Jedna od tema na godišnjem skupu članova Globalne asocijacije za poslovna putovanja (The Global Business Travel Association – GBTA) na Floridi, bila je značaj mogućnosti izbora kao ključnog faktora konkurencije u međunarodnoj avio-industriji. Priliku da kao jedan od 4.000 učesnika GBTA konferencije o tome iznese svoj sud imao je predsednik i generalni direktor Etihad ervejza (Etihad Airways), Džejms Hogan.
Hogan je naglasio da tržišta koja ostvaruju ubrzani rast, kao što su Kina, Indija i jugoistočna Azija, značajno utiču na međunarodne saobraćajne tokove i na tradicionalna međunarodna čvorišta.
Prema njegovim rečima, Etihadov konkurentni položaj na tržištu rezultat je investiranja u jedinstveni poslovni model – uspostavljanje kod-šer partnerstava i učešće u vlasništvu nad avio-kompanijama iz drugih zemalja čime je putnicima omogućen veći izbor, uz mrežu koju čini više od 500 destinacija.
– Živimo u digitalnom dobu u kome naši korisnici, bilo da putuju poslovno ili turistički, mogu da putem interneta pronađu tačke na svetu do kojih žele da putuju. U skladu sa tim, uspostavili smo jedno partnerstvo sa avio-kompanijama na osnovu koga sada jačamo našu zajedničku globalnu mrežu – zajedno ostvarujući veći prihod i obarajući troškove – rekao je Hogan.
Inovacije
Na štandu Etihad ervejza na izložbi GBTA EXPO predstavljena je „Rezidencija“ – trosobni apartman u Etihadovom A380 koji se sastoji od spavaće sobe, kupatila i dnevne sobe sa otomanom, dva stola, rashladnom komorom za piće i LCD televizorom od 32 inča.
Prvi let ovog aviona najavljen je za 1. decembar i biće na ruti Njujork-Abu Dabi.
U SAD, luksuzni studiji u Biznis klasi su već dostupni putnicima koji lete iz Vašingtona za Abu Dabi i dalje. Nalaze se u avionima A380 i Boing 787 i uključuju više prostora, privatnost, mogućnost da se sedište pretvori u potpuno ravan krevet, pneumatski sistem komfora kojim se prilagođava čvrstina sedišta, sistem za masažu, televizor od 18 inča osetljiv na dodir.