BEG airport status
Kečkemet 2013: Poljski Fitteri

Kečkemet 2013: Poljski Fitteri

KEČKEMET – Poljsku su na ovogodišnjem aero-mitingu predstavljala tri aviona Su-22 iz 8. taktičke eskadrile. U statičkom delu bio je izložen jedan Su-22M4 ’’Fitter-K’’ u specijalnoj šemi sa nacrtanom glavom divljeg vepra na nosu, dok smo na nebu mogli videti dva primerka ovog aviona koji su izveli solidan letački program.

 
IMG_0262
 
Najzanimljivije je bilo letenje aviona u paru gde su oba aviona imali krila na različitim strelama (Su-22 ima krila promenljive geometrije), kao i simulacija napada ciljeva na zemlji.

U periodu od 1984. do 1988. Poljska je nabavila ukupno 110 aviona Su-22 od toga 90 jednoseda Su-22M4 ’’Fitter-K’’ i 20 dvoseda Su-22UM-3K ’’Fitter-G’’. U to vreme to su bili avioni dobrih taktičko-tehničkih i letnih karakteristika, odlično naoružani sa vođenim raketama vazduh-zemlja i protivradarskim raketama. Deo aviona nosio je i izviđačku opremu a Poljaci su ga ocenili veoma korisnim i to je jedan od razloga što je i danas u upotrebi.
 
IMG_0261
 
U tadašnjem formacijskom sastavu poljskog RV avioni su bili raspoređeni u 4. vazduhoplovnom korpusu koji su činili 6. lovačko-bombarderski puk u bazi Pila, 8. lovačko-bombarderski puk u bazi Miroslavjec, 40. lovačko-bombarderski puk u bazi Svidvin i 7. lovačko-bombarderski i izviđački puk na aerodromu Povidz. Danas je operativno 26 Su-22M4 i 6 dvoseda Su-22UM-3K a baziraju u 21. taktičkoj vazduhoplovnoj bazi Svidvin, 1. taktičkog lovačkog puka u 8. i 40. taktičkoj eskadrili.

Procenjeno je da ovaj tip aviona u poljskim vazduhoplovnim snagama nakon 25-29 godina upotrebe nije perspektivan pa se stoga neće modernizovati kao što je to slučaj sa avionima MiG-29. Povlačenje iz upotrebe trajaće od 2014-2018. a poslednje godine biće u stroju samo 8 aviona. Za sada postoje planovi da se ovi avioni zamene sa oko 30 naoružanih borbenih bespilotnih letelica poput američkkog MQ-9 ‘’Reaper’’.

Kečkemet je bio još jedna retka prilika kada su se mogli videti ovi zanimljivi avioni a kako se njihova karijera bliži kraju moguće je da ćemo ih upravo zbog toga narednih godina češće gledati na aeromitinzima.
 
IMG_0241
 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Лек na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

K И даље не бих искључио могућност да поједине технологије са Ф5 које не би захтевале структурне захвате заврше на некој даљој подверзији Ф4.

27. Nov 2024.Pogledaj

Nikola na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@Petrovic Dusan i Max U tome i jeste problem, sto poredite ICBM i druge rakete koje lete brzinom od M5 i brze sa novim hipersonicnim oruzjem. Razlika je u tome sto novo hipersonicno oruzje koristi aerodinamicna svojstva sto raketama prilikom povrarka atmosferu omogucava vodjeno manevrisanje. A ICBM i druge balisticke rakete imaju balisticku putanju kosog…

27. Nov 2024.Pogledaj

radovanovic na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

Nadam se da će PA Vršac dobiti ovaj posao u narednim godinama zbog njenog opstanka na nebu iznad Srbije i da će nadležne ustanove konačno uvideti značaj ove firme i potrebu naše države za ovakvim vidom vazduhoplovstva!!!

27. Nov 2024.Pogledaj

Miloš77 na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Hipersonicna moderna raketa ne mora da bude stealth air breathing raketa koja manevrise. nema nikakve veze koju vrstu motora ima. Vazna je brzina i da ne leti iskljucivo predvidivom balistickom putanjom. Kižal svakako spada u tu klasu jer leti dosta iznad Mah 5 (mada ne uvek) i moze da leti horizontalno i skrece levo desno…

27. Nov 2024.Pogledaj