BEOGRAD – Pilotshop Sporty’s iz Sinsinatija u SAD, pokrenuo je projekat pod nazivom Cessna 172 LITE, koji podrazumeva akviziciju korišćenih Cessni 172 i njihovu restauraciju sa što manjim ulaganjima, pogotovo u avioniku, sve sa ciljem dobijanja aviona koji obezbeđuje 53% jeftiniju obuku.
Projekat Cessna 172 LITE, nastao je kao ideja za smanjenje troškova pilotske obuke. Ljudi iz kompanije Sporty’s napravili su koncept kako da polaznici imaju uslove za jeftiniju obuku a sa druge strane da upravljaju znatno unapređenim avionom koji pritom nije prenatrpan avionikom, raznim prekidačima i indikatorima koji, prema njihovom mišljenju, nisu neophodni za osnovnu obuku.
Prva Cessna 172 LITE već se koristi za potrebe jedne škole letenja i iznajmljuje za 99$ (umesto standardnih 158$). Reč je o avionu Cessna 172N iz 1976. godine čija je konstrukcija detaljno pregledana i reparirana tamo gde je bilo potrebno, ceo avion je prefarban a ugrađeni su i novi prozori kao i moderno LED osvetljenje na trupu.
Što se tiče radova na enterijeru, izvađena su zadnja sedišta pa je prostor u kome su se nalazila pretvoren u „cargo“, dok su postojeća sedišta potpuno obnovljena kao i bočni paneli i podovi.
Najbitnije promene rađene su na prednjem panelu koji je potpuno promenjen i umesto starog plastičnog, ubačen je metalni. Kao što je već napomenuto, sadržaj komandne table je prilično uprošćen, ukinuti su neki prekidači i indikatori, a sve sa ciljem da se kokpit ne preopterećuje stvarima koje nisu neophodne za osnovnu pilotsku obuku. Od avionike ostao je samo radio za komunikaciju i transponder.
Stari motor je takođe uklonjen a ubačen je remontovani Lycoming O-320-D2J dok je propeler takođe repariran, a instaliran je i moderniji sistem hlađenja motora.
Rezultat je, kako kažu u Sporty’s-u, letelica koja ima izgled potpuno novog aviona u kom se učenik zahvaljujući pojednostavljenoj avionici više fokusira na letenje nego na „kretanje“ kroz komplikovane menije u „glass“ kokpitu i sve to uz manje troškove održavanja a samim tim i letenja.
luka
Jedino nisu rekli koliko ce da kosta takav avion,verovatno duplo skuplji nego sto se moze sad naci na trzistu.Mislim da je prica nerealna,mozda ce smanjiti cenu sata kada je eksploatacija u pitanju medjutim ostali operativni troskovi kao sto su odrzavanje, produzenje plovidbenosti,obavezno osiguranje,kasko osiguranje,hangarisanje i dr.i dalje ostaju isti i kada se ima u vidu gore pomenuta razlika u ceni aviona tesko da ta prica moze zaziveti bar kada je Srbija u pitanju.