BEG airport status
Praksa za đake Vazduhoplovne akademije od sada u Vojsci Srbije i Er Srbiji Dva nova sporazuma, nastavak saradnje sa Jat tehnikom i zadržavanje EASA ovlašćenja / Foto: Wikimedia

Praksa za đake Vazduhoplovne akademije od sada u Vojsci Srbije i Er Srbiji

Vazduhoplovna akademija potpisala je sporazume o strateškoj saradnji sa Ministarstvom odbrane i Er Srbijom (Air Serbia), a kao rezultat dugogodišnje saradnje sa JAT tehnikom uskoro će početi obuka avio-mehaničara za određene tipove aviona. U hangaru „JAT tehnike“ uveliko se sređuju prostorije za školavanje ovih kadrova, a koje će istovremeno biti nova nastavna baza za časove praktične nastave učenika ove ustanove, pišu Večernje novosti.

– Ugovor koji je potpisan sa Ministarstvom odbrane podrazumeva da naši đaci sa vojnih obrazovnih profila imaju praktičnu nastavu u Vojci Srbije, a posle završene škole mogu da postanu vojnici po ugovoru u jedinicama Ratnog vazduhoplovstva i protivvazdušne odbrane Vojske Srbije ili da nastave školovanje na Vojnoj akademiji – objašnjava Goran Cvijović, direktor škole.

Takođe, učenici će, na osnovu memoranduma o saradnji, obavljati praksu u Er Srbiji. Nastavnim planom i programom je predviđeno da đaci imaju praktičnu nastavu jedan dan nedeljno.

Diploma koju maturanti dobiju, ne znači im ništa bez dozvole za rad, pišu Novosti. Da bi dobili licencu, đaci moraju da budu prisutni na 90 odsto časova teorijske i praktične nastave. Ukoliko iz opravdanih razloga ne može da ispuni fond, učenik ima pravo da to nadoknadi u bilo kom trenutku.

– Zahvaljaujući toj licenci, posle završene škole, učenici mogu da rade na bilo kojem aeroodromu ili avio-kompaniji u svetu. Pre dve godine su nam bili predstavnici Etihada (Etihad Airways) koji su izabrali 15 učenika za školovanje u Abu Dabiju, dok je njih 15 dobilo posao u Er Srbiji – objasnio je Cvijović, prenose Novosti.

EASA ovlašćenja

Novosti prenose i da je Vazduhoplovna akademija ipak zadržala ovlašćenja EASA-e, kao jedini ovlašćeni centar Evropske agencije za školovanje vazduhoplovno-tehničkog osoblja u jugoistočnoj Evropi.

Kako je Tango Six preneo krajem februara, Akademija je mogla trajno da izgubi međunarodnu licencu ukoliko Vlada Srbije pod hitno ne usvoji predlog Nacionalnog prosvetnog saveta da ova škola dobije status škole od posebnog nacionalnog značaja.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Miloš77 na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

^^ Pa najverovatnije ono sto je i najlogičnije. 1. Eliminacija cevčuge za srkanje goriva u vazduhu. Ako Gripen ima mesta naći će i za Rafala. Kreativni subto inžinjeri pa mogu nešto malo bolje da urade. 2. Comformal Fuel tanks.. uz eliminaciju starih cilindričnih spoljnih rezervoara za gorivo. Ili, kao F-22 i Izraelski F-35 dobice STEALTH…

28. Nov 2024.Pogledaj

Vaste na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Aleksandar Zato se verovatno Alžir odlučio za Rusko oružije ? oko 5 miliona Alžiraca ima u Francusku plus Alžirci ne mirišu Francuze,toliko o južnoj pokrajini !

28. Nov 2024.Pogledaj

Djuka na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

i do sada je, samo u Srbiji, za to potrošeno 20,6 miliona evra prema EU kancelariji u Srbiji Interesantno, koliko godisnje potrosi RF ili PRC na slicne projekte?

28. Nov 2024.Pogledaj

Yoda na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@ Petrovic Dusan "Neistina je da Rusi imaku bilo lalvu prednost.“, sto se i videlo na snimku pada „Lesnikovace “ (oreshek) gde se bojeva glava raspala na vise neravnomernih komada koji padaju raznom brzinom, dok bi trebalo da su jednake i u istim intervalima (objasnjenje fizicara Marka Solomina, ne moje)." Propaganda, radi se o podmuniciji,…

27. Nov 2024.Pogledaj