BEG airport status
Etihad ervejz predstavio operativne rezultate za 2015. godinu 17,4 miliona putnika na 97.400 letova

Etihad ervejz predstavio operativne rezultate za 2015. godinu

Kompanija Etihad ervejz (Etihad Airways) objavila je svoje operativne rezultate za 2015. godinu.

Tokom prošle godine zalivska kompanija prevezla je 17,4 miliona putnika, što predstavlja rast od 17% u odnosu na 2014. godinu. Obavljeno je 97.400 letova čime je pređeno ukupno 467 miliona kilometara.

Etihad ervejz je tokom 2015. prevezao više od 75 % putnika koji su leteli ka i iz Međunarodnog aerodroma u Abu Dabiju.

– Kada se ovome dodaju partnerske avio-kompanije u kojima Etihad ervejz ima udeo u vlasništvu, a koje obavljaju letove ka prestonici UAE, ovo učešće raste na čak 84 % putničkog saobraćaja na Međunarodnom aerodromu u Abu Dabiju – objašnjavaju u Etihadu.

Povećan je broj kod-šer i partnerstava sa udelom u vlasništvu. Ona su donela više od pet miliona putnika na letove Etihad ervejza, što predstavlja povećanje od 43 % u odnosu na 3,5 miliona putnika u 2014. godini.

Novi kod-šer sporazum je zaključen sa avio-kompanijom Pakistan internešenal erlajns (PIA), dok su značajno proširena postojeća kod-šer partnertnerstva sa kompanijama Er Srbija, Amerikan erlajns, Flajnas, Džet ervejz, Korean er, NIKI i S7 Erlajns.

– Kao rezultat toga, Etihad ervejz sada pruža udruženu mrežu od gotovo 600 putničkih i „cargo“ destinacija putem 197 interlajn i 49 kod-šer partnerstava – navode u kompaniji Etihad.

Tokom 2015. godine stigla je i jedna zabrana. Naime, nemački sud doneo je odluku kojom se zabranjuje 29 kod-šer letova Etihad ervejzu i Er Berlinu. Odluka se odnosi na period od 16. januara do kraja zimske sezone – 26 marta.

Kako je iz Etihada ranije saopšteno, 4. januara podneta je žalba na ovakvu odluku Višem administrativnom sudu u Lineburgu.

HB-ACA_ATR_72-212A_AT75_Etihad_Regional
Darvin erlajns 2015. postao novi član „Etihad Airways Partners“ / Foto: Wikimedia

U aprilu 2015. godine, avio-kompanija je dobila regulatorno odobrenje Saveznog biroa za civilno vazduhoplovstvo Švajcarske (FOCA) kojim je potvrđen udeo od 33,3 % u vlasništvu nad švajcarskom regionalnom avio-kompanijom Darvin erlajn.

U junu se Darvin erjaln, koji posluje pod nazivom Etihad ridženel, poslednji pridružio Etihadovoj mreži partnera u kojima je avio-kompanija stekla udeo u vlasništvu.

– Etihad ervejza predstavlja sedmu najveću svetsku grupaciju avio-kompanija, kojima ukupno leti više od 100 miliona putnika – rečeno je u kompaniji Etihad ervejz.

Flotu Etihad ervejza je na kraju 2015. godine činio ukupno 121 avion što je rast od 9 % u odnosu na prošlu godinu. Prosečna starost letelica je 5,8 godina.

Avio-kompanija je tokom 2015. godine primila u svoju flotu 11 erbasovih aviona – četiri A380, šest A321 i jednog A320 i četiri Boingovih aviona – B 787-9 Drimlajner.

– Etihad ervejz očekuje isporuku 10 aviona tokom ove godine, od kojih pet aviona B 787-9, tri A380 i dva aviona B 777-200 F – navodi se u saopštenju kompanije Etihad ervejz.

Boeing_747-87UF-SCD,_Etihad_Cargo_(Atlas_Air)_AN2304421
Ukupan broj destinacija na kojima je omogućen „cargo“ prevoz povećan je na 96 / Foto: Wikimedia

Zabeležen je rast „cargo“ delatnosti u 2015. godini, u toku koje je prevezeno ukupno 592.090 tona tereta i pošiljki, što je za 4 % više na godišnjem nivou.

Ova avio-kompanija je prošle godine obavila 88 % uvoza, izvoza i transfera tereta na Međunarodnom aerodromu u Abu Dabiju.

Nove linije u 2015. i 2016.

Iz kompanije podsećaju da su tokom prošle godine uvedeni letovi za Kolkatu, Madrid, Edinburg, Entebe, Hong Kong i Dar es Salam, direktni let za Brizbejn, kao i da je povećana frekvencije letova na 16 linija – za Bangkok, Čenaj, Damam, Delhi, Hong Kong, Hajderabad, Istanbul, Džedu, Koči, Kožikode, Melburn, Mumbaj, Muskat, Sejšele, Teheran i Tiruvanatapuramu.

Novi B 787-9 Drimlajner je počeo da se koristi za letove do Vašingtona, Ciriha, Singapura i Brizbejna. Povećan je i broj linija aviona Erbas A380, koji sada obavlja još jedan let ka Aerodromu Hitrou u Londonu i nove letove ka Sidneju i Njujorku.

Tokom ove godine, avio-kompanija će uvesti treći svakodnevni let svojim A380 do Aerodroma Hitrou u Londonu, kao i dva nova leta ovim avionom za Mumbaj i Melburn, dok će B 787 dobiti pet novih destinacija, u koje spadaju Diseldorf, Pert, Šangaj, Istanbul i Johanesburg, saopšteno je iz kompanije Etihad ervejz.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Miloš77 na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

^^ Pa najverovatnije ono sto je i najlogičnije. 1. Eliminacija cevčuge za srkanje goriva u vazduhu. Ako Gripen ima mesta naći će i za Rafala. Kreativni subto inžinjeri pa mogu nešto malo bolje da urade. 2. Comformal Fuel tanks.. uz eliminaciju starih cilindričnih spoljnih rezervoara za gorivo. Ili, kao F-22 i Izraelski F-35 dobice STEALTH…

28. Nov 2024.Pogledaj

Vaste na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Aleksandar Zato se verovatno Alžir odlučio za Rusko oružije ? oko 5 miliona Alžiraca ima u Francusku plus Alžirci ne mirišu Francuze,toliko o južnoj pokrajini !

28. Nov 2024.Pogledaj

Djuka na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

i do sada je, samo u Srbiji, za to potrošeno 20,6 miliona evra prema EU kancelariji u Srbiji Interesantno, koliko godisnje potrosi RF ili PRC na slicne projekte?

28. Nov 2024.Pogledaj

Yoda na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@ Petrovic Dusan "Neistina je da Rusi imaku bilo lalvu prednost.“, sto se i videlo na snimku pada „Lesnikovace “ (oreshek) gde se bojeva glava raspala na vise neravnomernih komada koji padaju raznom brzinom, dok bi trebalo da su jednake i u istim intervalima (objasnjenje fizicara Marka Solomina, ne moje)." Propaganda, radi se o podmuniciji,…

27. Nov 2024.Pogledaj