BEG airport status
Etihad Airways obavio „savršeni let“ koji štedi gorivo i smanjuje emisiju štetnih gasova Eko-efikasan - Boing 787 Drimlajner

Etihad Airways obavio „savršeni let“ koji štedi gorivo i smanjuje emisiju štetnih gasova

U skladu sa svojom poslovnom politikom zaštite životne sredine  i nedavno pokrenutom inicijativom „Abu Dabi Program savršenog leta“, Etihad ervejz (Etihad Airways) je uspešno obavio prvi „savršeni let“ između Abu Dabija i Vašingtona.

Ovaj let obavljen je eko-efikasnim avionom Boing 787 Drimlajner, koji je upotrebljen kao ogledna letelica za čitav niz mera koje su usmerene ka štednji goriva i smanjenju emisija, kako na nebu, tako i na zemlji. U ove mere spadaju i optimizovane zemaljske usluge na oba kraja putovanja, maksimizacija mogućnosti za ostvarenje efikasnosti tokom leta, kao i izbor visine leta.

Rezultat je procenjena ušteda, koja je tokom leta iznosila osam minuta, 4.100 litara goriva i 10.700 kilograma  emisije štetnih gasova, u odnosu na let istim avionom po uobičajenom planu leta. Let na jednoj od najdužih linija Etihad ervejza trajao je 13 časova i 32 minuta. Pređeno je 11.000Km.

Ostale mere koje su primenjene uključuju smanjenje APU-a, minimizaciju zadržavanja na zemlji, upotrebu brzog taksiranja i preferencijalnih pista i sprovođenje neometanih putanja uspona i silaska. Posmatranje vremenskih prilika i vetrova u realnom vremenu je takođe omogućilo posadi da optimizuje putanju leta.

– Smanjenje emisije štetnih gasova je dobitna kombinacija za sve. Program savršenog leta Etihad ervejza je primer kako avio-kompanije, Vlade zemalja, proizvođači, tehničko osoblje i aerodromi mogu da rade na ostvarenju zajedničkog cilja. Ovakve inicijative su u skladu da vizijom Ujedinjenih Arapskih Emirata za smanjenjem karbonskog otiska u avio-industriji i iskorišćenju postojećih tehnologija. – kaže Nj.E. Muhamed Hareb Al Jusef, izvršni direktor za avijaciju Ministarstva saobraćaja Abu Dabija.

Avio-kompanija je u ovom poduhvatu ostvarila saradnju sa više od 30 partnera, u koje spadaju uprave civilnog vazduhoplovstva, aerodromi, pružaoci zemaljskih usluga i avio-kompanije.

Džejms Hogan, predsednik i generalni direktor Etihad ervejza, je izjavio da ova kompanija uvek, kada je to moguće, traži optimizaciju letova:

– Veoma smo zadovoljni što možemo da uskladimo naše napore sa nekoliko partnera u avio-industriji, da poboljšamo efikasnost i održivost avijacije uvođenjem savremenih tehnologija i naprednijih procedura leta, kojim želimo da smanjimo potrošnju goriva i emisiju štetnih gasova. –

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Perko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Nisam rekao nebitno već sekundarno. Rafal se na radaru vidi pa se vidi. Veće ulaganje u sisteme elektronske zaštite, ometanja i razne mamce mu se više isplati nego komplikovanje oko cevke jer eto bode oči.

27. Nov 2024.Pogledaj

ikim na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Aleksa, nema problema. Ako je trpanje ako se nešto prokomentariše jednom u šest meseci, ili godinu dana, neću raditi ni to. Gospodina mehaničara sam znao lično, porodice su nam bile kućni prijatelji, na žalost je pokojni, nije umeo ništa da uradi ni na svom, ni na bilo kom drugom autu, osim na par kamiona za…

27. Nov 2024.Pogledaj

Perko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Ne ometa se to lako a i Francuzi imaju sopstvenih interesa po tom svetu pa su i ovaj mir dogovorili sa Libanom kojeg koliko toliko štite. Nije sve to crno belo.

27. Nov 2024.Pogledaj

алекса na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

ikim - "vojnog mehaničara, koji je umeo da odradi generalku na motoru TAM-150, ali je morao da zove svog kolegu da mu rešava mehaničke probleme na Zastavi 101 (pričam o 80-tim godinama prošlog veka). Jebeš takvog mehanničara" Са овим си рекао све о свом знању. Ништа не знаш, а волиш да се трпаш. Свака ти…

27. Nov 2024.Pogledaj

max na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Jako ovisno što smatrate pod "hipersonična rakete". Mnoge balističke rakete lete hipsersonično još od 1950tih, slično kao današnje ruske kojim se toliko hvale a zapravo ima samo brzinu. Ali još nitko nije uspio napraviti "pravu" hipersoničnu raketu, koja bi osim brzine >mach5 trebala biti potpuno upravljiva, postići visinu, koristiti hipsersonični motor (tipa scramjet), preciznost, stealth…

27. Nov 2024.Pogledaj