[RAT U UKRAJINI] Rusi i dalje napreduju, PVO Ukrajine na izdisaju

13. apr 2024

Renoviranje manevarskih površina i održavanje piste na aerodromu „Pukovnik-pilot Milenko Pavlović“ u toku

10. apr 2024

Višenamenski borbeni avion Rafal: Od nedostatka porudžbina do navale naručilaca

10. apr 2024

Vučić: Potpisivanje ugovora za Rafale u naredna dva meseca

9. apr 2024

Vazduhoplovni samit jugoistočne Evrope u Beogradu: Najava agende u civilnom delu dvodnevnog programa

9. apr 2024

[RAT U UKRAJINI] Intenziviranje ruskih ofanzivnih dejstava, Ukrajinci izveli napad besposadnim letelicama na do sada najudaljenije ciljeve unutar ruske teritorije

5. apr 2024

[POSLEDNJA VEST] Vučić 8. aprila sa Makronom o Rafalima, prvi put javno pomenuta potencijalna nabavka helikoptera H125M od Erbasa

4. apr 2024

Srpska ambasadorka u Parizu sa direktorom Dasoa, prva fotografija naoružanog hrvatskog Rafala

2. apr 2024

[POSLEDNJA VEST] Vučićev obilazak Batajnice: „Borimo se za nabavku Rafala, trebalo bi da kupimo Erbasove helikoptere H125M“

31. mar 2024

[POSLEDNJA VEST] Nepoznata letelica iznad Valjeva, dežurni MiG-ovi 29 poslati da je presretnu

30. mar 2024

[RAT U UKRAJINI] Ukrajinci objasnili kako i zašto obaraju ruske hipersonične rakete, neuspešan ukrajinski napad na rusku Crnomorsku flotu, iznad Ukrajine se odvija “dog fajt“ dronova

30. mar 2024

Severna Makedonija potpisala ugovor za nabavku 4 helikoptera AW149 i 4 AW169M od Leonarda za 249,9 miliona evra

29. mar 2024

Tango Six organizuje 4. po redu Vazduhoplovni samit jugoistočne Evrope, 22. i 23. aprila u Beogradu

28. mar 2024

Delegacija Mašinskog fakulteta posetila pogone kompanije Erbas u Nemačkoj: Stručnjaci iz Erbasa redovno će sarađivati sa kolegama u Beogradu

27. mar 2024

Hrvatska potpisala ugovor za nabavku dva nova vatrogasna aviona DHC-515 „Firefighter“

26. mar 2024

[RAT U UKRAJINI] Rusi od početka godine upotrebili na hiljade vođenih avio-bombi, na ratištu se pojavili FPV dronovi otporni na elektronsko ometanje, vojnu pomoć Ukrajini poslalo i Kosovo

22. mar 2024

U Hrvatskoj u maju aeromiting AirVG: Prilika da se prvi put javno vide hrvatski Rafali, poslednji put MiG-ovi 21

21. mar 2024

Rumunija nabavila južnokorejske PVO sisteme Chiron

20. mar 2024

AERO.bg: Bugarska najverovatnije kupuje Talesove vojne osmatračke radare

19. mar 2024

[RAT U UKRAJINI] Masovni ukrajinski napadi na Rusiju, pritisak ruskih snaga na ukrajinsku PVO, prva ovogodišnja vojna pomoć SAD Ukrajini

15. mar 2024
[ANALIZA] Koliko se vojnih aviona i helikoptera proizvede i isporuči ruskoj vojsci?
U 2023. godini, rusko vojno vazduhoplovstvo je dobijalo i školsko-borbene avione Jak-130 / Foto: OAK

[ANALIZA] Koliko se vojnih aviona i helikoptera proizvede i isporuči ruskoj vojsci?

Britanski Međunarodni institut za strateške studije (IISS) objavio je početkom februara kratku analizu o Vazdušno-kosmičkim snagama Rusije (VKS). Na svom blogu ‘‘Military balance‘‘ IISS se pre svega osvrnuo na to kako se ovaj vid ruskih oružanih snaga pokazao u Ukrajini, ali su izneti i neki interesantni podaci vezani za isporuke novih, pre svega taktičkih borbenih aviona.

IISS navodi da je u 2023. godini VKS dobilo bar 20 novih borbenih aviona (bez tipa Su-57) od kojih najmanje 6 taktičkih bombardera Su-34NVO, deset višenamenskih Su-35S i dva višenamenska Su-30SM2. Osim toga je, prema analizi britanskog instituta, Mornarička avijacija (MA VMF) takođe dobila dva Su-30SM2.

Višenamenski borbeni avion Su-30SM2 kojeg je jula 2023. dobila Mornarička avijacija / Foto: OAK

Mora se međutim napomenuti da su ovakve brojke iznete na osnovu broja isporuka, kao i zbog pretpostavke da su u svakoj isporuci bila samo po dva aviona. Prošle, ali i pretprošle godine je bilo teško pratiti broj isporučenih letelica jer su njihovi evidencijski brojevi na objavljenim fotografijama ili video snimcima bili izbrisani ili zamućeni. Takođe, nije nemoguće da korporacija OAK nije objavila baš svaku isporuku.

Zamenik ruskog ministra odbrane Aleksej Krivoručko izjavio je krajem januara da su VKS Rusije u 2023. godini dobili 100 novih i remontovanih aviona, kao i 150 helikoptera. Pri tom je napomenuo da su isporučeni avioni operativno-taktičke avijacije, transportni i školsko-borbeni avioni.

Taktički bombarder Su-34 u jednoj od tranši, predatoj prošle godine / Foto: OAK

IISS je očigledno pratio zvanične i nezvanične ruske izvore, pa i same objave vazduhoplovne industrije. Tako je OAK zvanično bio preneo da su taktički bombarderi Su-34 bili isporučivani tri puta (u junu, oktobru i novembru), ne navodeći broj aviona, ali je kako smo već naveli, IISS pošao od pretpostavke da je u svakoj tranši bilo po najmanje dve letelice.

Kod Su-35S je bilo 5 isporuka, u junu, julu, septembru, oktobru i novembru, zato je IISS i naveo brojku od 10 aviona. Avioni Su-30SM2 isporučivani su u dve tranše, u julu i decembru. Ono što je institutu nepoznato je koliko je isporučeno aviona Su-57? Uz konstataciju da su isporuke nastavljene, ocenjuje se je neizvesno da li će do 2027. godine, zbog rata u Ukrajini, biti ispunjen cilj da VKS dobiju više od 70 letelica ovog tipa.

Drugi izvori

IISS procena o broju isporučenih borbenih aviona svakako je samo osnova za dalje istraživanje. Već dugi niz godina dobru analizu isporuka ruskih borbenih aviona, kako za VKS i MA VMF, tako i za izvoz, objavljuje ruski vojni blog bmpd koji je pratio isporuke i za 2023. ali još uvek nije  objavio konačan pregled.

Procena broja isporučenih aviona, koju je bmpd navodio prilikom prenošenja vesti o isporuci, donekle se ili potpuno slažu sa brojkama britanskog instituta. Za Su-34NVO (bmpd navodi da je to Su-34M) se konstatuje da je ispunjen ugovor iz juna 2020. o nabavci 24 primerka. Do broja od 6 letelica u 2023. godini se dolazi tako što je za 2021. navedeno da ih je isporučeno 8, a za 2022. 10. Međutim, takođe se navodi da je avgusta 2022. naručen dodatni broj Su-34M, nezvanično je to oko 15 primeraka, pa će se isporuke nastaviti i dalje. Procenjuje se da su VKS od kraja 2006. godine dobile oko 153 aviona.

Od 2009. do danas je najverovatnije proizvedeno 120 serijskih Su-35S / Foto: OAK

Kod višenamenskog Su-35S, bmpd pretpostavlja da je isporučeno 12 letelica, kao i da je to deo ugovora iz 2021. godine za 24 aviona sa rokom isporuke do kraja 2024. godine. Takođe se konstatuje da je to četvrti ugovor, kao i da je u dosadašnja tri iz 2009., 2015. i 2020. naručeno i isporučeno 108 Su-35S, dakle do sada ukupno 120.

Višenamenski borbeni avion Su-30 je u verziji Su-30SM2 u 2023. godini prvi put isporučen Vazdušno-kosmičkim snagama (VKS). U prvoj tranši je bar dva aviona dobila Mornarička avijacija koja je i do sada dobijala ovu varijantu, a to je deo ispunjenja ugovora iz avgusta 2020. godine o isporuci 21 primerka. Na video snimku isporuke druge partije koji je objavio OAK, vidi se da su VKS dobile bar 4 Su-3SM2. Bmpd navodi da je 2022. potpisan novi ugovor za avione namenjenje VKS i da je to prva isporuka od 2018. godine. Osim toga, na osnovu iznetih brojeva, može se zaključiti da je od 2012. isporučeno ukupno 130-132 Su-30SM, od toga 16 SM2.

Do kraja 2027. godine VKS bi trebalo da dobiju 76 Su-57 / Foto: OAK

Dok IISS za Su-57 nije izneo gotovo nikakve informacije vezane za brojeve primeraka isporučenih prošle godine, bmpd je to mnogo bolje pokrio. Avioni su isporučeni u dve partije – prvi Su-57 su predati krajem septembra a druga isporuka je realizovana krajem decembra. Agencija TASS prenela je informaciju da je u 2023. godini VKS predato 10 aviona, dok bmpd procenjuje da ih je bilo 11.

Konstatuje se da su u periodu 2020-2021. bila isporučena 4 aviona, 2022. 6 primerka, a kada se tome dodaju avioni iz prošle godine dolazi se do ukupnog broja od 20-21 Su-57. Prvi avion koji je trebao biti isporučen krajem 2019. godine srušio se na fabričkim ispitivanjima. Nega proizvođač ima obavezu da nadoknadi. Podsetimo, 2018. godine su za VKS bila naručena dva aviona. Juna 2019. su na taj ugovor dodata još 74 primerka, ukupno bi do kraja 2027. godine trebalo da bude isporučeno 76.

U 2023. godini, VKS su osim borbenih aviona dobile i školsko-borbene avione Jak-130, i to u dve tranše. Za prvu se navodi da su u njoj bila samo dva aviona, a na već pomenutom snimku isporuke druge tranše Su-30SM2 u jednom kadru se vide tri nova Jak-130, što bi značilo da je prošle godine u jedinice stiglo bar 5 aviona. Novi vazduhoplovi isporučeni su prema ugovoru iz avgusta 2020. godine za 25 letelica, od kojih je već predato 9. Od 2009. do danas VKS su primile oko 120-122 aviona ovog tipa.

Četiri Tu-160M predata su VKS pre nekoliko dana, od toga su dva modernizovana stara Tu-160 / Foto: OAK

Za Avijaciju dugog dometa prošle godine je najavljeno da će dobiti prva dva nova Tu-160M (označeni i kao M2), kao i dva Tu-160 modernizovana na ovaj standard. Zvanično su međutim sve 4 letelice predate tek pre nekoliko dana. Jedan od novih Tu-160M je svoj prvi let imao januara 2022. godine, dok je drugi poleteo jula 2023.

To su ujedno prva dva aviona 9. serije čija je proizvodnja 2011. bila 45% kompletirana. U ugovoru potpisanom krajem januara 2018. godine nalazi se 10 novih Tu-160M2, rok isporuke je do kraja 2027. godine. Na raspoloživom video i foto materijalu, može se videti da je završen i treći avion 9. serije koji je do 2011. bio kompletiran 25 procenata.

Jedan od 6 Il-76MD-90A koji su predati ruskoj Vojno-transportnoj avijaciji / Foto: OAK

Transportna avijacija je u 2023. godini dobila 6 teških transportnih aviona Il-76MD-90A, po jedan u maju i avgustu, i po dva u oktobru i decembru. To je do sada najveći broj isporučenih aviona tog tipa od kako je počela serijska proizvodnja. Do sada je godišnje najviše bilo isporučeno prethodne 2022. godine kada je u jedinice stiglo 5 ovih transportera.

U dva ugovora iz 2012. i 2021. obaveza proizvođača je da do 2028. godine isporuči 27 serijskih aviona, od kojih je do sada predato 20. Međutim, pre toga je isporučeno 5 letelica, od kojih je prvi serijski avion pretvoren u prototip letećeg radarskog sistema A-100, a jedan primerak je prototip leteće cisterne Il-78M-90A.

U 2023. je navodno isporučeno 30 borbenih helikoptera Ka-52M / Foto: isečak iz video snimka ruskog ministarstva odbrane

Kao što smo već naveli, ruski zvaničnici saopštili su da je ruska vojska prošle godine dobila 150 helikoptera. Pri tom se najverovatnije takođe misli i na nove i na remontovane. OAK međutim nije objavio niti jedno saopštenje u vezi isporuka vojnih helikoptera. Ukoliko su tačne izjave ruskih vojnih zvaničnika o povećanju proizvodnje borbenih helikoptera Ka-52 i Mi-28, u 2023. bi trebalo da je isporučeno 30 Ka-52M (dva puta više u odnosu na 2022. godinu), kao i 50 Mi-28NM (tri puta više u donosu na 2022.).

Na jednom od video materijala snimljenog prilikom posete vojne delegacije fabrici Arsenijev gde se proizvode helikopteri Ka-52, u proizvodnim pogonima i u krugu fabrike se moglo izbrojati 17 primeraka, pa navedena brojka od 30 nije nemoguća. Na dostupnom medijskom materijalu od kojih je dobar deo napravljen u ratnim zonama u Ukrajini, mogu se videti i novi primerci transportnih helikoptera Mi-8 različitih verzija, ali i desantno-jurišni Mi-35M.

Belorusija je u 2023. dobila 4 od 12 naručenih helikoptera Mi-35M / Foto: Ministarstvo odbrane Belorusije

Kada je reč o izvozu novih letelica, on je očekivano bio skroman. Postoje dokazi da je u 2023. godini Mjanmar dobio dva višenamenska borbena aviona Su-30SME, dok je Kazahstan najverovatnije dobio 4 Su-30SM. Od ostalih isporuka vojnih aviona samo je Iran primio školsko-borbene Jak-130 (moguće do 4 aviona).

Što se tiče helikoptera, Belorusija je dobila 4 desantno-jurišna Mi-35M, Burkina Faso jedan transportni Mi-17-1V i jedan desantno-jurišni Mi-35M, Togo tri Mi-35, Kirgistan dva Mi-17V-5, Senegal jedan  transportni Mi-17-1V.

Srbija ni jedan.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

mi

Još samo da reše IFF i puška :D

Odgovori
Pa

Mislim da nije problem aviona koje rusi mogu proizvesti, već pitanje koliko su pilota izgubili. Teško je zamjeniti kvalitetne pilote s velikim brojem naleta + borbenim iskustvom.

Odgovori
K

Nije baš da su izgubljeni ruski piloti imali neki veliki broj naleta i ogromno borbeno iskustvo – to im i je bio jedan od najvecih problema. Pitanje je koliko su sada VKS u stanju apsorbirati i integrirati znanja i iskustva iz ovog rata. Zasada izgleda da određenog pomaka ima (konačno koriste vođene glide bombe), ali i dalje je to vrlo malo.

Ps

@K
Odakle izvlacis takve informacije?
Ti si imao uvid u njihov nalet?

Sl

U 2021. ruske vazdušne snage su imale ukupno 355.000 avio poletanja, tako da ne stoji da piloti imaju mali nalet.

Sl

Pobedila je poslednja recenica : „Srbija ni jedan“. To je cist dokaz da ne mozes saradjivati sa drzavom sa kojom nemas nikakvu granicu. Da smo agresivnoj Rusiji turili sankcije kao oni nama 90ih, sada bismo sedeli bar na 1 grani. Ovako smo sebi odsekli obe. Treba se otvoriti evropskim isporukama i eventualno kineskim, posto Kina za sada ne napada svoje susede. Ne bih ulazio u kompletnu politicku diskusiju o „samo 4 Mi 35“ ili „samo 6 Pancira“, ovo je dokaz koliko smo mi vodili pogresnu spoljnu politiku. Ako su oni izvestaja o ratu u Ukrajini tacni, Rusi ne mogu da podmire ni svoje potrebe, vec trecu godinu napadaju suverenu drzavu. Znaci sve te bajke o super-Migovima, Pancirima, donosenje onog S400 itd su bila predstava za domacu javnost. Od ruske vazduhoplovne borbene tehnike imamo taman Migova dok ne ostanemo poslednji evropski korisnik i par Pancira za parade. Trebalo je davno krenuti saradnju sa evropskim partnerima, jer nismo mi u Aziji. Svakako nasa vojska nema kapacitet da ratuje, a vidimo po porucenim helikopterima i pvo sistemima da smo radili totalne promasaje od nabavki.

Odgovori
Gr

Uvedeš im sankcije i slobodno zaboravi na veto u UN. Uvedeš im sankcije i slobodno zaboravi na preferencijalnu cenu gasa. Uvedeš im sankcije i slobodno zaboravi na remont opreme. Fina ti je ta računica.

Ac

Pa ne bas malo. Udaraju oni FABovima zestoko. Samo na Avdejskom pravcu preko 200 ih je baceno. To je prelomilo bitku

Fe

@Sladjan

a) Sta to od avijacije Srbiji nudi recimo Amerika?
b) Da li je ikada igde nekoj zemlji prodato bilo sta od avijacije a da vlada te zemlje nije bila zainteresovana za kupovinu? Kada i gde?

Ka

Znaci ipak idu odredjene letelelice za izvoz, cudi me da nam Rusi nisu isporucili niti jednu od vec porucenih, a cini mi se da smo porucili 5 Mi17 i 4 Mi 35?! Ipak smo mi stari partner Ruskoj industriji naoruzanja?

Odgovori
Sl

Ne treba nam nista od Rusije. Rastopiti lesine od Migova, niko ih vise u Evropi ne koristi i prekid saradnje Rusijom

Br

Proizvodnja je spora u odnosu na npr. Kinu koja vec ima oko 250 J-20 i oko 600 J-10, plus ko zna koliko derivata Suhoja, ali je ipak dovoljna da manje vise pokrije gubitke koje su imali, narocito na pocetku, ne racunajuci tu A-50, ali i njih imaju dovoljno za jos par godina rata, a da ne naprave ni jedan. Ako Englezi kazu da su samo u 2023. dobili oko 20 aviona i verovatno jos 6 Su-57, znaci da su realnosti dobili verovatno barem 35 aviona, pa ako na to dodamo i avione iz 2022, gde je zajedno sa Su-57 bilo verovatno barem 20-25 aviona, dolazimo do neke okvirne cifre od oko 55-60 aviona za dve godine, sto manje vise pokriva sve gubitke, narocito ako uzmemo u racunicu i da su se gubici ipak smanjili, a proizvodnja se znacajno povecala i povecavace se, a slicna stvar je i sa tenkovima i drugim oklopnim vozilima, proizvodnja i modernizacija iz skladista nadoknadjuju gubitke, sto se ne moze reci za Ukrajinu. Ukrajina vise nikad nece imati vise hiljada tenkova, 200 aviona, 200 helikoptera,150 lansera raznih verzija S300 i preko 100 lansera BUK i TOR i pored sve pomoci sa zapada. Sada se naoruzavaju Rumunija i Poljska, ne znam da li znate da je vojni budet Rumunije za 2024. godinu neverovatnih 20 milijardi, sto je blizu 6% BDP, a niko ziv im ne preti, kao ni Poljacima, koji ce uskoro imati vise naoruzanja od cele Evrope zajedno.

Trenutna prica je da ce Ukrajina ove godine raditi na defanzivi, dok se povratak teritorija najavljuje za 2025, znaci – pisi propalo.
Inace, vec je evidentno da neka potpuna pobeda Ukrajine nikada nije ni bila u planu, sve ovo je da bi se Rusija sto vise izolovala od zapada, jer sta ce NATO u Evropi, ako nema opasne i zle Rusije, za teroriste na bliskom istoku vise nikog nije briga u EU, opustili su se, ne kupuju naoruzanje od Amerike koja vodi ratnu ekonomiju jos od II.sv.rata, sa budzetom koji je do nedavno bio veci od maltene svih vojnih budzeta celog sveta zajedno, pa su proizvodjaci oruzja, koji usput kontrolisu i proizvodnju hrane i medije, morali nesto da preduzmu… Ostalo je istorija.

Inace to se najbolje moglo videti na primerima brojnih premijera zapadnih zemalja, koji najavljuju napad Rusije na Britaniju, Dansku, Holandiju, Svedsku, a dobro znaju da Rusi nemaju nista od toga sto je potrebno za takve operacije za razliku od zapada, dakle Rusija nema nosace aviona, hiljade teskih transoprtnih aviona, desantna vozila i camce, ruska vojna doktrina se za razliku od zapadne zasniva uglavnom na odbrani. U svakom slucaju od toga nema nista.
Pa sad…
Da li je demokratski organizovano plasiti ljude bez razloga? Osim ako razlog nije da se zivi u strahu?

U svakom slucaju 2020 Kovid, 2022 Ukrajina, 2024 Gaza, svi znamo sta je u planu za 2026, ali ipak mislim da ce Kinezi tu biti pametniji. U svakom slucaju dugorocni ciljevi se uvek postizu, ovako ili onako, bez obzira ko je na kormilu, srednja klasa i privatno vlasnistvo izumiru, a kontrola raste i u tom grmu lezi zec, a ne u Rusiji ili nekoj beznacajnoj pustinji.

Odgovori
Mi

Naravno da je #1 cilj da se zivi u strahu. Evo Švedska drhti od straha, po nekim pro-NATO komentatorima ovde na T6, i pod hitno joj treba NATO zastita od opasne Rusije, a situacija na „Baltiku napeta do pucanja“ :-)

Kako rece Al Jourgensen u onoj pesmi pod nazivom „Fear (Is Big Business)“

ev

Ако је овим податцима веровати, 20 плус 10 Су 57 =30 tak нових авиона свих типова само за ББсу звучи мало, али је на гошњем нивоу ипак више него пре, дакле полако се тај број подиже, то је за авионе. Хеликоптери иду брже, тако да из тога очекујем да ми долазимо на ред за Хеликоптере.
Уз све ово иду већи бројеви ремонтованих, па и понешто за извоз, сваке године. Убацили су Русе али и себе у већу брзину.

А

@evropcs

Па баш и не. Руси су годину пре санкција 2014 произвели 80-90 авиона. Да нема санкција, Русија би потенцијално у ратним условима производила и до 150 авиона. Самим тим санкције од 2014. су своје учиниле. Производња се полако подиже, ал то је далеко од оне која би постојала да тих санкција није било,

Fe

@Алекса

Potpuno proizvoljna tvrdnja.

А

@Feline

Који део тврдње је произвољан.?Знамо колико су Руси могли да производе авиона без санкција и колико су призводили авиона са санкцијама. Са факторима уходавања производње, економије обима и даљег улагања у приизводњу процена од 150 авиона у условима који нису праћени санкцијама је конзервативна процена. Потенцијално, број произведених авиона је могао бити и већи, али су санкције на овом пољу одрадиле своје.

Yo

@Алекса

Da, sankcije su odradile svoje – tako što je Rusija obnovila proizvodnju napuštenih projekata, a usput pokrenula i neke novitete.
Što se tiče količine, na Zapadu je proizvodnja vojne opreme u privatnim rukama pa je kao takva i višestruko skuplja, dok je u Rusiji to posao države – pa im 1$ vredi kao 6$ u USA…
Tako se dođe do činjenice da ruski vojni budžet od oko npr. 50 mlrd nominalnih US$ – u suštini bude oko 300 mlrd $…

А

@Yoda

Обнова производње јесте успех, али остаје чињеница да ће се производити 1-2 авиона годишње на обновљеној линији. Да нема санкција, ем што би производња била обновљена далеко брже, ал би иста била већа. И друго, у условима рата је читав програм заиста упитан. Русима су тренутно преко потребни авиони тактичке (ил што би они звали фронтовске) авијације, а не стратешки бомбардер.

Dj

Kkava obnova proizvodnje? Proizvodi se par aviona godisnje. Ako pogledate fotografije navodno novih vazduhoplova, recimo ovde Su-34 ili pogledate video bombardera, videcete da je to izgleda kao nesto staro pa prefarbano, ali bukvalno se vide rucni potezi cetke po valovitoj oplati. Ne tvrdim da je to relevantno za primenu u ratu, ali nekako mi ne ide sa pricom o novim proizvodima…

Sve je to proizvodnja neke opreme iz 80tih ili 90tih i to je to.

Vl

Vrlo malo uzevsi u obzir sam rat i sankcije. Rusi su i pre svega ovoga u Ukrajini proizvodili po 10-ak aviona i helikoptera godisnje sto je slozicemo se tempo puza u odnosu na pre svega na SAD i Kinu.

Odgovori
А

@Vlado

Санкције из 2014. године и са тим повезаним генерално спречавање експорта, је на овом пољу одрадило своје. С друге стране, остаје чињеница да је ваздухопловна индустрија и даље у игри, и то после 2 године рата и опсежних санкција које су требале да буду коначни ударац.

Vl

Vojna vazduhoplovna industrija radi jer prosto mora posto je rat. Civilno je pak na izdisaju i to je samo novi paket sankcija zapecatio.

Yo

Naručili su preko 300 aviona iz sopstvene proizvodnje koji treba da zamenepostojeću, sankcionisanu flotu Boinga i Erbasa.
Možda neće izvoziti – dok su USA u mogućnosti da drugima zabranjuju uvoz iz Rusije – ali je ovo neverovatan bum ruske civilne avioindusteije – koheg ne bi bilo bez sankcija…

Pe

Bitno je da su nama znali da dele kritike.
Još pamtim ovaj naslov:TEŠKA KRITIKA STIGLA IZ RUSIJE: Srpski piloti MALO LETE i stari su, NEKI SU UČESTVOVALI u odbrani od NATO 1999. godine!

Odgovori
Gr

Pa jel su slagali nešto? Koliko smo imali operativnih Migova do one akvizicije iz 2013-2014?

Iv

Srbija nijedan! Mozda cekamo VIP verzije?

Odgovori
Mu

Čekaju Godot-a. Ovaj Su-57 je zapravo Grumman F-23 koji je razvijen vlastitim novcem kompanije nakon što se je izgubio tender od F-22.

Ps

@MB
Kao sto je F35 preslikani Jak141

Be

Gledaj psihijatar, F35 jeste nastao na osnovu Jak141…..

Samo, razlika je u tome sto je LM kupio intelektualna prava na Jak141……..

I to je jedino bitno za istaknuti.

Mu

@Psihijatar
Ne F35 je zapravo Thunderchief 2. Da li sad shvaćaš zašto su Izraelci preuzeli Fairchild ?

Ps

@Beduin
Kakva je razlika da li su neka prava kupljena ili ne? Imao si uvid u ugovor?

Cinjenica je da je nastao na bazi projekta Jak 141…

Sl

@Beduin
@Psihijatar
F-35 nije nastao od nikakvog JAK aviona vec od „Hawker Siddeley Harrier“ili „Sea Harrier“koji je sluzio u americkom marinskom korpusu dugo godina te je zamenjen masovno avionom F-35B koji sada zajedno sluzi sa jos kojim primerkom „Sea Harrier“…Ruska mitologija dostize nivoe bajki…

Ps

@sloba
Ne, NATO patologija ja vec stvar za mene….
Kakve veze imaju Harier i F35? Osim B verzije po nameni….

Dj

>> F35 preslikani Jak141

Znaci da li si ti ikada video Jak 141 na slici? On je je btw proizveden u par komada, znaci nikada dostigao IOC, docim F-35 imamo vec 1000.

Mu

@Psihijatar
Nema tu nikakve NATO patologije. „Tvoj“ Jak 141 je zapravo britanski avion nastao kao hibrid Harrier-a i Tornada. To što su u Londonu stavili petokraku i plasirali dezinformacije samo govori kako su se na Balkanu donosile odluke i kakvi likovi su nama radili o glavi. Skoro 40 godina vas vuku za nos. I nakon toliko vremena odbijate prihvatiti realnost da nema komunizma.

De

Jak-130 za Srbiju! Da ili ne?

Odgovori
Mi

Ne. Necemo kupovati ruske avione, tako da nam ruski trenazer ne treba. Kao laki atak avion nije nista sposobniji od Orla2 osim sto je mladji. Ako cemo trositi pare na avion te klase ne treba ih bacati skroz.

Ja sam za daleko skuplji Švedsko Američki T-7 Red Hawk.

Br

Kako sada stvari stoje, a mislim da se nece skoro promeniti, avione sigurno necemo kupovati od Amerike, Svedske i J.Koreje, sve ostalo je u igri. Najverovatnije su dve opcije, ako se nekim cudom bude nabavljjao Rafal, trenazno borbeni bice italijanska verzija M-346, ukoliko se bude nabavljao J-10 ili eventualno JF-17, sto zavisi od buduceg dogovora oko Tajvana, bice ili L-15 ili za uz pakistansku opciju FTC-2000. Ako iskljucimo Rusiju treca opcija i ne postoji. Tako da ce najverovatnije biti Kinezi. Ameri vole da Balkan drze na tihom plamenu, tako da uopste nije nemoguce tako nesto nabaviti, kao sto smo uostalom vec i videli.
Vazno je da radnja radi.

Br

@Milos1977

Orao 2 ne da nije nista bolji, vec je barem po ugradjenim sistemima daleko bolji, ako se razviju i previdjene rakete, a i sa ovim nivoom modernizacije je bolji, ako zanemarimo naravno starost i tehnicke probleme. Rusi nikad nisu razvili serijsku verziju pravog borbenog Jaka, tako da on svakako tesko moze da zameni i Galeba i Orla, bez obzira sto ih ne mozemo ni nabaaviti.

Fe

@Milos77

Nema nikakve nade da bi prodaja cak trenaznog T-7 Srbiji bila odobrena u Kongresu. Toliko o svim kupovinama iz Amerike.

Sr

@Feline
Jel možemo da pročitamo na osnovu čega? „Svi znamo“, „zna se“, „podrazumeva se“ i najgluplje „pametnom dosta“ nisu odgovori.

Mi

Feline, mislim suprotno sto se T-7 tice. Cisto iz politickih razloga uvlacenja Srbije u velike investicije i projekte sa Saab i USA.

Srbofil, zaboravio si, „vec i vrapci na grani znaju..“ :-)

Gr

@Srbofil
A na osnovu čega ti tvrdiš da ima nade da dobijemo T7?

ma

t7 nije ništa posebno, ameri će prodati avion jer je to ipak posao. Više će ih brinuti ako prodaju f35 ili f22 jer ima tehnologiju koju treba zaštititi. Srbija je zapadns zemlja a ne kineska ili ruska, ako se kupi neki od tih aviona ovisite o dijelovima ih tih zemalja ako dođe do konflikta.

Mi

Voleo bih da kriticari neisporuke ruskih aviona i sredstava objasne kojim putem bi to trebalo izvesti i kako izbeci eventualne sankcije ako to uradimo svercom?

Odgovori
Sr

@Mile onaj stari
Kod helikoptera nije stvar sankcija nego geografije, ali ovde svako ko zna da „čita“ atlas je „NATO lobista“, barem sudeći po internet komentarima na vojne teme.

Sl

A u zadnjih 10 dana sruseno 10 ruskih aviona od ukrajinske PVO…Svako moze da pravi nesto a kakvog je to kvaliteta vidimo u Ukrajini…Cudno je kako tih 179 SU-35 aviona jos uvek nisu zavladala ukrajinskim vazdusnim prostorom…Potemkinova sela,babuske,armate i slicno…

Odgovori
е

@Sloba

Чуде се исти они коју врте тезе да је Русија требала да освоји Украјину за 3 дана, па је зато већ изгубила.

Они који имају ‘О’ од објективности знају какву ПВО Украјина има.

Овај исти институт је проценио да је Украјина имала 250 (!!!) С-300 лансера на почетку рата. А где су ту остали ПВО системи, плус донације прво ех-СССР па онда и западних ПВО система.

Bo

Slobo,

Rusija ratuje sa 10% tehnike u Ukrajini. A ko bi cuvao onliku zemlju kad bi se svi avioni, daleko bilo prebacili na front??? Srecom, pametniji i obrazovaniji ljudi vode ratove

Е

Украјинци су поред 250 С-300 лансера, имали још 79 Бук М1 и 75 Оса & Стрела. Значи 400+ .

https://www.csis.org/analysis/will-russia-control-skies-over-ukraine

Чланак је од пре 10 месеџи тако да статус донације није ажуриран.

Mi

Obozavam CSIS izvor zato sto Ima puno oficijalnih informacija koje mnogi pro-NATO i anti Rusi nece da poveruju jer slusaju samo mainstream medije koji sakrivaju veliki deo istine. Prosle nedelje je izasao Vesli Klark interviju gde je izricito napomenuo i ponovio kako je Amerika rekla Ukrajni da preda Krim Rusima u 2014

Е

@Miloš1977
Не воле баш Веслија од како је јавно причао како су САД планирале да ударе на 7 држава у 5 година.

Da

Rusija „ratuje sa 10 %“…Haha…Posle koriscenja svega i svacega od strane Rusa u Ukrajini,ta ista putinova armija nije nista konkretno ucinila na terenu i pored cinjenica da ih naoruzavaju Kina,Iran i Severna Koreja sa svim i svacim.Dva miliona granata za artiljeriju je Rusija dobila od strane pomenutih diktatura i opet nikakvog znacajnog rezultata u korist Rusa…Te vase lovacke price mozete da pricate deci iz osnovne skole ali ni oni vam ne bi poverovala jer cinjenice sa terena govore drugacije…Mit o ruskoj svemocnoj armiji je srusen i srozava se iz dana u dan i to od dana pocetka invazije na Ukrajinu… Kakav danak neiskustvu.Ccc…

Th

Ako vec „pravi“ Ruski saveznici jedva dobivaju naruceno oruzje onda se Srbija ne treba nadat da ce dobit naruceno i unapried placeno. Verovatno su se Rusi pouzdali na njihov nuklearni arsenal. Nisu ocekivali da ce voditi konvencionalni sukob. Imali su dovoljno vremena da predju na ratnu ekonomiju. Od toga nista. Nema ni masovne ratne proizvodnje Mig-29evetke.

Odgovori
Pa

Zasto bi je bilo, bas im treba takav avion? Da bi se uludo nasladjivao da je to(bio) los avion? Nista nije unapred 100 posto placeno. U ratnoj su ekonomiji, teze se to uoci iz fotelje. Ipak postoji neki red isporuke novih sistema.

А

@Thomas

Ne znam samo po kojoj logici u kom paralelnom univerzumu se pokreće ratna masovna proizvodnja MiG-29, aviona koji praktično nije proizvođen masovno 30 godina?

de

Imaju jedno 500 komada MiG 29! Bas im treba jos istih takvih kada ni ove sto imaju ne koriste uopste.

Th

@Pavle
Bio je plan u slucaju nekog velikog sukoba da se masovno proizvede bas taj Mig-29. Da cela Industrije krene u proizvodnju ratne tehnike. Pitaj Rusofile sta misle o tom Mig-u. Ako njiman verujes bolji je od Rafala.
@Aleksa
Pravili su taj plan za slucaj rata. Mozda imaju planove i za neki avion od Suhoja.
@dejanera
Zasto ne koriste kad na Front ratuju sa T-54/55? Vredne avione od Suhoja bi trebali drzat u reservi. Ako Ukrajinci uvode u sukob F-16 trebace im svaki avion. Mozda imaju i nekoliko IL-2 Sturmovnik iz WW2 na lageru. Jos ce i njih izvuc.

Imaju ili imali su planove da bas tog Mig-29 masovno proizvedu u slucaju velikog sukoba. Tako bi trebali i da pokrenu ponovo proizvodnju BMP-2. Sta tu ne razumete?

Al

@Thomas

Taj plan teško ima smisla. Proizvodnja MiG-29 praktično ne postoji, niti na osnovu čega da se ista obnavlja. Druga je priča reaktivacija konzervisanih Migova, što je teorijski moguće i verovatno i planirano u ratnim planovima.

Mi

Thomas
MiG-29 ne moze da radi ono sto Su-24 i 34 mogu. Ne moze da lansira 4-6 jedrace FAB500 ili par FAB1500. Rusima za front treba jedino od aviona te klase, plus sposobnost da lako nadje i obori F-16 uzkoro kao sto Su-35 moze. Suhoja za sve to imNu dovoljno, a proizvod ja piči, tako da nem smisla ponovo pocinjati slabije MiG-29. Da su 35ce zazivele s AESA radarom, mozda da. Ali to se nije desilo, i da jeste bi bilo skupo.

Sr

@Miloš1977
Mig-29 jako lako može lansirati 4 planirajuće bombe, problem je, između ostalog, što nema dolet za operacije na ovolikoj razmeri.

Mi

Srbofil
Ne verujem da moze da nosi ni 4 jedrace FAB500 a kamoli par FAB1500.
Mozda FAB250 da, ali kao sto velis i dolet i nosivost je ogranicavajuci faktor za misije odakle ovi polecu. Sem toga imaju dovoljno Su-24 i Su-34. I Su-25 bi bio daleko bolji za takav posao nego 29ka.

Mi

@Srbofil
MiG-29 rules :-)!
Moja 1/72 maketa mi nekako odoka deluje kao da ne moze toliko da ponese :-)

Gr

@Thomas
Jel možemo da vidimo negde taj ingeniozni plan za reaktivaciju Migova o kojem pričaš?

Pe

@Miloš1977 Kako znate da potpuno nedokazan avion u ratu, kao Su-35, moze da „lako obori“ F-16, avion sa preko 60 vazdusnih pobeda?
Pre je verovatno da F-16 lako moze da obori svaki Suhoj ,posebno ako pogledamo sukobe u proslosti, gde su uvek Sovjetski avioni imali losiju statistiku od zapadnih po vazdusnim bitkama.

Mi

Su-35 se dokazao protiv mnogo sposobnijih aviona nego F-16 ikada!
Sem toga kakve veze istorija F-16 ima sa ratom u Ukrajni? Mozda samo ako cemo da pricamo o tome kako je delikatan za odrzavanje u pravim ratnim uslovima.

Da

@Milos 77
Navedi samo protiv kog to aviona se „dokazao“SU-35 ili si ostavio komentar cisto ono reda radi jer nemas argumenata…

Mi

@David Gogins
Protiv sveze remontovanih i donekle modernizovanih Su-27 i MiG-29 koji pakuju R-27ER/ET rakete dalekog dometa uz dojave NATO situacione svesti. Protiv kojeg jaceg neprijatelja od toga se F-16 ikad borio. Nikad.
Takodje, Su-35 ima dvogodisnje iskustvo nad frontom koji pokrivaju PVO S300, BukM1 i preko godinu dana rata nad sistemina Patriot, NASAMS, IRIS-T.
Protiv kojih PVO je F-16 leteo do sada. a padao je i od Kuba, a kamoli Buk i S300.

Dr

Svaka zemlja na svetu može za svoje pare da kupi šta hoće ( Rusku naftu, avione,Kinesko naoružanje) samo se u porobljenoj Evropi ujka Sem pita šta može,šta ne može ,ako kupiš Ruski gas ,polupaju ti gasovod,ako hoćeš tuđe oružje,dobiješ sankcije. Jer to sloboda. Nadam se skorom kraju ovakvog svetskog siledžijskog poretka. Hoću za svoje pare da kupim šta ja hoću! Jer bilo šta novo ili polovno je bolje od ničega. Ovde važe zakoni koji ne važe ni za Hute ni za Bušmane,ni za Aboridžine,ni za Sijukse ni za Apače svih boja i rasa!

Odgovori
M

Svaka zemlja na svetu može odluči u kojem će savezu biti a samo u Evropi Putin i njegova svita odlučuju da li neka država sme da se učlani u NATO i EU ili ne. Nadam se skorom kraju Putinove diktature i ostatka KGB mafije, da narod u Rusiji prodiše i napokon oseti slobodu i razvije se u skladu sa kapacitetima koje poseduje.

PS

Obojica grešite. Sistem sankcija i blokada nit je nov nit je samo zapadni nit važi samo za EU niti sa druge stane na zapadu cvetaju ljubičice pa sve kao može. Pitajte Solomoska ostrva ko im sve došao da uvrne uši što su hteli bližu saradnju sa Kinom.
Velike sile su velike sile. Guraju svoje interese a ti kako se snađeš sa njima.

Ma

@M
Svaka zemlja ima pravo na svoju suverenu teritoriju, samo Amerika i Nato smeju da odluce da li ce nasilno, suprotno medjunarodnom pravu i zvanicnim rezolucijama UN, okupirati i otcepiti deo suverene zemlje. Da li za ove Nato rezime vazi medjunarodno pravo?

Zo

Dragane !

Evo ja imam F35 , M1A2 Abrams , F15EX i nuklearno naoružanje. I ne želim ti to prodati ni za kakve novce !Da sutra ne upotrijebiš protiv mene .
Je li ti jasno ? A po tvoje novce ću doći sutra sa tim istim Abramsom i F35
Pa se ti obrani !

To ti je politika vladara svijeta. Zašto bi je mijenjali ? Oni ni svojim saveznicima ne daju sve što mogu platiti.
Nalaziš li Srbiju tu negdje ?

Mu

@Beduin
Ako neki avion ima petokraku ne znači da je komunistički. Meni Jak141izgleda kao prototip sastavljen od Tornada i Harrier-a. Činjenica da je predstavljen 1992. u Farnborough Airshow daje naslutiti čiji je zapravo.

Odgovori
Yo

Kao što su neki komentatori već primetili, poslednja rečenica „Srbija ni jedan“ je jasno objasnila našu poziciju ne samo kada je ruska vojna oprema u pitanju, nego i kada je kineska.
Ukoliko Ameri ocene da je Rusija dovoljno zauzeta u Evropi, lansiraće i krizu oko Tajvana – i onda nam džaba sve nabavljeno i iz Kine.
Kada kažem USA – ne mislim na zvaničnike koji se najčešće citiraju – već na CIA koja je organizacija bez ikakve (civilne) kontrole, nepoznatog budžeta i sa sopstvenim izvorima finansiranja – koja praktično kontroliše sve i ne odgovara nikome, iako je formalno drugačije.
Mi Rusiji ne možemo uvoditi sankcije kako bi Ukrajina dobila pravo na članstvo u NATO, ali isto tako nemamo prave partnere van EU od kojih bi mogli pouzdano pazariti vojnu opremu – ukoliko uspemo da se dogovorimo – a to je izvodljivo.
Možda bude drugačije posle npr. 2030., a možda i ne bude.
Previše je tog „možda“ u svemu da bi se na tome mogla praviti ozbiljnija dugoročna računica…

Odgovori
Mi

Nisam bas merodavan ali cini mi se da SU34 padaju ovih dana kao muve. Mozda je malo i propaganda ali gde ima dima… Mozda je fora u tome da se ne koriste onako kako bi trebalo, ne znam ali znam da je avion bas diskreditivan opasno. Sa druge strane nisam bas nesto procitao da je oboreno puno SU30, da li zato sto se ne koriste toliko ili su ipak zilav zalogaj?!

Odgovori
Dr

@Milos 1977 od teljubavi nece biti nista jer taj T-7 nije nista drugo do USA verzija YAK – 130 samo sa dosta losijim mogucnostima …. ta letelica u odnosu na YAKa je kao Jastreb u odnosu na Tornado ! jede ga za dorucak . da ne pisem o cinjenici da nam ga USA nikad ne bi prodala a i da ga proda imali bi probleme sa Svedjanima koji svaku svoju musteriju ucenjuju – pitajte hrvate zasto nisu kupili njihov SAAB Gripen C/D !
dakle da se ne zanosimo Srbija moze da kupuje od kineza ili eventualno , dok ne stane ova glupost u Ukraini , od francuza njihov Rafale F4! sve iza toga iz Politickih ili Ekonomskih razloga nije realno !

Odgovori
Mi

Dragan Dubonjac
Čudno poredjenje i zakljucak iznosite za T7 i Yak-130. Zasnovane na kojim poznatim cinjenicama? Drugim recima, pisete bezveze tojest sto bi vi voleli da je realnost. T7 je najmoderniji trenazer danas koji jos nije ni usao u upotrebu, ali hoce za koju godinu. Yak-130 je najgora varijanta tog dizajna aviona od tri koja postoje (M-346/Yak-130/L-15)

Drugo, ja govorim jedino o verzijama Gripena E.
Zanosimo se dosta ovde u komentarima jer smo entuzijasti avijacije, ali sa Kinezima nista manje od Zapada, bili to Svedjani ili Francuzi. Ja Francuzima verujem i manje nego Svedjanima i Amerima kad je vojna politika u pitanju. Jedino sto je dobro kod Rafala je sto je Francuski proizvod, a ne neki miks, i sto vec saradjujemo dosta sa Erbasom, itd..
Mislim da je vreme prosiriti saradnju i sa Svedjanima i Amerima.

Pa

Realno, koju naprednu tehnologiju na T7 bi eventualnom prodajom Srbiji izlozili Rusiji? Pre 40-ak godina prodavali su nam v-z samonavodjene rakete, avionske bombe,pt rakete, torpeda, nudili avionske motore kakve nismo imali sa ruske strane. i sad se svi gade na pare i uticaj.

Sr

@Miloš1977
Ipak T-50 ima bolje karakteristike, FA-50 značajno bolje. T-7 se svideo USAF prvenstveno zbog cene koju je Boeing obećao….videćemo šta će biti u praksi.

Mi

@Srbofil
Jeste AT-50 mali F-18.

Dr

@ M
Kažete da Putin i njegova ekipa odlučuju ko će u Evropi da uđe u NATO ili EU?
Vidim da niste upoznati sa činjenicama da su sve bivše zemlje Varšavskog pakta postale članice NATO,plus neutralna Albanija,plus četiri države bivše neutralne Jugoslavije ( Slovenija,Hrvatska, Crna Gora i Makedonija), plus tri države bivšeg SSSR-a (Letonija, Litvanija i Estonija). Rusi bi u eventualnom ratu sa NATO ( ne daj Bože) bez ikakvog obzira udarili po svim tim državama ali ne i po Kijevu,jer Kijev je istorijski Rusija,kao i Donjeck i Odesa itd. Zato nisu smeli da dozvole tamo NATO rakete. To što je neko nekada,ne pitajući Ruski narod koji tamo živi crtao granice to za silu kakva je Rusija nema veze . Putin je uradio ono što je Kenedi hteo pre 60 godina,na Kubi,samo što su Rusi tada bili razumniji i nisu hteli da ratuju do poslednjeg Kubanca. I da ne zaboravim na Kubi niko nije ubijao Amerikance,a u Ukrajini je 8 godina trajalo ubijanje Rusa.
Znači hoćemo slobodno da kupujemo i prodajemo i trgujemo sa kime mi hoćemo kao što to važi u svim slobodnim delovima sveta.

Odgovori
Sr

@Dragan Brankovic
Šta znači „udarili po svim tim državama ali ne i po Kijevu“ ako se Kijev bombarduje upravo? Mislite nuklearno? Prema zvaničnoj doktrini SAD i Rusija ne predviđaju upotrebu nukearnog naoružanja protiv nenukearnih država. U ostalom što bi iko dejstvovao strategijskim naoružanjem po Albaniji, Sloveniji itd. kada su njihovi borbeni efektivi na nivou statističke greške?

Jedini koji imaju first strike politiku i predviđaju upotrebu nuklearnog naoružanja u svrhe „deeskalacije“(zvuči jako bizarno) je Francuska. Oni čak imaju i specijalno razvijeno naoružanje bukvalno za demonstriranje nuklearnog udara ograničenih kapaciteta(da pokažu šta može da sledi). Njihova nuklearna doktrina je, možemo reći „najslobodnija“, ostali su jako rezervisani uključujući i Rusiju, jedino što je sa aspekta upotrebe Rusija „najfleksibilnija“(nisu vezani za jednu platformu i jedan tip). Nezvanično svašta se priča, ali ispostavilo se svi puno pričaju, a malo ko „ubode“ istinu, bolje je držati se zvaničnih dokumenata.

Dj

>> jedino što je sa aspekta upotrebe Rusija „najfleksibilnija“

Nuklearna doktrina im je ono „Kako vladaru padne na pamet tako ce biti“. Kad je mogao menjati ustav da bi dozivotno vladao bas ce se drzati nekakve nuklearne doktrine i. zvaničnih dokumenata.

Gr

@Srbofil
Nemaju ga ni Poljska ni Rumunija pa jel misliš da u slučaju WW3 oni ne bi dobili svoju dozu radijacije zbog Antiraketnog štita?

Sr

@Grga
Ne bih se bavio spekulacijama na tu temu. Ono što znam je da su strategijske snage Rusije jedna vrlo strogo kontrolisana i profesionalna ogranizacija koja je od svih vojnih snaga te države najbolje finansirana, najbolje informisana, uvek imaju prioritet i najuže sarađuje sa državnim vrhom, bukvalno direktno. Tako da bih se, barem što se mene tiče, držao zvaničnih dokumenata i doktrine.

Mi

Neki zaista misle da se ruska vojska satoji od bezbroj zombija na celu sa upokojenim prigozinom.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor