„La Premier“: Er Frans predstavio redizajniranu kabinu prve klase

24. mar 2025

Dodatni luksuz: Er Srbija otvorila „Premium Check-in“ zonu za putnike biznis klase

18. mar 2025

Poseta novog direktora SMATSA-e Nišu: Kontrolni toranj na „Konstantinu Velikom“ ponovo na dnevnom redu

12. mar 2025

[EKSKLUZIVNO] CAE „full motion level D“ A320 NEO simulator isporučen Vazduhoplovnoj akademiji

4. mar 2025

IATA izveštaj o bezbednosti letenja u 2024. godini: Sedam udesa sa smrtnim ishodom u okviru 40,6 miliona bezbedno obavljenih letova

26. feb 2025

Ljudski faktor u kontroli letenja: Između evropske automatizacije i američkog ponosa

10. feb 2025

Er Srbija najavila rekordni profit od 50 miliona evra: „Miki Manojlović“, „Dejan Stanković“ i još jedan A319 od sada u vlasništvu kompanije

31. jan 2025

[POSLEDNJA VEST] Viz er u Beogradu prva žrtva američkih sankcija protiv NIS-a: Od juče u 15 časova mađarska avio-kompanija prestala da toči gorivo na „Nikoli Tesli“

22. jan 2025

Vozilo koje je danas upalo na aerodrom „Nikola Tesla“ – džip sa rotacionim svetlima, sa oznakama neidentifikovanog obezbeđenja

20. jan 2025

Posledice današnjeg upada neovlašćenog automobila na platforme „Nikole Tesle“ : Privremeno zatvoren prolaz kod Jat Tehnike, DCV menja granice aerodromskih zona i njihove pristupe

20. jan 2025

[EKSKLUZIVNO] Imenovan novi direktor Kontrole letenja Srbije i Crne Gore (SMATSA)

17. jan 2025

[INTERVJU] Jirži Marek za Tango Six: Ekspanzija na tržištu Kine, poslovni rezultati i razmišljanja o globalnoj avio-industriji

17. jan 2025

KLM promotivna kampanja: Jeftiniji letovi do preko 30 destinacija

12. jan 2025

Novi termini za „English language proficiency test“ u Trening centru kompanije „Prince Aviation“

11. jan 2025

Er Frans promocija: Jeftiniji letovi iz Beograda za dobar početak godine

10. jan 2025

Erbas isporučio 766 putničkih aviona u 2024. godini

10. jan 2025

[POSLEDNJA VEST] Ministarstvo obrazovanja smenilo direktora Vazduhoplovne akademije Gorana Cvijovića

29. dec 2024

IATA analiza komercijalnog avio-saobraćaja Srbije: Kako Er Srbija i civilni vazduhoplovni sektor oblikuju ekonomiju zemlje

24. dec 2024

Er Srbija i Embraer potpisali ugovor za održavanje E195 flote

19. dec 2024

KLM u svoju zemaljsku ketering flotu uveo električne kamione

16. dec 2024
[POSLEDNJA VEST] Croatia Airlines predstavila svoj novi vizuelni identitet pred dolazak Erbasova A220
Detaljni novog izgleda hrvatske nacionalne avio-kompanije / Ilustracija: Croatia Airlines

[POSLEDNJA VEST] Croatia Airlines predstavila svoj novi vizuelni identitet pred dolazak Erbasova A220

Hrvatska nacionalna avio-kompanija predstavila je danas redizajn svog brenda i obeležila 30 godina svog „inflight“ magazina „Croatia“, pred početak radikalne promene svoje flote, odnosno prelazak na „single type“ operacije sa novim Erbas A220 avionima.

Pored novog dizajna za letelice, Kroacija je predstavila i novi dizajn uniformi za svoje kabince.

Prvu fotografiju rendera novog brendinga možete pogledati u izveštavanju AvioRadara sa lica mesta.

Ostatak rešenja novog izgleda možete pogledati na portalu EX-Yu Aviation.

 
Novi brending avio-kompanije, kada su letelice u pitanju, biće primenjen na novim A220, od kojih je prvi 9A-CAE (A220-300) već proizveden i nalazi se na farbanju. Kompanija će ukupno nabaviti 12 novih A220-300 (149 sedišta) i 3 A220-100 (sa 127 sedišta).

Kroacija bi trebalo da  dobije prvi Erbas u julu. „CAE“ biće nazvan „Zagreb“ i prvi let u saobraćaju planiran je na liniji Zagreb – Frankfurt (linija koja je 1992. godine bila prva za tada novu kompaniju).

Restilizovan logo / Ilustracija: Croatia Airlines

Plan je da drugi novi Erbas, koji će biti nazvan „Split“ bude isporučen krajem ove godine, isporuka sledećih 6 planirana je za 2025. godinu, narednih 4 za 2026. godinu i preostala 3 za 2027. godinu.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

K

Što će prijelaz na A220 značiti za kompaniju, operativno? S obzirom da je firma javno na rubu propasti prakticki konstantno, moze li ovakva akvizicija ista promjeniti?

Odgovori
ma

Ma što bi promijenilo, kompanija dobiva pare od države bilo kroz dokapitalizaciju bilo kroz direktnu pomoć bilo kroz pso i druge mehanizme. Ne mogu propasti sve da hoće (a trude se).

Ju

Tvrtka ne dobiva ni potpore ni pomoći od države jer to nije dopušteno u EU.

Može dokapitalizirati, doduše bila je dopuštena nekakva pomoć iznimno u doba covida …

ma

@Jura dobiva. Osim spomenute „pomoći u covidu“ i dokapitalizacije, svake se godine u Croatiju ugura dodatnih 40tak milijuna EURa poreznih obveznika kroz različite mehanizme:
„za PSO, čak 13,5 milijuna EUR godišnje (54 milijuna EUR u četiri godine). Uz to kompanija dobiva novac Turističke zajednice Zagreba, pa novac ZL Split za reklamu, pa novac za subvencije letova iz Osijeka i Rijeke, pa za zimske letove iz Dubrovnika, Pule i Zadra, pa novac za subvenciju letova za Mostar. Croatia dobiva još neki lokalni novac turističkih zajednica i udruženog oglašavanja. Uz to kompanija je dobila više desetaka milijuna EUR u zadnjih 4 godine za premošćivanje, dokapitalizaciju i pomoć za Covid-19. Kompanija je prije 12 godina dobila ogroman novac za restrukturaciju.“
Ne zaboravite da su uz to prodali avione koje im je država kupila (čak 2 puta) pa uzeli u leasing, tehniku, slotove itd itd – i to upisali u bilancu sve da bi se prikazali „profitabilnima“.
I sad su kupili ove avione za novac koji nemaju, i to prikazuju kao kupovinu od 500mil€ bez spomena koliko će koštati financiranje, motori koje su već naručili i ostalo. Bit će duplo – 1mlrd€, pogodite tko će to sve (opet) platiti.
I nakon svega lete prazne linije sa najskupljim kartama i ne pada im na pamet išta promjeniti.

Me

@Jura
„Tvrtka ne dobiva ni potpore ni pomoći od države jer to nije dopušteno u EU.“
Dobiva preko preskupog PSO, „reklamiranja“ raznih TZ i slično. Što misliš, čemu danas služi inflight magazin.
Uprava je nesposobna do boli, a da ne spominjenmo nekakve neuspješne doktorate.

Do

Dobri avioni pogodjena mera za lokal i blizem komsiluku , ako propadnu slobodno neka ih AS pokupi

Odgovori
Mi

Ni slucajno. Ionako smo previse novca dali za JU.

Ra

Gori od gorega. To nema smisla.

Hr

Drzim im fige sa P&W GTF-om, sve ostalo je korak u pravom smjeru, ukljucujuci AMOS konacno. Hrabro, puno dobrih promjena u kratkom periodu. Prelazak na A220 je/ce biti papreno skup, nakon 26 godina na A320. Jos da se rijese Lufthanse(u svakom pogledu), bili bi profitabilna kompanija.

Konacno smislen potez u smislu aviona(ima hrpu tehnologije kao A350 u sebi,jer je razvijan u isto vrijeme), ali bilo bi bolje da je sa LEAP-om, sto nije konstrukcijski nemoguce(ne znam da li je pravno, mozda P&W ima ekskluzivna prava za motor, nebi me cudilo s obzirom na Bombardierovu povijest), ali CTN je svoju gresku napravio, kao i Lufthansa i Austrian ili Wizzair ili AirBaltic. A320neo sa LEAP-om bi bio bolji, ali dobili bi ga 2030 mozda, a flota je stara i zrela za zamjenu.

Odgovori
Mi

Izvrstan avion. Bravo Hrvatska

Odgovori
Bo

Sta bravo. Kompanija koju drzava mora da pomaze da ne bi propala.

Ig

Tipicni balkanski komentari…. Pesimizam, pljuvanje i izrugivanje…. Nikad nista nije ok a kamoli dobro, odlicno i pohvala na balkanu ne postoji….

Odgovori
Mi

Bajiceve gluposti nisu za pohvalu. Oni vec 15 godina neprestano prave gubitke.

Ro

Kako prave gubitke kad dovoze turiste . Indirektan zarada je puno veca od subvenicja

Al

@Rotring

Kompanija je neprofitabilna godinama, i održava se u životu putem različitih mehanizama. I da stvar bude gora, AC je davno izgubila dominaciju u pogledu % turista koje dovodi, do te mere, da bi Hrvatska danas bez većih problema preživela njen krah, bar po pitanju transporta turista.

Mi

Hrvatska značajno napreduje na svim poljima, pa i u avijaciji. Praktički sve zračne luke moderne i nove, sad 15 potpuno novih aviona i to ni vise ni manje A220, a i ostali vidovi prometa se jako razvijaju. Bravo Hrvatska.

Odgovori
Nj

Lufthansa dobiva milijarde eura potpore od Njemacke vlade… ne mora sve biti profitabilno. Strateske tvrtke mogu biti i gubitasi, ali neke sposobnosti se ne smiju izgubiti…

Odgovori
Dn

Bojim se da će ovi avioni samo ubrzati bankrot kompanije.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs