BEG airport status
Zbog čega rastu cene akcija Aerodroma „Nikola Tesla“?

Zbog čega rastu cene akcija Aerodroma „Nikola Tesla“?

BEOGRAD – Akcije beogradskog aerodroma „Nikola Tesla“ skočile su za 104,95 procenata. Povećanje broja putnika ipak nije ključni razlog rasta već situacija u regionu i saopštenje Vlade da je privatizacija blizu.

 
 
Aerodrom-Nikola-Tesla1
 
 
Prema pisanju novosadskog lista Dnevnik, akcije beogradskog aerodroma su u poslednjih godinu dana skočile za (reklo bi se neočekivanih) 104,95 procenata. Prva asocijacija na skok cena akcija aerodroma jeste veliki rast broja putnika od 31,62 procenata, kao i preveženog tereta (37,62).

Međutim, prema mišljenju berzanskih stručnjaka ovi parametri teoretski ne bi trebalo da utiču na rast cena akcija. Razlog tome je činjenica da se sami prihodi aerodroma ovako velikim rastom broja putnika nisu znatno povećali, odnosno povećanje broja putnika nije dalo efekat u profitabilnosti, a to je ono što najviše interesuje kupce akcija:

– Teoretski, ovi parametri bi mogli da utiču na rast vrednosti akcija, ali ne treba smetnuti sa uma da oni nisu dali efekat u njegovoj profitabilnosti, pre svega zbog činjenice da je do rasta prometa prvenstveno došlo zbog Er Srbije, forimrane međudržavnim sporazumom koji predviđa povlašćeni položaj nacionalne aviokompanije kojoj se ne naplaćuje puna komercijalna cena korišćenja usluga aerodroma – navodi Nenad Gujaničić, iz brokerske kuće Vajzbroker.

Kada govorimo o razlogu rasta cena akcija aerodroma „Nikola Tesla“ on se može pronaći i van granica Srbije. Jedan od glavnih okidača za ovakvo stanje cena akcija na Beogradskoj berzi je prodaja ljubljanskog aerodroma nemačkom Fraportu. Tome je povrh svega, doprinelo i saopštenje Vlade Republike Srbije da je privatizacija beogradskog aerodroma u planu.

Poređenja radi, paket od 75,5 posto akcija aerodroma Jože Pučnik u Ljubljani prodat je u oktobru ove godine kompaniji Fraport za 177,1 miliona evra, uz obavezu da preostale akcije, do potpunog vlasništva, plati još 57,3 miliona evra, što ukupno čini sumu od 234,4 miliona evra. Ako imamo u vidu da je ljubljanski aerodrom po kapacitetima najmanje duplo manji od beogradskog lako se može zaključiti da je beogradski aerodrom odlična investicija i to sasvim jasno objašnjava skok cena akcija.

Međutim, eventualni preokret i odustajanje od privatizacionih planova, momentalno bi „probušili balon“ vrednosti akcija aerodroma „Nikola Tesla“, zaključuje broker Nenad Gujaničić.

Država Srbija još uvek nije definisala model privatizacije beogradskog aerodroma ali je došlo do potpisivanja memoranduma o razumevanju sa francuskom kompanijom “Vansi aerodromi” koja upravlja sa ukupno 23 aerodroma u svetu.

Potpredsednica Vlade i ministarka saobraćaja Zorana Mihajlović je tim povodom naglasila da ovaj memorandum nije obavezujući za Srbiju ali da će do polovine sledeće godine država morati da se odluči na koji će način proširiti kapacitete beogradskog aerodroma „Nikola Tesla”.
 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

    Komentari

    Go

    Zar mora bas sve sto iole vredi u ovoj drzavi da se proda strancima?

    Odgovori

    Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

    Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

    Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

    Ostavite odgovor

    Najnoviji komentari

    radovanovic na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

    Nadam se da će PA Vršac dobiti ovaj posao u narednim godinama zbog njenog opstanka na nebu iznad Srbije i da će nadležne ustanove konačno uvideti značaj ove firme i potrebu naše države za ovakvim vidom vazduhoplovstva!!!

    27. Nov 2024.Pogledaj

    Miloš77 na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

    Hipersonicna moderna raketa ne mora da bude stealth air breathing raketa koja manevrise. nema nikakve veze koju vrstu motora ima. Vazna je brzina i da ne leti iskljucivo predvidivom balistickom putanjom. Kižal svakako spada u tu klasu jer leti dosta iznad Mah 5 (mada ne uvek) i moze da leti horizontalno i skrece levo desno…

    27. Nov 2024.Pogledaj