BEG airport status
Katar ervejz dozvolio stjuardesama brak i decu u prvih pet godina rada Fleksibilnija pravila i dalje su daleko od standarda koje kabinsko osoblje ima u zapadnim avio-kompanijama / Foto: Qatar living

Katar ervejz dozvolio stjuardesama brak i decu u prvih pet godina rada

Kompanija Katar ervejz (Qatar Airways) poznata je po strogoj poslovnoj politici. Njom se, između ostalog, stjuardesama brani da se tokom prvih pet godina rada udaju ili rode decu. Ova komapnija, međutim, rešila je da promeni interna pravila i postane liberalnija po ovim pitanjima, piše Qatar living.

Kako se navodi, od sada će stjuardesama koje ostanu trudne biti zagarantovan privremeni „posao na zemlji“, a biće im dozvoljeno i da se udaju bez obzira na to koliko su dugo u kompaniji.

Ovakva odluka došla je posle višemesečnih osuda na račun ophođenja ove kompanije prema ženama. Njih je uputila Međunarodna organizacija rada ( International Labour Organisation – ILO) pri Ujedinjenim nacijama i u junu pozvala Katar ervejz da promeni „diskriminativna pravila“.

Međutim, u Katar ervejzu su objasnili da do promene nije došlo zbog osuda koje stižu na račun njenog rada, već zbog širenja kompanije.

Jedan od čelnika ove kompanije, Rošen Dimotrov, objasnio je da su pravila promenjena kako bi se zadržali članovi kabinskog osoblja (80 % čine stjuardese), ali i privukli novi ljudi zbog rasta kompanije.

Kako je naveo portal Skift, Katar ervejz planira da zaposli 6.000 članova kabinskog osoblja u naredne dve godine i obezbedi 320 novih aviona (već naručenih) ukupne vrednosti 70 milijardi dolara.

crew-771x578
Mnoge zabrane i dalje ostaju / Foto: Doha News

Ambiciozni planovi ove kompanije, međutim, neće uticati na ostala pravila koja se uglavnom tumače kao konzervativna. Tako će ženske članove posade nakon posla i dalje morati da sačekuju muški članovi porodice – očevi, braća ili muževi.

Takođe, kabinskom osoblju i dalje neće biti dozvoljeno da formira sindikat. Kao razlog navode se potencijalne negativne posledice po poslovanje kompanije koje je, prema rečima čelnih ljudi u Katar ervejzu, iskusila kompanije Lifthanza (Lufthansa) tokom štrajka kabinskog osoblja prošle godine, prenosi portal Skift.

Katar ervejz je ostao i pri stavu da se stjuardesa u pijanom stanju čija je fotografija u martu ove godine poslata na adrese svih zaposlenih u Katar ervejzu, nije prikladno ponašala.

– Većina zaposlenih bila bi saglasna da pijanstvo u javnosti predstavlja visok stepen nepoštovanja – saopšteno je iz kompanije Katar ervejz, prenosi Skift.

Qatar Airways A380, da li je luksuz plaćen državnim novcem?
Pojedina pravila direktno utiču na korišćenje slobodnog vremena / Foto: Qatar Airways

Još jedan od propisa kompanije koji se neće menjati nalaže da posada pre leta mora da se odmara 12 sati.

Katar je zbog toga obezbedio oko 90 apartmana za osoblje u Dohi, gde većina zaposlenih ne plaća kiriju. Većina bira da u njima živi, jer iznajmljivanje stana može da košta i do 2.000 dolara mesečno.

Ovaj sistem dodatno će se razviti jer kompanija planira da u oktobru otvori „Crew City“ sa još 914 mesta gde će zaposleni imati sve pogodnosti – apartmane, bazene, saunu, vešernicu, kafiće, supermarkete.

Više je nego očigledno da će ovakav vid ugođaja ujedno biti i način da se osoblje kontroliše.

– Ponekad želim da odem na trčanje u 5 ujutru, ali bi ta moja navika bila protivna policijskom času – objašnjava Atena Jousefipor iz Kanade koja je član kabinskog osoblja u Katar ervejzu skoro dve godine.

Zaposlenima je, inače, zabranjeno da napuštaju kompanijske apartmane između 4 i 7 sati ujutru.

Za ovakav vid zabrane i slična pravila, Katar ervejz se brani rečima da „ljudi koji nikada nisu bili u ovom delu sveta ponekad teško mogu da razumeju tu kulturu“.

– Ja ne kažem da je to dobro ili loše. Uverenja su jednostavno drugačija i moramo da se naviknemo da su stvari takve kakve jesu – objasnio je Rošen Dimitrov, prenosi Skift.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Branko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

"Na ovaj nivo će se nadograditi postojeći francuski Rafali F3R, ali se mora naglasiti da se na F4.1 mogu nadograditi samo avioni varijante F3R koji imaju AESA radar. " Da li to znaci da se hrvatski avioni ne mogu nagraditi na F4.1?

27. Nov 2024.Pogledaj

Лек na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

K И даље не бих искључио могућност да поједине технологије са Ф5 које не би захтевале структурне захвате заврше на некој даљој подверзији Ф4.

27. Nov 2024.Pogledaj

Nikola na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@Petrovic Dusan i Max U tome i jeste problem, sto poredite ICBM i druge rakete koje lete brzinom od M5 i brze sa novim hipersonicnim oruzjem. Razlika je u tome sto novo hipersonicno oruzje koristi aerodinamicna svojstva sto raketama prilikom povrarka atmosferu omogucava vodjeno manevrisanje. A ICBM i druge balisticke rakete imaju balisticku putanju kosog…

27. Nov 2024.Pogledaj

radovanovic na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

Nadam se da će PA Vršac dobiti ovaj posao u narednim godinama zbog njenog opstanka na nebu iznad Srbije i da će nadležne ustanove konačno uvideti značaj ove firme i potrebu naše države za ovakvim vidom vazduhoplovstva!!!

27. Nov 2024.Pogledaj