Air France spreman za Olimpijske igre

27. jun 2024

[POSLEDNJA VEST] Croatia Airlines predstavila svoj novi vizuelni identitet pred dolazak Erbasova A220

18. jun 2024

Kako Air France koristi veštačku inteligenciju

13. jun 2024

[REPORTAŽA] Obilazak nove infrastrukture za opsluživanje putnika aerodroma „Nikola Tesla“

11. jun 2024

[POSLEDNJA VEST] „VINCI Airports“ i mađarski državni fond preuzeli budimpeštanski aerodrom „Ferenc List“ od prethodnih koncesionara za preko 4 milijarde evra

6. jun 2024

[IATA AGM 2024] Er Srbija pristupila IATA „CO2 Connect“ programu za preciznije merenje emisija Ugljen-dioksida po putniku

4. jun 2024

[IATA AGM 2024] Er Srbija uvrštena u „Hall of Fame“ časopisa „Air Transport World“, zajedno sa avio-kompanijama „American Airlines“, „Delta Airlines“, „Air Canada“ i „Emirates“

3. jun 2024

[EKSKLUZIVNO] Jirži Marek: Ove letnje sezone obezbedili smo dovoljno rezervnih kapaciteta da bismo bili spremni za svaki izazov, do kraja godine dve linije za Kinu i dva dodatna A330, ponovo pokrećemo kadet program za pilote

3. jun 2024

Godišnji IATA sastanak počeo u Dubaiju: Potražnja za putovanjima avionom globalno nikad veća, borba protiv klasičnog kerozina sve ozbiljnija

3. jun 2024

Novine u Air France-u: Usluga konsijerža na Šarl de Golu i novi somelijer

29. maj 2024

Air France najavio proširenje mreže letova za zimsku sezonu 2024-2025

22. maj 2024

Avio-kompanija u kojoj patike postaju deo uniforme

26. apr 2024

Muzej vazduhoplovstva u Beogradu počinje sa radom 2027. godine, na SEAS-u objavljen plan njegove rekonstrukcije

24. apr 2024

SEAS 2024: Potpisan ugovor za nabavku A320 „Full Flight“ Level D simulatora za Vazduhoplovnu akademiju, najavljena nabavka i FTD-a za tip helikoptera Erbas H145

22. apr 2024

Direktorat civilnog vazduhoplovstva domaćin ICAO kursa za nacionalne instruktore u oblasti obezbeđivanja u vazduhoplovstvu

20. apr 2024

[POSLEDNJA VEST] SMATSA smanjila horizontalno razdvajanje putničkih aviona u području aerodroma „Nikola Tesla“ sa 5 na 3 nautičke milje

18. apr 2024

Vazduhoplovni samit jugoistočne Evrope u Beogradu: Najava drugog dana konferencije

15. apr 2024

[ANALIZA] Da li je besmislena Vučićeva želja za „letećim taksijem“ tokom EXPO-a?

7. apr 2024

Najbolji martovski rezultat Er Srbije i prvo opsluživanje putničkog aviona sa vozilom na elektro-pogon u regionu

4. apr 2024

Unapređenje dualnog obrazovanja u avijaciji: Potpisan Memorandum o razumevanju između DCV-a i Kancelarije za dualno obrazovanje

3. apr 2024
[POSLEDNJA VEST] Croatia Airlines predstavila svoj novi vizuelni identitet pred dolazak Erbasova A220
Detaljni novog izgleda hrvatske nacionalne avio-kompanije / Ilustracija: Croatia Airlines

[POSLEDNJA VEST] Croatia Airlines predstavila svoj novi vizuelni identitet pred dolazak Erbasova A220

Hrvatska nacionalna avio-kompanija predstavila je danas redizajn svog brenda i obeležila 30 godina svog „inflight“ magazina „Croatia“, pred početak radikalne promene svoje flote, odnosno prelazak na „single type“ operacije sa novim Erbas A220 avionima.

Pored novog dizajna za letelice, Kroacija je predstavila i novi dizajn uniformi za svoje kabince.

Prvu fotografiju rendera novog brendinga možete pogledati u izveštavanju AvioRadara sa lica mesta.

Ostatak rešenja novog izgleda možete pogledati na portalu EX-Yu Aviation.

 
Novi brending avio-kompanije, kada su letelice u pitanju, biće primenjen na novim A220, od kojih je prvi 9A-CAE (A220-300) već proizveden i nalazi se na farbanju. Kompanija će ukupno nabaviti 12 novih A220-300 (149 sedišta) i 3 A220-100 (sa 127 sedišta).

Kroacija bi trebalo da  dobije prvi Erbas u julu. „CAE“ biće nazvan „Zagreb“ i prvi let u saobraćaju planiran je na liniji Zagreb – Frankfurt (linija koja je 1992. godine bila prva za tada novu kompaniju).

Restilizovan logo / Ilustracija: Croatia Airlines

Plan je da drugi novi Erbas, koji će biti nazvan „Split“ bude isporučen krajem ove godine, isporuka sledećih 6 planirana je za 2025. godinu, narednih 4 za 2026. godinu i preostala 3 za 2027. godinu.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

K

Što će prijelaz na A220 značiti za kompaniju, operativno? S obzirom da je firma javno na rubu propasti prakticki konstantno, moze li ovakva akvizicija ista promjeniti?

Odgovori
ma

Ma što bi promijenilo, kompanija dobiva pare od države bilo kroz dokapitalizaciju bilo kroz direktnu pomoć bilo kroz pso i druge mehanizme. Ne mogu propasti sve da hoće (a trude se).

Ju

Tvrtka ne dobiva ni potpore ni pomoći od države jer to nije dopušteno u EU.

Može dokapitalizirati, doduše bila je dopuštena nekakva pomoć iznimno u doba covida …

ma

@Jura dobiva. Osim spomenute „pomoći u covidu“ i dokapitalizacije, svake se godine u Croatiju ugura dodatnih 40tak milijuna EURa poreznih obveznika kroz različite mehanizme:
„za PSO, čak 13,5 milijuna EUR godišnje (54 milijuna EUR u četiri godine). Uz to kompanija dobiva novac Turističke zajednice Zagreba, pa novac ZL Split za reklamu, pa novac za subvencije letova iz Osijeka i Rijeke, pa za zimske letove iz Dubrovnika, Pule i Zadra, pa novac za subvenciju letova za Mostar. Croatia dobiva još neki lokalni novac turističkih zajednica i udruženog oglašavanja. Uz to kompanija je dobila više desetaka milijuna EUR u zadnjih 4 godine za premošćivanje, dokapitalizaciju i pomoć za Covid-19. Kompanija je prije 12 godina dobila ogroman novac za restrukturaciju.“
Ne zaboravite da su uz to prodali avione koje im je država kupila (čak 2 puta) pa uzeli u leasing, tehniku, slotove itd itd – i to upisali u bilancu sve da bi se prikazali „profitabilnima“.
I sad su kupili ove avione za novac koji nemaju, i to prikazuju kao kupovinu od 500mil€ bez spomena koliko će koštati financiranje, motori koje su već naručili i ostalo. Bit će duplo – 1mlrd€, pogodite tko će to sve (opet) platiti.
I nakon svega lete prazne linije sa najskupljim kartama i ne pada im na pamet išta promjeniti.

Me

@Jura
„Tvrtka ne dobiva ni potpore ni pomoći od države jer to nije dopušteno u EU.“
Dobiva preko preskupog PSO, „reklamiranja“ raznih TZ i slično. Što misliš, čemu danas služi inflight magazin.
Uprava je nesposobna do boli, a da ne spominjenmo nekakve neuspješne doktorate.

Do

Dobri avioni pogodjena mera za lokal i blizem komsiluku , ako propadnu slobodno neka ih AS pokupi

Odgovori
Mi

Ni slucajno. Ionako smo previse novca dali za JU.

Ra

Gori od gorega. To nema smisla.

Hr

Drzim im fige sa P&W GTF-om, sve ostalo je korak u pravom smjeru, ukljucujuci AMOS konacno. Hrabro, puno dobrih promjena u kratkom periodu. Prelazak na A220 je/ce biti papreno skup, nakon 26 godina na A320. Jos da se rijese Lufthanse(u svakom pogledu), bili bi profitabilna kompanija.

Konacno smislen potez u smislu aviona(ima hrpu tehnologije kao A350 u sebi,jer je razvijan u isto vrijeme), ali bilo bi bolje da je sa LEAP-om, sto nije konstrukcijski nemoguce(ne znam da li je pravno, mozda P&W ima ekskluzivna prava za motor, nebi me cudilo s obzirom na Bombardierovu povijest), ali CTN je svoju gresku napravio, kao i Lufthansa i Austrian ili Wizzair ili AirBaltic. A320neo sa LEAP-om bi bio bolji, ali dobili bi ga 2030 mozda, a flota je stara i zrela za zamjenu.

Odgovori
Mi

Izvrstan avion. Bravo Hrvatska

Odgovori
Bo

Sta bravo. Kompanija koju drzava mora da pomaze da ne bi propala.

Ig

Tipicni balkanski komentari…. Pesimizam, pljuvanje i izrugivanje…. Nikad nista nije ok a kamoli dobro, odlicno i pohvala na balkanu ne postoji….

Odgovori
Mi

Bajiceve gluposti nisu za pohvalu. Oni vec 15 godina neprestano prave gubitke.

Ro

Kako prave gubitke kad dovoze turiste . Indirektan zarada je puno veca od subvenicja

Al

@Rotring

Kompanija je neprofitabilna godinama, i održava se u životu putem različitih mehanizama. I da stvar bude gora, AC je davno izgubila dominaciju u pogledu % turista koje dovodi, do te mere, da bi Hrvatska danas bez većih problema preživela njen krah, bar po pitanju transporta turista.

Mi

Hrvatska značajno napreduje na svim poljima, pa i u avijaciji. Praktički sve zračne luke moderne i nove, sad 15 potpuno novih aviona i to ni vise ni manje A220, a i ostali vidovi prometa se jako razvijaju. Bravo Hrvatska.

Odgovori
Nj

Lufthansa dobiva milijarde eura potpore od Njemacke vlade… ne mora sve biti profitabilno. Strateske tvrtke mogu biti i gubitasi, ali neke sposobnosti se ne smiju izgubiti…

Odgovori
Dn

Bojim se da će ovi avioni samo ubrzati bankrot kompanije.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs