U razgovoru za „Novosti“, direktor Kontrole letenja Srbije i Crne Gore (SMATSA), Radojica Rovčanin, predstavio je planirane investicije za ovu godinu.
Kako se navodi, do kraja 2015. godine trebalo bi da bude završen idejni projekat kojim bi se tačno utvrdila visina novog tornja u Surčinu. Za sada se zna da će biti između 60 i 80 metara i da se izgradnja planira za narednu godinu. Njegova vrednost se procenjuje na oko 15 miliona evra.
– Na uglu iznad oblasne kontrole, na našoj parceli, dižemo novi, još jedan simbol Beograda. Toranj će tunelom biti povezan sa oblasnom kontrolom. Biće to velelepno zdanje u kome će se naći najsavremenija oprema. Plan je da posao bude završen za godinu dana – izjavio je Rovčanin.
Osim toga, obnova kontrolnog tornja u Tivtu počinje za dve nedelje. Taj posao vredan je četiri miiona evra i biće završen u roku od devet meseci.
U toku su pripreme za postavljanje dva radara na teritoriji Srbije. Primarni i sekundarni na Besnoj kobili kod Vranja, za potrebe SMATSA-e i Vojske Srbije, i terminalni radar u beogradskoj vazdušnoj luci.
Investicije će premašiti pet miliona evra i „pokriće“ nebo iznad celog Balkana. Jedina zajednička institucija bivše državne zajednice Srbije i Crne Gore koja je nastavila da živi, sa druge pozicije popela se ove godine na sam vrh najboljih kontrola letenja u Evropi – kako po pitanju bezbednosti plovidbe, tako i zbog rekordnog povećanja broja preleta, pišu „Novosti“.
Nebom iznad SCG je 29. avgusta prokrstarilo 2.969 aviona, a lane je najbolji dan imao 2.619 letelica, navode „Novosti“. Takođe, u jednom satu naši kontrolori opslužili su 216 vazduhoplova, što je opet rekord u odnosu na najopterećeniji sat ranijih godina kada ih je bilo 185.
U ovoj godini očekuje se ukupno oko 600.000 preleta što je za oko 55.000 više nego prošle godine.
Vršac bez „King Era“
Rovčanin je u razgovoru za „Novosti“ istakao i da Kontrola letenja u svojoj akademiji u Vršcu sada ima 130 studenata, budućih pilota, koji plaćaju školovanje i da su kapaciteti sto odsto popunjeni.
– Mi radimo i kalibražu, odnosno proveru mernih instumenata na zemlji iz vazduha i za to smo imali dva aviona, od kojih smo jedan prodali iznad nabavne cene. Taj „King Er“ smo platili osam, a prodali za 9,1 milion evra – istakao je Rovčanin.
vrabac
1. Da li će kada se podigne novi ostati stari toranj na aerodromu ili se ruši?
2. Zašto je prodat drugi King Air? Kada su ga uzimali drugi pričali su da će se koristiti za medicinski transport.
Zeljiko
Po prvom pitanju ne znam odgovor. Po drugom nije tesko naslutiti da su Milo i Vucic popravili budzetsku sliku svojih „igraonica“ prodajom aviona …. (da slucajno neko ne pomisli da su pare otisle eventualno u privatne dzepove).
teskonamasbudalama
1. Stari ce da prenesu u „Beograd na vodi“, ciglu po ciglu.
2. Koga je briga za medicinski transport.
Uzgred, nije li to veliki uspeh prodati polovni avion za veću cenu nego što košta nov?!
I nekako je brate sumnjivo….
Slobodan Tesanovic
Pa to je divno
Мишко
Срамота, прво се гради торањ у Тивту, а тек планира у Београду и др.
ТРЕБА укинути заједничку фирму СМАТСА са Црном Гором, јер се у Црну Гору одливају велика средства. Отцепили су се, делују пртив нас, приход је преко 90% наш, а делимо/ поклањамо више Црној Гори.
Докле ћемо да се понашамо дилетантцски и неодговорно.
Музу из Србије за Црну Гору, још кадрирају!?????
YU-AAA
Jadana li je Evropa, ako je ova samoprozvana organizacija ZAISTA #1! Ali na kraju krajeva, ipak smo mi „lider u regionu“ u mnogo cega toga, pa ko zna koliko je i ovo istina.
avijaticar
nesto mi se cini kako ce za tih 9 miliona biti kupljen avion za potrebe vlade…pa umesto medicinskog imacemo predsednicki…
teskonamasbudalama
Ma vazi,samo jos da sretni kupac uplati neku kintu. Nesto to kilavo ide.