Srpski Falkon 6X preko Banja Luke do Majamija; Iz Pariza novi podaci o globalnoj upotrebi Falkon porodice

6. maj 2025

[NAJAVA] Šesti po redu Avijatičarski bal u restoranu Aeroklub 17. maja

30. apr 2025

„Green Power Turbine Systems“ prvi put na sajmu AERO u Fridrishafenu: Pogonska grupa i dva nova projekta aviona iz Srbije

30. apr 2025

[NAJAVA] Četvrti memorijal „Pukovnik-pilot Milenko Pavlović“ na aerodromu Divci kod Valjeva

28. apr 2025

Nakon incidenta u vazduhu EXPO Osaka zaustavlja demo letove eVTOL letelica – šansa za Srbiju i EXPO 2027?

27. apr 2025

[POSLEDNJA VEST] Prva javno dostupna fotografija novog Falkona 6X Avio-službe Vlade Srbije

25. apr 2025

Škola letenja „Prince Aviation“ objavljuje početak novog kursa za PPL dozvolu

23. apr 2025

Rafal 4.1 i Falkon 6X u Srbiji: Vojni pedigre jedinstvene civilno-vojne kupovine

21. apr 2025

Trenutno najmoderniji avion u Srbiji: Novi Falkon 6X državne Avio-službe

18. apr 2025

[POSLEDNJA VEST] U Beograd sleteo novi Falkon 6X, najverovatnije novi avion Avio-službe Vlade Srbije

16. apr 2025

[EKSKLUZIVNO] „MIND Aviation“ 14. juna organizuje aero-miting na kragujevačkom aerodromu

11. apr 2025

AERO Fridrishafen 2025: Od Pipistrela do Falkona, uz jako srpsko prisustvo

10. apr 2025

Aero-klub Valjevo organizuje obuku za pilote jedriličare

7. apr 2025

Dve kompanije iz Srbije izlažu na ovogodišnjem sajmu AERO u Fridrishafenu

3. apr 2025

[POSAO] Nova škola letenja iz Kragujevca „MIND Aviation“ zapošljava „Head of training“ profesionalca i instruktore letenja

1. apr 2025

[INTERVJU] Od travnate piste do regionalnog centra: Kako Bratislav Milanović i MIND Grupa grade vazduhoplovni ekosistem u srcu Šumadije

31. mar 2025

Škola letenja „Prince Aviation“ traži predavače za PPL i ATPL kurseve

15. mar 2025

„Prince Aviation“ donira Saobraćajnom fakultetu: Renovirana učionica, donirana vazduhoplovna učila

14. mar 2025

Erbas i Robinson predstavili potpuno nove helikoptere H140 i R88

11. mar 2025

Direktorat pokrenuo krivične i prekršajne postupke povodom incidenata na „Nikoli Tesli“ u januaru

21. feb 2025
ISSA simpozijum na Mašinskom fakultetu: Kompanija „Prince Aviation“ i održivo poslovanje – od „pametne zgrade“ do „chat bota“ u procesu zapošljavanja
Jedan od učesnika panela bila je i kompanija "Prince Aviation"

ISSA simpozijum na Mašinskom fakultetu: Kompanija „Prince Aviation“ i održivo poslovanje – od „pametne zgrade“ do „chat bota“ u procesu zapošljavanja

Kompanija „Prince Aviation“ učestvovala je na panelu međunarodnog simpozijuma o održivoj avijaciji koji se od 30. oktobra do 1. novembra održava na Mašinskom fakultetu. Direktor MRO sektora kompanije Srđan Kragojević prezentovao je interesantne detalje novih infrastrukturnih investicija koje je kompanija nedavno realizovala ali i principe održivog poslovanja koje praktikuju.

Međunarodni simpozijum o održivoj avijaciji (International Symposium on Sustainable Aviation – ISSA 24) je naučna konferencija koja je kroz saradnju turskog i srpskog univerziteta posvećena održivosti u svim oblastima vazduhoplovstva, kao i u srodnim sektorima. Na simpozijumu će biti prezentovano 37 naučnih radova, biće održana dva naučno-stručna panela kao i sesija posvećena industriji.

Svim zainteresovanim slušaocima omogućeno je besplatno praćenje svih sesija putem „Microsoft Teams“ platforme. Linkovi za pristup nalaze se u programu simpozijuma koji je dostupan na sajtu.

Od novog hangara do „chat bota“

Kragojević je predstavio aktivnosti Princa u domenu održivosti pre svega kao investicije, što konkretne u infrastrukturu i opremu, što one bitnije – u kadar.

– Kompanija je nedavno obeležila za nas istorijski trenutak otvaranjem prvog novog hangara na beogradskom aerodromu od 1987. godine. Time smo ponovo pokazali svoju posvećenost modernizaciji i rastu.

„Prince Aviation“ danas upravlja flotom sedam poslovnih aviona uz veliku MRO organizaciju koja trenutno obuhvata ukupno 12 linija za održavanje unutar hangara. To je podržano sa približno stotinu stalno zaposlenih. Oko 40 sertifikovanih tehničara i 30 inženjera.

Obrazovanje i obuka čine ključni stub filosofije ali i tržišnih usluga kompanije „Prince Aviation“. Nudimo sveobuhvatne programe obuke pilota, od početnih dozvola do „frozen ATPL-a“ i „type rating-a“. Takođe se bavimo i obukom tehničara za održavanje vazduhoplova. –

Kragojević: „Pokazujemo da tradicionalne vazduhoplovne usluge mogu uspešno da se spoje i sa ekološkom svešću u raznim aspektima poslovanja“

Na temu panela, kako do efikasnijih principa održivosti u realnom poslovanju na primeru MRO-a, Kragojević je kroz primer novootvorenog hangara ispričao detalje do kojih je kompanija išla kako bi u novom fizičkom okruženju praktikovala principe održivog poslovanja:

– Implementirali smo brojne inicijative koncepta održivog poslovanja u našem novom hangaru. Nova zgrada hangara uključuje inovativni sistem grejanja koji kombinuje podno grejanje, duvače i ventilatore velike zapremine i male brzine, maksimalno povećavajući energetsku efikasnost. Iako instalacija solarnih panela nailazi na izazove zbog ograničenja reflektujućih površina na aerodromu, objekat je u potpunosti pripremljen za njihovu buduću ugradnju.

Naša posvećenost održivom poslovanju ogleda se i kroz naše operativne procese. Koristimo napredni „Quantum System“ softver za upravljanje procesima i primenjujemo „Snap-on Level 5“ sistem kontrole alata koji značajno smanjuje otpad i poboljšava efikasnost. Naš fokus na popravke u sopstvenom pogonu minimizira zamenu delova i otpad, dok je usvajanje sistema suvog pranja eliminisalo upotrebu vode u čišćenju aviona. Naravno, gledamo da sve tečnosti i materijale koristimo na optimalan način, što inače već godinama praktikujemo. Nedavno smo, zbog izuzetno izazovne situacije u lancima snabdevanja, počeli da optimizujemo i inventar, što značajno i štedi ali i olakšava neke procese. – ispričao je Kragojević.

Kako je naglasio, možda je najznačajnije to što se „Prince Aviation“ ističe kao jedina slična organizacija na beogradskom aerodromu koje radi sa potpuno električnom opremom za vuču i prevoženje aviona po manevarskim površinama. Njihove zemaljske operacije oslanjaju se na daljinski upravljanog robota i električno vozilo, potpuno eliminišući vozila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem:

– Nedavno smo objavili nastavak saradnje sa američkom kompanijom „Tamarack Aerospace“, kao jedna od samo tri MRO kompanije u Evropi koja instalira njihove aktivne vinglete, što poboljšava efikasnost poslovnih mlaznjaka i smanjuje njihovu potrošnju goriva.

Kroz sve navedeno, kroz praktične primere koje već u praksi realizujemo, pokazujemo da tradicionalne vazduhoplovne usluge mogu uspešno da se spoje i sa ekološkom svešću u raznim aspektima poslovanja. –

Kragojević je takođe istakao da kompanija intenzivno ulaže u kadar:

– Kada je obuka kadrova u pitanju, i tu možemo konstatovati da se trudimo da primenimo održivo poslovanje, u smislu smanjenja nepotrebnih segmenata obuke, koja se promenila od analognog doba.

Obuka za tehničare je nekada bila u potpunosti u učionicama, sada se 95% tog procesa obavlja po remote principu kada je teorija u pitanju. Jedan od naših najvećih partnera, kompanija Daso, sada uvodi i VR naočare kao pomoć tehničarima i inženjerima u interakciji sa avionima na liniji. Razmišljamo da u budućnosti uvedemo i tu tehnologiju.

Već smo sa kompanijom „Comtrade“, koja je i suvlasnik naše kompanije, počeli da razvijamo i pilot projekat „chat bota“ koji bi bio pogonjen našom jedinstvenom bazom znanja kada je „onboarding“ proces u pitanju. Kada zaposlimo novi profil on će u budućnosti u razgovoru sa „chat botom“ moći da sazna sve administrativne i procesne detalje koje se tiču njegove pozicije i uopšte funkcionisanja kompanije. – ispričao je Kragojević.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs