BEG airport status
Er Srbija negira optužbe Sindikata pilota Sindikat pilota i Er Srbija započeli javnu komunikaciju

Er Srbija negira optužbe Sindikata pilota

Samostalni sindikat saobraćajnih pilota Srbije uputio je Direktoratu civilnog vazduhoplovstva Zahtev za obavljanje inspekcijskog nadzora u Er Srbiji (Air Serbia). Nacionalni avio-prevoznik je reagovao na ovakav postupak i naveo da se neosnovano dovode u pitanje standardi bezbednosti putnika i zaposlenih koje srpska nacionala avio-kompanija primenjuje.

Sindikat je naveo da piloti Er Srbije imaju organizovane letove prema sistemu AIMS i 25. dana u mesecu dobijaju svoj raspored za narednih mesec dana koji je neodgovarajući.

Ta sindikalna organizacija tvrdi da se pilotima planiraju letovi tako da pojedini od njih lete dve noći za redom, a onda ni narednog dana nisu slobodni, kao i da se događa da pilot sleti u utorak u šest ujutru, pa istog dana poleti u 23 časa i svoj rad završi u sredu ujutru u četiri sata, a da mu je sledeće radno angažovanje moguće već u četvrtak u ranim jutarnjim časovima.

Kompanija Er Srbija je u pisanom odgovoru za Tanjug odbacila ovakve navode:

– Radno vreme pilota, kao i predviđeni raspored vremena provedenog na letu, u Er Srbiji su u potpunosti i bez izuzetka usklađeni sa važećim nacionalnim zakonodavstvom, kao i regulativom EU i u tom smislu se ne razlikuje od bilo koje druge avio-kompanije. –

Nacionalni avio-prevoznik navodi i da je za nadzor sprovođenja i poštovanja svih vazduhoplovnih propisa, uključujući i propise o radnom vremenu letačkih posada zadužen Direktorat civilnog vazduhoplovstva koji sprovodi redovni i vanredni inspekcijski nadzor nad svim operativnim aspektima.

– Ovim tvrdnjama neosnovano se dovode u pitanje standardi bezbednosti putnika i zaposlenih koje Er Srbija primenjuje, zbog čega iznete tvrdnje smatramo vrlo ozbiljnim. – kažu u kompaniji.

Sindikat, međutim, navodi i da je od drugog kvartala ove godine pilotima uskraćeno i pravo na kompanijski prevoz, pa moraju da dolaze na posao svojim prevozom ili da koriste gradski prevoz. Osim toga Sindikat posebno insistira da predmet kontrole budu i letovi iz Beograda za Maskat (Muscat, Oman).

U Direktoratu civilnog vazduhoplovstva  Tanjugu je rečeno da su primili pismo Samostalnog sindikata saobraćajnih pilota Srbije i da će postupiti u skladu sa svojim zakonskim ovlašćenjima i nadležnostima.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Perko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Nisam rekao nebitno već sekundarno. Rafal se na radaru vidi pa se vidi. Veće ulaganje u sisteme elektronske zaštite, ometanja i razne mamce mu se više isplati nego komplikovanje oko cevke jer eto bode oči.

27. Nov 2024.Pogledaj

ikim na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Aleksa, nema problema. Ako je trpanje ako se nešto prokomentariše jednom u šest meseci, ili godinu dana, neću raditi ni to. Gospodina mehaničara sam znao lično, porodice su nam bile kućni prijatelji, na žalost je pokojni, nije umeo ništa da uradi ni na svom, ni na bilo kom drugom autu, osim na par kamiona za…

27. Nov 2024.Pogledaj

Perko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Ne ometa se to lako a i Francuzi imaju sopstvenih interesa po tom svetu pa su i ovaj mir dogovorili sa Libanom kojeg koliko toliko štite. Nije sve to crno belo.

27. Nov 2024.Pogledaj

алекса na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

ikim - "vojnog mehaničara, koji je umeo da odradi generalku na motoru TAM-150, ali je morao da zove svog kolegu da mu rešava mehaničke probleme na Zastavi 101 (pričam o 80-tim godinama prošlog veka). Jebeš takvog mehanničara" Са овим си рекао све о свом знању. Ништа не знаш, а волиш да се трпаш. Свака ти…

27. Nov 2024.Pogledaj

max na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Jako ovisno što smatrate pod "hipersonična rakete". Mnoge balističke rakete lete hipsersonično još od 1950tih, slično kao današnje ruske kojim se toliko hvale a zapravo ima samo brzinu. Ali još nitko nije uspio napraviti "pravu" hipersoničnu raketu, koja bi osim brzine >mach5 trebala biti potpuno upravljiva, postići visinu, koristiti hipsersonični motor (tipa scramjet), preciznost, stealth…

27. Nov 2024.Pogledaj