BEG airport status
Nove ptice na nebu Belorusije i Kazahstana "Irkut" radi punom parom.

Nove ptice na nebu Belorusije i Kazahstana

Iznad ruskog grada Irkutska u kome se nalazi avijacijski zavod OAO “Korporacija Irkut“ od početka godine mogu se videti novi vojni avioni namenjeni izvozu. Reč je o školsko borbenim avionima Jak-130 za Belorusiju i višenamenskim borbenim avionima Su-30SM za Kazahstan.

Ugovor za četiri školsko-borbena aviona Jak-130 (NATO oznaka – “Mitten“) Belorusija je potpisala još decembra 2012. godine sa rokom isporuke u 2015. godini. 10.februara ove godine saopšteno je da će piloti i tehničko osoblje beloruskih vojno vazduhoplovnih snaga krajem februara otići u Rusiju na obuku.

Prvi beloruski avion Jak-130 imao je prvi let 27. februara, drugi 15. marta, treći 27. marta i četvrti 6. aprila. Prvobitno je bilo planirano da avioni budu isporučeni u martu ali će u aprilu ipak biti predata samo prva dva aviona. Avioni Jak-130 će u RV Belorusije zameniti 10 čehoslovačkih školsko-borbenih aviona L-39C “Albatros“ koje je 2005. godine Belorusija nabavila od Ukrajine a koji se nalaze u sastavu 206. Centra za obuku pilota, 116. gardijske jurišne avijacijske baze Lida.

Belorusija će tako faktički postati četvrti inostrani naručilac aviona Jak-130 ali tek drugi korisnik. Alžir je prvi naručio 16 aviona 2006. čija je isporuka završena krajem 2011. Drugi naručilac bila je Libija za 6 aviona 2010. godine a treći Sirija sa 36 aviona 2011. Godine. Usled izbijanja građanskog rata u ove dve države avioni nisu isporučeni a izrađeni libijski avioni su po svemu sudeći uvršeni u rusko RV. Deo sirijskih nedovršenih aviona i dalje čekaju povoljnu priliku za isporuku. Komandant beloruskog RV izjavio je u februaru da će se nakon prijema i početnog korišćenja Jak-130 naručiti dodatna količina ovih aviona.

160110

Vlada Kazakhstana saopštila je 4. februara ove godine da će njihove vazduhoplovne snage uvesti u naoružanje ruski višenamenski borbeni avion Su-30SM (NATO oznaka “Flanker-H“) a naknadno je saopšteno da je ugovor za prva 4 aviona potpisan još prošle godine sa rokom isporuke u maju 2015.

Prvi avion poleteo je 31. januara, drugi 8. februara, treći 19. i četvrti 27. februara a sudeći po njihovim fabričkim brojevima ovi avioni su bili namenjeni VVS Rusije. Avioni će biti uvedeni u sastav 604. vazduhoplovne baze Taldi-Kurgan gde se baziraju jurišnici MiG-27 i lovci Su-27.

Medijima je takođe saopšteno da će Kazahstan do 2020. ukupno naručiti 36 ovih vazduhoplova za sumu od oko 2 milijarde dolara. Varijanta Su-30SM nastala je na bazi indijske izvozne varijante Su-30MKI koju je Indija u nekoliko ugovora naručila ukupno 272 komada.

Novembra 1996. potpisan je prvi ugovor za 8 Su-30K i 32 Su-30MKI, 1998. za još 10 Su-30K, 2007. za još 18 Su-30MKI koji su zamenili 18 Su-30K, novembra iste godine za još 40 aviona i decembra 2012. za još 42. 2000. godine potpisan je ugovor za licencnu proizvodnju 140 aviona, prvi Su-30MKI predat je Indiji 2002. a prvi avion sklopljen u Indiji predat je 2004. godine.
159890

Mušterije

Danas se u RV Indije nalazi preko 200 ovih aviona. Sledeći korisnik je bio Alžir koji je 2007. potpisao prvi ugovor za 28 aviona u varijanti Su-30MKA. Prva 4 aviona predata su decembra iste godine a poslednji avion novembra 2009. Drugi ugovor za još 16 aviona potpisan je aprila 2010. i poslednji avion isporučen je krajem 2011.

Još avgusta 2003. Malezija je potpisala ugovor za 18 aviona Su-30MKM, prvi avioni bili su isporučeni juna 2007. da bi poslednji stigli avgusta 2009. Rusija je marta 2012. potpisala ugovor za 30 aviona Su-30SM a prva dva aviona predata su na ispitivanje decembra iste godine. Drugi ugovor za još 30 aviona potpisan je krajem decembra 2012. Za Mornaricu Rusije potpisana su dva ugovora, prvi za 5 aviona decembra 2013.  i drugi septembra 2014. za 7 aviona.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Em

Kazakhstan? Gde je ta zemlja čudnog imena?

Odgovori
Pe

… nikad oni nece u Evropu.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Miloš77 na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

^^ Pa najverovatnije ono sto je i najlogičnije. 1. Eliminacija cevčuge za srkanje goriva u vazduhu. Ako Gripen ima mesta naći će i za Rafala. Kreativni subto inžinjeri pa mogu nešto malo bolje da urade. 2. Comformal Fuel tanks.. uz eliminaciju starih cilindričnih spoljnih rezervoara za gorivo. Ili, kao F-22 i Izraelski F-35 dobice STEALTH…

28. Nov 2024.Pogledaj

Vaste na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Aleksandar Zato se verovatno Alžir odlučio za Rusko oružije ? oko 5 miliona Alžiraca ima u Francusku plus Alžirci ne mirišu Francuze,toliko o južnoj pokrajini !

28. Nov 2024.Pogledaj

Djuka na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

i do sada je, samo u Srbiji, za to potrošeno 20,6 miliona evra prema EU kancelariji u Srbiji Interesantno, koliko godisnje potrosi RF ili PRC na slicne projekte?

28. Nov 2024.Pogledaj

Yoda na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@ Petrovic Dusan "Neistina je da Rusi imaku bilo lalvu prednost.“, sto se i videlo na snimku pada „Lesnikovace “ (oreshek) gde se bojeva glava raspala na vise neravnomernih komada koji padaju raznom brzinom, dok bi trebalo da su jednake i u istim intervalima (objasnjenje fizicara Marka Solomina, ne moje)." Propaganda, radi se o podmuniciji,…

27. Nov 2024.Pogledaj