– Planovi zapošljavanja pilota Er Srbije su takvi da će u narednih pet godina svako ko ima adekvatnu pilotsku dozvolu najverovatnije imati posao kod nas. – izjavio je za Tango Six izvršni direktor za saobraćaj srpske nacionalne avio-kompanije, kapetan, Milan Malović.
Nakon više decenija depresije u pogledu zapošljavanja i vertikalne prohodnosti pilotskog kadra nakon što završe svoj ATPL, jedna izjava ključnog rukovodioca Er Srbije kada je planiranje pilotskog kadra u pitanju zavredila je posebnu pažnju.
Tango Six je prošle nedelje imao ekskluzivnu priliku da priča sa tri člana tima koji rukovode nacionalnom avio-kompanijom, deo razgovora odnosio se na pilotski kadet program Er Srbije za koji je konkurs objavljen prošlog četvrtka i koji je otvoren za prijave do do srede.

Er Srbija je saopštila da će „perspektivne mlade pilotkinje i piloti odmah potencijalno biti angažovani po završetku školovanja“ a Malović za Tango Six priča da će budući kadet program biti još jedan korak kako ka kvalitetnijoj obuci najboljih kandidata, tako i prilika da Er Srbija kontroliše svoj budući kadar u kontekstu kvaliteta i usmeravanja:
– Razumećete moje mišljenje kao nekoga ko je došao iz organizovanog sistema, kao što je nekada bila Vazduhoplovna vojna gimnazija, kasnije Akademija. Nešto što se kroz istoriju pokazalo kao dobro i kvalitetno, imamo primere iz bliske istorije, gde god se sistematski ulagalo u nečiju karijeru, od prvih koraka, i gde je praćenje tih kandidata bilo stalno i konstantno, na kraju smo dobili dobar rezultat. Dobili smo kvalitetne ljude, znali smo apsolutno sve o njima.
Mislim da je to pravi način, da pilote školujemo kroz sopstveni program i da pristup školovanja koji je već započeo u Vazduhoplovnoj akademiji zadovoljava potrebe ne samo nacionalne avio-kompanije, već i vojske, Ministarstva unutrašnjih poslova i SMATSA-e.
Plan Er Srbije je dakle da se vrati dokazanim modelima. Da institucija vodi mladu osobu od prvih koraka letenja do zaposlenja, odnosno do svojih mnogih dostignuća kao pilot ili kao kontrolor leta, i tako dalje. Ono što će se uskoro desiti je dakle samo vraćanje na dokazane modele koji daju rezultate.
Učinićemo to na takav način da imamo siguran priliv pilota praktično svake godine, osiguraćemo da prirodni odliv nikada ne dovede u problem broj ljudi koji će leteti sutra. Tako da mislim da je ovo naš logičan, pravi izbor u ovom trenutku, da kroz ceo državni sistem, institucionalizaciju Vazduhoplovne akademije kao važnog segmenta u obuci vazduhoplovstva osiguramo budućnost kadra i, u našem slučaju, kadrovsku budućnost Er Srbije. – priča Malović i naglašava da će i Er Srbija i Vazduhoplovna akademija podjednako biti uključeni u selekciju kandidata:
– Svako ko ispuni standarde imaće zagarantovano zaposlenje. Na osnovu našeg zajedničkog dogovora, u prvom konkursu, deset kandidata će biti prijavljeno sada, proces praćenja kroz obuku će obavljati obe strane i prema njihovim standardima i našim, pratićemo ih kroz obuku, i na kraju ćemo odlučiti koje kandidate ćemo prihvatiti. – poručio je izvršni direktor za saobraćaj Er Srbije.
Istino_mer
Interesantno je to kako niko nije shvatio da svim avionima treba kao prvo neka tehnička podrška (u vidu nekih mehaničara) da bi ti avioni bili ispravni i uopšte mogli da im svi ostali pristupe i da mogu da obave let. Čudo jedno kako niko ne primećuje tu jednu malu činjenicu koja je ključna da bi se obezbedio prvi uslov da avion može uopšte da poleti i da svi ostali u lancu mogu da obavljaju svoj posao vezan za civilni vazdušni saobraćaj !!!
branislav
Od onog momenta kad je JAT ukinuo let za Dubai jasno je bilo da je propao…Kupovina Wizz aira od strane Etihada je novi znak koji je ignorisan…Skupo je to naše beogradsko zadovoljstvo.
Ivan
Etihad nije kupio Wizz.
Wizz je i dalje u većinskom vlasništvu Indigo partnera , originalnih osnivača i menadžmenta preduzeća.