Direktor SMATSA-e Ristivojević u poseti sedištu EUROCONTROL-a: Prošle nedelje 3.200 preleta opsluženo u jednom danu

6. maj 2025

„Prince Aviation“ ponovo na globalnoj sceni: Prva instalacija Certus 700 internet sistema na Cesni XLS predstavljena u Fridrishafenu

29. apr 2025

Er Frans uvodi Puket kao novu destinaciju

25. apr 2025

Direktorat civilnog vazduhoplovstva na ICAO konferenciji o olakšicama u vazdušnom saobraćaju u Dohi

19. apr 2025

CAPA analizira Er Srbiju: Poslovni put srpske nacionalne avio-kompanije i preokret nakon 2018. godine

8. apr 2025

„Prince Aviation“ izlaže svoju Cesnu XLS na sajmu AERO u Fridrishafenu: Prva instalacija Kolinsovog satelitskog interneta na YU-SVL

7. apr 2025

[ANALIZA] Šta će novi ekonomski vandalizam Donalda Trampa u formi uvođenja novih carina uraditi srpskoj a šta globalnoj avio-industriji

7. apr 2025

ICAO „cyber security“ seminar u Beogradu: Inovacije, izazovi i regulativa u oblasti vazduhoplovne sajber bezbednosti

1. apr 2025

KLM letnji red letenja: Holanđani ne smanjuju broj letova za Beograd

31. mar 2025

„La Premier“: Er Frans predstavio redizajniranu kabinu prve klase

24. mar 2025

Dodatni luksuz: Er Srbija otvorila „Premium Check-in“ zonu za putnike biznis klase

18. mar 2025

Poseta novog direktora SMATSA-e Nišu: Kontrolni toranj na „Konstantinu Velikom“ ponovo na dnevnom redu

12. mar 2025

[EKSKLUZIVNO] CAE „full motion level D“ A320 NEO simulator isporučen Vazduhoplovnoj akademiji

4. mar 2025

IATA izveštaj o bezbednosti letenja u 2024. godini: Sedam udesa sa smrtnim ishodom u okviru 40,6 miliona bezbedno obavljenih letova

26. feb 2025

Ljudski faktor u kontroli letenja: Između evropske automatizacije i američkog ponosa

10. feb 2025

Er Srbija najavila rekordni profit od 50 miliona evra: „Miki Manojlović“, „Dejan Stanković“ i još jedan A319 od sada u vlasništvu kompanije

31. jan 2025

[POSLEDNJA VEST] Viz er u Beogradu prva žrtva američkih sankcija protiv NIS-a: Od juče u 15 časova mađarska avio-kompanija prestala da toči gorivo na „Nikoli Tesli“

22. jan 2025

Vozilo koje je danas upalo na aerodrom „Nikola Tesla“ – džip sa rotacionim svetlima, sa oznakama neidentifikovanog obezbeđenja

20. jan 2025

Posledice današnjeg upada neovlašćenog automobila na platforme „Nikole Tesle“ : Privremeno zatvoren prolaz kod Jat Tehnike, DCV menja granice aerodromskih zona i njihove pristupe

20. jan 2025

[EKSKLUZIVNO] Imenovan novi direktor Kontrole letenja Srbije i Crne Gore (SMATSA)

17. jan 2025
Direktor saobraćaja Er Srbije: „U narednih pet godina, svako ko bude imao ATPL u Srbiji ima velike šanse za posao kod nas“
"Svako ko ispuni standarde imaće zagarantovano zaposlenje" / Foto: Dimitrije Ostojić, Tango Six

Direktor saobraćaja Er Srbije: „U narednih pet godina, svako ko bude imao ATPL u Srbiji ima velike šanse za posao kod nas“

– Planovi zapošljavanja pilota Er Srbije su takvi da će u narednih pet godina svako ko ima adekvatnu pilotsku dozvolu najverovatnije imati posao kod nas. – izjavio je za Tango Six izvršni direktor za saobraćaj srpske nacionalne avio-kompanije, kapetan, Milan Malović.

Nakon više decenija depresije u pogledu zapošljavanja i vertikalne prohodnosti pilotskog kadra nakon što završe svoj ATPL, jedna izjava ključnog rukovodioca Er Srbije kada je planiranje pilotskog kadra u pitanju zavredila je posebnu pažnju.

Tango Six je prošle nedelje imao ekskluzivnu priliku da priča sa tri člana tima koji rukovode nacionalnom avio-kompanijom, deo razgovora odnosio se na pilotski kadet program Er Srbije za koji je konkurs objavljen prošlog četvrtka i koji je otvoren za prijave do  do srede.

Kandidati za obuku biće praćeni i od Vazduhoplovne akademije i od strane Er Srbije / Foto: Dimitrije Ostojić, Tango Six

Er Srbija je saopštila da će „perspektivne mlade pilotkinje i piloti odmah potencijalno biti angažovani po završetku školovanja“ a Malović za Tango Six priča da će budući kadet program biti još jedan korak kako ka kvalitetnijoj obuci najboljih kandidata, tako i prilika da Er Srbija kontroliše svoj budući kadar u kontekstu kvaliteta i usmeravanja:

– Razumećete moje mišljenje kao nekoga ko je došao iz organizovanog sistema, kao što je nekada bila Vazduhoplovna vojna gimnazija, kasnije Akademija. Nešto što se kroz istoriju pokazalo kao dobro i kvalitetno, imamo primere iz bliske istorije, gde god se sistematski ulagalo u nečiju karijeru, od prvih koraka, i gde je praćenje tih kandidata bilo stalno i konstantno, na kraju smo dobili dobar rezultat. Dobili smo kvalitetne ljude, znali smo apsolutno sve o njima.

Mislim da je to pravi način, da pilote školujemo kroz sopstveni program i da pristup školovanja koji je već započeo u Vazduhoplovnoj akademiji zadovoljava potrebe ne samo nacionalne avio-kompanije, već i vojske, Ministarstva unutrašnjih poslova i SMATSA-e.

Plan Er Srbije je dakle da se vrati dokazanim modelima. Da institucija vodi mladu osobu od prvih koraka letenja do zaposlenja, odnosno do svojih mnogih dostignuća kao pilot ili kao kontrolor leta, i tako dalje. Ono što će se uskoro desiti je dakle samo vraćanje na dokazane modele koji daju rezultate.

Učinićemo to na takav način da imamo siguran priliv pilota praktično svake godine, osiguraćemo da prirodni odliv nikada ne dovede u problem broj ljudi koji će leteti sutra. Tako da mislim da je ovo naš logičan, pravi izbor u ovom trenutku, da kroz ceo državni sistem, institucionalizaciju Vazduhoplovne akademije kao važnog segmenta u obuci vazduhoplovstva osiguramo budućnost kadra i, u našem slučaju, kadrovsku budućnost Er Srbije. – priča Malović i naglašava da će i Er Srbija i Vazduhoplovna akademija podjednako biti uključeni u selekciju kandidata:

– Svako ko ispuni standarde imaće zagarantovano zaposlenje. Na osnovu našeg zajedničkog dogovora, u prvom konkursu, deset kandidata će biti prijavljeno sada, proces praćenja kroz obuku će obavljati obe strane i prema njihovim standardima i našim, pratićemo ih kroz obuku, i na kraju ćemo odlučiti koje kandidate ćemo prihvatiti. – poručio je izvršni direktor za saobraćaj Er Srbije.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Is

Interesantno je to kako niko nije shvatio da svim avionima treba kao prvo neka tehnička podrška (u vidu nekih mehaničara) da bi ti avioni bili ispravni i uopšte mogli da im svi ostali pristupe i da mogu da obave let. Čudo jedno kako niko ne primećuje tu jednu malu činjenicu koja je ključna da bi se obezbedio prvi uslov da avion može uopšte da poleti i da svi ostali u lancu mogu da obavljaju svoj posao vezan za civilni vazdušni saobraćaj !!!

Odgovori
br

Od onog momenta kad je JAT ukinuo let za Dubai jasno je bilo da je propao…Kupovina Wizz aira od strane Etihada je novi znak koji je ignorisan…Skupo je to naše beogradsko zadovoljstvo.

Odgovori
Iv

Etihad nije kupio Wizz.
Wizz je i dalje u većinskom vlasništvu Indigo partnera , originalnih osnivača i menadžmenta preduzeća.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs