BEG airport status
Hrvatska kompletirala eskadrilu borbenih aviona Avioni iz dežurne pare HRZ i PZO

Hrvatska kompletirala eskadrilu borbenih aviona

Hrvatsko ministarstvo odbrane saopštilo je juče da je poslednji od 12 lovaca MiG-21, nakon ispitivanja i probnih letova koji su takođe juče završeni, spreman za primopredaju hrvatskom ratnom vazduhoplovstvu (HRZ). Time je kompletirana eskadrila borbenih aviona koja se nalazi u 91. vazduhoplovnoj bazi Pleso.

Pošto je ceo posao oko remonta i nabavke dodatnih aviona iz Ukrajine kasnio, Ministarstvo odbrane Hrvatske će, pozivajući se na odredbe sklopljenog ugovora,  tražiti plaćanje penala od strane ukrajinskog remontog zavoda iz Odese. Takođe saopšteno je i da je ukrajinski zavod dao dve godine garancije na izvedene radove počevši od uvođenja aviona u operativnu upotrebu.

Juna 2013. Hrvatska je odlučila da svoje avione MiG-21 remontuje u Ukrajini o čemu je Tango Six već pisao. Prve avione hrvatski piloti su probali u Ukrajini krajem marta 2014. a prvi avioni stigli su na aerodrom Pleso već sledećeg meseca.

Hrvatska je još krajem 2012. godine usled nedostatka finansijskih sredstava donela odluku da se pitanje opstanka borbene avijacije kratkoročno reši remontom postojećih MiG-ova 21.

Remont i modifikacije aviona trebali su biti odrađeni znatno brže ali je hrvatska strana insistirala da avioni pre uvođenja u operativnu upotrebu prođu potrebna ispitivanja kako bi bili predati potpuno spremni i ispravni.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

dj

Lepo. Sad kreće obuka. Ako se ispoštuje standard 3:1, HRZ mora obučiti i držati u trenažu oko 36 pilota.

Odgovori
Fi

U JRV broj pilota lovaca u odnosu na broj aviona bio je oko 1,3:1, a stremilo se odnosu 1,6:1.

dj

Otprilike tako, no taj odnos ne obezbeđuje kontinuitet i smenu generacija.

Fi

O tom potom. Naši su piloti lovci ipak nešto mlađi od vaših. A novi su u planu. Tko hoće naći će milijun zamjerki. Ne znam čemu potreba da se stalno minimizira stanje u susjedstvu. Hrvatska javnost je najveći kritičar svog vlastitog ratnog zrakoplovstva. I crnjaka nam ne fali. A ti ako znaš nešto pametno predložiti ili dati neki suvremeni svijetli primjer s vaše strane – slobodno reci.

Fi

…a obuka u EBA-i je već krenula.

Odgovori
Pe

Tako je fishbed! I ne samo to, nego i vježbe PZO sa kopnenim i pomorskim snagama, MiG-ovi su nosili podvjesne spremnike MKM-1 i vukli leteće mete. I vježbe presretanja sa našim i SLO PC-9M iznad Like, Jadrana i Slavonije i nedavna potvrda svega, presretanje britanskog putničkog aviona. Trebale su biti i odrađene vježbe sa mađarskim Gripenima, ali nažalost to je odgođeno do daljnjega zbog dvije nesreće mađarskih Gripena u kratkom razdoblju, ali i to je već dogovoreno i u planu.

dj

Šta se dešava sa problematikom aerodroma i obezbeđenju uslova za obuku letenja noću?

Fi

Kad dođe na red.

Sl

3:1? Pa to je bas dobar broj. Kako obezbediti tolike sate naleta za svakog pilota? Ako pilot primer treba 100 sati leta to znaci da svaki avion ima 300 po godini? Koliko srbija ima aktivnih pilota(avioni + helikopteri) a koliko na skolovanju jel ima neko predstavu? Posto stalno pisemo treba nam ovoliko aviona, helikoptera a piloti za sve to?

Odgovori
Jo

Ko ume da čita sve mu lepo piše „saopšteno je i da je ukrajinski zavod dao dve godine garancije na izvedene radove počevši od uvođenja aviona u operativnu upotrebu“ .
Ukrajina jednostavno ne može da izvrši kompletan remont motora na Mig-21, a u današnje vreme to ne može više ni Rusija, jer je proizvodnja bis verzije prestala 1985. a u Indiji 1987.
Istina je da su rađene neke modernizacije (Lancer, bison i.t.d.) ali to je bilo aktuelno krajem 90-ih i početkom 2000-ih, a danas je 2015. Broj udesa po broju časova leta raste svuda, a posebno u vazduhoplovstvima sa niskom tehnološkom osnovom kao što je HRZ . Prema tome, priča o kompletiranju eskadrile je za nestručnu štampu i javnost, u stvarnosti postoji 3-4 aviona koji su spremni da polete posle pripreme od par sati i to je to .

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Srbofil na: Indija postaje prvi inostrani korisnik palubne verzije Rafala

@Yoda Tu piše sve https://tangosix.rs/2019/11/09/visenamenski-borbeni-avion-su-30-univerzalni-clan-familije-flankera/

03. May 2025.Pogledaj

Nenad na: [NAJAVA] AIRVG 2025: Zagrebački aero-miting ove godine sa bogatijim programom i inostranim gostima, demo-Rafal francuskog RV jedan od gostiju

@Mislav Da se razumemo, mislim na isključivo glave onih koji bi trebali da dođu u posetu i njihove glave, a ne organizatora (ni jednog trenutka nisam na njih pomislio). Što se mene tiče - bio sam prošle godine, ali ove mi se nikako raspored ne uklapa.

03. May 2025.Pogledaj

Python na: „Green Power Turbine Systems“ prvi put na sajmu AERO u Fridrishafenu: Pogonska grupa i dva nova projekta aviona iz Srbije

Samo da ne ostane na beskonačnim planovima, obećanjima i rečima. Beše i Stršljen njihov, pa na desetine sajmova i na kraju - ništa. Podigao se neki metar od zemlje...

02. May 2025.Pogledaj

Yoda na: Indija postaje prvi inostrani korisnik palubne verzije Rafala

SU-30 je pravljen po zahtevima i specifikacijama nekadašnje Crvene Armije SSSR-a, a Indija se nije uključila ili učestvovala u njegovom razvoju, nego je prosto naručila nekoliko puta veću količinu od same Rusije, pa je za obe strane bilo najisplativije da se veliki deo njih proizvodi u Indiji - u saradnji sa Francuskom i Izraelom. SU-30…

02. May 2025.Pogledaj