U petak 5. februara u ruskom gradu Nižnji Novgorod održana je svečanost povodom 84. godine postojanja vazduhoplovnog zavoda ‘’Sokol’’ a tom prilikom novinarima se obratio zamenik generalnog direktora korporacije RSK MiG Aleksej Beskibalov koji je dao nekoliko zanimljivih informacija vezano za planirane aktivnosti i planove kompanije u ovoj godini.
Najznačajnija među njima je objavljivanje ugovora za izvoz višenamenskog borbenog aviona MiG-29M/M2. Pored ove potvrde ponovo je najavljeno potpisivanje ugovora o isporuci borbenih aviona MiG-35 Vazdušno-kosmičkim snagama Rusije kao i ispunjenje ugovora sa Indijom tj. završetak isporuke mornaričkih aviona MiG-29K/KUB.
Ovom prilikom saopšteni su i neki detalji ugovora o prodaji aviona MiG-29M/M2, rečeno da je ugovor potpisan aprila 2015, da je uplaćen avans i da će krajem godine jednoj severnoafričkoj državi biti isporučena prva dva od ukupno preko 50 naručenih aviona.
Iako naručilac nije otkriven vrlo je moguće da će to biti Egipat za koga se prošle godine špekulisalo da je naručio 46 do 62 aviona ali je to zatim u avgustu mesecu demantovano upravo od strane RSK MiG. Međutim, interesantno je da je visoka vojna delegacija Egipta prošle godine posetila pogone fabrike aviona u Luhovicama gde se MiG-29M/M2 i proizvode. Postoje informacije da su ovi avioni deo paketa od oko 6 milijardi dolara koji između ostalog uključuje i borbene helikoptere Ka-52K kao i raketne sisteme PVO S-300VM.
Avgusta 2015. generalni direktor RSK MiG Sergej Korotkov izjavio je da će kompanija u toj godini domaćim i inostranim naručiocima isporučiti 32 aviona MiG-29 svih varijanti od toga 24 aviona iz pogona u Luhovicama i 8 aviona iz druge fabrike. Ruskoj Mornarici isporučeno je 10 mornaričkih palubnih višenamenskih borbenih aviona MiG-29KR čime je ispunjen ugovor o nabavci 24 aviona MiG-29KR/KUBR potpisanog februara 2012. godine.
Indiji je u 2015. isporučeno 6 MiG-29K a ove godine će biti predato preostalih 6 aviona čime će RSK MiG ispuniti ugovor iz 2010. o isporuci 29 aviona MiG-29K/KUB. Prvi ugovor za 16 aviona MiG-29K/KUB Indija je potpisala još 2004. a prvi avioni su stigli 2008. Tako će indijska mornarica imati u naoružanju ukupno 45 aviona a smatra se da bi u bliskoj budućnosti moglo biti naručeno još aviona.
Kada je reč o nabavci aviona MiG-35 za VKS Rusije zamenik generalnog direktora RSK MiG je ovaj put najavio potpisivanje ugovora do kraja ove godine. Podsetimo, u avgustu prošle godine komandant VKS general-pukovnik Viktor Bondarev je dva puta najavio potpisivanje ovog ugovora i to za 2016. ali i za 2018. godinu.
Ovoga puta zvaničnik MiG-a je potvrdio da je prošle godine sa Ministarstvom odbrane potpisan ugovor o realizaciji ispitivanja aviona MiG-35 sa rokom završetka do kraja 2017. godine. Napomenuto je i da bi ugovor za nabavku aviona za Rusiju mogao biti realizovan u periodu 2018-2020. čime bi RSK MiG od ove pa do kraja 2020. godine proizveo preko 100 aviona uključujući i one za izvoz. Iako je pre par godina najavljeno da će u 2016. i 2017. godini biti isporučeno 12 aviona MiG-29M/M2 Siriji taj ugovor, potpisan još 2007. godine, je sasvim moguće još uvek zamrznut zbog stanja u toj zemlji.
Iz drugog pogona RSK MiG, Proizvodnog kompleksa broj 2 koji se nalazi u Moskvi, ruskim vazduhoplovnim snagama prošle godine isporučeno je i 8 višenamenskih borbenih aviona MiG-29SMT(R) (9-19R) a iz zavoda ‘’Sokol’’, koji je početkom decembra integrisan u korporaciju RSK MiG, još dva dvoseda MiG-29UBR (9-53R). Avioni su ušli u sastav 185. centra za borbenu obuku i primenu avijacije VKS Rusije na aerodromu Privoložskij kod Astrahana. Ove godine VKS će dobiti još 8 MiG-29SMTR i dva MiG-29UBR. Četiri dvoseda 9-53R su ugovorena prošle godine.
Duka
Dokle ce vise da postoji zabuna oko oznaka?Zar Mig 29M/M2 nije isto sto i Mig-35?Koliko pratim ruski zvanicnici su jos pre vise meseci rekli da je to isti avion i da se od sada zove MIg-35…Inace samo nista od nasih aviona i pvo sistema?Pa gde je taj jedan helikopter za koji je receno da ce biti prvo do kraja 2015,pa onda do kraja januara 2016?Obecanja,ludom radovanje…
Free
Ту се појавила конфузија и РСК МиГ,колико ја знам МиГ 29М2 и МиГ 35 нису исти барем у кабини,јер је М2 задржао неке аналогне инструменте док је кокпит МиГ 35 потпуно дигитализован…Е сад…
Dejan D
NIsu isti avioni. Mig 29M/M2 je derivat aviona Mig 29K/Kub, dok je Mig 35 njihova još naprednija verzija. Koliko mi je poznato postoje samo tri demonstratora u verziji Mig 35 stariji sa flotnim brojem 154 koji se prvi put pojavio u Indiji – Bangaloru na Aero India 2007 i dva novija demonstratora koji su se pojavili u aprilu 2010 sa flotnim brojevima 961 (jednosed) i 967 (dvosed – Mig 35D) Kod njih je najvažnija izmena u Radaru – Fazotronov Žuk AE (AESA) radar, te motori novije generacije RD 33 MK koji ima oko 7% veću snagu u odnosu na stari uz mogućnost nadgradnje vektorskog upravljanja potiskom (Postoji i takav demonstrator Mig 29OVT). Takođe bitno kod 35 je da ima otvorenu arhitekturu MIL – STD – 1553 bus koja dozvoljava pored ruskih komponenti i sistema upotrebu i francuskih, izraelskih pa i pojedinih američkih komponenti i sistema. Avion je maksimalno digitalizovan tako da pripada generaciji 4++
Fokker
Lepa vest. Mig radi po planu.
Meheh
Bucko…lepo avionce.
beduin
Alzir…to u Alzir ide.
Malo mi je nelogicno ds bi Egipat uzimao MIGove a u tijeku mu je isporuka Rafala.
Nebojsa
Pa mozda je Egipat resio da krene stopama Indije
Vlado
Ne ide to u Alžir. Alžir se već opekao sa kupovinom MiG 29, te je vratio Rusiji 34 komada. Nije mi logično da su opet uzeli istu kramu, od istog proizvođača.
http://www.upi.com/Business_News/Security-Industry/2009/01/15/Russia-to-fly-34-MiG-29s-that-Algeria-rejected/73581232035135/
atg51
Mislim da je Alzir odbio te avione zbog toga sto su bili polovni, iako su platili nove. Nekim nevjerovatnim manevrima ljudi iz Mikojana su reparirali polovne avione i pokusali ih prodati kao nove! Bila je to velika afera u Rusiji, mnogo ljudi je uhapseno. Na kraju je Ruska vlada ekspresno dogovorila da Migove zamijeni Suhojevim avionima, a Alzir se s istim slozio. Ne sjecam se tacno imena i funkcija, ali mislim da je to cak doslo i do nekih visokih vladinih zvanicnika.
Vlado
Odbijeni su (službeno) zbog loše kvalitete. Avioni su bili novi. Istu zamjerku je imala i Indija. Nisu se mogli načuditi da su im to poslali iz Rusije. Imaš sve na netu, ne moraš nagađati. Pero dobro kaže, biro MiG je na korak do ključa u bravu. Da nije pumpanja novca iz proračuna, zatvorili bi biro i ranije.
Адмирал флоте
Неистина. Примедба је била да су у авионе уграђивани старији делови. квалитет није довођен у питање.
Vlado
Ajde ti znaš bolje i od CIA-e. https://wikileaks.org/gifiles/attach/134/134756_20110607160036612.pdf
Str. 2 kolona teksta 2. Kreni čitati od: However, in February 2006.
Tamo piše izraz „low techical quality“. Kompletni aparati su bili „low techical quality.
Ali ajde, ti znaš bolje i od udžbenika.
Dead1
Alzir kupuje samo avione Flanker. Narucili su oko 56 Su-30 a narucju Su-34.
Egipat ima puno starih aviona da zamijeni – 120 MiG-21/F-7, 40+ F-4E Phantom II I mozda 60-80 Mirage 5.
24 Rafala nije dovoljno da zamijene toliko puno aviona a izgleda da vise ne zele Americke nakon proslog embargo F-16 (usput Amerikanci nisu im htiejli prodcati avione F-15E).
Stoga Egipat je logican.
PeroZ
Koji to važniji posao je u zadnjih 25 i više godina od raspada bivšeg SSSR-a sklopila kompanija RSK ili OKB MiG? Pod važniji posao se misli više od 24 aviona u paketu?
Osim Indije, prvo remont i modernizacija 125 MiG-21bis na MiG-21UPG standard i prodaja novih 24 MiG-29K/KUB sa nikim.
Pa čak i poslovi sa Ruskim Zračnim Snagama i nešto sa Mornaricom (24 komada MiG-29K/KUB) ih jedva održavaju na životu. Bili su primorani uzeti Alžirske odbijene MiG-29SMT, a revitalizirani MiG-31BM tek izašli sa remonta već se ruše iz nepoznatog razloga iznad Sibira i cijela flota je privremeno prizemljena.
http://aviation-safety.net/wikibase/wiki.php?id=180798
http://aviation-safety.net/wikibase/wiki.php?id=183926
Bilo bi dobro za njih da u OKB i RSK MiG već jednom shvate da je njihovo vrijeme nažalost prošlo, slično kao i u OKB Yak, tamo krajem 90-ih i raspadom bivšeg SSSR-a i prestankom daljnjeg razvoja njihovih tada perspektivnih projekata poput Projekt 33, Projekt 1.42 i 1.44 ili Yak-141.
Sami Rusi su sve karte bacili na OKB Suhoj i obitelj aviona Su-27/30/35 i u budućnosti Su T-50 i samim time izgleda i zapečatili sudbinu OKB i RSK MiG, prvenstveno u svojim oružanim snagama, a samim time i za izvoz. Kako da netko ozbiljan nabavi oružani sistem kojega u većem opsegu ne nabavlja i koristi i matična država proizvođač tog aviona?
Vidimo i Bjelorusija počinje sa uvođenjem Su-30SM.
MiG-29 je i tada za bivše JRV, a pogotovo za sadašnje i buduće RV Srbije i sličnih zemalja bio i ostao promašen slučaj, prvenstveno gledano sa kuta mogućnosti nabave i kasnijeg rentabilnog korištenja i eksploatacije tog sustava borbenog aviona u sklopu sistema RV i PVO.
Kako je to nekada u JRV racionalno trebalo biti i izgledati možete također čitati ovdje na T6 portalu
http://tangosix.rs/2016/11/02/ispitivanje-prototipa-aviona-rf-5e-u-sad-1980-godine/
Sve ostalo je zavaravanje samih sebe, a nažalost aviona takvog tipa kao što je nekada bio F-5, nažalost više nema ni na zapadu, ni na istoku, sa možda izuzetkom FA-50 i JF-17.
Trenutno sličnih njima nažalost nema nigdje na vidiku.
126LAE-Delta
Svima koji govore da je RF-5 bio dobro resenje 80ih za tadasnji JRV, ukljucijuci i postovanog g. Hamzica.
Sto se tice ispitivanja rezultate ne mogu da vam osporim, ali zato tvrdnju da smo pogresili mogu, jer skoro svi ignorisete istorijske cinjenice i tadasnju geopoliticku situaciju. O tome bih opsirnije pisao, ali nazalost bih prekrsio pravila ovog portala.
Адмирал флоте
@PeroZ Ваше непознавање материје је катастрофално! Русији је испоручено 24 авиона МиГ-29 К/KUB, док је Индија наручила 45 авиона тог типа, а не 24 како сте написали. То је укупно 69 нових авиона. На то треба додати и вести о египатској куповини педсетак нових авиона МиГ-29 М/M2, односно МиГ-35.
Живојин
Индија је осим модернизације 125 авиона МиГ-21бис на стандард МиГ-21УПГ Бизон склопила уговор и о модернизацији 62 авиона МиГ-29Б/УБ на стандард 9-20 тј, МиГ-29/УБ УПГ. Првих 6 авиона је модернизовано у Русији а први авион урађен у Индији је предат још пре годину дана.
gile
PeroZ je ne malo puta pokazao nedovoljno znanje materije, ali opet, takav je covek, leci frustracije nad nama…
Živojin Banković
Не само то него је што се тиче Индије ту је и модернизација 62 авиона МиГ-29 на стандард УПГ од чега су једноседи означени као 9-20. Првих 6 авиона је одрађено у Русији а први авион модернизован у Индији је испоручен још пре годину дана.
PeroZ
Usporedba RV Indije i sadašnjeg RV Rusije sa kime ili čime? Sa bivšim JRV i PVO bivše SFRJ? Sa sadašnjim RV i PVO Srbije? Koliko je vremena trebalo da RV Ruske Mornarice (ne Vazduhoplovstva ili BBC ili VVS) naruči i usvoji 24 nova MiG-29K/KUB?
Od ideje, prototipa, predserijske proizvodnje i sada malo serijske proizvodnje, do sada početkom 2016. godine 14 od naručena 24 komada prema Ruskim i svijetskim izvorima podataka, prema toma i njima “fali“ još 10 komada!
Na ovim prostorima neki još uvijek padaju u trans čim pročitaju ili netko spomene – MiG-29. Za neke je to neoboriva činjenica, slično kao Biblijska Dogma.
Živojin Banković
Сви руски МиГ-29КР и КУБР су испоручени. Овај авион је претходно уведен у РМ Индије и проглашен је оперативним типом ваздухоплова. Руски КР/КУБР се не разликују много од индијских К/КУБ па неће бити проблема да се то ускоро деси и у МА ВМФ.