Hrvatska želi „modernizaciju“ i „nadogradnju“ svojih Rafala, sledeći paket naoružanja i dalje tajna

26. mar 2025

Hrvatski ministar odbrane u poseti proizvođaču Rafala: „Predložili smo Dasou investiranje u Hrvatsku“

25. mar 2025

Sveobuhvatna lista NATO gubitaka iznad SR Jugoslavije i regiona tokom rata 1999. godine

24. mar 2025

[POSLEDNJA VEST] Boing porazio Lokid: Tramp predstavio prvi američki višenamenski borbeni avion 6. generacije

21. mar 2025

Mađarsko ratno vazduhoplovstvo doprinosi KFOR-u: Helikopteri H145M nakon Bosne i Hercegovine i iznad Kosova i Metohije

20. mar 2025

Izraelska kompanija „Elbit Systems“ objavila rezultate poslovanja za prošlu godinu

19. mar 2025

Poslovni rezultati kompanije MBDA za 2024. godinu: Značajno povećanje proizvodnje, zemlje bivše Jugoslavije novi klijenti

19. mar 2025

Tragedija u noćnom klubu pokrenula je opsežnu međunarodnu operaciju medicinskog vazdušnog transporta u Severnoj Makedoniji

18. mar 2025

[ANALIZA] Da li je Vojska Jugoslavije 1999. godine gađala USAF-ove avio-cisterne?

17. mar 2025

Ujedinjeni Arapski Emirati pre Srbije naručuju Erbasov A400M

13. mar 2025

Antonov 26 nastavlja da leti u srpskom RV i PVO: Zamena motora u poslednjim godinama službe

12. mar 2025

Emiratski Kalidus nastavlja sa razvojem svog COIN aviona B-250

11. mar 2025

[EKSKLUZIVNO] Goran Memon za Tango Six: EDePro razvija dva tipa letelice, cilj je da „mock-up“ dvomotorne bude izložen na sajmu u Dubaiju

10. mar 2025

Konačan poslovni i finansijski izveštaj Dasoa za 2024: Još jedna uspešna godina, ostalo da se proizvede i isporuči još 220 Rafala

5. mar 2025

Američki ubica Jastrebova u Farnborou: Priča o tri zelene zvezdice

4. mar 2025

[ANALIZA] Nesreće V-22 Ospreja: P-faktor, prokletstvo tiltrotora i imperativa tehnološke superiornosti američke vojske

3. mar 2025

[IDEX 2025] Od streljačkog naoružanja do dronova: Srpska namenska industra na štandu Jugoimport SDPR-a

28. feb 2025

[ANALIZA] Novi podaci o dejstvima Vojske Jugoslavije protiv USAF jurišnika A-10 „Thunderbolt“ iznad Kosova i Metohije 1999. godine

27. feb 2025

Srpski vazduhoplovni inženjer ima rešenje: Pretnja asteroida „2024 YR4“ i moguće strategije odbrane planete Zemlje

26. feb 2025

[IDEX 2025] Ruski helikopteri izložili flotu svoje novije civilne ponude: Ka-32A11M prvi put prikazan u Abu Dabiju

22. feb 2025
[IDEX 2025] Vreme je da menjamo nazive kineskih dronova u RV i PVO, izložena i planirajuća bomba FT-6
Još jedna opcija za naoružavanje FH-95, "loitering killer drone" FH-901A / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

[IDEX 2025] Vreme je da menjamo nazive kineskih dronova u RV i PVO, izložena i planirajuća bomba FT-6

„China Aerospace Long-March International“ – srkaćeno ALIT jedna je od mnoštva kineskih kompanija koje su izlagale na ovogodišnjem IDEX-u. Deo su konglomerata „China Aerospace Science and Technology Corporation“ – CASC i zaslužni su za ulazak srpskog RV i PVO u domen borbenih besposadnih letelica.

Specijalizovani mediji (uključujući i Tango Six, što danas ispravljamo) dva tipa besposadnih letelica koje Srbija koristi označavaju sa CH-92A i CH-95 iako je ALIT njihove oznake promenio nakon 2021. godine u FH-92A i FH-95. Stoga bi, u Srbiji, trebalo da ih imenujemo po novom brendingu. Letelice se u nomenklaturi RV i PVO označavaju kao D-80 i D-81.

ALIT je u Abu Dabiju, između ostalog, izložio modele FH-95, dodatne opcije njenog naoružavanja i planirajuću bombu FT-6.

FH-95 ili D-81 u srpskom RV i PVO / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Kako je Tango Six prvi izvestio novembra prošle godine, Srbija i ALIT nastavljaju saradnju kroz povezivanje u industrijskom domenu – Jugoimportova Utva je na vazduhoplovnom sajmu Žuhai potpisala Memorandum o razumevanju sa ALIT-om koji se odnosi na uspostavljanje Centra za održavanje bespilotnih letelica ovog proizvođača, kao i bespilotnih letelica domaće proizvodnje Vrabac i Pegaz.

Jedna od interesantnih opcija za veću raznovrsnost borbene upotrebe FH-95 prikazana je na IDEX-u. Reč je o manjem dronu FH-901A koji FH-95 može nositi ispod krila. Ovaj „loitering killer drone“ prikazan je prvi put 2021. godine.

FH-95 može poneti 6 ovakvih letelica, po 3 ispod svakog krila / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Letelica teži 3,5 kg i nosi bojevu glavu mase 0,5 kg. Navođenje na cilj je optičko i infracrveno, proizvođač tvrdi da je povezivo na daljini linije vidljivosti od 15 km. Kapacitet baterije dovoljan je, prema proizvođaču, za misiju u trajanju od 60 minuta, lebdeći na visini od 100 – 150 metara, pri brzini krstarenja od 100 km/h. Proizvođač tvrdi da dron može ubrzati do svoje zone dejstva brzinom do 180 km/h nakon lansiranja i dostići brzinu od 288 km/h prilikom obrušavanja na cilj.

Planirajuća bomba FT-6

Planirajuća bomba FT-6 / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Kineska kompanija izložila je i planirajuću bombu oznake FT-6 mase 250 kilograma. Proizvođač ju od 2010. godine reklamira kao sredstvo koje se lako integriše na letelice zapadne i istočne proizvodnje. U upotrebi je u kineskom ratnom vazduhoplovstvu na avionu J-10.

Proizvođač tvrdi da se bomba može lako integrisati na borbene letelice zapadne i istočne proizvodnje / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Bomba uz pomoć dodatnih uzgonskih površina ima maksimalni domet od 80 kilometara kada se ispusti sa visina između 6 i 10.000 metara, iz platforme koja leti brzinom od 0.5 do 0.9 Maha.

Proizvođač njeno navođenje definiše kao „INS satelitski korigovano“.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Re

Za naše Orlove ova planirajuća FT-6 dušu dalo u većim količinama.

Odgovori
Pa

realno, ne postoji domaće pameti isto to, pa da se pazari….?

Vu

Pavle pa ako ti imas dovoljno pameti zasto mislis da niko iz vrha drzave nema toliku pamet kao ti?Pa i oni su sisali majku, jedino ako si ti sisao tetku ili mozda tecu pa da sad vredjas vrh drzave i vojske.

Ne

Sve dok imamo drzavu takvu kakvu je. nema nista od „centara“ niti bilo cega ozbiljnog. To bi bio „bottom line“.

Odgovori
De

Izvini, ali sa svojih 42, vojska nam nikad nije bila jaca, dolazak Rafala, Pulsa, Hermesa kao i svega naruceno iz Kine i Rusije, Airbusa…
Pa domaci sistemi, novi i Modernizovani.
Do 2030 te, nasa vojska bice savrseno mocna i opremljena.

Ni

Nasa vojska nije na nista visem nivou od 1999 godine (kada uporedimo napadne i odbrambrene sisteme tj. razvoj tehnologije za poslednjih 25 godina), a brojcano je znacajno manja u odnosu na period kada nas je NATO napao. Naime, kada bi se ne daj boze tako nesto desilo danas, napaili bi nas sa avionima 5. generacije i sa desetinama hiljada dronova i stotinama krstarecih raketa. Nasi sistemi FK3, jedna baterija Pancira, nesto malo HQ17 i Mistrala, kao i Neve i KUB-ovi bi mogli da izdrze isto kao i 1999 godine. Samo bi sada oborili vise dronova i BPL-a sto ovima sa zapada nije mnogo znacajno posto pare sami stampaju. Ovi Lazari, Milosi i Nore bi bili idealne mete za dronove, kao i sada slicna vozila u Ukrajni. Tako da se ne zanosimo….a koliko znamo svi osim BiH i Kosova su u NATO paktu. Nas maksimalni domet je da se dogovorimo da dobijemo sever Kosova i to je to….Vojsku treba jacati i opremati, ali nemojmo da se zanosimo.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs