WXFD, potom D-HOPE Polizei Niedersachsen – Lower Saxony Police), a drugi primerak registracije S5-HCK nabavljen septembra 2016. (c/n 5062, bivši D-HOPQ Polizei Niedersachsen – Lower Saxony Police).

Helikopter Enstrom 280C Shark nosi registraciju S5-HCU, a tu je i Bell 206B-3 Jet Ranger III S5-HLC koji je nekada pripadao Ministarstvu unutrašnjih poslova Srbije (bivši YU-HBY, c/n 2749).

Dok čekamo da se YU-HHU i formalno pojavi u registru DCV Srbije u njemu se trenutno nalazi 25 civilnih helikoptera koji su registrovani na razne privatne firme. Najbrojniji tip helikoptera u srpskom registru je Gazela sa 13 registrovanih primeraka, tu su potom 4 R44, tri R66, po dva AW109 i S-76, i jedan Bell 206.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor