Od utopije do realnosti: Analiza izvodljivosti „letećih taksija“ za EXPO 2027 u Srbiji

31. okt 2024

ISSA simpozijum na Mašinskom fakultetu: Kompanija „Prince Aviation“ i održivo poslovanje – od „pametne zgrade“ do „chat bota“ u procesu zapošljavanja

30. okt 2024

FAA usvojila novu regulativu za eVTOL letelice: Prva nova regulatorna kategorija civilnih vazduhoplova od 1940-ih

28. okt 2024

„Prince Aviation“ produžio ugovor sa američkom kompanijom: Instalacija inovativnih vingleta za unapređenje performansi poslovnih aviona u Beogradu

25. okt 2024

[EKSKLUZIVNO] „Flying Bulls“ ispod mosta Mala Rijeka u Crnoj Gori: Negativna petlja Gripen pilota jer im je Red Bul to organizovao

24. okt 2024

Avioni Utva-75 u nepriznatoj afričkoj državi Somalilend, u projektu učestvuju i stručnjaci iz Srbije

24. okt 2024

[INTERVJU] Kanadska komercijalna korporacija: Pomoć zemljama Balkana u finansiranju kupovina aviona i helikoptera

22. okt 2024

Isporuka privatnog Air Tractora za Osijek preko Kanade, Grenlanda i većeg dela Evrope

14. okt 2024

Nakon pozajmice Skoplju radi restauracije i izlaganja jedrilica Ilindenka vraćena u Beograd

1. okt 2024

Bili smo na otvaranju novog hangara „Prince Aviationa“: Nova etapa u rastu srpskih bizjet eksperata

1. okt 2024

[NAJAVA] Trodnevni vazduhoplovni događaj u Trsteniku: Šesti po redu „Blanik Kamp Kup“ i otvoreni Letački dan

28. avg 2024

Direktorat civilnog vazduhoplovstva zabranio poletanja i sletanja ultra-lakih aviona sa „operativnih mesta na vodi“

22. avg 2024

[NAJAVA] Fly-in na aerodromu Ćuprija u subotu 7. septembra

19. avg 2024

Egzotične registracije vazduhoplovnih vatrogasaca u Makedoniji: Nakon južnoameričkih, pomogli i australijski Er Traktori

15. avg 2024

[ANALIZA] Crnogorska dilema: Treba li ukinuti policijsku helikoptersku jedinicu i šta kupiti – „mali“ ili „veliki“ Kanader?

9. avg 2024

Direktorat civilnog vazduhoplovstva izdao prvi AOC za komercijalne letove hidro-aviona u Srbiji kompaniji GAS Aviation

7. avg 2024

[ANALIZA] Pomažemo premijeru Milojku Spajiću: Treba li Crna Gora da kupi „makar jedan“ Kanader, ima li alternative i kako to sve platiti?

7. avg 2024

[REPORTAŽA] Kako je tekla velika međunarodna operacija gašenja šumskih požara iz vazduha u Makedoniji – 3. deo

2. avg 2024

[POSLEDNJA VEST] Ponovo veliki požari u Makedoniji, u pomoć stigli i Er Traktori registrovani u Južnoj Americi

1. avg 2024

[REPORTAŽA] Kako je tekla velika međunarodna operacija gašenja šumskih požara iz vazduha u Makedoniji – 2. deo

1. avg 2024
ISSA simpozijum na Mašinskom fakultetu: Kompanija „Prince Aviation“ i održivo poslovanje – od „pametne zgrade“ do „chat bota“ u procesu zapošljavanja
Jedan od učesnika panela bila je i kompanija "Prince Aviation"

ISSA simpozijum na Mašinskom fakultetu: Kompanija „Prince Aviation“ i održivo poslovanje – od „pametne zgrade“ do „chat bota“ u procesu zapošljavanja

Kompanija „Prince Aviation“ učestvovala je na panelu međunarodnog simpozijuma o održivoj avijaciji koji se od 30. oktobra do 1. novembra održava na Mašinskom fakultetu. Direktor MRO sektora kompanije Srđan Kragojević prezentovao je interesantne detalje novih infrastrukturnih investicija koje je kompanija nedavno realizovala ali i principe održivog poslovanja koje praktikuju.

Međunarodni simpozijum o održivoj avijaciji (International Symposium on Sustainable Aviation – ISSA 24) je naučna konferencija koja je kroz saradnju turskog i srpskog univerziteta posvećena održivosti u svim oblastima vazduhoplovstva, kao i u srodnim sektorima. Na simpozijumu će biti prezentovano 37 naučnih radova, biće održana dva naučno-stručna panela kao i sesija posvećena industriji.

Svim zainteresovanim slušaocima omogućeno je besplatno praćenje svih sesija putem „Microsoft Teams“ platforme. Linkovi za pristup nalaze se u programu simpozijuma koji je dostupan na sajtu.

Od novog hangara do „chat bota“

Kragojević je predstavio aktivnosti Princa u domenu održivosti pre svega kao investicije, što konkretne u infrastrukturu i opremu, što one bitnije – u kadar.

– Kompanija je nedavno obeležila za nas istorijski trenutak otvaranjem prvog novog hangara na beogradskom aerodromu od 1987. godine. Time smo ponovo pokazali svoju posvećenost modernizaciji i rastu.

„Prince Aviation“ danas upravlja flotom sedam poslovnih aviona uz veliku MRO organizaciju koja trenutno obuhvata ukupno 12 linija za održavanje unutar hangara. To je podržano sa približno stotinu stalno zaposlenih. Oko 40 sertifikovanih tehničara i 30 inženjera.

Obrazovanje i obuka čine ključni stub filosofije ali i tržišnih usluga kompanije „Prince Aviation“. Nudimo sveobuhvatne programe obuke pilota, od početnih dozvola do „frozen ATPL-a“ i „type rating-a“. Takođe se bavimo i obukom tehničara za održavanje vazduhoplova. –

Kragojević: „Pokazujemo da tradicionalne vazduhoplovne usluge mogu uspešno da se spoje i sa ekološkom svešću u raznim aspektima poslovanja“

Na temu panela, kako do efikasnijih principa održivosti u realnom poslovanju na primeru MRO-a, Kragojević je kroz primer novootvorenog hangara ispričao detalje do kojih je kompanija išla kako bi u novom fizičkom okruženju praktikovala principe održivog poslovanja:

– Implementirali smo brojne inicijative koncepta održivog poslovanja u našem novom hangaru. Nova zgrada hangara uključuje inovativni sistem grejanja koji kombinuje podno grejanje, duvače i ventilatore velike zapremine i male brzine, maksimalno povećavajući energetsku efikasnost. Iako instalacija solarnih panela nailazi na izazove zbog ograničenja reflektujućih površina na aerodromu, objekat je u potpunosti pripremljen za njihovu buduću ugradnju.

Naša posvećenost održivom poslovanju ogleda se i kroz naše operativne procese. Koristimo napredni „Quantum System“ softver za upravljanje procesima i primenjujemo „Snap-on Level 5“ sistem kontrole alata koji značajno smanjuje otpad i poboljšava efikasnost. Naš fokus na popravke u sopstvenom pogonu minimizira zamenu delova i otpad, dok je usvajanje sistema suvog pranja eliminisalo upotrebu vode u čišćenju aviona. Naravno, gledamo da sve tečnosti i materijale koristimo na optimalan način, što inače već godinama praktikujemo. Nedavno smo, zbog izuzetno izazovne situacije u lancima snabdevanja, počeli da optimizujemo i inventar, što značajno i štedi ali i olakšava neke procese. – ispričao je Kragojević.

Kako je naglasio, možda je najznačajnije to što se „Prince Aviation“ ističe kao jedina slična organizacija na beogradskom aerodromu koje radi sa potpuno električnom opremom za vuču i prevoženje aviona po manevarskim površinama. Njihove zemaljske operacije oslanjaju se na daljinski upravljanog robota i električno vozilo, potpuno eliminišući vozila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem:

– Nedavno smo objavili nastavak saradnje sa američkom kompanijom „Tamarack Aerospace“, kao jedna od samo tri MRO kompanije u Evropi koja instalira njihove aktivne vinglete, što poboljšava efikasnost poslovnih mlaznjaka i smanjuje njihovu potrošnju goriva.

Kroz sve navedeno, kroz praktične primere koje već u praksi realizujemo, pokazujemo da tradicionalne vazduhoplovne usluge mogu uspešno da se spoje i sa ekološkom svešću u raznim aspektima poslovanja. –

Kragojević je takođe istakao da kompanija intenzivno ulaže u kadar:

– Kada je obuka kadrova u pitanju, i tu možemo konstatovati da se trudimo da primenimo održivo poslovanje, u smislu smanjenja nepotrebnih segmenata obuke, koja se promenila od analognog doba.

Obuka za tehničare je nekada bila u potpunosti u učionicama, sada se 95% tog procesa obavlja po remote principu kada je teorija u pitanju. Jedan od naših najvećih partnera, kompanija Daso, sada uvodi i VR naočare kao pomoć tehničarima i inženjerima u interakciji sa avionima na liniji. Razmišljamo da u budućnosti uvedemo i tu tehnologiju.

Već smo sa kompanijom „Comtrade“, koja je i suvlasnik naše kompanije, počeli da razvijamo i pilot projekat „chat bota“ koji bi bio pogonjen našom jedinstvenom bazom znanja kada je „onboarding“ proces u pitanju. Kada zaposlimo novi profil on će u budućnosti u razgovoru sa „chat botom“ moći da sazna sve administrativne i procesne detalje koje se tiču njegove pozicije i uopšte funkcionisanja kompanije. – ispričao je Kragojević.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs