[ANALIZA] Da li je besmislena Vučićeva želja za „letećim taksijem“ tokom EXPO-a?

7. apr 2024

Najbolji martovski rezultat Er Srbije i prvo opsluživanje putničkog aviona sa vozilom na elektro-pogon u regionu

4. apr 2024

Unapređenje dualnog obrazovanja u avijaciji: Potpisan Memorandum o razumevanju između DCV-a i Kancelarije za dualno obrazovanje

3. apr 2024

SMATSA pustila u operativni rad dva nova Talesova radara: „Istorijski trenutak za Kontrolu letenja Srbije i Crne Gore“

22. mar 2024

Poslovni rezultati kompanije Embraer za 2023. godinu

18. mar 2024

Druga godina profita za Er Srbiju bez subvencija: Preliminarni razultat za 2023. – 40,5 miliona evra zarade

16. mar 2024

Nedeljnik Radar: Sumnja se da su Er Pink, Er Emeralds i Star Fly Wings manipulisali naletom vazduhoplova i letačkih posada, izbegavali redovne servise

14. mar 2024

ACI proglasio „Nikolu Teslu“ za jedan od najboljih aerodroma u kategoriji do 15 miliona putnika, najčistiji i aerodrom sa najposvećenijim osobljem

11. mar 2024

Odbranjen prvi doktorat na temu bespilotnih vazduhoplova u Srbiji: Dr Lidija Tomić razvila metodologiju za procenu rizika upotrebe dronova u vazdušnom saobraćaju

7. mar 2024

[EKSKLUZIVNO] Kompanija „Menzies Aviation“ preuzela zemaljsko opsluživanje aviona Er Srbije: Prvi jutarnji talas bez kašnjenja

5. mar 2024

Poslovni rezultati kompanije MTU za 2023. godinu: Profit preko 800 miliona evra, više zarade u proizvodnji nego održavanju motora

1. mar 2024

[POSLEDNJA VEST] Aerodrom Nikola Tesla privremeno zatvoren zbog istovremenih dojava o bombama u avionima dve avio-kompanije, posada Viz erovog aviona na rulnoj stazi obavila evakuaciju putnika iz letelice

29. feb 2024

Međunarodno udruženje avio-kompanija: Da poginete u putničkom avionu morali bi da letite svaki dan u sledećih 103,239 godina

28. feb 2024

KLM ne smanjuje broj letova za Beograd

27. feb 2024

[ANALIZA] Zbog čega postoje dve paralelne istrage udesa Embraera na letu JU324 i zbog čega putnici ne bi trebalo da tuže Maraton erlajnz i Er Srbiju

26. feb 2024

[POSAO] Wizz Air regrutuje u Beogradu: Otvoreni dan za pilote sa srpskim ICAO dozvolama

26. feb 2024

Sindikat avio-mehaničara Er Srbija Tehnike: Netačne tvrdnje naših anonimnih kolega o ugroženoj bezbednosti aviona Er Srbije

23. feb 2024

Direktor Avio Stara za Tango Six: Tekst na N1 mi je napravio štetu, ne vrbujemo Er Srbijine avio-mehaničare, nacionalna avio-kompanija nam nije jedini klijent

22. feb 2024

[POSLEDNJA VEST] Objavljen Preliminarni izveštaj udesa Embraera na letu JU324: Nije bilo tehničkih problema sa avionom, posada planirala da poleti sa D6

22. feb 2024

MTU Maintenance Serbia: Okončan još jedan ključni preduslov globalnom poslovanju iz Nove Pazove – dobijeni FAA, EASA i kineski sertifikati

21. feb 2024
[POSLEDNJA VEST] Nakon raskida saradnje Maratonovi avioni odlaze iz Beograda, avion koji je učestvovao u udesu biće rashodovan
E195LR SX-RMA kompanije Maraton erlajnz u bojama Er Srbije / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

[POSLEDNJA VEST] Nakon raskida saradnje Maratonovi avioni odlaze iz Beograda, avion koji je učestvovao u udesu biće rashodovan

Kako Tango Six saznaje, tri letelice kompanije Maraton erlajnz koje se nalaze u Beogradu odlaze za Grčku večeras, sutra i sledeće nedelje.

Kako takođe saznajemo, avion koji je učestvovao u udesu OY-GDC biće rashodovan budući da je pretrpeo značajno strukturno oštećenje. Njegova popravka nije isplativa i moguće je da će biti rastavljen i korišćen za rezervne delove, dok će ostatak biti isečen.

Avioni će napustiti Srbiju nakon raskida saradnje između Er Srbije i Maratona koji je, zbog udesa u nedelju, inicirala srpska nacionalna avio-kompanija.

Embraer E190SR SX-PTM vraća se večeras oko 20 časova, Embraer E195LR SX-RMA odlazi sutra. Embraer 195LR OY-GDA je planiran da kao poslednji Maratonov avion koji je u stanju da leti napusti Beograd sledeće nedelje.

Kako Tango Six saznaje, za Maraton su na poslu iznajmljivanja aviona i posada Er Srbiji radili i državljani Srbije i Crne Gore: 12 pilota i 8 članova kabinskog osoblja.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Ma

Pa eto, tih 12 pilota zaposlite na novim Embraerima koje nabavite od nekog.

Odgovori
Ko

Valja napomenuti da niko od pilota iz Srbije i Crne Gore koji su radili u Maratonu nije ucestvovao u ovom incidentu, vec je u pitanju bila strana posada.

al

U celoj ovoj prici potpuno je nebitno odakle su i koje su nacionalnosti ili cak etnicke pripadnosti (nije isto) piloti niti posada tog leta… ali potpuno nebitno.

AirSerbia kao kompanija koja ih je iznajmila je bila u obavezi da proveri svakog clana posade a pogotovo pilote i da bude sigurna u njihove sposobnosti.

Svi piloti koji imaju ATPL dozvolu da lete u Evropi su morali da prodju kroz istu obuku, drugim recima nema tu nesto puno bolji gori.. svi su iste skole zavrsli sa istim standardima.

Sto se tice ovog incidenta, ocigledno se radi o ljudskom faktoru, tj gresci pilota kapetana cija je odgovornost prvenstveno sigurnost leta i putnika, pa tek onda sve ostalo, a onda i kopilota koji je morao da reaguje i prepozna gresku.

Takodje je i ATC po meni trebao da zabrani poletanje tog aviona sa izlaza D5 jer je i njima bilo jasno da je to previse kratka duzina piste za uspesno poletanje aviona ovih dimenzija i tezine.
Doduse ovo nije njihov deo posla.

Za ovaj udes su krivi piloti i to je to, i to obojca.

Nadam se samo da ljudi koji su bili putnici na tom letu shvacaju KOLIKO su imali srece da se ovo zavrsi tako kako se zavrsilo.. a ne daleko.. daleko… gore.

Bo

Pojasnite jos jednom proceduru, da li kontrola letenja ima obavezu da ocigledan problem spreci i neizda dozvolu za poletanje?

P.

12 pilota je dovoljno za jedan i po avion.

AT

Kontrolor letenja nema obavezu da zabrani ovo poletanje. Kontrolor ne zna trenutnu tezinu aviona i potrebnu duzinu staze za poletanje. Moze samo da zna, iz knjiga, koja je potrebna duzina za maksimalnu tezinu aviona. Fraza „cleared for take off“ ne znaci da je posadi aviona dozvoljeno poletanje jer mu kontrolor kaze da je za to spreman, nego znaci da je slobodno poletanje s obzirom na drugi saobracaj. Zadatak kontrolora je da sprijeci sudare izmedju aviona (i prepreka ako radarski vodi avion). U ovom slucaju, kontrolor letenja moze samo da upozori posadu, sto je tri puta ucinjeno. Svako u svom poslu ima svoju odgovornost i nije zgodno petljati se u tudji dio posla. Kontrolor je u skladu sa svojim ovlastenjima, znanjem i iskustvom odradio sve ono sto je trebalo da uradi.

@@

Ko ce biti zamenska kompanija koja ce voziti do Atine? Imamo karte za sledeci mesec. Sta se desava sa tim letovima?

Ko

@ATCO

nema zakonsku, ali ima moralnu

da se desila katastrofa ne bi odgovarali krivično, ali kako bi spavali znajući da su mogli da spreče katastrofu da su samo malo razmislili i bili dosledniji da se ispoštuje dogovor za D6?

Bo

Pored pilota i kabinskog osoblja ovom prilikom ostali su i bez posla tehnicko osoblje-aviomehanicari koji su radili za njih.

Odgovori
Н

Дати дозволу за полетање уз мишљење да је довољна метража за полетање !?

Sa

Ako jeunaprijed dogovoreno- idi na D6
Onda ides na D6 I cekas dozvolu na polijetanje
Ako si dosao na D5 onda nema dozvole
Jednostavno Zar ne?
Nije kontrola policajac ali nije nije niti pista mjesto za improvizaciju.
Jeste da je pilotova rijec zadnja, ali kontrola ne izdaje prijedlog nego naredbe.
Zato postoji plan leta, njega se drzi I pilot I kontrola
Na taj način, Double check, pomazu jedni drugima

Odgovori
ZZ

Kontola leta za tu odluku nema ništa. Oni su posadu dva puta upozorili. Kontrolor leta ne zna koliko je putnika u avionu, koliko ima karga i goriva i koje su performance aviona. Bez obzira na sve kontrolor je direktno obavestio posadu o raspolozivoj dužini piste i pitao da provere karakteristike.

An

Nije bas tako, kontrola je pitala znaju li da su na D5, jel to, ok, oce li da se okrenu ili bilo šta, posada je odlučila.. Veoma loše odlučila.

Dobro, svi su zivi i zdravi, steta je ogromna i za kompaniju, posade i avion ali ipak svi su zivi i zdravi.

Iz ovog treba izvuci poruku najbolju mogucu što se tice svih operacija. Po meni je problematicno i pustiti avion na platformu bez procjene stete, i provjere evetualnog curenja goriva… I tako dalje…

Odgovori
zo

Bas tako!👍

St

Mozemo mi polemisati ovde u nedogled kome veca krivica pilotima ili kontroli letenja,,,ali ipak bih samo reko da su piloti ipak uspeli da izvuku avion i sa onakvim rupama vrate avion na zemlju posle skoro 1h letenja.Dovoljno je samo pogledati video kako avion napusta pistu a ne uspeva da se odvoji od tla!Ipak su piloti u te 4-5 sekunde uspeli da stabilizuju letelicu i da se sve zavrsi kako vec svi znamo.
U svakom slucaju nedelja uvece je posadi i putnicima drugi rodjendan.

Odgovori
De

Puloti su uspeli sa 90% srece i 10% znanja da vrate avion na zemlju. Ovakva ostecenja obicno zavrsavaju bez prezivelih

Vl

Air Serbia se uzalud pere i pokusava da krivicu svali na grcku stranu.

Odgovori
Dr

Ne, u stvari kriva je Air Serbia i to na stranom avionu i sa stranom posadom. Kako ti nije mrsko da lupetaš gluposti i praviš se da se razumeš u avijaciju.
Strašno.

Bo

Avion je trošio gorivo 1h u školskom krugu. Verovatno ga je i ispuštao. O tom niko ne govori. Preleće nisko toranj, jer NEMA indikaciju stajnog trapa. O tom se ćuti.

Odgovori
Mi

Zasto bulaznis? E195 ne moze da ga ispusta. Da nije imao indikaciju ne bi ni izvlacio tockove vec bi isao na belly, ko jos slece sa neispravnim stajnim trapom osim OU?

Il

@MikaO

Mislim da je receno da je iz ostecenog aviona curilo gorivo, dakle i ispustao ga je.na mestu gde je ostecen.

ki

Avion ide u rashod a nije bilo opasnosti za putnike…neko je mnogo slagao

Odgovori
Tr

Air Srbija NEMA ni 1 avion u svom vlasništvu!?sve je fake u ovoj državi.čista sreća da niko nije nastradao.

Odgovori
Gx

Koliko sam svatio svaki pilot aviona može poleteti sa koje god piste i metraže može poleteti.Potpuna je odgovornost na clanove posade.Kontrola lete im ne može zabraniti,mogu poleteti verovatno i sleteti gde oni misle.Nešto mi tu ne štima

Odgovori
Ho

Ovde su desila 2 velika incidenta i za jedan je utvrđeno da je ljudski faktor (avion-poletanje)
Ali šta ćemo sa sletanjem, gde se pokazala sva nestručnost aerodromskih službi te pustila avion, kojem šiklja gorivo, sa upaljenim motorima, na gate pored drugih aviona….. Majko božija koji diletantizam.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs