BEG airport status
Bugarska od Poljske dobila dva motora RD-33 Bugarski MiG-29UB sa motorima dobijenim iz Poljske / Foto: Aleksandar Mladenov/AERO

Bugarska od Poljske dobila dva motora RD-33

Bugarsku vazduhoplovnu bazu Graf Ignjatijevo posetili su 12. januara premijer Bugarske Bojko Borisov i Ministar odbrane Nikolaj Nenčev a glavni povod je bio uspešna ugradnja motora za lovce MiG-29 koji su dobijeni iz Poljske.

Tom prilikom je nakon datih izjava za novinare, na dvosedu MiG-29UB (bort 33) na kome su motori ugrađeni, leteo i sam ministar odbrane. Prethodno je saopšteno da su poljski motori uspešno testirani sa posadom koju su činili komandanr RV Bugarske general-major Rumen Radev kao i komandant lovačke eskadrile major Lubomir Slavov.

Premijer Bugarske i Ministar odbrane iskoristili su priliku i u obraćanju medijima najavili dalja ulaganja u bugarsku vojnu avijaciju. Obećanja premijera i ministra odbrane Bugarske odnosila su se na oživljavanje remontog zavoda ’’Avionams’’ iz Plovdiva (bivši zavod ’’Terem – Georgi Benkovski’’) koji se nalazi u bankrotstvu. Zavod će ponovo postati državni a u njemu će se remontovati ne samo motori za lovce MiG-29 već i za jurišne avione Su-25 kao i za helikoptere što će otvoriti nova radna mesta, naveo je premijer Borisov.

33 3
Dva motora Bugari će moći da koriste dve godine ili 200 sati naleta / Foto: Aleksandar Mladenov/AERO

Ministar Nenćev rekao je da će se do kraja januara objaviti ugovor za nabavku 6 novih motora RD-33, agregata i drugih rezervnih delova kako bi se operativnost lovaca podigla na viši nivo i kako bi Bugarska samostalno mogla da kontroliše svoj vazdušni prostor. U bugarskim medijima pojavile su se informacije da će se ti motori možda nabaviti direktno iz Rusije ali je ministar potom demantovao te tvrdnje.

Ruska kompanija RSK MiG je nakon potpisivanja sporazuma o saradnji između Bugarske i Poljske 22. oktobra 2015., već zapretila da će u slučaju realizacije ovog ugovora ona potpuno prekinuti da logistički podržava flotu bugarskih aviona MiG-29 i odbiti svaku buduću saradnju po ovom pitanju.

Poljska je nakon sporazuma dve države o saradnji po pitanju remonta motora za lovce MiG-29, isporučila Bugarskoj dva svoja remontovana motora RD-33 (proizvedena 1989.) 29. decembra prošle godine. Odmah sutradan u Poljsku su transportovana prva dva od 6 motora koji će, po istom ugovoru biti remontovani u poljskim vazduhoplovnim zavodima. Bugaska će dva poljska motora moći da koristi vremenski u naredne dve godine ili za period od 200 sati naleta.

Remont 6 motora koštao je Bugarsku skoro 6,14 miliona evra a nakon remonta motori će moći da se koriste narednih 8 godina ili 350 sati naleta.

33 11
Komandant lovačke eskadrile major Slavov i komandant RV Bugarske general Radev nakon testiranja motora / Foto: Aleksandar Mladenov/AERO

Nakon povlačenja iz upotrebe lovaca-presretača MiG-21 Bugarska je ostala samo na jednom tipu lovačkih aviona. U lovačkoj eskadrili 2/3, 3. lovačke avijacijske baze Graf Ignjatijevo ostalo je samo nekoliko aktivnih aviona MiG-29A/UB. Flota od 16 aviona MiG-29 jeste remontovana u periodu 2006-2009. ali na njenu operativnost i borbenu sposobnost od tada nije dovoljno obraćana pažnja, finansiranje održivog stanja je bilo nedovoljno a situacija se vremenom sve više pogoršavala do te mere da je Bugarska morala da samostalno aktivira pet aviona MiG-21 koji bi dopunjavali malobrojnu aktivnu flotu lovaca MiG-29.

U poslednjih nekoliko godina letelo je svega 4-8 aviona MiG-29 a danas se može računati na svega 4-5 aviona koji bez logističke podrške neće moći leteti još dugo.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Ni

Tipicna balkanska prica. Umesto da ministar odbrane bude okrivljen zato sto avijacija umire, oni ga jos voze da mu se dodatno uvuku

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Srbofil na: Indija postaje prvi inostrani korisnik palubne verzije Rafala

@Yoda Tu piše sve https://tangosix.rs/2019/11/09/visenamenski-borbeni-avion-su-30-univerzalni-clan-familije-flankera/

03. May 2025.Pogledaj

Nenad na: [NAJAVA] AIRVG 2025: Zagrebački aero-miting ove godine sa bogatijim programom i inostranim gostima, demo-Rafal francuskog RV jedan od gostiju

@Mislav Da se razumemo, mislim na isključivo glave onih koji bi trebali da dođu u posetu i njihove glave, a ne organizatora (ni jednog trenutka nisam na njih pomislio). Što se mene tiče - bio sam prošle godine, ali ove mi se nikako raspored ne uklapa.

03. May 2025.Pogledaj

Python na: „Green Power Turbine Systems“ prvi put na sajmu AERO u Fridrishafenu: Pogonska grupa i dva nova projekta aviona iz Srbije

Samo da ne ostane na beskonačnim planovima, obećanjima i rečima. Beše i Stršljen njihov, pa na desetine sajmova i na kraju - ništa. Podigao se neki metar od zemlje...

02. May 2025.Pogledaj

Yoda na: Indija postaje prvi inostrani korisnik palubne verzije Rafala

SU-30 je pravljen po zahtevima i specifikacijama nekadašnje Crvene Armije SSSR-a, a Indija se nije uključila ili učestvovala u njegovom razvoju, nego je prosto naručila nekoliko puta veću količinu od same Rusije, pa je za obe strane bilo najisplativije da se veliki deo njih proizvodi u Indiji - u saradnji sa Francuskom i Izraelom. SU-30…

02. May 2025.Pogledaj