BEG airport status
Etihad Airways predlaže politiku koja olakšava razvoj konkurencije u EU Nova istraživanja kao argument za predloženi Strateški paket mera za vazduhoplovstvao

Etihad Airways predlaže politiku koja olakšava razvoj konkurencije u EU

Kompanija Etihad ervejz (Etihad Airways) pozvala je Evropsku komisiju da prihvati Strateški paket mera za vazduhoplovstvo koji bi, između ostalog, trebalo da evropsko tržište učini pristupačnijim za avio-kompanije koje nisu iz zemalja članica EU.

Među 9 principa koje je Etihad ervejz predložio Evropskoj komisiji nalaze se i postavljanje konkurencije i korisnika u prvi plan razvoja politike, podrška inovacijama u modelima poslovanja, a ne njihovo veštačko ograničavanje, promovisanje transparentnosti, efikasnosti i pravne sigurnosti kako bi se privukle investicije spolja, ohrabrivanje strukturnih reformi u avio-saobraćaju, promocija sporazuma o otvorenom nebu.

Avio-kompanija je uz ovaj predlog podnela i rezultate istraživanja tri svetske savetodavne kuće.

Oxford Economics je sprovela studiju o ekonomskom uticaju koja ukazuje da će poslovanje Etihad ervejza i kapitalni rashodi u 2015. potpomoći preko 51.200 poslova u Evropi i doprineti sa  3,3 milijardi evra evropskom BDP-u. U izveštaju se takođe vidi da će Etihad ervejz tokom 2015. godine imati udeo od  1,7 milijardi evra u evropskom BDP-u kroz poboljšanje povezanosti letova.

The Risk Advisory Group je pripremila analizu državne podrške koju su dobili vodeći evropski prevoznici pre i nakon njihove privatizacije. Etihad ervejz pri tom navodi da ne osporava evropski sistem, već da nastoji da pokaže da je ovaj sistem stvorio iskrivljeno okruženje za ulazak novih članova.

Edgeworth Economics je sprovela analizu konkurencije i povezanosti u evropskoj avio-industriji, koja je pokazala rast broja letova i potražnje između Evrope i regiona koje opslužuje Etihad ervejz.

Navedeno je i da je Etihad investirao u pet evropskih avio-kompanija, kao i da svojim investicijama podržava više od 17.000 radnih mesta u okviru evropskih partnerskih avio-kompanija

Predsednik i izvršni direktor Etihad ervejza, Džejms Hogan je ovom prilikom rekao:

– Vazduhoplovstvo u 2015. je globalno, a ne lokalno. Preduzimanjem strateškog i holističkog pristupa u kreiranju politike o vazduhoplovstvu, Evropska komisija može da pruži značajne smislene promene, ne samo za Evropu, već i za dobrobit putnika i avio-industrije širom sveta, baš kao što je SAD uradila sa svojom vizionarskom politikom otvorenog neba. –

Borba za tržište

Ovo nije prvi put da Etihad predočava svoja ulaganja u evropsku ekonomiju želeći da osigura sebi sigurno tržište. Džejms Hogan se i sredinom aprila sastao sa komesarkom za saobraćaj Evropske komisije, Violetom Bulc, i tom prilikom, izrazio zabrinutost da će protekcionizam narušiti Etihadov rast u EU.

Takođe, poznata su i brojna istraživanja koja kao svoj metod ova kompanija koristi i u nadmetanju sa američkim partnerskim kompanijama.

Treba imati u vidu i činjenicu da se u krugovima čelnih ljudi avio-industrije već neko vreme o Etihadu i ostalim avio-prevoznicima sa Bliskog istoka govori kao o „nelojalnoj konkurenciji“.

Holandska Vlada je prošlog meseca najavila da će privremeno zabraniti nove slotove na amsterdamskom aerodromu zalivskim kompanijama.

 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Petrovic Dusan na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@max Slazem se sa Vama, kad bi neko strucan za PVO (Zorana Vukosavljevic?) napisao za sve nas clanak o balistickim raketama, hipersonicnim manevrisucim bojevim glavama koje imaju sve rakete jos od 1960-ih, pa do ovih novih izuma (ono sto lici na kljun patke) jer je vazna fizika i matematika, a ne izjave nekih politicara.

27. Nov 2024.Pogledaj
27. Nov 2024.Pogledaj

PakleniVuk na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

Tehnički "iskorenjenost besnila" znači da u poslednjih deset godina nije zabeležen ni jedan slučaj na teritoriji Srbije. Ali praktično ,mora se vršiti vakcinacija oralnim putem i dalje jer na Bliskom Istoku,a i u okolnim zemljama ima besnila i dalje. Ako bi prestali sa time za par godina bi se ponovo pojavilo. Jedini način potpunog iskorenjivanja…

27. Nov 2024.Pogledaj

Perko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Nisam rekao nebitno već sekundarno. Rafal se na radaru vidi pa se vidi. Veće ulaganje u sisteme elektronske zaštite, ometanja i razne mamce mu se više isplati nego komplikovanje oko cevke jer eto bode oči.

27. Nov 2024.Pogledaj