KLM u svoju zemaljsku ketering flotu uveo električne kamione

16. dec 2024

[POSAO] Prvi „Otvoreni dan“ u Beogradu za pilot kadet program „Wizz Aira“: Od nule do zaposlenja u avio-kompaniji kroz program finansiranja otvoren i za građane Srbije

13. dec 2024

[POSAO] Wizz Air regrutuje u Beogradu: Otvoreni dan za pilote sa srpskim državljanstvom i srpskim ICAO dozvolama u ponedeljak 16. decembra

12. dec 2024

„Prince Aviation“ postaje prvi „Pratt & Whitney“ centar u Evropi za post rental inspekcije turboelisinih motora PW100 serije

6. dec 2024

Konferencija u Nišu posvećena većem učešću žena u inženjerstvu: „Menzies Aviation“ održao radionicu u okviru projekta

4. dec 2024

Direktor MTU-a Lars Vagner preuzima Erbas: Od Nove Pazove do rekordne profitabilnosti

4. dec 2024

Pregled srpske civilne vazduhoplovne industrije u brojkama

3. dec 2024

[ANALIZA] Najbitnije i najinteresantnije stavke u Izmenama zakona o vazdušnom saobraćaju

2. dec 2024

Američki magazin „Global Traveler“ proglasio Er Srbiju za „Najbolju avio-kompaniju u Istočnoj Evropi“ u 2024. godini

1. dec 2024

Nakon 17 meseci rekonstrukcije glavna pista aerodroma „Nikola Tesla“ ponovo u funkciji

28. nov 2024

[INTERVJU] Direktor Menzis grupe Filip Joeinig o poslovanju u Beogradu i širenju u regiji

28. nov 2024

[CAPA konferencija u Beogradu] Podaci o vazduhoplovnoj industriji u 2024: Složena slika oporavka, izazova i transformacije

27. nov 2024

San Dijego, Džordžtaun i Hajderabad nove destinacije KLM-a

26. nov 2024

Er Srbija počela sa upotrebom održivog avio-goriva na letovima od Pariza

25. nov 2024

Vučić o štrajku dela zaposlenih u SMATSA-i: „Oblasna kontrola nečega se pobunila pa hoće veće pare, imaju 7000 evra platu pa štrajkuju“

26. okt 2024

[POSLEDNJA VEST] Deo zaposlenih Kontrole letenja Srbije i Crne Gore sutra ipak štrajkuje na sat vremena

25. okt 2024

[EKSKLUZIVNO] Jedan dan sa timom Jat Tehnike, unutar i oko Boinga 767: Kako izgleda konverzija putničkog u kargo avion

23. okt 2024

Valjevac opitni inženjer letač u Flajt Radar obilasku proizvodnog pogona kompanije Erbas u Mirabelu

18. okt 2024

60 tona robe nedeljno preko Atlantika: Er Srbija i „Globe Air Cargo“ sklopili strateško partnerstvo

17. okt 2024

SMATSA objavila konkurs za stipendiranje i obuku 24 kandidata za kontrolore letenja

16. okt 2024
[POSLEDNJA VEST] Nakon raskida saradnje Maratonovi avioni odlaze iz Beograda, avion koji je učestvovao u udesu biće rashodovan
E195LR SX-RMA kompanije Maraton erlajnz u bojama Er Srbije / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

[POSLEDNJA VEST] Nakon raskida saradnje Maratonovi avioni odlaze iz Beograda, avion koji je učestvovao u udesu biće rashodovan

Kako Tango Six saznaje, tri letelice kompanije Maraton erlajnz koje se nalaze u Beogradu odlaze za Grčku večeras, sutra i sledeće nedelje.

Kako takođe saznajemo, avion koji je učestvovao u udesu OY-GDC biće rashodovan budući da je pretrpeo značajno strukturno oštećenje. Njegova popravka nije isplativa i moguće je da će biti rastavljen i korišćen za rezervne delove, dok će ostatak biti isečen.

Avioni će napustiti Srbiju nakon raskida saradnje između Er Srbije i Maratona koji je, zbog udesa u nedelju, inicirala srpska nacionalna avio-kompanija.

Embraer E190SR SX-PTM vraća se večeras oko 20 časova, Embraer E195LR SX-RMA odlazi sutra. Embraer 195LR OY-GDA je planiran da kao poslednji Maratonov avion koji je u stanju da leti napusti Beograd sledeće nedelje.

Kako Tango Six saznaje, za Maraton su na poslu iznajmljivanja aviona i posada Er Srbiji radili i državljani Srbije i Crne Gore: 12 pilota i 8 članova kabinskog osoblja.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Ma

Pa eto, tih 12 pilota zaposlite na novim Embraerima koje nabavite od nekog.

Odgovori
Ko

Valja napomenuti da niko od pilota iz Srbije i Crne Gore koji su radili u Maratonu nije ucestvovao u ovom incidentu, vec je u pitanju bila strana posada.

al

U celoj ovoj prici potpuno je nebitno odakle su i koje su nacionalnosti ili cak etnicke pripadnosti (nije isto) piloti niti posada tog leta… ali potpuno nebitno.

AirSerbia kao kompanija koja ih je iznajmila je bila u obavezi da proveri svakog clana posade a pogotovo pilote i da bude sigurna u njihove sposobnosti.

Svi piloti koji imaju ATPL dozvolu da lete u Evropi su morali da prodju kroz istu obuku, drugim recima nema tu nesto puno bolji gori.. svi su iste skole zavrsli sa istim standardima.

Sto se tice ovog incidenta, ocigledno se radi o ljudskom faktoru, tj gresci pilota kapetana cija je odgovornost prvenstveno sigurnost leta i putnika, pa tek onda sve ostalo, a onda i kopilota koji je morao da reaguje i prepozna gresku.

Takodje je i ATC po meni trebao da zabrani poletanje tog aviona sa izlaza D5 jer je i njima bilo jasno da je to previse kratka duzina piste za uspesno poletanje aviona ovih dimenzija i tezine.
Doduse ovo nije njihov deo posla.

Za ovaj udes su krivi piloti i to je to, i to obojca.

Nadam se samo da ljudi koji su bili putnici na tom letu shvacaju KOLIKO su imali srece da se ovo zavrsi tako kako se zavrsilo.. a ne daleko.. daleko… gore.

Bo

Pojasnite jos jednom proceduru, da li kontrola letenja ima obavezu da ocigledan problem spreci i neizda dozvolu za poletanje?

P.

12 pilota je dovoljno za jedan i po avion.

AT

Kontrolor letenja nema obavezu da zabrani ovo poletanje. Kontrolor ne zna trenutnu tezinu aviona i potrebnu duzinu staze za poletanje. Moze samo da zna, iz knjiga, koja je potrebna duzina za maksimalnu tezinu aviona. Fraza „cleared for take off“ ne znaci da je posadi aviona dozvoljeno poletanje jer mu kontrolor kaze da je za to spreman, nego znaci da je slobodno poletanje s obzirom na drugi saobracaj. Zadatak kontrolora je da sprijeci sudare izmedju aviona (i prepreka ako radarski vodi avion). U ovom slucaju, kontrolor letenja moze samo da upozori posadu, sto je tri puta ucinjeno. Svako u svom poslu ima svoju odgovornost i nije zgodno petljati se u tudji dio posla. Kontrolor je u skladu sa svojim ovlastenjima, znanjem i iskustvom odradio sve ono sto je trebalo da uradi.

@@

Ko ce biti zamenska kompanija koja ce voziti do Atine? Imamo karte za sledeci mesec. Sta se desava sa tim letovima?

Ko

@ATCO

nema zakonsku, ali ima moralnu

da se desila katastrofa ne bi odgovarali krivično, ali kako bi spavali znajući da su mogli da spreče katastrofu da su samo malo razmislili i bili dosledniji da se ispoštuje dogovor za D6?

Bo

Pored pilota i kabinskog osoblja ovom prilikom ostali su i bez posla tehnicko osoblje-aviomehanicari koji su radili za njih.

Odgovori
Н

Дати дозволу за полетање уз мишљење да је довољна метража за полетање !?

Sa

Ako jeunaprijed dogovoreno- idi na D6
Onda ides na D6 I cekas dozvolu na polijetanje
Ako si dosao na D5 onda nema dozvole
Jednostavno Zar ne?
Nije kontrola policajac ali nije nije niti pista mjesto za improvizaciju.
Jeste da je pilotova rijec zadnja, ali kontrola ne izdaje prijedlog nego naredbe.
Zato postoji plan leta, njega se drzi I pilot I kontrola
Na taj način, Double check, pomazu jedni drugima

Odgovori
ZZ

Kontola leta za tu odluku nema ništa. Oni su posadu dva puta upozorili. Kontrolor leta ne zna koliko je putnika u avionu, koliko ima karga i goriva i koje su performance aviona. Bez obzira na sve kontrolor je direktno obavestio posadu o raspolozivoj dužini piste i pitao da provere karakteristike.

An

Nije bas tako, kontrola je pitala znaju li da su na D5, jel to, ok, oce li da se okrenu ili bilo šta, posada je odlučila.. Veoma loše odlučila.

Dobro, svi su zivi i zdravi, steta je ogromna i za kompaniju, posade i avion ali ipak svi su zivi i zdravi.

Iz ovog treba izvuci poruku najbolju mogucu što se tice svih operacija. Po meni je problematicno i pustiti avion na platformu bez procjene stete, i provjere evetualnog curenja goriva… I tako dalje…

Odgovori
zo

Bas tako!👍

St

Mozemo mi polemisati ovde u nedogled kome veca krivica pilotima ili kontroli letenja,,,ali ipak bih samo reko da su piloti ipak uspeli da izvuku avion i sa onakvim rupama vrate avion na zemlju posle skoro 1h letenja.Dovoljno je samo pogledati video kako avion napusta pistu a ne uspeva da se odvoji od tla!Ipak su piloti u te 4-5 sekunde uspeli da stabilizuju letelicu i da se sve zavrsi kako vec svi znamo.
U svakom slucaju nedelja uvece je posadi i putnicima drugi rodjendan.

Odgovori
De

Puloti su uspeli sa 90% srece i 10% znanja da vrate avion na zemlju. Ovakva ostecenja obicno zavrsavaju bez prezivelih

Vl

Air Serbia se uzalud pere i pokusava da krivicu svali na grcku stranu.

Odgovori
Dr

Ne, u stvari kriva je Air Serbia i to na stranom avionu i sa stranom posadom. Kako ti nije mrsko da lupetaš gluposti i praviš se da se razumeš u avijaciju.
Strašno.

Bo

Avion je trošio gorivo 1h u školskom krugu. Verovatno ga je i ispuštao. O tom niko ne govori. Preleće nisko toranj, jer NEMA indikaciju stajnog trapa. O tom se ćuti.

Odgovori
Mi

Zasto bulaznis? E195 ne moze da ga ispusta. Da nije imao indikaciju ne bi ni izvlacio tockove vec bi isao na belly, ko jos slece sa neispravnim stajnim trapom osim OU?

Il

@MikaO

Mislim da je receno da je iz ostecenog aviona curilo gorivo, dakle i ispustao ga je.na mestu gde je ostecen.

ki

Avion ide u rashod a nije bilo opasnosti za putnike…neko je mnogo slagao

Odgovori
Tr

Air Srbija NEMA ni 1 avion u svom vlasništvu!?sve je fake u ovoj državi.čista sreća da niko nije nastradao.

Odgovori
Gx

Koliko sam svatio svaki pilot aviona može poleteti sa koje god piste i metraže može poleteti.Potpuna je odgovornost na clanove posade.Kontrola lete im ne može zabraniti,mogu poleteti verovatno i sleteti gde oni misle.Nešto mi tu ne štima

Odgovori
Ho

Ovde su desila 2 velika incidenta i za jedan je utvrđeno da je ljudski faktor (avion-poletanje)
Ali šta ćemo sa sletanjem, gde se pokazala sva nestručnost aerodromskih službi te pustila avion, kojem šiklja gorivo, sa upaljenim motorima, na gate pored drugih aviona….. Majko božija koji diletantizam.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs